El topalls de l'estació de França
El topalls de l'estació de França
No se, siempre me han causado gran interes y me gustaria que aqui hablaramos de su origen, historia etc etc. De muy muy pequeño recuerdo haberlos visto en accion y ya entonces me impresionaron
Curiosamente hoy mirando por la red me he encontrado con esto y han vuelto a mi memoria
Curiosamente hoy mirando por la red me he encontrado con esto y han vuelto a mi memoria
Re: El topalls de l'estació de França
Prem "editar", i veuràs com ho he fetevody wrote:
PD: Que alguien me indique como subir videos!!
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: El topalls de l'estació de França
Una pregunta, jo sempre he pensat que funcionen a la manera d'un fre hidràulic, he suposat que aquells topalls sobresortien una mica i en cas de que un tren xoqués contra ells, la frenada seria absorbida pels topalls, però mai els he vist en acció i mai he confirmat si funcionen així. Així doncs, als que en sabeu, em podeu dir si realment funcionen així, o com ho fan, i si els de l'Estació de França estàs immobilitzats (fets servir com a objecte decoratiu) o funcionen encara com als seus orígens.
Gràcies.
Gràcies.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: El topalls de l'estació de França
metring wrote:Prem "editar", i veuràs com ho he fetevody wrote:
PD: Que alguien me indique como subir videos!!
Acies!!
Re: El topalls de l'estació de França
Estan fuera de servicio actualmente. Bueno, de topera hacen pero no en la manera para lo que fueron construidos.
Cuando estos funcionaban el vastago del cilindro sobresalia unos dos metros aproximadamente. Fijarse que actualmente estan exentos de las tuberias necesarias para su funcionamiento.
No se donde lei que podian parar un coche de viajaros que topara contra ellos a una velocidad de 30 Km o asi en condiciones de seguridad..
Cuando estos funcionaban el vastago del cilindro sobresalia unos dos metros aproximadamente. Fijarse que actualmente estan exentos de las tuberias necesarias para su funcionamiento.
No se donde lei que podian parar un coche de viajaros que topara contra ellos a una velocidad de 30 Km o asi en condiciones de seguridad..
Re: El topalls de l'estació de França
Por lo que veo era un modelo normalizado:
- Attachments
-
- Manchester Mayfield station.jpg (126.66 KiB) Viewed 5341 times
-
- Bradford.jpg (185.01 KiB) Viewed 5341 times
-
- 150PX-~2.JPG (8.33 KiB) Viewed 5341 times
Re: El topalls de l'estació de França
Mas, algunos en antiguas colinias inglesas
- Attachments
-
- Tanjong Pagar Station.jpg (295.49 KiB) Viewed 5330 times
-
- Waterloo Station - Hydraulic Buffers.jpg (184.49 KiB) Viewed 5330 times
-
- har4.jpg (77.17 KiB) Viewed 5330 times
-
- 71487864_383737b273 1912.jpg (191.29 KiB) Viewed 5330 times
-
- Paddington2.jpg (172.9 KiB) Viewed 5330 times
Re: El topalls de l'estació de França
Algú sap de més fotos de topalls històrics a Catalunya? Com els de l'Estació del Nord.
No crec que hi hagin topalls a Catalunya tan macos estil anglès com els de EDF però potser hi hagi alguna estació a Catalunya en algun poble a saber...
Per cert un dubte: "Si les toperes de l'EDF estan fora de Servei aleshores en Cas de que un Automotor Xotxi amb els topalls que passa? sel's carrega? O el tren queda mal parat al no funcionar els hidràulics?"
^^ Mercis
No crec que hi hagin topalls a Catalunya tan macos estil anglès com els de EDF però potser hi hagi alguna estació a Catalunya en algun poble a saber...
Per cert un dubte: "Si les toperes de l'EDF estan fora de Servei aleshores en Cas de que un Automotor Xotxi amb els topalls que passa? sel's carrega? O el tren queda mal parat al no funcionar els hidràulics?"
^^ Mercis
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
"Xotxar"
Vindrà la Guàrdia Urbana i li aplicarà l'ordenança del civisme.sortrens wrote:Si les toperes de l'EDF estan fora de Servei aleshores en Cas de que un Automotor Xotxi amb els topalls que passa?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: El topalls de l'estació de França
Els topalls de l'Estació de França tenien, fins a la remodelació de 1992 quan els van deixar fixos, un sistema mòbil per amortir els possibles impactes que podria rebre d'un tren incapaç d'aturar-se a temps.
El funcionament era com el d'una xeringa de donar injeccions: per on es prem amb el dit gros per injectar el medicament seria per on el tren impacta amb el topall. El petit orifici que connecta l'agulla amb la xeringa, seria un petit forat a la part superior del topall per on sortiria l'aigua a gran pressió (tipus guèiser) en cas d'impacte. Aquests topalls eren com un dipòsit d'aigua que, en cas de rebre l'impacte d'un tren, l'aigua amortia l'impacte i, per efecte de la pressió, s'alliberava l'energia en sortir l'aigua per un petit orifici a la part superior del topall, buidant-se el dipòsit. Suposo que deurien tenir algun sistema per reomplir l'aigua en un termini de temps relativament curt, però el desconec.
M'han explicat que era relativament freqüent, en l'època del vapor a EDF, que els topalls haguessin de fer llur funció aturant algun tren més o menys desbocat incapaç de frenar a temps.
Salut !!
El funcionament era com el d'una xeringa de donar injeccions: per on es prem amb el dit gros per injectar el medicament seria per on el tren impacta amb el topall. El petit orifici que connecta l'agulla amb la xeringa, seria un petit forat a la part superior del topall per on sortiria l'aigua a gran pressió (tipus guèiser) en cas d'impacte. Aquests topalls eren com un dipòsit d'aigua que, en cas de rebre l'impacte d'un tren, l'aigua amortia l'impacte i, per efecte de la pressió, s'alliberava l'energia en sortir l'aigua per un petit orifici a la part superior del topall, buidant-se el dipòsit. Suposo que deurien tenir algun sistema per reomplir l'aigua en un termini de temps relativament curt, però el desconec.
M'han explicat que era relativament freqüent, en l'època del vapor a EDF, que els topalls haguessin de fer llur funció aturant algun tren més o menys desbocat incapaç de frenar a temps.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: El topalls de l'estació de França
Bon dia.
Recordo que aquests topalls feien la seva feina moltes vegades quan es preparaven els tren que sortien, ja que al retrocedir els vagons amb la màquina de maniobres empenyen el tren, moltes vegades ho feia fins que el primer vagó xocava amb els topalls, aquests reculaven una mica, el tren s'aturava i no passava res més.
Recordo que aquests topalls feien la seva feina moltes vegades quan es preparaven els tren que sortien, ja que al retrocedir els vagons amb la màquina de maniobres empenyen el tren, moltes vegades ho feia fins que el primer vagó xocava amb els topalls, aquests reculaven una mica, el tren s'aturava i no passava res més.
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: El topalls de l'estació de França
Me he pegado un susto con el video, porque no sabía dónde estaba eso.
Precisamente en una de mis últimas excursiones a EdF cuando estaba girando el móvil en vertical para sacar el frontal de una 252 estacionada en vía 3, al estar calculando con el zoom me fijé que la locomotora, si no tenía los topes literalmente besando la topera, le faltaba poquisimo. Puedo ver la foto, si recuerdo de qué álbum es y confirmarlo, pero vamos, no hace mucho recuerdo haber visto ese "beso" en topera...
Yo también pensaba que las toperas de EdF seguían funcionando.
Precisamente en una de mis últimas excursiones a EdF cuando estaba girando el móvil en vertical para sacar el frontal de una 252 estacionada en vía 3, al estar calculando con el zoom me fijé que la locomotora, si no tenía los topes literalmente besando la topera, le faltaba poquisimo. Puedo ver la foto, si recuerdo de qué álbum es y confirmarlo, pero vamos, no hace mucho recuerdo haber visto ese "beso" en topera...
Yo también pensaba que las toperas de EdF seguían funcionando.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Re: El topalls de l'estació de França
Ya digo que de tope hacen, aunque sin amortiguacion ninguna (dudo mucho que les pusieran un muelle en el interior...) de hecho mas de una vez los he visto manchados de grasa, señal del impacto de algun vehiculo.
La explicacion de la xeringa es del todo correcta. Para que recuperaran la posicion simplemente se habria un grifo (si era de manera manual o automatica los desconozco) y al llenarse de agua el vastago salia lentamente al exterior de nuevo.
La explicacion de la xeringa es del todo correcta. Para que recuperaran la posicion simplemente se habria un grifo (si era de manera manual o automatica los desconozco) y al llenarse de agua el vastago salia lentamente al exterior de nuevo.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: El topalls de l'estació de França
Gràcies per les explicacions. Interessant devia ser veure aquests topalls en funcionament, expulsant aigua a pressió. He buscat per Youtube per veure-les en acció però no he tingut sort.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: El topalls de l'estació de França
Hi ha que buscar vídeos com sigui amb les topres en funcionament en que siguin de l'estranger!!!Lluita1714 wrote:Gràcies per les explicacions. Interessant devia ser veure aquests topalls en funcionament, expulsant aigua a pressió. He buscat per Youtube per veure-les en acció però no he tingut sort.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: El topalls de l'estació de França
Ja he buscat desenes de combinacions com "Hydraulic buffer crash" o "old train buffer"... res.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.