Bitllet: calcular les zones que es travessen entre estacions
Bitllet: calcular les zones que es travessen entre estacions
Hola,
em preguntava si algú sap exactament com funciona alhora de comprar un bitllet de rodalia amb les seves corresponents zones. Per exemple, si anem de la zona 2 a la zona 6? o si anem de la zona 2a a la zona 2c (en el cas que fos possible)? o si de la zona 3a a la 5d(si fos possible)?
Us adjunto un mapa de les zones de Rodalia de Barcelona:
http://www.fgc.cat/cat/planol.asp
Merci per qualsevol informació i salut!
em preguntava si algú sap exactament com funciona alhora de comprar un bitllet de rodalia amb les seves corresponents zones. Per exemple, si anem de la zona 2 a la zona 6? o si anem de la zona 2a a la zona 2c (en el cas que fos possible)? o si de la zona 3a a la 5d(si fos possible)?
Us adjunto un mapa de les zones de Rodalia de Barcelona:
http://www.fgc.cat/cat/planol.asp
Merci per qualsevol informació i salut!
Re: Bitllet: calcular les zones que es travessen entre estac
^^ Depèn si empres un bitllet senzill, un abonament propi de RENFE o un títol ATM.
En el cas dels títols ATM, i bitllet senzill si viatges amb FGC, les zones que travesses. Exemple: de Piera a Castellbell i el Vilar, travessem les zones 4C, 3B, 4Z, 5E. Són 4 zones.
En el cas dels bitllets senzills i abonaments propis de RENFE: segons les zones diferents a travessar, sense comptar de nou les zones repetides. Exemples:
-De Barcelona a Montmeló, travesses les zones 1 i 2. A cobrar 2 zones.
-De Montmeló a Sant Cugat del Vallès, travesses les zones 2 i 3. A cobrar 2 zones.
-De Montmeló a Terrassa via Montcada i Reixac: travesses les zones 2, 1, 2, 3 i 4. A cobrar 4 zones.
Aquests mateixos desplaçaments d'exemple amb títols ATM:
-Barcelona-Montmeló travesses les zones 1 i 2D. 2 zones a cobrar.
-Montmeló-Sant Cugat: zones 2D i 2C, 2 zones a cobrar.
-Montmeló a Terrassa via Montcada: zones 2D, 1, 2C i 3C. 4 zones.
Cal tenir present que en cas de RENFE les zones dels títols propis i les ATM no coincideixen, per exemple:
-Montmeló-Cardedeu. Amb títols RENFE travessem les zones 2, 3 i 4, per tant 3 zones. En canvi, amb títols ATM s'en cobren dues, ja que es travessen les zones 2D i 3D.
-Blanes-Maçanet: amb títols RENFE es cobra 1 zona, ja que només es travessa 1 zona, la 6. En canvi, amb títols ATM s'en cobren dues, ja que es travessen les zones 5H i 6G.
Una altra cosa a tenir en compte és en els abonaments propis de FGC: si bé en el cas de la T-Regional es basa segons les zones a travessar establertes per l'ATM, no és així en el cas dels abonaments trimestrals o anuals, ja encara es basen en la tarificació per grups.
En el cas dels títols ATM, i bitllet senzill si viatges amb FGC, les zones que travesses. Exemple: de Piera a Castellbell i el Vilar, travessem les zones 4C, 3B, 4Z, 5E. Són 4 zones.
En el cas dels bitllets senzills i abonaments propis de RENFE: segons les zones diferents a travessar, sense comptar de nou les zones repetides. Exemples:
-De Barcelona a Montmeló, travesses les zones 1 i 2. A cobrar 2 zones.
-De Montmeló a Sant Cugat del Vallès, travesses les zones 2 i 3. A cobrar 2 zones.
-De Montmeló a Terrassa via Montcada i Reixac: travesses les zones 2, 1, 2, 3 i 4. A cobrar 4 zones.
Aquests mateixos desplaçaments d'exemple amb títols ATM:
-Barcelona-Montmeló travesses les zones 1 i 2D. 2 zones a cobrar.
-Montmeló-Sant Cugat: zones 2D i 2C, 2 zones a cobrar.
-Montmeló a Terrassa via Montcada: zones 2D, 1, 2C i 3C. 4 zones.
Cal tenir present que en cas de RENFE les zones dels títols propis i les ATM no coincideixen, per exemple:
-Montmeló-Cardedeu. Amb títols RENFE travessem les zones 2, 3 i 4, per tant 3 zones. En canvi, amb títols ATM s'en cobren dues, ja que es travessen les zones 2D i 3D.
-Blanes-Maçanet: amb títols RENFE es cobra 1 zona, ja que només es travessa 1 zona, la 6. En canvi, amb títols ATM s'en cobren dues, ja que es travessen les zones 5H i 6G.
Una altra cosa a tenir en compte és en els abonaments propis de FGC: si bé en el cas de la T-Regional es basa segons les zones a travessar establertes per l'ATM, no és així en el cas dels abonaments trimestrals o anuals, ja encara es basen en la tarificació per grups.
Re: Bitllet: calcular les zones que es travessen entre estac
Però el terme de travessar al meu punt de vista seria el canvi de zones, com si per exemple,
si canvies d'1 a 2, traveses 1 zona (canvies una vegada de zona), si vas de 2 a 4, seria travesar de la 2 a 3 i de 3 a 4 → 2 zones.
I com pot ser que segons ATM o Renfe són zones diferents? LLavors depenent com et surt més a compte bitllet de Renfe o ATM.
si canvies d'1 a 2, traveses 1 zona (canvies una vegada de zona), si vas de 2 a 4, seria travesar de la 2 a 3 i de 3 a 4 → 2 zones.
I com pot ser que segons ATM o Renfe són zones diferents? LLavors depenent com et surt més a compte bitllet de Renfe o ATM.
Re: Bitllet: calcular les zones que es travessen entre estac
Has de tenir en compte que en els titols ATM si viatges entre dues zones i l'inici del trajecte es troba en una població que limita amb la de la parada de destí es tarifica només una zona. Per això es més econòmic un títol ATM que un bitllet senzill.
Exemple:
Vilanova i la Geltrú 4a - Sant Pere de Ribes 3a = 1 zona (els municipis limiten entre si)
Cubelles 4a - Sitges 3a = 2 zones (els municipis no limiten entre si, enmig hi ha Vilanova i la Geltrú)
Aquesta peculiaritat es dona perquè l'ATM és gestiona des dels municipis amb transport públic que en formen part. No tots els municipis tenen transport públic, i dels que en tenen no tots formen part de l'ATM.
Exemple:
Vilanova i la Geltrú 4a - Sant Pere de Ribes 3a = 1 zona (els municipis limiten entre si)
Cubelles 4a - Sitges 3a = 2 zones (els municipis no limiten entre si, enmig hi ha Vilanova i la Geltrú)
Aquesta peculiaritat es dona perquè l'ATM és gestiona des dels municipis amb transport públic que en formen part. No tots els municipis tenen transport públic, i dels que en tenen no tots formen part de l'ATM.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Bitllet: calcular les zones que es travessen entre estac
Cal matitzar-ho, això. En tren, només passa entre estacions contigües. En bus, entre municipis contigus.feluc wrote:Has de tenir en compte que en els titols ATM si viatges entre dues zones i l'inici del trajecte es troba en una població que limita amb la de la parada de destí es tarifica només una zona. Per això es més econòmic un títol ATM que un bitllet senzill.
Re: Bitllet: calcular les zones que es travessen entre estac
Ostres, doncs moltes gràcies per les respostes, ja que no he estat capaç de trobar-ho a les pàgines de l'ATM, TMB ni FGC.
Salut!
Salut!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Informació
Ah, la informació és un bé escàs! Especialment, la correcta...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Bitllet: calcular les zones que es travessen entre estac
I rematitzant-ho cal dir que cap de les dues opcions no aplica si un dels municipis es troba a la zona 1.victorcasta wrote:Cal matitzar-ho, això. En tren, només passa entre estacions contigües. En bus, entre municipis contigus.feluc wrote:Has de tenir en compte que en els titols ATM si viatges entre dues zones i l'inici del trajecte es troba en una població que limita amb la de la parada de destí es tarifica només una zona. Per això es més econòmic un títol ATM que un bitllet senzill.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Re: Bitllet: calcular les zones que es travessen entre estac
castellar del valles a bcn son 3 zones x atm. si valides amb una t-mes de 2 zones a sabadell, pots fer bcn-castellar i viceversa sense problema.
Re: Informació
Massa cert!Guigui wrote:Ah, la informació és un bé escàs! Especialment, la correcta...
Re: Bitllet: calcular les zones que es travessen entre estac
Sí, coses incomprensibles: Sant Feliu - Molins són 2 zones i Sant Feliu - Montgat Nord és 1.Platanito wrote:I rematitzant-ho cal dir que cap de les dues opcions no aplica si un dels municipis es troba a la zona 1.victorcasta wrote:Cal matitzar-ho, això. En tren, només passa entre estacions contigües. En bus, entre municipis contigus.feluc wrote:Has de tenir en compte que en els titols ATM si viatges entre dues zones i l'inici del trajecte es troba en una població que limita amb la de la parada de destí es tarifica només una zona. Per això es més econòmic un títol ATM que un bitllet senzill.
Quant a municipis i aturades contigus:
Excepte en trajectes monomodals (sense transbord) entre Terrassa - Sabadell Sud (RENFE) i Terrassa - Rubí, en què es pot anar amb 1 zona estant a zones diferents, i no són parades contígües.
Altra cosa curiosa que he trobat és que, si amb un tiquet d'1 zona, agafes un bus a Sabadell, agafes la RENFE i baixes a Terrassa, la màquina de sortida et deixa passar sense problemes.
En canvi, si agafes el tren a Terrassa, baixes a Sabadell i després puges al bus, si vas amb 1 zona et torna a marcar de nou.
Re: Bitllet: calcular les zones que es travessen entre estac
Ho hauran canviat però no ho hauria de deixar de fer doncs en aquest cas a partir de Sabadell Nord ja vas sense bitllet (igual que si anessis en Vallesana, a partir de la Mancomunitat també aniries sense bitllet). M'enrecordo quan feia Castellar-Terrassa amb una T-10 de 2 zones on si feia Vallesana+Tren a Terrassa no podia sortir (encara que deixaven una validadora en sortida lliure), encara que després vaig saber que aquest trajecte realment són 3 zones (si fos directe sense passar per Sabadell, 1 zona), ja que una vegada després vaig transbordar a TMESA i no em va realitzar transbord gratuït. En canvi, si tenies la valentia d'empassar-te un Castellar-Terrassa via Sabadell quan encara l'antiga línia C1 no estava dividida com ara en les línies C1 i C5 la Vallesana et cobrava 2 zones, i un cop arribats a Terrassa no hi havia problema en fer transbord gratuït ja que la màquina no sabia que havies anat via Sabadell, i imagino que si anessis d'estranguis amb la de 1 zona també s'ho empassaria -encara que no donaria temps ja que Castellar-Terrassa era 1 hora llarga...-. Realment, fer Castellar-Terrassa el que surt més a compte i amb menys maldecaps és anar amb una T-10 de 1 zona encara que validis dos cops, i a més de manera totalment legal menys en el cas que a la tornada agafis primer un bus TMESA o vinguis de Matadepera o Ullastrell...mix3 wrote:Altra cosa curiosa que he trobat és que, si amb un tiquet d'1 zona, agafes un bus a Sabadell, agafes la RENFE i baixes a Terrassa, la màquina de sortida et deixa passar sense problemes.
Re: Bitllet: calcular les zones que es travessen entre estac
Tot i que és totalment legal i no ha de portar problemes -jo mateix ho he fet amb una T-Jove-, el problema és si se t'espatlla a Barcelona i no et fan bé el bescanvi i et canvien la zona de primera validació... (no dic Castellar doncs dono per assumit que per regla general els conductors de la Vallesana -i de qualsevol empresa d'autobús- no fan bescanvis de títols il·limitats i t'envien al tren perquè t'ho bescanvïn allà )fcuevas27 wrote:castellar del valles a bcn son 3 zones x atm. si valides amb una t-mes de 2 zones a sabadell, pots fer bcn-castellar i viceversa sense problema.
Re: Bitllet: calcular les zones que es travessen entre estac
Deu ni do quin merder que hi ha en tot això!
-
- N1
- Posts: 2
- Joined: Sunday 18/09/2011 18:04
Dubte.
Molt bones a tots i totes!
Per temes d'estudi haig d' agafar dos cops per setmana el FGC de Moli Nou a Santa Coloma de Cervelló. Com la majoria sabem, a Colònia Güell hi ha el canvi de zona . . . tot i que hi ha un "forat". Aquest forat és el que m'ha fet buscar aquest fòrum. Segons la meva família, si entro a Molí Nou i surto a Santa Coloma de Cervelló amb la meva t10 d'una zona surto sense problema al ser un poble limítrofe.
Personalment, no vaig confiar amb això, ja que abans de trobar-me si la porta es pot obrir o no... vaig buscar aquest fòrum, però no em va quedar clar si és amb pobles limítrofes o només amb les estacions limítrofes això d'anar amb la t10 o la t50/30 d'una zona tot i el canvi de zona. No em vaig aclarar si només és en poble limítrofe o just l'estació següent al canvi de zona ( si fos així, hauria de sortir a Colònia Güell i caminar una miqueta més ).
Perdoneu que ignori això, però gairebé no es troba informació "oficial", i encara us quedarieu més freds si us explico la meva història de fa un any.
Us deixo un petit suborn, una foto que vaig fer fa un parell d'anys, quan poc a poc aprenia a fer millors fotos:
http://www.flickr.com/photos/sergic/3404930140
Per temes d'estudi haig d' agafar dos cops per setmana el FGC de Moli Nou a Santa Coloma de Cervelló. Com la majoria sabem, a Colònia Güell hi ha el canvi de zona . . . tot i que hi ha un "forat". Aquest forat és el que m'ha fet buscar aquest fòrum. Segons la meva família, si entro a Molí Nou i surto a Santa Coloma de Cervelló amb la meva t10 d'una zona surto sense problema al ser un poble limítrofe.
Personalment, no vaig confiar amb això, ja que abans de trobar-me si la porta es pot obrir o no... vaig buscar aquest fòrum, però no em va quedar clar si és amb pobles limítrofes o només amb les estacions limítrofes això d'anar amb la t10 o la t50/30 d'una zona tot i el canvi de zona. No em vaig aclarar si només és en poble limítrofe o just l'estació següent al canvi de zona ( si fos així, hauria de sortir a Colònia Güell i caminar una miqueta més ).
Perdoneu que ignori això, però gairebé no es troba informació "oficial", i encara us quedarieu més freds si us explico la meva història de fa un any.
Us deixo un petit suborn, una foto que vaig fer fa un parell d'anys, quan poc a poc aprenia a fer millors fotos:
http://www.flickr.com/photos/sergic/3404930140
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Dubte.
El tram Sant Boi -Santa Coloma de Cervelló és d'una zona. En cas de dubte, pots consultar el cartell a les màquines autoexpenedores o directament FGC.
Hi ha situacions més complicades com la de Sant Andreu de la Barca a Martorell Enllaç que també es considera una zona únicament si no fas transbord i per a determinats títols. Són compensacions que van fer-se quan van desaparéixer els grups per zones i aquest canvi perjudicava seriosament els usuaris. Això també va afectar als ramals comarcals, amb la creació in extremis i a corre-cuita de la T-Regional.
També Masquefa/Can Parellada a Sant Esteve Sesrovires es considera una zona si no fas transbordament.
De Terrassa a Rubí és una zona monomodal. Ja veurem amb l'ampliació que passarà.
Hi ha situacions més complicades com la de Sant Andreu de la Barca a Martorell Enllaç que també es considera una zona únicament si no fas transbord i per a determinats títols. Són compensacions que van fer-se quan van desaparéixer els grups per zones i aquest canvi perjudicava seriosament els usuaris. Això també va afectar als ramals comarcals, amb la creació in extremis i a corre-cuita de la T-Regional.
També Masquefa/Can Parellada a Sant Esteve Sesrovires es considera una zona si no fas transbordament.
De Terrassa a Rubí és una zona monomodal. Ja veurem amb l'ampliació que passarà.
t50/30lover wrote:Molt bones a tots i totes!
Per temes d'estudi haig d' agafar dos cops per setmana el FGC de Moli Nou a Santa Coloma de Cervelló. Com la majoria sabem, a Colònia Güell hi ha el canvi de zona . . . tot i que hi ha un "forat". Aquest forat és el que m'ha fet buscar aquest fòrum. Segons la meva família, si entro a Molí Nou i surto a Santa Coloma de Cervelló amb la meva t10 d'una zona surto sense problema al ser un poble limítrofe.
Personalment, no vaig confiar amb això, ja que abans de trobar-me si la porta es pot obrir o no... vaig buscar aquest fòrum, però no em va quedar clar si és amb pobles limítrofes o només amb les estacions limítrofes això d'anar amb la t10 o la t50/30 d'una zona tot i el canvi de zona. No em vaig aclarar si només és en poble limítrofe o just l'estació següent al canvi de zona ( si fos així, hauria de sortir a Colònia Güell i caminar una miqueta més ).
Perdoneu que ignori això, però gairebé no es troba informació "oficial", i encara us quedarieu més freds si us explico la meva història de fa un any.
Us deixo un petit suborn, una foto que vaig fer fa un parell d'anys, quan poc a poc aprenia a fer millors fotos:
http://www.flickr.com/photos/sergic/3404930140
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
-
- N1
- Posts: 2
- Joined: Sunday 18/09/2011 18:04
Re: Bitllet: calcular les zones que es travessen entre estac
Moltíssimes gràcies per respondre !
Demà prova de foc!
Demà prova de foc!
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: Bitllet: calcular les zones que es travessen entre estac
Pues eso de las zonas con la ATM sigo sin entenderlo...
Al menos quiero preguntar una cosa. De Clot a Castelldefells en la R2 central, puedo ir con una T10 1 zona, salir fuera de los tornos, comprar en la máquina un I/V Rodalies de 3 zonas a Vilanova i la Geltrù, no? Y de regreso hacer lo mismo, bajarme en Castefa o Gavá, salir afuera, picar la T10 y pa casita...
Al menos quiero preguntar una cosa. De Clot a Castelldefells en la R2 central, puedo ir con una T10 1 zona, salir fuera de los tornos, comprar en la máquina un I/V Rodalies de 3 zonas a Vilanova i la Geltrù, no? Y de regreso hacer lo mismo, bajarme en Castefa o Gavá, salir afuera, picar la T10 y pa casita...
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Re: Bitllet: calcular les zones que es travessen entre estac
Evidentment que ho pots fer, però si compres directament un bitllet d'anada i tornada del Clot a Vilanova et surt per 6,30 €, mentre que si fas aixo que dius, al final et costa 6,65 €.França451 wrote:Pues eso de las zonas con la ATM sigo sin entenderlo...
Al menos quiero preguntar una cosa. De Clot a Castelldefells en la R2 central, puedo ir con una T10 1 zona, salir fuera de los tornos, comprar en la máquina un I/V Rodalies de 3 zonas a Vilanova i la Geltrù, no? Y de regreso hacer lo mismo, bajarme en Castefa o Gavá, salir afuera, picar la T10 y pa casita...
Una altra cosa és que no visquis a prop del Clot i que hi hagis d'anar en metro, i hagis de picar sí o sí la T-10.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Bitllet: calcular les zones que es travessen entre estac
Llavors jo entenc que avui, que he de fer això mateix, he d'utilitzar la T10 de 2 zones, ja que la d'1 zona no seria vàlida en fer transbordaments.UT596001 wrote:Ho hauran canviat però no ho hauria de deixar de fer doncs en aquest cas a partir de Sabadell Nord ja vas sense bitllet (igual que si anessis en Vallesana, a partir de la Mancomunitat també aniries sense bitllet).mix3 wrote:Altra cosa curiosa que he trobat és que, si amb un tiquet d'1 zona, agafes un bus a Sabadell, agafes la RENFE i baixes a Terrassa, la màquina de sortida et deixa passar sense problemes.
I, si no agafés bus ni a Sabadell ni a Terrassa, només podria utilitzar la d'1 zona si anés de Sabadell Nord a Terrassa Est? (estacions colindants) Que no és pas el meu cas (vaig de Sabadell Centre a Terrassa "Nord")
I si algú fa el trajecte més curt possible (Sabadell Nord a Terrassa Est) pensant que no agafarà cap autobús a Terrassa, i al cap d'una estona li canvien els plans? La gent està obligada a saber que, tot i que la validadora del bus no li descompti un segon viatge, ha de validar-la per segon cop perquè li descompti el segon viatge, i no es quedi amb el "primer ja il·legal"?
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan