Page 1 of 1

Nova restricció: totes les carreteres convencionals a 90Km/h

Posted: Wednesday 03/08/2011 22:20
by wefer
La Vanguardia wrote:Tráfico propone bajar a 90 km/hora la velocidad en carreteras convencionales
La iniciativa podría entrar en vigor antes de que acabe la legislatura y ayudaría a reducir la siniestralidad en las carreteras secundarias

Madrid. (EFE).- El director general de Tráfico, Pere Navarro, va a proponer a todos los sectores implicados una reducción del límite de velocidad en las carreteras convencionales —las que tienen un solo carril por sentido— de los 100 a los 90 kilómetros por hora, con independencia del ancho del arcén de la vía.
Més informació:
http://www.lavanguardia.com/vida/201108 ... nales.html

No en saben dir una sense contradir-se

Posted: Wednesday 03/08/2011 23:31
by Guigui
En cuanto al coste de la medida, Navarro ha subrayado que no será necesario instalar nuevas señales -como sucedió con el 110- sino que bastará con retirar las de 100 km/h existentes, ya que el nuevo límite genérico de todas las vías convencionales será de 90.

"Así es mucho más fácil de entender para los conductores. Colocaremos grandes carteles al inicio de las carreteras secundarias advirtiendo del límite de 90, para que cada uno pueda poner el limitador de velocidad de su coche a ese límite estándar de 90 kilómetros por hora", ha destacado.

La Generalitat, contrària

Posted: Thursday 04/08/2011 0:10
by Guigui
http://www.elpuntavui.cat/noticia/artic ... onals.html

La Generalitat rebutja rebaixar la velocitat màxima a les carreteres convencionals

La DGT ha proposat avui reduir de 100 a 90 km/h el límit de velocitat a les vies d'un únic carril per sentit
El director del SCT considera que aquests canvis “només originen desconcert i confusió” en els ciutadans


03/08/11 21:16 - Barcelona - ACN

El govern català ha rebutjat aquest dimecres la proposta de la Direcció General de Trànsit (DGT) de reduir de 100 a 90 km per hora la velocitat a les carreteres convencionals, les que tenen un únic carril per sentit.

En un comunicat, el director del Servei Català de Trànsit (SCT), Joan Aregio, s'ha mostrat “sorprès” per aquest anunci i ha manifestat que els continus canvis de velocitat l'únic que generen és “desconcert i confusió” en els ciutadans. A més, ha assegurat que tenen conseqüències econòmiques.

Al seu parer, aquesta és una mesura que “no compta amb el consens necessari” i que, en època preelectoral, si el PSOE vol fer una proposta així hauria d'incloure-la en el seu programa electoral.

“Sembla que juguin a les velocitats com qui juga a la tómbola, tal com ja van fer amb els 110 km/h”, ha declarat. Aregio ha afirmat que els límits de velocitat s'han de marcar per criteris tècnics “i no d'oportunitat política”.

Re: Nova restricció: totes les carreteres convencionals a 90

Posted: Thursday 04/08/2011 1:22
by wefer
Que hi ha accidents a les carreteres convencionals?
Bé, s'hagués pogut fer:
- Reduir els Km de vies convencionals desdoblant i separant calçades físicament
- Obligar a que totes les carreteres convencionals tinguin voral, la qual cosa augmenta la seguretat enormement ja que evita tant sortides de via com impactes frontals
- Eliminar els girs a l'esquerra sense carril de parada, massa habituals a les nostres carreteres
- Etc...

Totes aquestes mesures haurien estat molt més efectives que simplement baixar 10 Km/h la velocitat, i més tenint en compte que d'aquesta manera s'equiparen carreteres sense voral amb les que en tenen, quan el seu nivell de seguretat no té res a veure. És totalment absurd.

A més, si us llegiu la notícia, ara resulta que reconeixen que la gran majoria d'accidents es produeixen a les carreteres convencionals, quan porten anys minant de radars les autopistes per combatre l'excés de velocitat, que semblava que era la pitjor de les plagues en aquestes vies. En què quedem?

Per tot plegat, quin sentit té aquesta última mesura? Fàcil, la de sempre en temps de crisi:


Image

Re: Nova restricció: totes les carreteres convencionals a 90

Posted: Thursday 04/08/2011 11:28
by MZA_1600
Ja hi ha carrerteres que el seu límit és de 90km/h, recordo que són les que ténen la coneta inferior a 1,5m. En carreteres en que l'ample és superior a aquest, no té sentit baixar a 90, doncs la infraestructura permet velocitats més altes, i després perque la gent seguirá fent el que vulgui, de fet a les carreteres és un veig que la gent respecta menys els límits de velocitat.