Bus urbà Barberà integrat durant primer trimestre del 2008
Posted: Monday 21/01/2008 13:58
La integració tarifària dels transports públics de Barberà es farà efectiva el 2008 Imprimir
Data de publicació: 18.01.08
Oficina premsa
Els barberencs i les barberenques podran beneficiar-se de la integració tarifària amb la xarxa interurbana i els serveis de Renfe, durant el primer trimestre de 2008
Amb l’objectiu bàsic d’incentivar l'ús del transport públic, el consistori barberenc té previst signar en properes setmanes un conveni amb el Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya, l’empresa Sarbus i l’Autoritat de Transport Metropolità, el qual permetrà que qualsevol ciutadà pugui desplaçar-se en transport públic amb un mateix bitllet i amb mitjans diferents.
Establir un sistema tarifari homogeni i integrat, simplificant el sistema actual que implica multitud de tarifes, i abaratir el cost dels viatges als usuaris, especialment a aquells que fan un ús més freqüent del transport públic, són altres dels objectius amb els quals el consistori barberenc treballa des de fa diversos mesos per tal d’establir un millor funcionament i servei als ciutadans de Barberà del Vallès.
La integració del servei municipal en el sistema tarifari metropolità de l’ATM dóna la possibilitat que els usuaris del transport públic puguin disposar d’un abonament T-10 amb el qual els serà permès viatjar a més llocs, a més a més de poder gaudir d’una tarifa social, sense cap cost, o d’una tarifa pròpia del municipi menor a la del bitllet no integrat de l’ATM, que actualment té un cost d’1,25 €/viatge. D’aquesta manera, tots els ciutadans de Barberà es podran beneficiar tant del preu, com d’una major comoditat en fer servir un únic títol de transport.
La data d’integració prevista és durant el primer trimestre de 2008. Aquest conveni multiplica les possibilitats en intercanvis i dóna més flexibilitat als barberencs a l’hora d’utilitzar el transport públic i fomentar així el seu servei.
El bitllet únic en circulació amb la integració tarifària dels diferents operadors de transport és el gran motor del creixement del nombre de passatgers del transport públic en molts municipis catalans. Però, aquest no és l'únic dels factors que juguen a favor, ja que el consistori treballa en algunes millores importants per aconseguir un transport públic de qualitat per al municipi.
La posada en marxa de la Línia 2 és una de les millores importants de les quals gaudiran els usuaris i les usuàries del transport públic. Amb la intenció de donar la màxima cobertura a tot el municipi, la L-2 tindrà parades en barris de recent creació, com el carrer Nàpols o el nou barri del Parc d’Europa, passarà per la Via St. Oleguer, i complementarà així la Línia 1 que dóna servei al barri de la Romànica.
La Línia 1, que també dóna cobertura al Centre Comercial Baricentro, centre de la ciutat i al barri de Can Gorgs II, incrementarà els viatges tant a primera com a última hora del dia. L’ampliació d’aquests horaris farà que els i les treballadores del Centre Comercial puguin optar per utilitzar el transport públic per anar a treballar, ja que bona part del personal prové d’altres municipis i, per tant, viatgen en altres mitjans de transport com, per exemple, la Renfe. Amb aquest increment de viatges, aquests usuaris i usuàries, a part de beneficiar-se d’un horari més ampli, també gaudiran d’un millor preu gràcies a la utilització del bitllet únic. La mateixa línia, així mateix, ampliarà l’itinerari per la ciutat i donarà cobertura a zones com el barri de Can Gorgs II, que fins avui dia no tenia servei d’autobusos, i altres carrers propers al municipi veí de Badia del Vallès.
Per la seva part, les principals millores que tindrà la Línia 3, que cobreix els polígons industrials, es basen principalment en la millora i adaptació dels autobusos per facilitar el viatge de persones amb mobilitat reduïda. Es tracta de modernitzar i adaptar els transports de pas per la ciutat per cobrir les necessitats d’aquelles persones amb minusvalies, les quals podran viatjar sense cap tipus de problema amb cadira de rodes.
Prop del 65 % dels usuaris i usuàries de la L-3 són persones que provenen d’altres municipis i que viatgen a la nostra ciutat en altres mitjans de transport com la Renfe o altres autobusos amb cobertura metropolitana. Aquests usuaris, al igual que amb la resta de línies, també es podran beneficiar de la integració tarifària; així s’encentivarà l’ús del transport públic i s’abaratirà el cost dels bitllets.
Amb aquestes millores, la ciutat Barberà no només vol fomentar la xarxa de transport col·lectiu públic de qualitat, sinó que, amb la introducció d’aquestes accions, millorarà la mobilitat tant del municipi com de la comarca, així com es constribuirà a la millora de la qualitat de l’aire i del medi ambient i es fomentarà la disminució de l’ús del transport particular.
http://www.bdv.es/bdv/noticies/detall.p ... ticia=2369
Data de publicació: 18.01.08
Oficina premsa
Els barberencs i les barberenques podran beneficiar-se de la integració tarifària amb la xarxa interurbana i els serveis de Renfe, durant el primer trimestre de 2008
Amb l’objectiu bàsic d’incentivar l'ús del transport públic, el consistori barberenc té previst signar en properes setmanes un conveni amb el Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya, l’empresa Sarbus i l’Autoritat de Transport Metropolità, el qual permetrà que qualsevol ciutadà pugui desplaçar-se en transport públic amb un mateix bitllet i amb mitjans diferents.
Establir un sistema tarifari homogeni i integrat, simplificant el sistema actual que implica multitud de tarifes, i abaratir el cost dels viatges als usuaris, especialment a aquells que fan un ús més freqüent del transport públic, són altres dels objectius amb els quals el consistori barberenc treballa des de fa diversos mesos per tal d’establir un millor funcionament i servei als ciutadans de Barberà del Vallès.
La integració del servei municipal en el sistema tarifari metropolità de l’ATM dóna la possibilitat que els usuaris del transport públic puguin disposar d’un abonament T-10 amb el qual els serà permès viatjar a més llocs, a més a més de poder gaudir d’una tarifa social, sense cap cost, o d’una tarifa pròpia del municipi menor a la del bitllet no integrat de l’ATM, que actualment té un cost d’1,25 €/viatge. D’aquesta manera, tots els ciutadans de Barberà es podran beneficiar tant del preu, com d’una major comoditat en fer servir un únic títol de transport.
La data d’integració prevista és durant el primer trimestre de 2008. Aquest conveni multiplica les possibilitats en intercanvis i dóna més flexibilitat als barberencs a l’hora d’utilitzar el transport públic i fomentar així el seu servei.
El bitllet únic en circulació amb la integració tarifària dels diferents operadors de transport és el gran motor del creixement del nombre de passatgers del transport públic en molts municipis catalans. Però, aquest no és l'únic dels factors que juguen a favor, ja que el consistori treballa en algunes millores importants per aconseguir un transport públic de qualitat per al municipi.
La posada en marxa de la Línia 2 és una de les millores importants de les quals gaudiran els usuaris i les usuàries del transport públic. Amb la intenció de donar la màxima cobertura a tot el municipi, la L-2 tindrà parades en barris de recent creació, com el carrer Nàpols o el nou barri del Parc d’Europa, passarà per la Via St. Oleguer, i complementarà així la Línia 1 que dóna servei al barri de la Romànica.
La Línia 1, que també dóna cobertura al Centre Comercial Baricentro, centre de la ciutat i al barri de Can Gorgs II, incrementarà els viatges tant a primera com a última hora del dia. L’ampliació d’aquests horaris farà que els i les treballadores del Centre Comercial puguin optar per utilitzar el transport públic per anar a treballar, ja que bona part del personal prové d’altres municipis i, per tant, viatgen en altres mitjans de transport com, per exemple, la Renfe. Amb aquest increment de viatges, aquests usuaris i usuàries, a part de beneficiar-se d’un horari més ampli, també gaudiran d’un millor preu gràcies a la utilització del bitllet únic. La mateixa línia, així mateix, ampliarà l’itinerari per la ciutat i donarà cobertura a zones com el barri de Can Gorgs II, que fins avui dia no tenia servei d’autobusos, i altres carrers propers al municipi veí de Badia del Vallès.
Per la seva part, les principals millores que tindrà la Línia 3, que cobreix els polígons industrials, es basen principalment en la millora i adaptació dels autobusos per facilitar el viatge de persones amb mobilitat reduïda. Es tracta de modernitzar i adaptar els transports de pas per la ciutat per cobrir les necessitats d’aquelles persones amb minusvalies, les quals podran viatjar sense cap tipus de problema amb cadira de rodes.
Prop del 65 % dels usuaris i usuàries de la L-3 són persones que provenen d’altres municipis i que viatgen a la nostra ciutat en altres mitjans de transport com la Renfe o altres autobusos amb cobertura metropolitana. Aquests usuaris, al igual que amb la resta de línies, també es podran beneficiar de la integració tarifària; així s’encentivarà l’ús del transport públic i s’abaratirà el cost dels bitllets.
Amb aquestes millores, la ciutat Barberà no només vol fomentar la xarxa de transport col·lectiu públic de qualitat, sinó que, amb la introducció d’aquestes accions, millorarà la mobilitat tant del municipi com de la comarca, així com es constribuirà a la millora de la qualitat de l’aire i del medi ambient i es fomentarà la disminució de l’ús del transport particular.
http://www.bdv.es/bdv/noticies/detall.p ... ticia=2369