http://www.ara.cat/societat/Govern-part ... 49815.html
El Govern és partidari de reduir el trànsit a l'Eixample de Barcelona
El secretari de Medi Ambient i Sostenibilitat, Josep Enric Llebot, advoca per pacificar més carrers i limitar així el nombre de cotxes que circulen per la quadrícula ideada per Cerdà
REDACCIÓ
BARCELONA | Actualitzada el 23/06/2011 11:55
Barcelona és una de les ciutats amb més densitat de trànsit d'Europa, una situació que ha disparat la contaminació i que en part ve motivada per l'Eixample, una trama urbana molt permeable per al trànsit i que segons el secretari de Medi Ambient i Sostenibilitat, Josep Enric Llebot, ha de variar. En una entrevista amb Efe, Llebot ha explicat que, tot i que la quadrícula ideada per Ildefons Cerdà és considerada un exemple d'urbanisme, té un inconvenient: absorbeix la circulació rodada d'una forma molt homogènia, motiu pel qual és utilitzada per molts conductors per creuar la ciutat.
Per això el secretari de Medi Ambient advoca per un nombre més gran d'intervencions, com la pacificació del trànsit que es va fer al carrer Enric Granados, que segons el seu parer contribuiria que l'Eixample perdés aquesta capacitat d'absorbir tant trànsit i a la llarga ajudaria a disminuir els nivells de contaminació de l'aire de Barcelona.
En aquests moments, la mitjana de vehicles per quilòmetre quadrat en una ciutat tan compacta com Barcelona és de 6.000, mentre que a Madrid ronden els 2.100 i a Londres, els 1.300 cotxes.
El secretari de Medi Ambient també ha recordat que fins ara la legislació estatal no classifica els vehicles per les seves emissions d'òxid de nitrogen (NOX) o de partícules en suspensió, dos contaminants nocius per a la salut i els límits dels quals fixats per la UE se superen actualment a diversos punts de l'àrea de Barcelona (i en d'altres ciutats espanyoles com Madrid), cosa que pot motivar una sanció comunitària per a Espanya.
En no estar identificats, ni consistoris ni Generalitat poden restringir la circulació d'aquests vehicles més contaminants a determinades zones quan es produeixen episodis singulars per excés de pol·lució. Mentre s'aprova la normativa estatal, la Generalitat està redactant el seu propi pla de millora de qualitat de l'aire (2011-15), del qual aviat es presentarà el seu primer esborrany i amb el qual el govern català pretén complir els nivells de pol·lució fixats per Europa abans del 2015.
Reducció del trànsit a l'Eixample de Barcelona
Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Reducció del trànsit a l'Eixample de Barcelona
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Return to “Vehicles privats / Vehículos privados”
Jump to
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario
- ↳ Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público
- ↳ Vehicles privats / Vehículos privados
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros
- ↳ Transport en general / Transporte en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport / Historia del transporte
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos
- ↳ Oci i divertiments / Ocio y divertimentos
- ↳ Comunicats del Fòrum / Comunicados del Foro
- ↳ Suggeriments i proves / Sugerencias y pruebas
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats / Enlaces recomendados
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona (NOU)
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Amics del Carrilet del Delta de l'Ebre
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ ASSOTRAM
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ Rodalia.info
- ↳ ARMF
- ↳ Tren de La Pobla de Llillet
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Reclamacions EMT-AMB
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Plataforma per a la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ TB Transportes de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Tren de Palau
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFE)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró