I ara, per l'Alt Urgell:
http://www20.gencat.cat/portal/site/ter ... 0c1e0aRCRD
Dimecres, 21 de març de 2012
Un nou abonament T-10 permetrà connectar l'Alt Urgell amb Barcelona a la meitat de preu
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha presentat avui el nou pla de millora del transport públic a la comarca
El document recull fins a 9 propostes per millorar les connexions internes i externes amb transport públic a l’Alt Urgell, augmentar freqüències de pas i coordinar horaris amb altres línies de bus i tren
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha acordat la creació a partir de juny d’un nou abonament multiviatge T-10/120 per tal de promoure l’ús del transport públic en les comunicacions entre l’Alt Urgell i Barcelona, que suposarà un estalvi de prop del 50% respecte del preu del bitllet senzill actual. Aquesta és una de les noves propostes incloses en el pla de millora del transport públic a l’Alt Urgell, presentat avui pel director general de Transports i Mobilitat, Ricard Font.
El document, que s’ha completat ara, ha estat elaborat pel Govern amb la col·laboració del Consell Comarcal i tots els municipis de la comarca, i té per objectiu introduir un conjunt de mesures per ajustar l’oferta a les necessitats de mobilitat d’aquesta àrea, que inclou un total de 19 municipis amb 22.037 habitants.
Així, recull fins a nou propostes de millora fruït del procés de treball amb les administracions locals, la majoria de les quals s’implementaran en els propers mesos, que s’han dissenyat a partir de la diagnosi de la situació actual dels serveis de transport públic existents en aquesta àrea.
Entre els principals objectius, el pla que ara es presenta pretén establir els criteris i propostes per incrementar l’eficiència i eficàcia de les comunicacions en aquesta àrea, tenint en compte les particularitats i peticions del territori a través de les enquestes de mobilitat realitzades a tots els ajuntaments. Concretament, el document aposta per:
-Dotar tots els municipis de la comarca d’un servei de transport ajustat a les necessitats de mobilitat reals
-Garantir que tots els municipis disposin d’accés amb transport públic a l’hospital comarcal
-Incrementar les connexions entre diferents municipis amb la capital, la Seu d’Urgell, per facilitar la mobilitat fins als centres sanitaris, educatius i àrees comercials
-Ajustar els horaris a les necessitats dels viatgers i incrementar la freqüència de pas en diferents línies
-Millorar la cobertura dels serveis introduint noves parades
-Augmentar la coordinació horària entre els serveis de bus i el tren de la línia de Puigcerdà
-Aprofitar i optimitzar els serveis de transport escolar i regular
-
Nou propostes de millora
Per tal d’assolir aquests objectius generals, el document concreta la implementació progressiva de les actuacions següents:
Nou abonament T-10/120 per connectar amb Barcelona: com a pas previ al procés d’implantació de la integració tarifària a la comarca, a partir de juny es crea un nou abonament multiviatge per a les línies interurbanes que connecten la comarca amb Barcelona, que permetrà fer 10 desplaçaments en 120 dies, amb un estalvi aproximat del 50% respecte del preu del bitllet senzill actual en aquests serveis.
Conversió del servei d’autobús suburbà de la Seu a un servei de taxi: el passat mes de setembre de 2011 es va posar en marxa un servei d’autobús suburbà de la Seu que arriba fins a Pla de Sant Tirs i Alàs, fruit del procés de treball i participació del pla amb els ens locals. Actualment el servei presenta una ocupació mitjana d’1,3 viatgers per expedició, i és per això que es transformarà a partir del mes d’abril en un servei de transport de taxi que mantindrà l’horari actual. Això permetrà estalviar uns 40.000 euros anuals, que s’invertiran en implementar altres actuacions que permetin beneficiar un major nombre de persones.
Millora del servei La Seu – Organyà - Coll de Nargó - Oliana: l’estalvi econòmic que suposarà la introducció de la mesura anterior servirà per finançar, a partir del segon semestre d’enguany, la millora d’aquest corredor ampliant i repartint els horaris actuals per donar més servei durant les diferents franges horàries i finançar el servei entre Oliana i Coll de Nargó, previst en el conveni signat amb el Consell Comarcal de l’Alt Urgell, la qual cosa permetrà a aquest organisme disposar de més recursos per gestionar els serveis de transport a demanda.
Optimització dels serveis regulars, a demanda i escolars: per tal d’optimitzar els recursos disponibles i millorar la competitivitat dels serveis existents, es treballa conjuntament amb el Consell Comarcal de l’Alt Urgell per aprofitar places lliures de serveis escolars que coincideixin amb horari i itinerari a serveis a demanda i regulars. A més, es treballa per augmentar la coordinació horària entre les diferents línies d’autobús per a facilitar els transbordaments, i substituir serveis a demanda porta a porta per serveis d’aportació a línies regulars que millorin l’eficiència de la xarxa.
Millora de la coordinació bus-TAV: a partir de l’abril, s’introduirà una nova parada a l’estació del TAV de Lleida del servei de bus amb sortida de la Seu d’Urgell a les 6.00 h i arribada a Lleida a les 8.20 hores, per tal de facilitar la connexió amb el TAV amb destinació a Madrid de les 9.03 h. D’altra banda, amb l’objectiu d’incrementar la coordinació entre els serveis de bus i el TAV, al setembre de 2011 ja es van introduir modificacions en els horaris de la línia de bus que connecta Lleida amb la Seu d’Urgell a les 19:45h, per tal de minimitzar el temps d’espera per als viatgers que arriben a Lleida a les 19:38h amb el TAV i agafen el bus cap a la Seu d’Urgell.
Millora dels serveis fins a l’aeroport del Prat: es treballa per consensuar amb les diferents administracions i empreses afectades l’aprofitament de la línia de bus que actualment connecta Andorra amb l’aeroport del Prat passant per l’Alt Urgell sense efectuar parada a la comarca, per tal d’introduir-ne una que permeti millorar considerablement la comunicació de l’Alt Urgell amb l’aeroport amb més freqüències i velocitat comercial competitives.
Més freqüències en el servei entre la Seu d’Urgell – Bellver de Cerdanya – Puigcerdà – Llívia: a partir de juny s’establirà una nova configuració que permetrà incrementar l’oferta actual. Concretament, en el tram entre la Seu d’Urgell i Bellver de Cerdanya s’introduiran 2 noves expedicions els feiners, fins a oferir-ne un total de 12, 6 d’anada i 6 de tornada, i 10 els festius, 5 d’anada i 5 de tornada.
Actuacions del pla implementades
Finalment, el pla recull altres propostes que ja s’han anat introduint des de finals del 2011. Concretament són:
Més freqüències entre Oliana i Solsona per garantir la mobilitat fins als centres educatius: amb l’objectiu de facilitar els desplaçaments dels alumnes de l’IES Francesc Ribalta, des del febrer s’ha incrementat l’oferta del servei regular en el tram entre Oliana i Solsona amb 2 noves expedicions de dilluns a divendres, 1 d’anada i 1 de tornada.
Nova parada a Oliana a la línia de la Seu: per tal de millorar l’accessibilitat amb transport públic fins a la residència de gent gran existent al municipi d’Oliana, al desembre de 2011 es va implementar una nova parada a la línia que connecta amb la Seu d’Urgell, concretament al punt quilomètric 143,5 de la C-14.