Motoristes que no saben conduir al FMB
Motoristes que no saben conduir al FMB
M'explico, estic cansat d'alguns motoristes que no saben portar els trens, i avui m'he trobat el pitjor exemple que m'ha passat.
Avui (no diré torn, ni unitat) a la L4, arriba un tren a Joanic, el qual jo agafo, el motorista (dic "el motorista" referint-me en masculí, no pel gènere de la persona**, i a aquesta també em referiré en masculí) ha entrat a l'estació amb cara d'amargat i bufant.
Al sortir, ha marxat a tota llet cap a Alfons X, fent la corba d'entrada massa brusca.
Reprenem la marxa, i també ho fa força ràpid, pocs metres abans de fer la corba d'entrada a Guinardó, fa una bona frenada, però entra correctament.
Sortim d'aquesta cap a Maragall i arriba el desastre. La primera corba, la fa ràpid i es nota, però la segona s'ha passat, i l'ATP (per fí!!!) ha aturat el tren, en plena corba peraltada.
Fins aquí, és el pa de cada dia de molts motoristes d'aquesta línia, o l'ATP l'atura aquí, o l'atura a la corba d'entrada a Guinardó, i a alguns, a plena baixada (ex. tram Alfons X - Verdaguer).
Però avui ha estat pitjor, des de que ha reprès la marxa, ha estat traccionant, frenant, torna a traccionar, torna a frenar, i així fins quasi parar a l'estació, ens hem estat així tota la recta fins l'estació, amb l'increïble molèstia que provoca al passatge, però jo estic molt bé, però hi ha altre gent, amb problemes d'esquena per exemple, que aquest mètode de conducció tan barroera fa mal.
A L5, la gran majoria que van en ATP a la baixada de Vilapicina, els para l'ATP. En canvi a L3, els cops que van amb ATP (que són sovint), gairebé mai han caçat a algú (estant-hi jo present).
Sincerament, estic cansat d'aquesta gent, ara tothom fa tot, i la qualitat és pitjor, estacions sense personal, (allà on hi ha personal, estan pendents de les seves converses que del passatge, a Vall d'Hebron L5, sempre hi ha un AAC a l'andana, va a buscar el motorista fins a mitja andana, i es posen a parlar fins que el motorista ha de marxar, i algun cop, l'afer del que parlaven, que no era rés vinculat amb l'empresa, ens va fer permetre el luxe d'acumular retard), motoristes que no saben conduir, altres AAC que els hi fas una pregunta i no saben respondre't, etc...
** He posat gènere, no se si l'altre paraula més adient, està bloquejada.
Avui (no diré torn, ni unitat) a la L4, arriba un tren a Joanic, el qual jo agafo, el motorista (dic "el motorista" referint-me en masculí, no pel gènere de la persona**, i a aquesta també em referiré en masculí) ha entrat a l'estació amb cara d'amargat i bufant.
Al sortir, ha marxat a tota llet cap a Alfons X, fent la corba d'entrada massa brusca.
Reprenem la marxa, i també ho fa força ràpid, pocs metres abans de fer la corba d'entrada a Guinardó, fa una bona frenada, però entra correctament.
Sortim d'aquesta cap a Maragall i arriba el desastre. La primera corba, la fa ràpid i es nota, però la segona s'ha passat, i l'ATP (per fí!!!) ha aturat el tren, en plena corba peraltada.
Fins aquí, és el pa de cada dia de molts motoristes d'aquesta línia, o l'ATP l'atura aquí, o l'atura a la corba d'entrada a Guinardó, i a alguns, a plena baixada (ex. tram Alfons X - Verdaguer).
Però avui ha estat pitjor, des de que ha reprès la marxa, ha estat traccionant, frenant, torna a traccionar, torna a frenar, i així fins quasi parar a l'estació, ens hem estat així tota la recta fins l'estació, amb l'increïble molèstia que provoca al passatge, però jo estic molt bé, però hi ha altre gent, amb problemes d'esquena per exemple, que aquest mètode de conducció tan barroera fa mal.
A L5, la gran majoria que van en ATP a la baixada de Vilapicina, els para l'ATP. En canvi a L3, els cops que van amb ATP (que són sovint), gairebé mai han caçat a algú (estant-hi jo present).
Sincerament, estic cansat d'aquesta gent, ara tothom fa tot, i la qualitat és pitjor, estacions sense personal, (allà on hi ha personal, estan pendents de les seves converses que del passatge, a Vall d'Hebron L5, sempre hi ha un AAC a l'andana, va a buscar el motorista fins a mitja andana, i es posen a parlar fins que el motorista ha de marxar, i algun cop, l'afer del que parlaven, que no era rés vinculat amb l'empresa, ens va fer permetre el luxe d'acumular retard), motoristes que no saben conduir, altres AAC que els hi fas una pregunta i no saben respondre't, etc...
** He posat gènere, no se si l'altre paraula més adient, està bloquejada.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Motoristes que no saben conduir al FMB
Jo molts cops ho dic: hi han motoristes que sembla que condueixin un camió de ramat.
Re: Motoristes que no saben conduir al FMB
Aixó es diu manca de professionalitat i manca de ganes. I encara diria més: Manca de formació.
Després els trens tenen plans a les rodes...
I pensar que en la meva epoca de AAC, feiem concurs de "frenades confort" amb el meu motorista instructor i era la mar de divertit i enriquidor. (Frenada confort: Aquella frenada a l´estació, que gairebé ni es nota)
Salutacions
metro3001
Després els trens tenen plans a les rodes...
I pensar que en la meva epoca de AAC, feiem concurs de "frenades confort" amb el meu motorista instructor i era la mar de divertit i enriquidor. (Frenada confort: Aquella frenada a l´estació, que gairebé ni es nota)
Salutacions
metro3001
Re: Motoristes que no saben conduir al FMB
El problema esta en els processos de selecció. El perfil dels AAC que demanen no és tèncic i així seguirà sent fins que no passi algun incident greu que els faci cambiar d'opinió. Es creu que el nivell d'automatizació de les linies fa aptes la gent sense formació tècnica ja que només han de somnriure als clients i apretar 2 botons, anant així és bastant normal trobar lletreros indicant cap a on han d'obrir les portes ( com a maragall o Badalona PF ) o de desconnectar l'ATP al final de la linia, per no dir altres coses com, sobretot, algunes que deixin que els freni l'ATP a la baixada de Lesseps mentres marujean.
Re: Motoristes que no saben conduir al FMB
Un agent que havia estat a ambdues linies em va comentar que a linia 3 l'ATP es bastant més permissiu que a linia 5. És a dir, la linia 3 pots fer bastants metres al limit i a linia 5 de baixada si et passes una mica ja et pilla.Miquel wrote:A L5, la gran majoria que van en ATP a la baixada de Vilapicina, els para l'ATP. En canvi a L3, els cops que van amb ATP (que són sovint), gairebé mai han caçat a algú (estant-hi jo present).
Re: Motoristes que no saben conduir al FMB
L´ATP de la línies 1 i 3 es més "permissiu" que el de les linies 2, 4 i 5, ja que dona més marge en la velocitat objectiu.
Aixó no vol dir que es pugui depassar aquesta velocitat.
Tornant a la temática d´aquest fil i en referència al comentari d´en MZA_1600, et diré, que en els tres messos i escaig que vaig estar al metro, les he vist de tots colors, com per exemple més d´un que tirava d´urgéncia per frenar a Les Corts Vía 1, amb molta assiduïtat. (Direcció Trinitat Nova).
Salutacions
Aixó no vol dir que es pugui depassar aquesta velocitat.
Tornant a la temática d´aquest fil i en referència al comentari d´en MZA_1600, et diré, que en els tres messos i escaig que vaig estar al metro, les he vist de tots colors, com per exemple més d´un que tirava d´urgéncia per frenar a Les Corts Vía 1, amb molta assiduïtat. (Direcció Trinitat Nova).
Salutacions
- Pere
- N9
- Posts: 1566
- Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
- Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla
Re: Motoristes que no saben conduir al FMB
Aviam suposo que hi haurà gent que sabrà conduïr millor que altres, però si puc dir que a la L3, ara que l'agafo assíduament, m'he trobat algú, que sempre que m'hi fixo es tracta de la mateixa persona, que entra a les estacions tirant sempre d'emergència quan va tard...
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Motoristes que no saben conduir al FMB
Jo agafo pràcticament cada dia el metro i diverses línies (sobretot les 3, 4 i 5), i on puc donar fer de greus problemes és sobretot a la línia 4, m'he trobat motoristes que cada vegada que entren en una corba a més velocitat de la permesa, l'ATP actua amb contundència, sobretot a les corbes que comenta En Miquel, la sortida d'Alfons X cap a Joanic, ja és típica, sortida amb acelerada forta i jo ja penso, ara ens aturem, i no falla, també la sortida de Joanic, moltes vegades agafada amb més velocitat de la permesa. També em vaig trobar, cas extrany, que totes les sortides, de pujada, Girona, Verdaguer, Joanic, Alfons X i "entrada" Guinardó, l'ATP ens va atura el tren amb la típica frenada/sotragada. I sempre per una excesiva aceleració a la sortida de l'estació. Salut!
-
- N5
- Posts: 116
- Joined: Sunday 10/01/2010 18:39
Re: Motoristes que no saben conduir al FMB
Hola,
Jo agafo la L5 un bon tros cada dia laborable i una mica la L3. En els ultims dos anys només recordo havernos quedat parats dins del tunel una vegada a la L5. A aquesta ultima el trajecte sempre m'ha semblat cómode. A la L3 agafo el tram Sants - Z. Universitaria, i algunes vegades, casi sempre direcció Sants, es nota que va sense ATO perque no fa més que accelerar i frenar, i després a les estacions fa una pudor a fre cremat... De fet recordo una vegada que es va obrir la porta de la cabina i tot al frenar
L'altre dia un 5000 va anar tot el tram que faig de la L3 direcció Sants amb la llum blava encesa, que no está prohibit conduir amb passatgers i sense ATP? Oi que lo de la llum es lo del ATP desactivat?
Jo agafo la L5 un bon tros cada dia laborable i una mica la L3. En els ultims dos anys només recordo havernos quedat parats dins del tunel una vegada a la L5. A aquesta ultima el trajecte sempre m'ha semblat cómode. A la L3 agafo el tram Sants - Z. Universitaria, i algunes vegades, casi sempre direcció Sants, es nota que va sense ATO perque no fa més que accelerar i frenar, i després a les estacions fa una pudor a fre cremat... De fet recordo una vegada que es va obrir la porta de la cabina i tot al frenar
L'altre dia un 5000 va anar tot el tram que faig de la L3 direcció Sants amb la llum blava encesa, que no está prohibit conduir amb passatgers i sense ATP? Oi que lo de la llum es lo del ATP desactivat?
Re: Motoristes que no saben conduir al FMB
A L3, tot i tenir l'ATP desactivat, encara queda el Tren Stop com a mètode de seguretat, per tant, es pot viatgar sense haver de retirar el passatge, això ho veig molts cops durant l'any, i acostuma a passar per que el tren perd codis, i va sense ATP fins que en recupera.jsantos233 wrote:Hola,
Jo agafo la L5 un bon tros cada dia laborable i una mica la L3. En els ultims dos anys només recordo havernos quedat parats dins del tunel una vegada a la L5. A aquesta ultima el trajecte sempre m'ha semblat cómode. A la L3 agafo el tram Sants - Z. Universitaria, i algunes vegades, casi sempre direcció Sants, es nota que va sense ATO perque no fa més que accelerar i frenar, i després a les estacions fa una pudor a fre cremat... De fet recordo una vegada que es va obrir la porta de la cabina i tot al frenar
L'altre dia un 5000 va anar tot el tram que faig de la L3 direcció Sants amb la llum blava encesa, que no está prohibit conduir amb passatgers i sense ATP? Oi que lo de la llum es lo del ATP desactivat?
De totes maneres, la consigna es circular amb ATP com a mínim, anar sense ATP són casos puntuals.
El metro de Barcelona amb motoristes!
-
- N4
- Posts: 48
- Joined: Wednesday 17/08/2011 11:25
- Location: Terrassa
Re: Motoristes que no saben conduir al FMB
No són casos puntuals, cada dia hi ha molts trens que circulen en modo especial (llum blava exterior encesa) fins a que poden recuperar l'ATP. Quan parleu de motorista us referiu a qui té la categoria de motorista, que el més nou porta com a minim 8 anys conduint, o us referiu a AAC's que condueixen?Miquel wrote:A L3, tot i tenir l'ATP desactivat, encara queda el Tren Stop com a mètode de seguretat, per tant, es pot viatgar sense haver de retirar el passatge, això ho veig molts cops durant l'any, i acostuma a passar per que el tren perd codis, i va sense ATP fins que en recupera.jsantos233 wrote:Hola,
Jo agafo la L5 un bon tros cada dia laborable i una mica la L3. En els ultims dos anys només recordo havernos quedat parats dins del tunel una vegada a la L5. A aquesta ultima el trajecte sempre m'ha semblat cómode. A la L3 agafo el tram Sants - Z. Universitaria, i algunes vegades, casi sempre direcció Sants, es nota que va sense ATO perque no fa més que accelerar i frenar, i després a les estacions fa una pudor a fre cremat... De fet recordo una vegada que es va obrir la porta de la cabina i tot al frenar
L'altre dia un 5000 va anar tot el tram que faig de la L3 direcció Sants amb la llum blava encesa, que no está prohibit conduir amb passatgers i sense ATP? Oi que lo de la llum es lo del ATP desactivat?
De totes maneres, la consigna es circular amb ATP com a mínim, anar sense ATP són casos puntuals.
Re: Motoristes que no saben conduir al FMB
Tot i que veig sovint trens en mode especial per L3, no ho veig cada dia, i no se si dels 27 trens en hora punta, n'hi ha sempre algú en mode especial.metrobares wrote:No són casos puntuals, cada dia hi ha molts trens que circulen en modo especial (llum blava exterior encesa) fins a que poden recuperar l'ATP. Quan parleu de motorista us referiu a qui té la categoria de motorista, que el més nou porta com a minim 8 anys conduint, o us referiu a AAC's que condueixen?Miquel wrote:A L3, tot i tenir l'ATP desactivat, encara queda el Tren Stop com a mètode de seguretat, per tant, es pot viatgar sense haver de retirar el passatge, això ho veig molts cops durant l'any, i acostuma a passar per que el tren perd codis, i va sense ATP fins que en recupera.jsantos233 wrote:Hola,
Jo agafo la L5 un bon tros cada dia laborable i una mica la L3. En els ultims dos anys només recordo havernos quedat parats dins del tunel una vegada a la L5. A aquesta ultima el trajecte sempre m'ha semblat cómode. A la L3 agafo el tram Sants - Z. Universitaria, i algunes vegades, casi sempre direcció Sants, es nota que va sense ATO perque no fa més que accelerar i frenar, i després a les estacions fa una pudor a fre cremat... De fet recordo una vegada que es va obrir la porta de la cabina i tot al frenar
L'altre dia un 5000 va anar tot el tram que faig de la L3 direcció Sants amb la llum blava encesa, que no está prohibit conduir amb passatgers i sense ATP? Oi que lo de la llum es lo del ATP desactivat?
De totes maneres, la consigna es circular amb ATP com a mínim, anar sense ATP són casos puntuals.
Jo quan parlo de motoristes, em refereixo a la persona encarregada de conduir el tren.
D'altre banda, ahir a la tarda, a Vall d'Hebron L5, un """motorista (¿d'estiu?)""" es va deixar la porta de la cabina de cua oberta (el tren sortia cap a Cornellà, és va deixar la de la cabina contraria, la de VH) i anava amb passatge. Estava apunt de pujar-hi, però va tancar les portes, i el xiulet de sortida encara no havia sonat.
El metro de Barcelona amb motoristes!
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Motoristes que no saben conduir al FMB
El reglament actual de metro no diu enlloc la paraula "motorista", sinó "conductor", suposo que per diferenciar la categoria de motorista i la d'AAC.
-
- N4
- Posts: 48
- Joined: Wednesday 17/08/2011 11:25
- Location: Terrassa
Re: Motoristes que no saben conduir al FMB
Després d'un debat intern, la paraula "Motorista" torna a apareixer al Reglament de Circulació de FMB.victorcasta wrote:El reglament actual de metro no diu enlloc la paraula "motorista", sinó "conductor", suposo que per diferenciar la categoria de motorista i la d'AAC.