A1: mateix nom per a dues línies

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Post Reply
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

A1: mateix nom per a dues línies

Post by metring »

Enceto fil per parlar de dues línies que tenen el mateix nom: A1, de Sarbus, que va a Sabadell i la de la terminal 1 de l'aeroport, de Tusgsal. Com pot ser que, sent de dues empreses i recorreguts diferents, però integrades el el sistema tarifari de l'ATM, es diguin igual?? :nose
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Problema de fons

Post by Guigui »

El tema és el de sempre: l'anarquia en la nomenclatura de les línies d'autobús. I, associat amb això, la mania de fer veure que estem jugant a enfonsar la flota: A1, B6, C1...

Que es posin d'acord d'una vegada i diguin: per a tal zona numeració 1xx, per a tal altra 2xx, etc.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: A1: mateix nom per a dues línies

Post by victorcasta »

És una mancança important dels autobusos de l'àrea de Barcelona. Tot i que el cas que poses les línies depenen, una directament de la Generalitat i l'altra de l'EMT; hi ha altres casos que ambdues depenen de la Generalitat, com les C1 i següents de La Vallesana i Casas, que, a més, són del mateix grup, Sarbus.

S'ha de trobar, d'una vegada per totes, una nomenclatura unificada, clara i entenedora, que vagi per les línies que existeixen realment i no per les concessions. L'ATM ja va estudiar fer-ho fa temps i ho va descartar no sé per quin motiu.
pau5321
N7
N7
Posts: 448
Joined: Monday 18/01/2010 4:26
Location: Barcelona
Contact:

Re: A1: mateix nom per a dues línies

Post by pau5321 »

Jo crec que si es fa una unificació, no es podria fer amb 3 xifres, igual tocaria fer amb 4 xifres, o bé posar només lletres en algun cas extrem.

Per exemple:
per TUSGSAL podria deixar-se tal qual, però amb les linies 800-803, igual les canviaria per SC0, SC1, SC2, SC3.
TMB: Del 1 al 179 (però sense deixar espais en blanc)
NOU BARRIS: 180 al 184
AUTHOSA: 185-189

I així consecutivament, agafant un marge suficient per si es fa alguna línia, però no hi hauria tant mareig de numeros, per exemple authosa, encara que tingues el marge 185-189, podria renumerar les línies com 186 i 187, i els 3 que li sobren, per si algun dia aquesta empresa fa una altre línia. Transports Nou Barris igual, línies del 180 al 183 i el 184 reservarse'l.
http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro


http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Re: A1: mateix nom per a dues línies

Post by UT596001 »

metring wrote:Enceto fil per parlar de dues línies que tenen el mateix nom: A1, de Sarbus, que va a Sabadell i la de la terminal 1 de l'aeroport, de Tusgsal. Com pot ser que, sent de dues empreses i recorreguts diferents, però integrades el el sistema tarifari de l'ATM, es diguin igual?? :nose
El mateix passa amb l'Aerobús 2 (A2) que es confón amb el Barcelona-Badia de Marfina Bus, que també està numerat com a A2.
victorcasta wrote:És una mancança important dels autobusos de l'àrea de Barcelona. Tot i que el cas que poses les línies depenen, una directament de la Generalitat i l'altra de l'EMT; hi ha altres casos que ambdues depenen de la Generalitat, com les C1 i següents de La Vallesana i Casas, que, a més, són del mateix grup, Sarbus.
Quan es van numerar les línies si bé la Vallesana ja estava sota el paraigua de Sarbus, no era el cas de CASAS. El criteri que va fer servir Sarbus per a numerar les seves línies a principis dels 90 era aquest:

-Línies numerades com a Ax, línies de Martí i Renom amb origen o destinació Barcelona.
-Línies numerades com a Bx, línies de Martí i Renom que no van a Barcelona
-Línies numerades com a Cx, línies de la Vallesana, independentment del seu origen i destinació. Fins a finals dels 90, al ser una sola concessió realment de la Vallesana "Barcelona-Castellar amb prolongacions" -és a dir, de Castellar fins a Sallent i ramal de Sabadell a Martorell per Terrassa- tot estava numerat com una sola línia C, que alguns autobusos encara portaven així al teleindicador fins no fa massa anys... ja que els serveis fora d'aquesta concessió (Castellar-Terrassa per el pont de la Betzuca i Terrassa-Castellbisbal) al ser de caire anual o setmanal no estaven numerats.
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Re: A1: mateix nom per a dues línies

Post by UT596001 »

pau5321 wrote:Jo crec que si es fa una unificació, no es podria fer amb 3 xifres, igual tocaria fer amb 4 xifres, o bé posar només lletres en algun cas extrem.
Jo crec que sí es podria fer amb tres xifres, però amb dues premisses importants:
-Separar els serveis urbans dels interurbans. Els urbans han de mantenir l'actual numeració, ja que no es confonen els uns amb els altres -és a dir, el de Sabadell respecte Terrassa o Granollers, o Mataró respecte Vilanova... Els que tinguin combinacions de números i lletres, suprimir les lletres, i reservar-los l'intèrval del 1 al 99. L'excepció seria la zona 1, on la solució que tenia l'ATM -del 1 al 199 per als autobusos de TMB i línies de la EMT urbanes de Barcelona, i del 200 al 299 per a la resta de la zona 1- em sembla bona. També caldria estalbir excepcions o altres solucions per altres conurbacions urbanes: Sabadell-Barberà-Badia, Granollers-Les Franqueses-Canovelles-La Roca... on caldria considerar-ho urbà també.
-Mantenir al marge l'àmbit de l'ATM de les Comarques Centrals, ja que tenint en compte que la seva ciutat de referència és Manresa, i no pas Barcelona, és lògic que es numerin en referència a Manresa i no a Barcelona. Com a excepció de l'excepció, sí anirien sota el paraigua de la numeració de l'ATM de Barcelona les línies que es dirigissin a aquesta.
-A les zones de solapament amb l'ATM Camp de Tarragona i l'ATM de Girona, el mateix criteri que a l'ATM Comarques Centrals, és a dir, deixar al marge les línies internes.

A partir d'aquí, el criteri que havia establert l'ATM amb línies numerades a partir del 300 en endavant i amb els criteris que tenia era correcte, tot i que caldria pensar en numerar les línies de l'Anoia a partir del 900 -que quedava vacant-, o que vagin totalment a part amb centre a Igualada. Cosa semblant ens trobaríem a Osona.

O directament aplicar el meu sistema de numeració integrada nacional català que vaig proposar fa un temps i fora punyetes :D
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: A1: mateix nom per a dues línies

Post by m.h.t. »

Aquest tema es va estar tractant, durant molt de temps, a Proposta de numeració línies ATM Barcelona ;)

A aquest fil podeu trobar la proposta original de l'ATM d'unificar nomenclatures, del 2003. Han passat 8 anys des de llavors, i només alguns operadors, com TMB, Authosa i Autocars R. Font, s'han adaptat a la normativa.

Per refrescar la memòria, aquí cito un missatge d'en UT596001 de fa 5 anys, a aquéll fil:
UT596001, el 4/12/2006, wrote:L'ATM ja va presentar una proposta de numeració, que era:
-del 1 al 199 línies de TMB
-del 200 al 299 resta de línies de la zona 1
-del 300 al 399 línies del Garraf
-del 400 al 499 línies de l'Alt Penedès
-del 500 al 599 línies del Baix Llobregat
-del 600 al 699 línies del Vallès Occidental
-del 700 al 799 línies del Vallès Oriental
-del 800 al 899 línies del Maresme

Les nocturnes (excepte la 153 de TMB i el nocturn urbà de Castelldefels d'estiu) ja ho compleixen, ja que són:
-Del N0 al N29 línies de la zona 1 (línies actuals: N0, N1, N2, N3, N4, N5, N6, N7, N8, N9, N11, N12, N13, N14, N15, N16 i N17
-N3* per al Garraf (línia N30 Barcelona-Vilanova-Vilafranca)
-N4* per a l'Alt Penedès (línia N40 Barcelona-Vilafranca)
-N5* per les del Baix Llobregat (N50 i N51)
-N6* per les del Vallès Occidental (N60, N61, N62, N63, N64 i N65)
-N7* per les del Vallès Oriental (N70, N71, N72, N73)
-N8* per les del Maresme (N80, N81 i N82)

Alguns urbans tenien numeració especial (dos lletres que indicaven el municipi i el número de línia, per exemple a Lliçà de Vall crec que estaven numerades com a LV1, LV2, LV3, LV4 i LV5), les capitals comarcals conservaven l'existent i d'altres tenien numeració de línia interurbana (per exemple al urbà de Castellar del Vallès li tocava tenir el 654, ara està numerat com a C4).
A part d'això, també cal especificar que corresponen:

-del 80 al 84 línies urbanes de Sagalés de la zona 1 (ex-Transports Lydia)
-del 85 al 87 línies d'Authosa
-del 88 al 89 línies integrades de TCC a la zona 1

Les urbanes de Santa Coloma haurien de canviar a SCx segons la normativa.
UT596001 wrote:O directament aplicar el meu sistema de numeració integrada nacional català que vaig proposar fa un temps i fora punyetes :D
Recordem-ho:
UT596001, el 4/12/2006, wrote:La meva proposta de numeració seria la següent (independentment de l'operador que l'explotés)
-1 al 99 línies urbanes de qualsevol municipi
-del 100 al 299 línies comarcals (és a dir, un Barcelona-Sant Boi no podria portar aquest tipus de numeració al ser intercomarcal)
-del 300 al 499 (ampliable) línies d'àmbit provincial/veguerial

I per les nocturnes:
-N0 a N9 urbanes de qualsevol municipi
-N10 a N29 comarcals
-N30 a N49 (ampliable) intercomarcals no interveguerials/interprovincials

La resta de línies que quedin fora d'aquest supòsit estarien sense numerar, i la numeració proposada s'aplicaria al conjunt de Catalunya.
Personalment, crec que la no-implantació de l'estàndard (o la implantació a mitjes, que vé a ser el mateix) va ser un greu error, que deixà a l'ATM sense la 'A', ja que d'autoritat en va tenir ben poca. :nono
Salvem l'Estació de França!
trainman
N9
N9
Posts: 2365
Joined: Monday 02/05/2005 11:50
Location: Cerdanyola del Vallès

Re: A1: mateix nom per a dues línies

Post by trainman »

Y como curiosidad hay un autobús de Sarbus que ha pasado de hacer el A1 Aerobus a hacer el A1 Barcelona-Sabadell. Se trata del 2174 de Sarbus, uno de los cuatro Setra S319NF que pasaron de TCC a Sarbus y que está asignado a la línea A1 Barcelona-Sabadell.
Post Reply

Return to “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”