Usar el tren per estalviar
Posted: Saturday 20/08/2011 12:29
http://www.diaridegirona.cat/catalunya/ ... source=rss
L´ús del tren al país suposa un estalvi de 484 milions d´euros
Renfe calcula l'estalvi que suposa el tren en relació amb d'altres transports - Sols a Barcelona s'estalvien 245 milions
ACN / BARCELONA La companyia Renfe ha calculat l'estalvi que suposa l'ús del tren en relació amb d'altres mitjans de tarnsport. Per calcular l'estalvi, l'empresa ferroviària té en compte l'impacte sobre el canvi climàtic que té cada un dels mitjans de transport, la contaminació i la taxa d'accidents que s'haurien produït en cas que els usuaris del tren haguessin fet servir un altre mitjà de transport.
Amb tot això, Renfe ha calculat que per exemple únicament el servei de Rodalies de Barcelona va suposar el 2010 un estalvi de 245,3 milions i un total de 484,1 milions si es comptabilitzen tots els trens que van circular per Catalunya l'any passat, inclòs els serveis de llarga i mitja distància, AVE i mercaderies.
L'estudi de Renfe concreta l'estalvi que suposa la utilització dels diferents serveis ferroviaris que la companyia desplega a Catalunya, ja sigui per l'ús que fan els 400.000 usuaris diaris de la xarxa de Rodalies, o bé per les línies de l'AVE, de mitja o llarga distància o transport de mercaderies.
La investigació de Renfe concreta que l'ús del tren a Catalunya es tradueix amb un estalvi de 108,5 milions en relació amb els costos que suposaria per congestió urbana, 148,2 milions en accidents, 106,1 milions per canvi climàtic, 84,1 milions per contaminació atmosfèrica i 14,2 milions per altres efectes urbans i sobre el paisatge. En total, un estalvi en termes socioeconòmics valorat en 484,1 milions.
La principal aportació a l'estalvi acumulat a Catalunya procedeix del servei de Rodalies de Barcelona, que aporta 245,3 milions dels 484,1 milions generats a Catalunya, el 50,67% del total d'estalvi català. El segueix més de lluny l'estalvi aportat pels serveis ferroviaris de transport de mercaderies, amb 94,7 milions, les línies d'alta velocitat i llarga distància, amb 83,6 milions, i per últim els serveis de mitjà distància o interurbans que aporten 60,5 milions.
Valor de l'estalvi a l'Estat
L'estudi de Renfe abasta el conjunt de l'estat espanyol i calcula que l'estalvi va arribar a 2.298 milions el 2010. Segons l'estudi, de no haver circulat els trens de Renfe s'haurien produït 299 milions de desplaçaments en automòbil, 472.000 circulacions en camió i 82.300 vols comercials més dels registrats durant l'any passat.
Però no només hi ha un estalvi en costos externs i de disminució d'accidents o mobilitat, sinó que l'estalvi també és important en termes energètics. Així, l'ús dels trens el 2010 va permetre evitar a l'estat espanyol l'emissió de 2,3 milions de tones de CO2 a l'atmosfera i per tant va evitar un consum energètic de més de 162.000 tones equivalents de petroli (TEP).
L´ús del tren al país suposa un estalvi de 484 milions d´euros
Renfe calcula l'estalvi que suposa el tren en relació amb d'altres transports - Sols a Barcelona s'estalvien 245 milions
ACN / BARCELONA La companyia Renfe ha calculat l'estalvi que suposa l'ús del tren en relació amb d'altres mitjans de tarnsport. Per calcular l'estalvi, l'empresa ferroviària té en compte l'impacte sobre el canvi climàtic que té cada un dels mitjans de transport, la contaminació i la taxa d'accidents que s'haurien produït en cas que els usuaris del tren haguessin fet servir un altre mitjà de transport.
Amb tot això, Renfe ha calculat que per exemple únicament el servei de Rodalies de Barcelona va suposar el 2010 un estalvi de 245,3 milions i un total de 484,1 milions si es comptabilitzen tots els trens que van circular per Catalunya l'any passat, inclòs els serveis de llarga i mitja distància, AVE i mercaderies.
L'estudi de Renfe concreta l'estalvi que suposa la utilització dels diferents serveis ferroviaris que la companyia desplega a Catalunya, ja sigui per l'ús que fan els 400.000 usuaris diaris de la xarxa de Rodalies, o bé per les línies de l'AVE, de mitja o llarga distància o transport de mercaderies.
La investigació de Renfe concreta que l'ús del tren a Catalunya es tradueix amb un estalvi de 108,5 milions en relació amb els costos que suposaria per congestió urbana, 148,2 milions en accidents, 106,1 milions per canvi climàtic, 84,1 milions per contaminació atmosfèrica i 14,2 milions per altres efectes urbans i sobre el paisatge. En total, un estalvi en termes socioeconòmics valorat en 484,1 milions.
La principal aportació a l'estalvi acumulat a Catalunya procedeix del servei de Rodalies de Barcelona, que aporta 245,3 milions dels 484,1 milions generats a Catalunya, el 50,67% del total d'estalvi català. El segueix més de lluny l'estalvi aportat pels serveis ferroviaris de transport de mercaderies, amb 94,7 milions, les línies d'alta velocitat i llarga distància, amb 83,6 milions, i per últim els serveis de mitjà distància o interurbans que aporten 60,5 milions.
Valor de l'estalvi a l'Estat
L'estudi de Renfe abasta el conjunt de l'estat espanyol i calcula que l'estalvi va arribar a 2.298 milions el 2010. Segons l'estudi, de no haver circulat els trens de Renfe s'haurien produït 299 milions de desplaçaments en automòbil, 472.000 circulacions en camió i 82.300 vols comercials més dels registrats durant l'any passat.
Però no només hi ha un estalvi en costos externs i de disminució d'accidents o mobilitat, sinó que l'estalvi també és important en termes energètics. Així, l'ús dels trens el 2010 va permetre evitar a l'estat espanyol l'emissió de 2,3 milions de tones de CO2 a l'atmosfera i per tant va evitar un consum energètic de més de 162.000 tones equivalents de petroli (TEP).