Page 1 of 2

R1, s'hauria d'acabar sempre a EdF?

Posted: Tuesday 09/08/2011 13:23
by metring
Enceto fil i enquesta, per copsar les vostres opinions sobre si la R1 hauria de continuar acabant/començant el seu recorregut a Estació de França. De fet, era aquí on ho feia en els seus orígens! ;)

Re: R1, s'hauria d'acabar sempre a EdF?

Posted: Tuesday 09/08/2011 13:29
by metring
Jo opino que estaria molt bé que acabés sempre allà, però caldria que el tramvia acabés molt a prop, connectar de nou directament amb la L4, i posar alguna línia més d'autobús. Seria ideal.

Re: R1, s'hauria d'acabar sempre a EdF?

Posted: Tuesday 09/08/2011 13:45
by mikado
En primer lloc crec que caldria canviar les respostes, ja que una d'elles diu que la R1 acaba a Sants i normalment acaba a L'Hospitalet / Molins, però no a Sants.

Respecte a les votacions com a hospitalenc i pensant en relacions passants prefereixo que la R1 acabi a Molins o més enllà. És a dir que sigui passant a Barcelona, que no mori a EDF i menys que mori a L'Hospitalet.

Re: R1, s'hauria d'acabar sempre a EdF?

Posted: Tuesday 09/08/2011 13:53
by davida
La idea final es que la R1 sigui Sant Vicenç de Calders - Sitges - Barcelona - Mataró - Massanet, quan es fagi un salt de motlló a la Torrassa.
El que no treu que hi pugui haver serveis Estació de França - Mataró de reforç, pero no saturar els tunels de Barcelona.
Crec que la majoria de Rodalies haurien de ser passants per aprofitar millors el tunels. Estació de França per reforços i incidencies.
Si a Mataró hi han un tren cada 10 minuts, 6 en hora punta. Crec que es posible ampliar freqüencies amb 2 trenes hora a Estació de França.

Re: R1, s'hauria d'acabar sempre a EdF?

Posted: Tuesday 09/08/2011 13:58
by metring
mikado wrote:En primer lloc crec que caldria canviar les respostes, ja que una d'elles diu que la R1 acaba a Sants i normalment acaba a L'Hospitalet / Molins, però no a Sants.
Cert, cert, la resposta hauria de ser que passi per Sants, tens raó. La pega és que si edito l'enquesta, s'esborren les votacions, però com que hi han dues, ho puc rectificar, i si vols, pots tornar a votar.

Edito: ho he canviat i no s'ha esborrat!!! Potser amb el canvi de versió de fòrum, això ha millorat!

Re: R1, s'hauria d'acabar sempre a EdF?

Posted: Tuesday 09/08/2011 14:11
by wefer
Jo crec que poden haver-hi moltes configuracions possibles, i totes vàlides si es fan les inversions necessàries.

Una de les que prefereixo a curt termini, és que tots els rodalies siguin passants per Barcelona. Això faria que cap línia de rodalies acabés a Estació de França.
En canvi, al ser una estació terminal seria ideal per a tots aquells trens que sí que és més lògic que no siguin passants, és a dir, els regionals, llarga distància i Alta Velocitat (via de tres carrils i nou enllaç a Glòries).

Això sí: cal millorar la comunicació de l'Estació de França amb la resta de la xarxa:
  1. Millorar l'enllaç amb la L4 fent un nou passadís d'enllaç directe, sota l'avinguda Marquès d'Argentera, que partís d'un nou vestíbul al costat nord de l'estació Barceloneta.
  2. Prolongar el Trambesòs com a mínim fins a Pla de Palau, ja sigui des del seu final actual i seguint el Pg. de Circumval·lació, o bé una nova línia vorejant per Picasso/Pujadas. L'ideal, i molt barat i senzill de fer, seria allargar el Trambesòs fins l'estàtua de Colom, ja que tot són avingudes àmplies i en bona part del traçat ja es disposa d'una calçada exclusiva pel transport públic. Això permetria enllaçar amb molts autobusos i amb la L3 del metro. Com a segona fase, es podria allargar pel Paral·lel fins a l'estació del mateix nom, enllaçant amb L2 i funicular de Montjuïc., ja que el Paral·lel és una avingua que tampoc presenta cap problema d'amplada.
  3. Reforçar les línies d'autobús que passen per la zona. Per exemple, millorar la freqüència de pas del 51 i canviar-ne el recorregut central per no solapar-se amb la 50.

Re: R1, s'hauria d'acabar sempre a EdF?

Posted: Tuesday 09/08/2011 14:37
by Euromed1071
No.Jo crec que ha de continuar com sempre. No perque alla tingui males conexions i a sants, Catalunya i arc de trionf millors, sino perque es millor a l'hora de conectar amb les altres linies de rodalies. Si acabes a E. França nomes tindria contacte amb la R2 R2N i R2S. Encanvi si continues per l'altra tunel també n'en tindria amb R4 i R3. A demes contre mes parades a barcelona millor ja sigui pels transbordaments o per mes accesibilitat arreu de la ciutat.

Re: R1, s'hauria d'acabar sempre a EdF?

Posted: Tuesday 09/08/2011 14:38
by mikado
metring wrote:
mikado wrote:En primer lloc crec que caldria canviar les respostes, ja que una d'elles diu que la R1 acaba a Sants i normalment acaba a L'Hospitalet / Molins, però no a Sants.
Cert, cert, la resposta hauria de ser que passi per Sants, tens raó. La pega és que si edito l'enquesta, s'esborren les votacions, però com que hi han dues, ho puc rectificar, i si vols, pots tornar a votar.

Edito: ho he canviat i no s'ha esborrat!!! Potser amb el canvi de versió de fòrum, això ha millorat!

:ok

Re: R1, s'hauria d'acabar sempre a EdF?

Posted: Tuesday 09/08/2011 15:21
by mix3
Sense conèixer del tot els fluxos dels usuaris de la R1 i sense saber quants usuaris no acaben el recorregut a Barcelona, jo dels 6 trens per hora, 2 d'ells els faria parar a EdF, i augmentaria 1 per Pl. Catalunya (fent 5+2), per alleugerir el trànsit de Pl. Catalunya. Els usuaris d'aquests trens poden baixar a Barcelona a Clot i en un futur, Sagrera.

També, d'una línia que conec com és la R4, es podrien implementar alguns serveis parcials com Terrassa-Sabadell Sud o Terrassa-Montcada Bifurcació.

Re: R1, s'hauria d'acabar sempre a EdF?

Posted: Tuesday 09/08/2011 15:56
by Euromed1071
Nomes estic d'acord en el desviament parcial dels trens de la R1. No m'acaba d'agradar la idea dels trens Terrassa-Sabadell/Montcada.
Tornant al teme de si la R1 hauria de finalitzar sempre a l'Est. França crec que una altre rao per la qual la R1 hauria de hanar a Sants i continuar fins a Molins de Rei es que no es poden baqixar freqüencies en els rodalies R1 i R4 en el tram Barcelona-Martorell de la linea Barcelona -Vilafranca-St. V. Calders, ja que exisetix un gran nombre de passatgers que es desplaça cada dia per la línia del llobregat en el seu pas per l'area metropolitana de la Ciutat Comptal de Barcelona.

L'R1, no

Posted: Tuesday 09/08/2011 17:00
by Guigui
Com més lògic sigui i com més continuïtat tingui el traçat d'una línia, millor. Per tant, i amb el canvi de configuració que es farà algun dia (espero no ser massa il·lús) amb el salt de moltó de la Torrassa, el més natural és que les línies de la costa s'uneixin, travessant Barcelona. El mateix passa per a les línies paral·leles que segueixen l'interior (amb la salvetat que, per motius demogràfics, segurament tingui més sentit seguint-les fer passar per Barcelona en lloc de prendre el camí més curt, per St. Cugat). De les restants, l'R4 porta molta gent del Vallès i, per tant, és millor fer-la passant (sembla que hi ha plans de fer-ho fins a l'aeroport) perquè hi hagi el nombre màxim de transbords amb la xarxa de metro. Quedarien l'R3 i l'R7, que representarien habilitar un salt de moltó o un cisallament.

Per això, cal més que mai la creació d'un intercanviador amb metro (L1 i L3) a Trinitat Vella, perquè l'accés a la Vall d'Hebron per Torre del Baró triga gairebé tant com per Pl. Catalunya, a més de requerir dos transbords, encara que la distància sigui força menor.

Quant a serveis de mitjana i llarga distància, queda meridianament clar que l'Estació de França és imprescindible per a descarregar Sants i, en un futur, la Sagrera.

Re: R1, s'hauria d'acabar sempre a EdF?

Posted: Tuesday 09/08/2011 17:58
by laura
metring wrote:Jo opino que estaria molt bé que acabés sempre allà, però caldria que el tramvia acabés molt a prop, connectar de nou directament amb la L4, i posar alguna línia més d'autobús. Seria ideal.
Ideal per a qui? Per als usuaris de la R3 i R4? Perquè per als usuaris del Maresme molt ideal no es que ho sigui... Digue'm en què et bases per definir "ideal" el fet que la R1 acabés sempre a l'Estació de França... Digue'm de què serveix enllaçar amb el Trambesòs a Ciutadella? Ja puc enllaçar a Sant Adrià i segur que perdo menys temps... Què faig per anar al Aeroport? Per casualitat vius al Maresme? Què he de fer per anar a Plaça Catalunya desde el Clot? Agafar la L1 de Metro, està bé, total, quasi sempre va lleugereta de gent... Pensava que aquests serveis consistien en comunicar el centre de les grans ciutats amb les rodalies...

Hi ha moltes altres maneres de descongestionar el túnel de Plaça Catalunya sense la necessitat de carregarse una línia sencera, de gran importància i tan estratègica com ho és la R1, de fet, ja s'ha fet suprimint la circulació de la R7 i crec que segons les necessitats dels ciutadans i de les infraestructures de les que es disposen la configuració d'aquest túnel actualment és raonable però a la vegada molt millorable. Al tanto! Parlo atenent-me a les necessitats dels ciutadans amb relació a la infraestructura de la que es disposa, no defenso per res del món la congestió d'aquest túnel.

Al Maresme l'únic transport ràpid que tenim per enllaçar amb el centre de Barcelona és la R1 si aquest transport es limita a donar servei al Clot i a la Barceloneta deixem-ho correr. No veieu com van les andanes del Clot aquests dies? No se t'ocurreix imaginarte què passaria si fossim a octubre a hores punta del matí i tarda? Això sí seria tercermundista total.

Fa molts anys sí que tenia sentit que morís a França, pero Barcelona ha canviat i molt, per això crec que hauriem d'anar deixant la nostalgia d'un costat i pensar en el futur ferroviari de Barcelona...

Re: R1, s'hauria d'acabar sempre a EdF?

Posted: Tuesday 09/08/2011 18:45
by m.h.t.
Jo crec que la pregunta del fil és una mica radical. :D Potser hagués estat millor preguntar "R1, algunes expedicions haurien d'acabar a EdF?". Sempre he defensat que per augmentar la freqüència de pas a la R1 sense afectar al túnel de Catalunya, la meitat de les expedicions haurien d'acabar a l'Estació de França.

La R1 necessitaria, com a mínim, un tren cada 6 minuts entre Clot i Mataró. D'aquestes, la meitat a EdF, i la resta per Pl. Catalunya. Tindriem llavors:

- R1 cada 6 minuts entre Clot i Mataró.
- R1 cada 12 minuts entre Clot i L'Hospitalet
- R1 cada 12 minuts entre Clot i Estació de França.
- R1 cada 24 minuts entre L'Hospitalet i Molins de Rei
- R1 cada 24 minuts entre Mataró i Calella/Blanes/Maçanet-Massanes*

* Tots els Blanes haurien de finalitzar a Maçanet-Massanes, rehabilitant l'encreuament de Tordera.

Re: R1, s'hauria d'acabar sempre a EdF?

Posted: Tuesday 09/08/2011 18:56
by Euromed1071
Molt complicat.
Trobo Millor:

Mataró - Clot - Catalunya - Sants - L'Hospitalet - Molins de Rei - Martorell
Caella - Mataró - Clot - Catalunya - Sants - L'Hospitalet - Molins de Rei
Banes - Arenys - Calella - Mataró - Clot - Catalunya - Sants - L'Hospitalet
Maçanet - Blanes - Arenys - Calella - Mataró - Clot - Catalunya - Sants - El Prat
Arenys - Calella - Mataró - Clot - Est. França

Re: R1, s'hauria d'acabar sempre a EdF?

Posted: Tuesday 09/08/2011 21:00
by metring
laura wrote:
metring wrote:Jo opino que estaria molt bé que acabés sempre allà, però caldria que el tramvia acabés molt a prop, connectar de nou directament amb la L4, i posar alguna línia més d'autobús. Seria ideal.
Ideal per a qui? Per als usuaris de la R3 i R4? Perquè per als usuaris del Maresme molt ideal no es que ho sigui... Digue'm en què et bases per definir "ideal" el fet que la R1 acabés sempre a l'Estació de França... Digue'm de què serveix enllaçar amb el Trambesòs a Ciutadella? Ja puc enllaçar a Sant Adrià i segur que perdo menys temps... Què faig per anar al Aeroport? Per casualitat vius al Maresme? Què he de fer per anar a Plaça Catalunya desde el Clot? Agafar la L1 de Metro, està bé, total, quasi sempre va lleugereta de gent... Pensava que aquests serveis consistien en comunicar el centre de les grans ciutats amb les rodalies...

Hi ha moltes altres maneres de descongestionar el túnel de Plaça Catalunya sense la necessitat de carregarse una línia sencera, de gran importància i tan estratègica com ho és la R1, de fet, ja s'ha fet suprimint la circulació de la R7 i crec que segons les necessitats dels ciutadans i de les infraestructures de les que es disposen la configuració d'aquest túnel actualment és raonable però a la vegada molt millorable. Al tanto! Parlo atenent-me a les necessitats dels ciutadans amb relació a la infraestructura de la que es disposa, no defenso per res del món la congestió d'aquest túnel.

Al Maresme l'únic transport ràpid que tenim per enllaçar amb el centre de Barcelona és la R1 si aquest transport es limita a donar servei al Clot i a la Barceloneta deixem-ho correr. No veieu com van les andanes del Clot aquests dies? No se t'ocurreix imaginarte què passaria si fossim a octubre a hores punta del matí i tarda? Això sí seria tercermundista total.

Fa molts anys sí que tenia sentit que morís a França, pero Barcelona ha canviat i molt, per això crec que hauriem d'anar deixant la nostalgia d'un costat i pensar en el futur ferroviari de Barcelona...
Lo d'ideal, em referia a les connexions amb tramvia, metro i bus, per donar més vida a EdF, no tant per si arriba o no la R1. Sobre el tramvia, si, millor que anés a Paral·lel, com ha dit en wefer.

Re: R1, s'hauria d'acabar sempre a EdF?

Posted: Tuesday 09/08/2011 21:29
by Mako448
Doncs jo ho sento peró no em sembla bé retallar l'R1 a EDF,agradi o no agradi,deixariem pràcticament sense conexió ferroviària directa entre el maresme,comarca molt poblada i el centre de Barcelona,i aixó és una estupidesa,encara que sigui molt bonic.

Jo no portaria l'R1 a l'EDF,i fins que no és faci el salt de motlló de La Torrassa,peró tampoc la faria acabar a L'Hospitalet i Molins,la allargaria ni menys que fins a...Sant Vicenç de Calders via Vilafranca,i retallar l'R4 a L'Hospitalet o Molins.

Té més sentit una línia passant Vilafranca-Mataró que el recoregut és més recte i pot competir amb el cotxe,que no el actual trajecte Vilafranca-Terrassa de l'R4 qué fa una volta de mil demonis per Barcelona i que no competeix en absolut amb el cotxe,ja que el trajecte amb el cotxe és molt menor.

Per tant,fora el recorregut absurd i voltòs que fa l'actual R4 i allarguem l'R1 fins a Martorell,Vilafranca i St.Vicenç de Calders.Els trens farien St.Vicenç-Mataró,Vilafranca-Mataró/Calella i Martorell-Blanes/Maçanet.

Ara bé,tot i que segurament al missatge haurà estat un no rotund,que arribi algún tren de reforç a hora punta a l'EDF tampoc ho trobo malament.

Re: R1, s'hauria d'acabar sempre a EdF?

Posted: Tuesday 09/08/2011 21:48
by França451
davida wrote:La idea final es que la R1 sigui Sant Vicenç de Calders - Sitges - Barcelona - Mataró - Massanet, quan es fagi un salt de motlló a la Torrassa.
El que no treu que hi pugui haver serveis Estació de França - Mataró de reforç, pero no saturar els tunels de Barcelona.
Crec que la majoria de Rodalies haurien de ser passants per aprofitar millors el tunels. Estació de França per reforços i incidencies.
Si a Mataró hi han un tren cada 10 minuts, 6 en hora punta. Crec que es posible ampliar freqüencies amb 2 trenes hora a Estació de França.
Ahí quería yo ir. Puesto que la línea va a ser esa en un futuro, costa-costa, meter los servicios parciales de Matarò en la EdF, con lo cual aprovechamos el túnel Clot-EdF por un lado, y meter los servicios procedentes de Vilanova también en la EdF, con lo cual aprovechamos pasando por Sants, el tramo Gràcia-EdF y conectamos la estación como en el 2007, por ambos túneles. Y daríamos a la estación más o menos el número de Rodalies que tiene con la R2 Sur. Con el complemento de los Lds y los actuales Mds y los internacionales, seguiría teniendo el esplendor que tiene. Lo de la T4 a EdF es una idea genial. Me encanta esa línea, en su hilo correspondiente os contaré cosas de ella, aunque la mía es la insufrible T5, de la T4 guardo geniales recuerdos.

Por cierto, eso me da una idea. Si la R2 pasa a ser interior-interior, qué os parecería que tuviera servicios parciales cruzados? Quiero decir, de Castelldefels a Granollers Centre, como existe ahora la R2 pasante, y de Martorell a Arenys de Mar, por ejemplo. Ambos servicios pasantes por el túnel de passeig e Gràcia, serían servicios correspondientes a la R2 pero con "invasión en tramo de la R1", mientras que los servicios generales de ambas líneas serían St. Vicenç-Maçanet, Vilanova-Maçanet, St. Vicenç-St. Celoni, Villafranca-Maçanet, St Vicenç-Blanes o St. Vicenç-Calella, o sea lo más largos posibles. La R1 costa-costa y la r2 interior-interior, los servicios parciales de la R1 a EdF en ambas direcciones, y los parciales de la R2 que sean cruzados haciendo la X en Barcelona (o sea lo que se hace ahora si los mataròs finalizaran en Martorell en vez de en Molins).

Re: R1, s'hauria d'acabar sempre a EdF?

Posted: Wednesday 10/08/2011 6:05
by sortrens
metring wrote:Jo opino que estaria molt bé que acabés sempre allà, però caldria que el tramvia acabés molt a prop, connectar de nou directament amb la L4, i posar alguna línia més d'autobús. Seria ideal.
Totalment d'acord!

Re: R1, s'hauria d'acabar sempre a EdF?

Posted: Wednesday 10/08/2011 22:20
by laura
sortrens wrote:
metring wrote:Jo opino que estaria molt bé que acabés sempre allà, però caldria que el tramvia acabés molt a prop, connectar de nou directament amb la L4, i posar alguna línia més d'autobús. Seria ideal.
Totalment d'acord!
De totes maneres, per lògica i sentit comú, una línia de rodalies que arriba per l'est de Barcelona no hauria d'acabar a l'Estació de França...
Ja están penjats els horaris de la R1 a partir del 28 d'agost i, com ha de ser, la línia R1 tornará a passar per Pl. Catalunya.

Re: R1, s'hauria d'acabar sempre a EdF?

Posted: Wednesday 10/08/2011 22:27
by metring
Ja els han penjat? Esperem que la gent no es faci un embolic entre els dos horaris!