Revisors estafadors de TMB
Revisors estafadors de TMB
Obro nou fil per parlar-vos sobre un incident que va passar entre el meu germà i un agent... estafador per no dir una altra cosa pitjor.
L'altre dia anava el meu germà en el bus 6740 de la linia 60, quan a l'hora de marcar, la màquina no li passa, resulta que es va equivocar de tarjeta, i en comptes d'agafar la nova, va agafar la que tenia caducada. Llavors el seu amic, li valida amb la T-10 un altre viatge, el revisor li demana la T-Mes al meu germà, i li diu que passi.
Quan ja s'ha assegut, va cap a ell, i comença a amenaçar-lo, que està cometent un frau a l'empresa, i que trucaria als mossos i el detindrien, perquè estava cometent un delicte contra l'empresa, i llavors li demana el DNI, no el portava a sobre però li diu que si el vol denunciar qe li acompanyi a casa i que li deixa el DNI, el revisor llavors li treu una multa i el deixa que se'n vagi. Encara tinc la multa per aquí guardada, i ens neguem a pagar una multa totalment INJUSTIFICADA, perquè encara que ell no hagués validat, el seu amic, que fa el mateix trajecte que ell, ja li va validar un altre viatge per a ell amb una T10 completament vàlida.
L'altre dia anava el meu germà en el bus 6740 de la linia 60, quan a l'hora de marcar, la màquina no li passa, resulta que es va equivocar de tarjeta, i en comptes d'agafar la nova, va agafar la que tenia caducada. Llavors el seu amic, li valida amb la T-10 un altre viatge, el revisor li demana la T-Mes al meu germà, i li diu que passi.
Quan ja s'ha assegut, va cap a ell, i comença a amenaçar-lo, que està cometent un frau a l'empresa, i que trucaria als mossos i el detindrien, perquè estava cometent un delicte contra l'empresa, i llavors li demana el DNI, no el portava a sobre però li diu que si el vol denunciar qe li acompanyi a casa i que li deixa el DNI, el revisor llavors li treu una multa i el deixa que se'n vagi. Encara tinc la multa per aquí guardada, i ens neguem a pagar una multa totalment INJUSTIFICADA, perquè encara que ell no hagués validat, el seu amic, que fa el mateix trajecte que ell, ja li va validar un altre viatge per a ell amb una T10 completament vàlida.
http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro
http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
Re: Revisors estafadors de TMB
Realment no té sentit això! Si ja s'ha validat amb una t-10 i la T-mes està caducada... la multa exactament perquè te la posen? El que heu de fer és anar a alguna oficina d'atenció al client i reclamar que us treguin la multa perquè si no la pagues el preu va pujant fins que al cap d'uns anys t'ho treuen del compte bancari o d'on sigui!pau5321 wrote:Llavors el seu amic, li valida amb la T-10 un altre viatge, el revisor li demana la T-Mes al meu germà, i li diu que passi.
segons una notícia de la vanguardia (28/12/2005):
Pero quienes se niegan a pagar pueden verse expuestos a una cuantía muchísimo mayor. La broma les puede salir por 600 euros. En este caso, es la Generalitat la que multa, y, para ejecutar el cobro, en última instancia, embarga las cuentas bancarias de los afectados.
Si heu guardat la T-10, suposo que no hi hauria d'haver problema quan presenteu el recurs de la multa.
- Mortadel·lo
- N9
jo conec algun cas de revisor presumptament estafador al tram per multar per portar una T10 caducada (sic) i abans que ho comenteu, no, no es tractava d'una T10 de l'any anterior ni res similar
ES PELIGROSO ASOMARSE
Identificació
En el cas de cometre frau i que et vulguin multar, com ho fan si no portes a sobre cap identificació?
-
- N10
Cridar els Mossos. És la teva obligació dur la documentació al damunt.Javi M wrote:En el cas de cometre frau i que et vulguin multar, com ho fan si no portes a sobre cap identificació?
No tots el menors tenen DNI ni tenen el costum de portar-lo a sobre.victorcasta wrote:És la teva obligació dur la documentació al damunt.
-
- N10
El DNI és obligatori a partir dels 14 anys.Javi M wrote:No tots el menors tenen DNI ni tenen el costum de portar-lo a sobre.victorcasta wrote:És la teva obligació dur la documentació al damunt.
- res_publica
- N6
- Location: Barcelona-Estació de França, Zaragoza-Delicias, Madrid-Puerta de Atocha
Vaya experiencia ha debido pasar tu hermano¡. D'aquí si és tota l'informació, n'hi han coses interessants per fer-ne una reflexió. La primera és, que les sancions són nominals, han de tenir-ne algú nom o similars. Si n'hi ha, és perqué el teu germá li ha donat el seu nom (encara que no hi vagi documentat). La segona és la possible actuació discreccional del revisor. Pero clar, la qüestió és perquè el amic del teu germà no li mostró el T10 ja que la diligència ha de ésser favorable i així quedaria nomès en una confusió. Desprès tenim la sanció formal. A les hores el teu germà ha incomplert algunes de les obligacions dels viatgers. Quina és? Què hi posa en la sanció? En sentit contrari, estariem davant d'una discrecció del revisor.pau5321 wrote:Quan ja s'ha assegut, va cap a ell, i comença a amenaçar-lo, que està cometent un frau a l'empresa, i que trucaria als mossos i el detindrien, perquè estava cometent un delicte contra l'empresa, i llavors li demana el DNI, no el portava a sobre però li diu que si el vol denunciar qe li acompanyi a casa i que li deixa el DNI, el revisor llavors li treu una multa i el deixa que se'n vagi. Encara tinc la multa per aquí guardada, i ens neguem a pagar una multa totalment INJUSTIFICADA, perquè encara que ell no hagués validat, el seu amic, que fa el mateix trajecte que ell, ja li va validar un altre viatge per a ell amb una T10 completament vàlida.
Sabes el chiste del tren ¿?
No.
Suele pasar.
No.
Suele pasar.
- 593Dromedario
- N6
Al fil següent, pregunta 5 (la resposta és la A, però fins i tot en cas que siguin la B o la C excepte per als unipersonals): http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=8&t=11939 ,
hi diu clarament que, si dues persones fan un trajecte juntes amb dues validacions d'una targeta multiviatge, no hi ha cap tipus de frau comès. Per tant, no entenc per què un revisor ha d'anar emprenyant a la gent per un trajecte que ja està pagat.
hi diu clarament que, si dues persones fan un trajecte juntes amb dues validacions d'una targeta multiviatge, no hi ha cap tipus de frau comès. Per tant, no entenc per què un revisor ha d'anar emprenyant a la gent per un trajecte que ja està pagat.
El meu germà li va donar el seu nom quan li va preguntar el revisor, i en la multa posa el següent:
Data: 12/09/2011 Hora: 13:12
Línia: 60 Torn: 9 Cotxe: 6740
Lloc:
Motiu: 61 No presenta títol
N11 Agent 12116
I a l'altre extrem:
Codi proc. Recaptació - CPR: 9050794
Import: 50,00€
Emissora: 08016081505
Referència: 1211811009170
Identificació 121011
Aixó si, vaig posar una queixa a TMB sobre això per correu el mateix dia, 1 hora després de que li possesin la multa, i encara no m'han contestat, a que esperen?
Data: 12/09/2011 Hora: 13:12
Línia: 60 Torn: 9 Cotxe: 6740
Lloc:
Motiu: 61 No presenta títol
N11 Agent 12116
I a l'altre extrem:
Codi proc. Recaptació - CPR: 9050794
Import: 50,00€
Emissora: 08016081505
Referència: 1211811009170
Identificació 121011
Aixó si, vaig posar una queixa a TMB sobre això per correu el mateix dia, 1 hora després de que li possesin la multa, i encara no m'han contestat, a que esperen?
http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Ves en persona a un centre d'atenció al client i que t'ho resolguin! Porta la T-10 i la multa.pau5321 wrote: Aixó si, vaig posar una queixa a TMB sobre això per correu el mateix dia, 1 hora després de que li possesin la multa, i encara no m'han contestat, a que esperen?
- res_publica
- N6
- Location: Barcelona-Estació de França, Zaragoza-Delicias, Madrid-Puerta de Atocha
Desprès de fer el pagament podràs presentar-ne recurs. Però el teu germà ha de demostrar que la sanció no és procedent.
Per altre banda, TMB té dos mesos per respondre't la teva queixa.
Per altre banda, TMB té dos mesos per respondre't la teva queixa.
Sabes el chiste del tren ¿?
No.
Suele pasar.
No.
Suele pasar.
Està clar que aquí falta informació. El teu germà i el seu amic viatjaven junts quan el revisor li va demanar el bitllet? En aquest cas, el revisor no reclamaria la T-Mes perquè per començar no sabria ni que la porta a sobre. Quan el revisor passa una T10 per la màquina, aquesta li diu quantes persones viatgen amb aquella tarjeta, per tant valdria pel teu germà i pel seu amic. Ningú no es salva d'un malentés, ara bé, els fets que expliques no tenen gaire sentit en conjunt. Sospito que l'amic del teu germà es va baixar abans del revisor amb la T10 validada, i el teu germà quan li van demanar el títol va ensenyar la T-Mes. Si dues persones viatgen amb una mateixa T10 han d'anar juntes; i si alguna es baixa abans li ha de deixar la tarjeta a la que es queda viatjant.pau5321 wrote:Obro nou fil per parlar-vos sobre un incident que va passar entre el meu germà i un agent... estafador per no dir una altra cosa pitjor.
Una altra cosa que no té ni cap ni peus es que davant d'una inspecció d'una T-Mes, el revisor sempre ha de demanar el DNI (ja que sense aquest document, per molta T-Mes que portis a sobre, no és vàlida; a més te la poden confiscar). No em crec que el revisor li digués que passés ( ¿estamos locos o qué? ).
No sé si als autobusos passa el mateix, però a tots els controls d'intervenció que m'he trobat els últims mesos al metro (la última, aquesta mateixa tarda) a mi mai m'han demanat la documentació que neccesito per fer servir el meu títol de transport. Parlo dels que he fet servir, com, per exemple, la T-FM/FN 70/90 (DNI i carnet família monoparental o nombrosa), més en el meu cas que és de categoria especial (50% de reducció), o el que porto actualment, una T-Jove de 3 zones amb reducció de família monoparental, categoria especial.traveller wrote:Una altra cosa que no té ni cap ni peus es que davant d'una inspecció d'una T-Mes, el revisor sempre ha de demanar el DNI (ja que sense aquest document, per molta T-Mes que portis a sobre, no és vàlida; a més te la poden confiscar). No em crec que el revisor li digués que passés ( ¿estamos locos o qué? ).
El mateix m'ha passat al tramvia, a RENFE tampoc m'el demanen menys una vegada una interventora al semidirecte de Puigcerdà, quan tenia una T-Jove de 6 zones amb reducció de família monoparental especial, que sí em va demanar el carnet de família monoparental i el DNI. A FGC encara no m'hi he trobat, excepte un cop a la línia d'Igualada, amb bitllet senzill amb reducció del 50% per el mateix motiu, però en aquest cas vaig presentar la documentació de pròpia iniciativa.
En tots els controls que he vist últimament als autobusos no he vist que demanessin a cap usuari de targetes roses l'acreditació! A ells els paguen per passar targetes pel lector i com més millor! Mentre la targeta estigui validada em sembla que una mica els és igual (a no ser que vagis amb una T-12 i tinguis 50 anys!)UT596001 wrote:No sé si als autobusos passa el mateix, però a tots els controls d'intervenció que m'he trobat els últims mesos al metro (la última, aquesta mateixa tarda) a mi mai m'han demanat la documentació que neccesito per fer servir el meu títol de transport.
Ferry1ac1 wrote:En tots els controls que he vist últimament als autobusos no he vist que demanessin a cap usuari de targetes roses l'acreditació! A ells els paguen per passar targetes pel lector i com més millor! Mentre la targeta estigui validada em sembla que una mica els és igual (a no ser que vagis amb una T-12 i tinguis 50 anys!)UT596001 wrote:No sé si als autobusos passa el mateix, però a tots els controls d'intervenció que m'he trobat els últims mesos al metro (la última, aquesta mateixa tarda) a mi mai m'han demanat la documentació que neccesito per fer servir el meu títol de transport.
Hi ha de tot, però si no demanen les acreditacions no estan fent bé el seu treball. De ser així, tothom aniria amb T4 i la T10 no es vendria!