Page 1 of 1

Connexions Arc-en-Ciel i ALSA a la Vall d'Aran

Posted: Thursday 11/08/2011 22:48
by liniadelRipollés
Us comunico que alguns autobusos (línia 93) del Consell General de l'Alta Garona arriben fins el punt fronterer només el dijous, així com els d'ALSA. No és possible en aquests moments fer cap enllaç lògic.

Potser sí que seria factible allargar algun servei fins la frontera del Servici Intèrn de transpòrt dera Val d'Aran i facilitar aquest enllaç.

Re: Camina pel Parc i torna en Bus !

Posted: Friday 15/06/2012 21:09
by Ecomobisostrans
Abans a l'estiu hi havia Barcelona-Val d'Aran (crec que acababa a Eth Pont de Rei) pel port de la Bonaigua. Però ara mirant la web de l'ALSA veig que l'han tret. I [quan es va enfonsar el tunel de Vielha, al febrer de 2007, van posar servei alternatiu per la Bonaigua, deien que "si les condicions meteorològiques ho permetien" però es va poder fer cada dia (amb furgoneta de 14 places). Aqui es conserva la notícia: http://www.transportpublic.org/forum/in ... l&pid=4240

No hi ha dret que deixin 2 comarques veines incmunicades la major part de l'any. A Suïssa neva molt mes i els autobusos sempre circulen, amb cadenes o amb lo que sigui, pero circulen.

Re: Camina pel Parc i torna en Bus !

Posted: Friday 15/06/2012 22:31
by albe6
El problema no crec que sigui dels busos; podria ser problema mentre no tinguéssin rodes d'hivern.
El problema és la pròpia Bonaigua, que amb les ferradures que hi ha (fer-la amb el 60 places "3 eixos" devia ser peculiar) i el fet que s'hi acumula molta neu i de seguida tanca. De fet, moltes vegades no n'hi ha prou amb pala llevaneus (pala que escup lateralment la neu) i hi ha una màquina rotatòria.

No sé si serà cert, però tinc un record de llegir que en alguna vegada s'han hagut d'utilitzar explosius per treure neu a la Bonaigua.

Això em porta a dir que seria prioritari construïr el túnel, però sembla que als politiquets de fireta no els interessa gaire el Pirineu, més que per anar-hi a esquiar a l'hivern

Accessos a la Vall d'Aran pel sud

Posted: Friday 15/06/2012 23:10
by Guigui
albe6 wrote:Això em porta a dir que seria prioritari construïr el túnel, però sembla que als politiquets de fireta no els interessa gaire el Pirineu, més que per anar-hi a esquiar a l'hivern
Si ja s'està desdoblant la carretera de Lleida a Vielha, ja es crea un accés potent a la Vall d'Aran des del sud. Si volen foradar la Bonaigua, que ho facin amb un túnel ferroviari. Sortirà més barat perquè no haurà de ser tan ample i no necessitarà sistemes de ventilació tan aparatosos.

Re: Camina pel Parc i torna en Bus !

Posted: Saturday 16/06/2012 1:12
by oriolp13
albe6 wrote:El problema no crec que sigui dels busos; podria ser problema mentre no tinguéssin rodes d'hivern.
El problema és la pròpia Bonaigua, que amb les ferradures que hi ha (fer-la amb el 60 places "3 eixos" devia ser peculiar) i el fet que s'hi acumula molta neu i de seguida tanca. De fet, moltes vegades no n'hi ha prou amb pala llevaneus (pala que escup lateralment la neu) i hi ha una màquina rotatòria.

No sé si serà cert, però tinc un record de llegir que en alguna vegada s'han hagut d'utilitzar explosius per treure neu a la Bonaigua.

Això em porta a dir que seria prioritari construïr el túnel, però sembla que als politiquets de fireta no els interessa gaire el Pirineu, més que per anar-hi a esquiar a l'hivern
Més d'un cop s'utilitzen explosius, però més que per la neu de la carretera en sí, per a dinamitar la neu de la muntanya i així evitar possibles allaus de neu cap a la carretera. És més, entre setmana a vegades està tancat després d'una gran nevada i més que per la acumulació en sí de neu (la llevaneus rotatòria escup i treu molta neu) és per el risc d'allaus, per el qual no s'arrisquen a obrir.

Re: Accessos a la Vall d'Aran pel sud

Posted: Saturday 16/06/2012 13:35
by albe6
Guigui wrote: Si ja s'està desdoblant la carretera de Lleida a Vielha, ja es crea un accés potent a la Vall d'Aran des del sud. Si volen foradar la Bonaigua, que ho facin amb un túnel ferroviari. Sortirà més barat perquè no haurà de ser tan ample i no necessitarà sistemes de ventilació tan aparatosos.
El desdoblament (futura autovia A-14) arribarà fins a Sopeira, a partir d'allí, via ràpida d'un carril per sentit (com estava ara l'Eix Transversal amb senyalització en fons verd) per questions d'impacte ambiental.
El túnel ja fa uns anys que funciona i ja han arreglat el vell per a les mercaderies perilloses; l'únic que s'ha de fer en quant hi hagi ganes i calés al ministeri és arreglar i eixamplar la carretera des de la boca nord del túnel fins a Vielha, crear una variant per als que vagin direcció cap al fons de la vall i/o França i treure les curves de ferradura per a aquells que entrin a Vielha direcció Salardú, Vaquèira i la Bonaigua.

En quant a foradar la Bonaigua, no s'ha contemplat mai projecte ferroviari, la última idea era Andorra, però primer crec que abans d'ampliar s'hauria d'electrificar. Però la carretera ja fa temps que el territori la demana. No pot ser que per passar a Esterri des de Salardú si està tancada la volta siga per Vielha, baixar fins Pont de Suert i fer-se els ports de Viu de Llevata i el Cantó (deu n'hi do amb les ferradures); Pobla de Segur, Sort i pujar fins Esterri.

Re: Connexions Arc-en-Ciel i ALSA a la Vall d'Aran

Posted: Saturday 16/06/2012 19:20
by gatvell
Projectes ferroviaris d'aquest estil, fer arribar el tren a la Vall d'Aran o Andorra, son interessants i poden ser rentables. Però s'haurien de fer a costa de limitar l'accés als vehicles rodats, tant cotxes com camions.
Així, es podria garantir un bon accés amb el tren, a part d'omplir-lo a costa de buidar la carretera, i tindre un entorn no tant massificat com resultarà de fer una bon carretera.

Re: Connexions Arc-en-Ciel i ALSA a la Vall d'Aran

Posted: Sunday 17/06/2012 22:25
by Sagrerenc
Conec alguns aranesos que acostumen a venir a Tolosa de tant en tant, ja sigui de compres, a fer turisme o, sobretot, per agafar un vol a l'aeroport de Toulouse-Blagnac. En cotxe Vielha-Tolosa es fa en menys de 2 hores (són 160 km igual que a Lleida, amb autopista durant 100 km). No seria descabellat posar algun autobús Vielha-Tolosa o almenys Vielha-Montréjeau (60 km) amb connexió amb la SNCF, ni que fos els caps de setmana. Fa 26 anys que estem a Europa però en matèria de transport públic les fronteres no han canviat.

Re: Accessos a la Vall d'Aran pel sud

Posted: Monday 25/06/2012 23:20
by komatek
albe6 wrote: El túnel ja fa uns anys que funciona i ja han arreglat el vell per a les mercaderies perilloses; l'únic que s'ha de fer en quant hi hagi ganes i calés al ministeri és arreglar i eixamplar la carretera des de la boca nord del túnel fins a Vielha, crear una variant per als que vagin direcció cap al fons de la vall i/o França i treure les curves de ferradura per a aquells que entrin a Vielha direcció Salardú, Vaquèira i la Bonaigua.
Farà cosa d'un mes van començar a enxamplar una mica la carretera entre la boca nord del túnel i Vielha, bàsicament per tal de poder fer una mica "d'arcen" i baranes, i potser amb una mica de sort fins i tot reduïr alguna corba