FGC estudia privatitzar fins al 49% de les seves filials
Posted: Tuesday 14/06/2011 14:52
http://www.europapress.cat/economia/not ... 22639.html
FGC estudia privatitzar fins al 49% de les seves filials de càrrega, enginyeria i turisme
BARCELONA, 14 Jun. (EUROPA PRESS) -
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) està estudiant la privatització de fins a un 49% de les seves filials de mercaderies (FGC Cargo), de serveis (FGC Enginyeria) i turisme (FGC Turisme i Muntanya), segons han confirmat a Europa Press fonts de FGC.
En el marc d'aquesta estructura, es crearà el Grup d'empreses Ferroviari Català (HFC), del qual dependran FGC (línies del Vallès, Baix Llobregat-Anoia i la Pobla de Segur Pallars Jussà), autobusos, funiculars i telefèric), FGC Cargo, FGC Enginyeria i FGC Turisme i Muntanya, segons publica aquest dimarts 'Expansión'.
Les mateixes fonts han assenyalat que l'entrada de participació privada encara està per concretar, ja que les societats FGC Cargo i FGC Enginyeria estan en ple procés de constitució.
L'operador també preveu la possibilitat de crear una cinquena societat per assumir el servei de Rodalies o Regionals, i alhora està estudiant què fer amb FGC Mobilitat, que podria reconduir-se cap a FGC Cargo i FGC Enginyeria perquè no té gran activitat.
Tot i això, està descartada l'entrada de capital privat en l'explotació del servei de passatgers.
10 MILIONS EN TRES ANYS
FGC preveu ingressar 10 milions d'euros en tres anys a través dels projectes desenvolupats per les seves filials de mercaderies i enginyeria, amb l'objectiu que la Generalitat no hagi de subvencionar l'activitat de l'operador.
En concret, FGC Cargo espera ampliar la seva activitat juntament amb Renfe i Comsa Rail, ja que fins ara la realitza a través de Autometro i Cargometro.
FGC estudia privatitzar fins al 49% de les seves filials de càrrega, enginyeria i turisme
BARCELONA, 14 Jun. (EUROPA PRESS) -
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) està estudiant la privatització de fins a un 49% de les seves filials de mercaderies (FGC Cargo), de serveis (FGC Enginyeria) i turisme (FGC Turisme i Muntanya), segons han confirmat a Europa Press fonts de FGC.
En el marc d'aquesta estructura, es crearà el Grup d'empreses Ferroviari Català (HFC), del qual dependran FGC (línies del Vallès, Baix Llobregat-Anoia i la Pobla de Segur Pallars Jussà), autobusos, funiculars i telefèric), FGC Cargo, FGC Enginyeria i FGC Turisme i Muntanya, segons publica aquest dimarts 'Expansión'.
Les mateixes fonts han assenyalat que l'entrada de participació privada encara està per concretar, ja que les societats FGC Cargo i FGC Enginyeria estan en ple procés de constitució.
L'operador també preveu la possibilitat de crear una cinquena societat per assumir el servei de Rodalies o Regionals, i alhora està estudiant què fer amb FGC Mobilitat, que podria reconduir-se cap a FGC Cargo i FGC Enginyeria perquè no té gran activitat.
Tot i això, està descartada l'entrada de capital privat en l'explotació del servei de passatgers.
10 MILIONS EN TRES ANYS
FGC preveu ingressar 10 milions d'euros en tres anys a través dels projectes desenvolupats per les seves filials de mercaderies i enginyeria, amb l'objectiu que la Generalitat no hagi de subvencionar l'activitat de l'operador.
En concret, FGC Cargo espera ampliar la seva activitat juntament amb Renfe i Comsa Rail, ja que fins ara la realitza a través de Autometro i Cargometro.