Recuperat l'únic vehicle AFA
Posted: Monday 30/05/2011 11:30
http://www.lamalla.cat/infolocal/comarq ... ?id=465165
El Museu de la Ciència i la Tècnica recupera l'únic exemplar conegut del vehicle AFA
El va construir l'empresa catalana Aymerich Fàbrica d'Automòbils l'any 1943 i ara es pot veure al centre de Terrassa
TERRASSADIGITAL.CAT
El Museu de la Ciència i la Tècnica de Catalunya ha presentat la reconstrucció de l’únic exemplar conegut del vehicle AFA que es conserva. Es tracta d’un petit biplaça, de dues portes i descapotable, que es va construir l’any 1943.
Terrassadigital.cat
El turisme es podrà veure exposat de manera permanent al museu.
Han fet falta tres anys per la seva reconstrució, durant els quals s’ha treballat muntant diverses parts disperses, s’han fet tasques de planxisteria, s'ha recuperat el color original, s'ha entapissat de nou i s'ha ajustat mecànicament perquè pugui circular. A partir d’ara, el turisme es podrà veure exposat de manera permanent al museu de Terrassa.
Es tracta d’un exemplar singular ja que Aymerich Fàbrica d’Automòbils només en va poder produir un parell. Durant la postguerra va sorgir un decret intervencionista que restringia els tipus d’automòbils que es podien produir a Espanya, i l’AFA no s’ajustava a les directrius marcades. Aquest vehicle amb característiques molt avançades per l’època, que tenia 13 CV de potència i consumia 6 litres, arribava a una velocitat de 85 km/h i comptava amb un canvi de 4 marxes i marxa enrere.
El Museu de la Ciència i la Tècnica recupera l'únic exemplar conegut del vehicle AFA
El va construir l'empresa catalana Aymerich Fàbrica d'Automòbils l'any 1943 i ara es pot veure al centre de Terrassa
TERRASSADIGITAL.CAT
El Museu de la Ciència i la Tècnica de Catalunya ha presentat la reconstrucció de l’únic exemplar conegut del vehicle AFA que es conserva. Es tracta d’un petit biplaça, de dues portes i descapotable, que es va construir l’any 1943.
Terrassadigital.cat
El turisme es podrà veure exposat de manera permanent al museu.
Han fet falta tres anys per la seva reconstrució, durant els quals s’ha treballat muntant diverses parts disperses, s’han fet tasques de planxisteria, s'ha recuperat el color original, s'ha entapissat de nou i s'ha ajustat mecànicament perquè pugui circular. A partir d’ara, el turisme es podrà veure exposat de manera permanent al museu de Terrassa.
Es tracta d’un exemplar singular ja que Aymerich Fàbrica d’Automòbils només en va poder produir un parell. Durant la postguerra va sorgir un decret intervencionista que restringia els tipus d’automòbils que es podien produir a Espanya, i l’AFA no s’ajustava a les directrius marcades. Aquest vehicle amb característiques molt avançades per l’època, que tenia 13 CV de potència i consumia 6 litres, arribava a una velocitat de 85 km/h i comptava amb un canvi de 4 marxes i marxa enrere.