Page 1 of 1

Relleus de conductors en parades intermèdies

Posted: Monday 20/06/2011 22:07
by Guigui
A TMB és habitual que els relleus de conductors es facin en parades intermèdies (per exemple, Plaça Lesseps). Entre canviar, ajustar el seient, introduir el codi i la tradicional xerradeta, a més d'algun o altre semàfor, se'n poden anar alguns minuts. Aleshores, no és possible fer aquests relleus a la parada final, moltes de les quals són cèntriques i al costat d'una parada de metro?

Re: Relleus de conductors en parades intermèdies

Posted: Sunday 25/08/2013 15:58
by Ismael_BCN
Esto tendria que acabarse los relevos se deben de hacer en los terminales y no a medio camino que perjudican a todos los que estamos esperando dentro para seguir nuestro viaje o los que suben en esa parada, la costumbre la tienen tambien por la zona de las cocheras Borbon, que aunque ya no existen como tal siguen usando las dos paradas allí ubicadas para hacer relevos en ambos sentidos, es como en cocheras de Sants dejaron de existir pero aun se creen los dueños del lugar porque es donde se reunen los sindicalistas y trabajadores a armar marrones y sidrales con los sufridos pasajeros

Re: Relleus de conductors en parades intermèdies

Posted: Tuesday 27/08/2013 12:20
by pau5321
Ismael_BCN wrote:Esto tendria que acabarse los relevos se deben de hacer en los terminales y no a medio camino que perjudican a todos los que estamos esperando dentro para seguir nuestro viaje o los que suben en esa parada, la costumbre la tienen tambien por la zona de las cocheras Borbon, que aunque ya no existen como tal siguen usando las dos paradas allí ubicadas para hacer relevos en ambos sentidos, es como en cocheras de Sants dejaron de existir pero aun se creen los dueños del lugar porque es donde se reunen los sindicalistas y trabajadores a armar marrones y sidrales con los sufridos pasajeros
Es difícil cuadrar las jornadas para que solo se puedan hacer relevos en los terminales, a ver si pensamos

Doncs pensem

Posted: Tuesday 27/08/2013 23:28
by Guigui
pau5321 wrote:Es difícil cuadrar las jornadas para que solo se puedan hacer relevos en los terminales, a ver si pensamos
Costa quadrar les jornades en parades terminals, oimés si hi ha metro, que no en parades intermèdies?

He pensat

Posted: Wednesday 28/08/2013 0:01
by Adolescent barceloní
Guigui wrote:
pau5321 wrote:Es difícil cuadrar las jornadas para que solo se puedan hacer relevos en los terminales, a ver si pensamos
Costa quadrar les jornades en parades terminals, oimés si hi ha metro, que no en parades intermèdies?
Potser ho diu per tenir més o menys equilibrades les hores totals del torn...

Pensant... Posem per exemple les línies 36 o 60. Amb l'itinerari tan llarg que fan, si el torn és de 8 hores, posa que un conductor arribi a les 8 hores i estigui a mig camí. Es calcula, i en un punt concret es fa el relleu per a què tots dos conductors estiguin igualats en hores. En casos així, de línies llargues, ho veig bé, sempre i quan el canvi sigui ràpid i no hi hagi la típica conversa entre conductors d'entremig. Ara, en cas de línies més curtes, on aquesta situació que descric pot ser qüestió de pocs minuts, sí que es pot fer el canvi al terminal...

Re: He pensat

Posted: Wednesday 28/08/2013 18:36
by pau5321
Adolescent barceloní wrote:
Guigui wrote:
pau5321 wrote:Es difícil cuadrar las jornadas para que solo se puedan hacer relevos en los terminales, a ver si pensamos
Costa quadrar les jornades en parades terminals, oimés si hi ha metro, que no en parades intermèdies?
Potser ho diu per tenir més o menys equilibrades les hores totals del torn...

Pensant... Posem per exemple les línies 36 o 60. Amb l'itinerari tan llarg que fan, si el torn és de 8 hores, posa que un conductor arribi a les 8 hores i estigui a mig camí. Es calcula, i en un punt concret es fa el relleu per a què tots dos conductors estiguin igualats en hores. En casos així, de línies llargues, ho veig bé, sempre i quan el canvi sigui ràpid i no hi hagi la típica conversa entre conductors d'entremig. Ara, en cas de línies més curtes, on aquesta situació que descric pot ser qüestió de pocs minuts, sí que es pot fer el canvi al terminal...
La 196 per exemple, és de suposar que els relleus es fan a Pl.Kennedy. La 33 al tindre el final al costat de la cotxera la majoria de punts de relleu són al terminal, la resta a Diagonal/Pg de Gràcia, tant en un sentit com l'altre.

Re: Relleus de conductors en parades intermèdies

Posted: Wednesday 28/08/2013 21:39
by Miquel
De fet, a les línies on aprop hi ha una cotxera s'hi fa relleu.
Jo n'he vist fer a la 10/v21 a Pl. Estatut (sentit Mar), i a les parades de Pg. Vall d'Hebron - Crta. d'Horta i Pg Vall d'Hebron - Ceme. d'Horta.

Relleus 27 i 92

Posted: Wednesday 28/08/2013 23:33
by Guigui
Doncs el 27 i el 92 fan relleu a Pl. Lesseps. I podrien fer-lo perfectament a Pl. Espanya i Pl. Gal·la Placídia, respectivament.

Re: Relleus de conductors en parades intermèdies

Posted: Wednesday 28/08/2013 23:44
by Adolescent barceloní
Potser hi ha algunes línies que passen per una zona en concret, i tots els conductors van junts fins aquella zona, on cadascú va cap a la parada que li pertoca per fer el relleu...

Re: Relleus de conductors en parades intermèdies

Posted: Thursday 29/08/2013 1:36
by albert28
Crec el temps de canvi conductors dependrà del retard/avançament que tingui l'autobús i la rapidesa si no s'entretenen els conductors. Més d'una vegada al 33 s'han canviat al C/Valencia amb C/Muntanya sense molt contratemps (el que jo m'he trobat).

Jo crec que dependrà bastant de la llargada de la línia i les hores dels conductors.