Multa a un autobús per aturar-se en una parada
Posted: Friday 20/05/2011 9:57
http://www.avui.cat/noticia/article/2-s ... arada.html
Multen un autobús per haver-se aturat a la seva parada
Un vehicle de la Guàrdia Urbana en va captar la matrícula, i els filtres que discriminen els autobusos i els taxis no van funcionar
Sis mesos després, l'Ajuntament reconeix l'error i anul·la denúncia
20/05/11 02:00 - barcelona - Virtudes Pérez
Es dóna per fet que una part important de la feina d'un conductor d'autobús és aturar-se a les parades per deixar passatgers i recollir-ne. Des del novembre passat, però, Alberto Fontaneda, un dels conductors de la línia 19 de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), no ho té tan clar. Aquell dia, a les cinc de la tarda, quan era a la parada de Trafalgar, la Guàrdia Urbana li va posar una sanció. El motiu, tal com consta a la denúncia, no pot ser més grotesc: el van multar per “estacionar en carril bus”. La notificació –l'import era de 200 euros– li va arribar a casa dos mesos després. Fontaneda va pensar que s'havien begut l'enteniment. “Vaig trobar molt fort que l'Ajuntament, en el seu afany recaptatori, pugui arribar a multar un autobús al mateix carril bus”, explica ara el conductor.
Diu que va presentar recurs a través d'internet per aclarir que “estava treballant”, i que durant sis mesos ha esperat una resposta. “És greu que la Guàrdia Urbana no tingui cap filtre per evitar aquestes coses”, subratlla. Fontaneda no amaga les ganes de fer una estirada d'orelles a l'Ajuntament. “M'emprenya que quan algú patina una mica li ho facin pagar i quan ells s'equivoquen no passi mai res...”, es queixa.
TMB coneix el cas perfectament. Quan Fontaneda ho va comunicar, l'empresa va analitzar els fets i es va manifestar a favor del conductor. “TMB entén que aquell cotxe estava en ruta i en el moment de posar-li la multa estava aturat a la parada”, han indicat fonts de l'empresa de transports. El recurs contra la denúncia i la multa es va presentar al registre municipal el 21 de febrer d'aquest any.
I què diu, l'Ajuntament, de tot plegat? Doncs la Guàrdia Urbana no té més remei que entonar el mea culpa. La denúncia la va posar un dels vehicles de la Guàrdia Urbana que fotografia matrícules de cotxes estacionats al carril bus. Aquestes denúncies es filtren, i s'eliminen les que pertanyen a taxis o a busos. I aquest cop el filtre va fallar. “És la primera vegada que passa això”, asseguren fonts municipals.
Pel que fa al silenci administratiu d'aquests mesos, l'explicació que dóna l'Ajuntament és simple. Fontaneda no va presentar un recurs formal davant l'Institut Municipal d'Hisenda. Només va fer una queixa a través d'internet. I a Hisenda no tenien constància de l'error, segons les mateixes fonts municipals. Un cop assabentats, han donat ordre d'anul·lar la denúncia.
Un recurs que no consta enlloc
Alberto Fontaneda assegura que va presentar recurs a través d'internet. Però a l'Institut Municipal d'Hisenda, que és l'organisme que gestiona les multes, no consta cap reclamació. Des de l'Ajuntament són taxatius. “No ha presentat cap recurs”. Però Fontaneda insisteix que sí que ho va fer. “Ara resulta que no només falla el filtre, sinó que tampoc funcionen els tràmits a través d'internet”, comenta el conductor. La realitat, com sempre, no és tan simple. I, en aquest cas, l'explicació es troba al mateix web municipal. No es pot recórrer contra les multes a través d'internet. Allà et faciliten l'imprès, però després –i això és el que Fontaneda reconeix que no va fer– s'ha de presentar a una oficina d'atenció al ciutadà o per correu postal a l'Institut Municipal d'Hisenda.
Multen un autobús per haver-se aturat a la seva parada
Un vehicle de la Guàrdia Urbana en va captar la matrícula, i els filtres que discriminen els autobusos i els taxis no van funcionar
Sis mesos després, l'Ajuntament reconeix l'error i anul·la denúncia
20/05/11 02:00 - barcelona - Virtudes Pérez
Es dóna per fet que una part important de la feina d'un conductor d'autobús és aturar-se a les parades per deixar passatgers i recollir-ne. Des del novembre passat, però, Alberto Fontaneda, un dels conductors de la línia 19 de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), no ho té tan clar. Aquell dia, a les cinc de la tarda, quan era a la parada de Trafalgar, la Guàrdia Urbana li va posar una sanció. El motiu, tal com consta a la denúncia, no pot ser més grotesc: el van multar per “estacionar en carril bus”. La notificació –l'import era de 200 euros– li va arribar a casa dos mesos després. Fontaneda va pensar que s'havien begut l'enteniment. “Vaig trobar molt fort que l'Ajuntament, en el seu afany recaptatori, pugui arribar a multar un autobús al mateix carril bus”, explica ara el conductor.
Diu que va presentar recurs a través d'internet per aclarir que “estava treballant”, i que durant sis mesos ha esperat una resposta. “És greu que la Guàrdia Urbana no tingui cap filtre per evitar aquestes coses”, subratlla. Fontaneda no amaga les ganes de fer una estirada d'orelles a l'Ajuntament. “M'emprenya que quan algú patina una mica li ho facin pagar i quan ells s'equivoquen no passi mai res...”, es queixa.
TMB coneix el cas perfectament. Quan Fontaneda ho va comunicar, l'empresa va analitzar els fets i es va manifestar a favor del conductor. “TMB entén que aquell cotxe estava en ruta i en el moment de posar-li la multa estava aturat a la parada”, han indicat fonts de l'empresa de transports. El recurs contra la denúncia i la multa es va presentar al registre municipal el 21 de febrer d'aquest any.
I què diu, l'Ajuntament, de tot plegat? Doncs la Guàrdia Urbana no té més remei que entonar el mea culpa. La denúncia la va posar un dels vehicles de la Guàrdia Urbana que fotografia matrícules de cotxes estacionats al carril bus. Aquestes denúncies es filtren, i s'eliminen les que pertanyen a taxis o a busos. I aquest cop el filtre va fallar. “És la primera vegada que passa això”, asseguren fonts municipals.
Pel que fa al silenci administratiu d'aquests mesos, l'explicació que dóna l'Ajuntament és simple. Fontaneda no va presentar un recurs formal davant l'Institut Municipal d'Hisenda. Només va fer una queixa a través d'internet. I a Hisenda no tenien constància de l'error, segons les mateixes fonts municipals. Un cop assabentats, han donat ordre d'anul·lar la denúncia.
Un recurs que no consta enlloc
Alberto Fontaneda assegura que va presentar recurs a través d'internet. Però a l'Institut Municipal d'Hisenda, que és l'organisme que gestiona les multes, no consta cap reclamació. Des de l'Ajuntament són taxatius. “No ha presentat cap recurs”. Però Fontaneda insisteix que sí que ho va fer. “Ara resulta que no només falla el filtre, sinó que tampoc funcionen els tràmits a través d'internet”, comenta el conductor. La realitat, com sempre, no és tan simple. I, en aquest cas, l'explicació es troba al mateix web municipal. No es pot recórrer contra les multes a través d'internet. Allà et faciliten l'imprès, però després –i això és el que Fontaneda reconeix que no va fer– s'ha de presentar a una oficina d'atenció al ciutadà o per correu postal a l'Institut Municipal d'Hisenda.