Coneixes realment les normes del metro i del bus?
Posted: Sunday 28/08/2011 17:41
Les coneixeu?
Del bloc http://ecomovilidad.net/barcelona/conei ... -i-del-bus , recomanat pel Facebook de TMB:
Coneixes realment les normes del metro i del bus?
Javier Paricio | 23 de agost de 2011
Horario bici en metro r 300x225 Coneixes realment les normes del metro i del bus?El transport públic es regeix per una sèrie de normes que, en general, tots coneixem encara que no les haguem llegit mai. Avui, però, volem que comprovis per tu mateix si realment coneixes quins són els teus drets i les teves obligacions quan viatges en metro o bus i si compliries la llei en diferents situacions o si, pel contrari, l’estaries vulnerant sense ser-ne conscient. Et convidem, doncs, a que agafis un bolígraf i un paper i vagis apuntant la resposta que consideres que és la correcta en cada cas. Al final de tot trobaràs les solucions. Potser et portaràs alguna sorpresa…
Molta sort!
1. Segons l’apartat 4 de les Normes i recomanacions generals d’ús i de convivència al transport públic publicades al web de TMB, es permet l’accés de bicicletes al metro:
a. En tot moment, excepte els feiners de setembre a juny de 6:30 a 9:30 i de 16:30 a 20:30.
b. En tot moment durant els mesos de juliol i agost i els dissabtes, diumenges i festius de la resta de l’any, així com els feiners de 5:00 a 7:00, de 9:30 a 17:00 i de 20:30 fins al tancament de les instal·lacions.
c. Només els feiners de setembre a juny de 6:30 a 9:30 i de 16:30 a 20:30.
2. Segons l’article 4 del Reglament de viatgers de Ferrocarril Metropolità de Barcelona, SA, a les escales mecàniques:
a. Els usuaris han de procurar situar-se a la dreta, excepte que viatgin amb un nen.
b. Els usuaris han de cedir el pas a aquelles persones que desitgin avançar més ràpidament.
c. Els usuaris han de situar-se sempre a la dreta, deixant lliure el pas per l’esquerra.
3. Segons l’article 6.e) del Reglament de viatgers de Ferrocarril Metropolità de Barcelona, SA, en accedir a l’interior del tren:
a. Els usuaris han d’ocupar els seients desocupats, si n’hi ha, respectant en tot cas aquells que estiguin reservats a determinats col·lectius.
b. Els usuaris poden ocupar els seients desocupats.
c. Els usuaris poden ocupar els seients desocupats, tret d’aquells que estiguin reservats a col·lectius amb necessitats especials.
4. Segons l’article 8.2. del Reglament de viatgers de Ferrocarril Metropolità de Barcelona, SA, en validar el títol de transport:
a. Es pot romandre a les instal·lacions del metro fins a una hora i 15 minuts si s’ha validat un bitllet d’una zona i s’incrementa en 15 minuts per cada zona addicional.
b. Es pot romandre lliurement a les instal·lacions del metro dins de l’horari d’obertura al públic del mateix.
c. Es pot romandre a les instal·lacions del metro fins a un màxim de dues hores.
5. Segons l’article 8.3. del Reglament de viatgers de Ferrocarril Metropolità de Barcelona, SA, al metro diferents persones podran utilitzar un mateix títol multiviatge:
a. Quan aquest no sigui personal i sempre que s’hagi efectuat el nombre de cancel·lacions o de validacions equivalents al d’usuaris i aquests segueixin el mateix trajecte i surtin pel mateix vestíbul.
b. Quan aquest no sigui personal i sempre que s’hagi efectuat el nombre de cancel·lacions o de validacions equivalents al d’usuaris i aquests viatgin junts i surtin a la vegada de les instal·lacions del metro.
c. Sempre que s’hagi efectuat un nombre de cancel·lacions o de validacions equivalents al d’usuaris del servei i comparteixin íntegrament el trajecte.
6. Segons l’article 9.5. del Reglament de viatgers de Ferrocarril Metropolità de Barcelona, SA, en cas que s’hagi informat sobre la suspensió del servei de metro o sobre alguna incidència en el mateix:
a. Els usuaris que hagin validat els seus títols de transport després de tenir coneixement d’aquest fet tindran dret a la devolució d’un bitllet senzill.
b. Els usuaris que hagin validat els seus títols de transport després de tenir coneixement d’aquest fet no tindran dret al seu bescanvi.
c. Els usuaris que hagin adquirit un títol de transport després de tenir coneixement d’aquest fet no tindran dret al seu bescanvi.
7. Segons l’article 10.3. del Reglament de viatgers de Ferrocarril Metropolità de Barcelona, SA i l’article 64.v de la Llei 4/2006, de 31 de març, inclòs a l’Annex del Reglament de viatgers de Ferrocarril Metropolità de Barcelona, SA, qui viatja amb un títol de transport integrat validat a l’inici del desplaçament però no validat en el transbordament:
a. Comet una infracció lleu i haurà d’abonar una multa equivalent al preu del bitllet senzill d’una zona tarifària.
b. Comet una infracció lleu, sancionada amb una multa de 25 euros.
c. Comet una infracció greu, sancionada amb una multa de 50 euros.
8. Segons l’article 11.c) del Reglament de viatgers de Ferrocarril Metropolità de Barcelona, SA, en cas d’incidència o suspensió del servei de metro un cop validat el bitllet:
a. Els usuaris podran renunciar a seguir el viatge i obtenir, en tots els casos, un bitllet.
b. Els usuaris podran renunciar a seguir el viatge i obtenir un bitllet, excepte que utilitzin un títol de viatges il·limitats, ja que aquests no donen dret a cap devolució.
c. Els usuaris podran renunciar a seguir el viatge i obtenir, en tots els casos, un bitllet senzill no integrat tarifàriament.
9. Segons l’article 11.g) del Reglament de viatgers de Ferrocarril Metropolità de Barcelona, SA, al metro disposen de seients d’ús preferent:
a. Les persones que, per la seva situació o característiques físiques, mereixen una atenció especial.
b. Els usuaris amb mobilitat reduïda, la gent d’edat avançada, les dones embarassades i d’altres col·lectius que pugui determinar l’empresa explotadora.
c. La gent gran, les dones embarassades, les persones amb crosses i aquelles que portin nens en braços.
10. Segons l’article 14 del Reglament de viatgers de Ferrocarril Metropolità de Barcelona, SA, les persones que desenvolupen tasques inspectores:
a. Tenen la consideració d’agents de l’autoritat en els casos de greu desacatament d’obra.
b. Tenen la consideració d’agents de l’autoritat en l’exercici de les seves funcions, podent exigir responsabilitat en cas de resistència o de desacatament d’obra o de paraula.
c. No tenen la consideració d’agents de l’autoritat.
11. Segons l’article 64.v de la Llei 4/2006, de 31 de març, inclòs a l’Annex del Reglament de viatgers de Ferrocarril Metropolità de Barcelona, SA, creuar la plataforma del tramvia per fora dels llocs expressament habilitats per a fer-ho:
a. És sancionat amb una amonestació, que donarà lloc a la comissió d’una infracció lleu en cas de reiteració.
b. És considerat una infracció lleu.
c. És considerat una infracció greu.
12. Segons l’article 2.b) del Reglament de viatgers dels serveis de transport públic de superfície de l’àmbit de l’Entitat Metropolitana del Transport, en cas d’incidència que provoqui l’aturada del bus un cop validat el bitllet:
a. Els usuaris tindran dret a continuar el viatge a la mateixa línia o en una altra d’itinerari semblant, sense que hagin de pagar aquest nou trajecte, o a obtenir un bitllet de bescanvi, excepte que utilitzin un títol de viatges il·limitats, ja que aquests no donen dret a cap devolució.
b. Els usuaris podran renunciar a seguir el viatge i obtenir un bitllet de bescanvi, excepte que utilitzin un títol de viatges il·limitats, ja que aquests no donen dret a cap devolució.
c. Els usuaris podran renunciar a seguir el viatge i obtenir, en tots els casos, un bitllet de bescanvi.
13. Segons l’article 2.h) del Reglament de viatgers dels serveis de transport públic de superfície de l’àmbit de l’Entitat Metropolitana del Transport, al bus disposen de seients d’ús preferent:
a. Les persones que, per la seva situació o característiques físiques, mereixen una atenció especial.
b. La gent gran, les dones embarassades, les persones amb crosses i aquelles que portin nens en braços.
c. Els usuaris amb mobilitat reduïda, les dones embarassades i la gent gran.
14. Segons l’article 3.6. del Reglament de viatgers dels serveis de transport públic de superfície de l’àmbit de l’Entitat Metropolitana del Transport, al bus diferents persones podran utilitzar un mateix títol multiviatge:
a. Sempre que s’hagi efectuat un nombre de cancel·lacions o de validacions equivalents al d’usuaris del servei i comparteixin íntegrament el trajecte.
b. Quan aquest no sigui personal i sempre que s’hagi efectuat el nombre de cancel·lacions o de validacions equivalents al d’usuaris i que el portador del títol realitzi un desplaçament igual o més llarg al dels acompanyants.
c. Quan aquest no sigui personal i sempre que s’hagi efectuat el nombre de cancel·lacions o de validacions equivalents al d’usuaris i aquests segueixin el mateix trajecte i surtin a la vegada del bus.
Les solucions, al bloc.
Del bloc http://ecomovilidad.net/barcelona/conei ... -i-del-bus , recomanat pel Facebook de TMB:
Coneixes realment les normes del metro i del bus?
Javier Paricio | 23 de agost de 2011
Horario bici en metro r 300x225 Coneixes realment les normes del metro i del bus?El transport públic es regeix per una sèrie de normes que, en general, tots coneixem encara que no les haguem llegit mai. Avui, però, volem que comprovis per tu mateix si realment coneixes quins són els teus drets i les teves obligacions quan viatges en metro o bus i si compliries la llei en diferents situacions o si, pel contrari, l’estaries vulnerant sense ser-ne conscient. Et convidem, doncs, a que agafis un bolígraf i un paper i vagis apuntant la resposta que consideres que és la correcta en cada cas. Al final de tot trobaràs les solucions. Potser et portaràs alguna sorpresa…
Molta sort!
1. Segons l’apartat 4 de les Normes i recomanacions generals d’ús i de convivència al transport públic publicades al web de TMB, es permet l’accés de bicicletes al metro:
a. En tot moment, excepte els feiners de setembre a juny de 6:30 a 9:30 i de 16:30 a 20:30.
b. En tot moment durant els mesos de juliol i agost i els dissabtes, diumenges i festius de la resta de l’any, així com els feiners de 5:00 a 7:00, de 9:30 a 17:00 i de 20:30 fins al tancament de les instal·lacions.
c. Només els feiners de setembre a juny de 6:30 a 9:30 i de 16:30 a 20:30.
2. Segons l’article 4 del Reglament de viatgers de Ferrocarril Metropolità de Barcelona, SA, a les escales mecàniques:
a. Els usuaris han de procurar situar-se a la dreta, excepte que viatgin amb un nen.
b. Els usuaris han de cedir el pas a aquelles persones que desitgin avançar més ràpidament.
c. Els usuaris han de situar-se sempre a la dreta, deixant lliure el pas per l’esquerra.
3. Segons l’article 6.e) del Reglament de viatgers de Ferrocarril Metropolità de Barcelona, SA, en accedir a l’interior del tren:
a. Els usuaris han d’ocupar els seients desocupats, si n’hi ha, respectant en tot cas aquells que estiguin reservats a determinats col·lectius.
b. Els usuaris poden ocupar els seients desocupats.
c. Els usuaris poden ocupar els seients desocupats, tret d’aquells que estiguin reservats a col·lectius amb necessitats especials.
4. Segons l’article 8.2. del Reglament de viatgers de Ferrocarril Metropolità de Barcelona, SA, en validar el títol de transport:
a. Es pot romandre a les instal·lacions del metro fins a una hora i 15 minuts si s’ha validat un bitllet d’una zona i s’incrementa en 15 minuts per cada zona addicional.
b. Es pot romandre lliurement a les instal·lacions del metro dins de l’horari d’obertura al públic del mateix.
c. Es pot romandre a les instal·lacions del metro fins a un màxim de dues hores.
5. Segons l’article 8.3. del Reglament de viatgers de Ferrocarril Metropolità de Barcelona, SA, al metro diferents persones podran utilitzar un mateix títol multiviatge:
a. Quan aquest no sigui personal i sempre que s’hagi efectuat el nombre de cancel·lacions o de validacions equivalents al d’usuaris i aquests segueixin el mateix trajecte i surtin pel mateix vestíbul.
b. Quan aquest no sigui personal i sempre que s’hagi efectuat el nombre de cancel·lacions o de validacions equivalents al d’usuaris i aquests viatgin junts i surtin a la vegada de les instal·lacions del metro.
c. Sempre que s’hagi efectuat un nombre de cancel·lacions o de validacions equivalents al d’usuaris del servei i comparteixin íntegrament el trajecte.
6. Segons l’article 9.5. del Reglament de viatgers de Ferrocarril Metropolità de Barcelona, SA, en cas que s’hagi informat sobre la suspensió del servei de metro o sobre alguna incidència en el mateix:
a. Els usuaris que hagin validat els seus títols de transport després de tenir coneixement d’aquest fet tindran dret a la devolució d’un bitllet senzill.
b. Els usuaris que hagin validat els seus títols de transport després de tenir coneixement d’aquest fet no tindran dret al seu bescanvi.
c. Els usuaris que hagin adquirit un títol de transport després de tenir coneixement d’aquest fet no tindran dret al seu bescanvi.
7. Segons l’article 10.3. del Reglament de viatgers de Ferrocarril Metropolità de Barcelona, SA i l’article 64.v de la Llei 4/2006, de 31 de març, inclòs a l’Annex del Reglament de viatgers de Ferrocarril Metropolità de Barcelona, SA, qui viatja amb un títol de transport integrat validat a l’inici del desplaçament però no validat en el transbordament:
a. Comet una infracció lleu i haurà d’abonar una multa equivalent al preu del bitllet senzill d’una zona tarifària.
b. Comet una infracció lleu, sancionada amb una multa de 25 euros.
c. Comet una infracció greu, sancionada amb una multa de 50 euros.
8. Segons l’article 11.c) del Reglament de viatgers de Ferrocarril Metropolità de Barcelona, SA, en cas d’incidència o suspensió del servei de metro un cop validat el bitllet:
a. Els usuaris podran renunciar a seguir el viatge i obtenir, en tots els casos, un bitllet.
b. Els usuaris podran renunciar a seguir el viatge i obtenir un bitllet, excepte que utilitzin un títol de viatges il·limitats, ja que aquests no donen dret a cap devolució.
c. Els usuaris podran renunciar a seguir el viatge i obtenir, en tots els casos, un bitllet senzill no integrat tarifàriament.
9. Segons l’article 11.g) del Reglament de viatgers de Ferrocarril Metropolità de Barcelona, SA, al metro disposen de seients d’ús preferent:
a. Les persones que, per la seva situació o característiques físiques, mereixen una atenció especial.
b. Els usuaris amb mobilitat reduïda, la gent d’edat avançada, les dones embarassades i d’altres col·lectius que pugui determinar l’empresa explotadora.
c. La gent gran, les dones embarassades, les persones amb crosses i aquelles que portin nens en braços.
10. Segons l’article 14 del Reglament de viatgers de Ferrocarril Metropolità de Barcelona, SA, les persones que desenvolupen tasques inspectores:
a. Tenen la consideració d’agents de l’autoritat en els casos de greu desacatament d’obra.
b. Tenen la consideració d’agents de l’autoritat en l’exercici de les seves funcions, podent exigir responsabilitat en cas de resistència o de desacatament d’obra o de paraula.
c. No tenen la consideració d’agents de l’autoritat.
11. Segons l’article 64.v de la Llei 4/2006, de 31 de març, inclòs a l’Annex del Reglament de viatgers de Ferrocarril Metropolità de Barcelona, SA, creuar la plataforma del tramvia per fora dels llocs expressament habilitats per a fer-ho:
a. És sancionat amb una amonestació, que donarà lloc a la comissió d’una infracció lleu en cas de reiteració.
b. És considerat una infracció lleu.
c. És considerat una infracció greu.
12. Segons l’article 2.b) del Reglament de viatgers dels serveis de transport públic de superfície de l’àmbit de l’Entitat Metropolitana del Transport, en cas d’incidència que provoqui l’aturada del bus un cop validat el bitllet:
a. Els usuaris tindran dret a continuar el viatge a la mateixa línia o en una altra d’itinerari semblant, sense que hagin de pagar aquest nou trajecte, o a obtenir un bitllet de bescanvi, excepte que utilitzin un títol de viatges il·limitats, ja que aquests no donen dret a cap devolució.
b. Els usuaris podran renunciar a seguir el viatge i obtenir un bitllet de bescanvi, excepte que utilitzin un títol de viatges il·limitats, ja que aquests no donen dret a cap devolució.
c. Els usuaris podran renunciar a seguir el viatge i obtenir, en tots els casos, un bitllet de bescanvi.
13. Segons l’article 2.h) del Reglament de viatgers dels serveis de transport públic de superfície de l’àmbit de l’Entitat Metropolitana del Transport, al bus disposen de seients d’ús preferent:
a. Les persones que, per la seva situació o característiques físiques, mereixen una atenció especial.
b. La gent gran, les dones embarassades, les persones amb crosses i aquelles que portin nens en braços.
c. Els usuaris amb mobilitat reduïda, les dones embarassades i la gent gran.
14. Segons l’article 3.6. del Reglament de viatgers dels serveis de transport públic de superfície de l’àmbit de l’Entitat Metropolitana del Transport, al bus diferents persones podran utilitzar un mateix títol multiviatge:
a. Sempre que s’hagi efectuat un nombre de cancel·lacions o de validacions equivalents al d’usuaris del servei i comparteixin íntegrament el trajecte.
b. Quan aquest no sigui personal i sempre que s’hagi efectuat el nombre de cancel·lacions o de validacions equivalents al d’usuaris i que el portador del títol realitzi un desplaçament igual o més llarg al dels acompanyants.
c. Quan aquest no sigui personal i sempre que s’hagi efectuat el nombre de cancel·lacions o de validacions equivalents al d’usuaris i aquests segueixin el mateix trajecte i surtin a la vegada del bus.
Les solucions, al bloc.