Bonificació als peatges per a cotxes menys contaminants
Posted: Monday 19/09/2011 13:17
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... na-1154370
La lluita contra la pol·lució
Els cotxes 'verds' pagaran menys a tots els peatges d'accés a Barcelona
La mesura, inclosa en el pla de qualitat de l'aire, començarà a funcionar l'1 de gener a Vallvidrera
La Generalitat aplicarà descomptes del 20% a les barreres de les quatre entrades per autopista
Dilluns, 19 de setembre del 2011
CRISTINA BUESA
BARCELONA
qui contamina menys, paga menys. Sota aquesta premissa el Govern s'ha decidit a prendre mesures que millorin la nefasta qualitat de l'aire de l'àrea metropolitana de Barcelona. Tenint en compte que el principal causant d'aquesta situació és el trànsit, els responsables de resoldre el problema han optat per premiar els que aportin el seu granet de sorra en forma de vehicle verd. O sigui, que aquells que accedeixin a la capital catalana per les vies de peatge C-16, C-33, C-32 Maresme i C-32 Garraf amb un d'aquests cotxes, que produeixen menys emissions, tindran un descompte del 20%.
No és la decisió estrella, perquè a la Conselleria de Territori i Sostenibilitat fugen com gat escaldat de destacar una mesura davant d'una altra després de l'agre record de les zones a 80. No obstant, aquestes rebaixes a les barreres de les autopistes seran probablement la manera més palpable que tindran els ciutadans de saber si estan sent solidaris en la lluita contra la contaminació. A més a més, la seva aplicació serà gairebé immediata.
UNA TRENTENA DE NORMES / Les bonificacions per als vehicles als peatges és una de la trentena de mesures que estan incloses en el nou pla de qualitat de l'aire elaborat per la Generalitat, que es presentarà aquest dijous en un acte a Cosmocaixa. Tot just arribar al Palau de la Generalitat, CiU es va carregar d'un cop de ploma la limitació fixa de circular a 80 quilòmetres per hora als accessos a Barcelona. El mateix dia que donava els detalls sobre aquesta derogació també anunciava la redacció d'un altre pla, ja que entenia que el tripartit no havia desplegat les 73 accions que contemplava el seu full de ruta, que s'havia aprovat el 2007, i a més tots els esforços s'havien posat en els controvertits 80 quilòmetres per hora sense fer gaire cas d'altres aspectes.
Al març es va crear un consell d'experts que, juntament amb el comitè rector del pla, han dibuixat un nou escenari malgrat que hi ha certes iniciatives que s'han mantingut.
ENTRE 108 I 120 GRAMS DE CO2 / Segons els detalls del pla de qualitat de l'aire a què ha tingut accés EL PERIÓDICO, les bonificacions seran efectives en aquells vehicles de gasoil que emetin menys de 108 grams de CO2 per quilòmetre. En el cas dels de gasolina, hauran d'emetre menys de 120 grams de CO2 per quilòmetre si es volen acollir a les rebaixes en el pagament dels seus trajectes per autopista. Això, a efectes pràctics, significa que uns 80 models dels que actualment es poden adquirir als concessionaris compliran aquest requisit.
Lògicament, els híbrids i els cotxes elèctrics entren en aquesta consideració. Els càlculs del departament que dirigeix el conseller Lluís Recoder estimen que al voltant d'un 8% de la flota de vehicles de l'àrea metropolitana entren dintre d'aquests paràmetres.
L'ALTA AMB LA MATRÍCULA / El primer lloc en què s'activaran aquestes rebaixes és al peatge dels túnels de Vallvidrera. A més a més, serà a partir de l'1 de gener perquè la tecnologia ja ha estat provada i funciona. Els usuaris que optin a aquesta rebaixa hauran d'accedir a la web de Tabasa, l'empresa pública que gestiona la infraestructura, i donar d'alta la seva matrícula, sempre tenint en compte les característiques del full tècnic del seu turisme. Una vegada aprovada la bonificació del 20% i vinculada a la manera de pagament Via-T, el conductor reduirà la marxa mentre un lector verifica el vehicle i que aquest coincideixi amb el telepeatge, i podrà passar.
Aquest descompte, a més, se sumarà a altres que ja s'apliquen en aquesta carretera, la C-16. Si es tracta d'un turisme que porta tres persones o més (cosa que es considera un VAO 3+), se sumarà al 20% de reducció de la tarifa que s'aplica des de fa uns quants mesos. Posteriorment aquesta tecnologia s'implantarà a la C-32 al Maresme (on ja s'ha arribat a un acord amb Abertis) i després a la C-33 a Mollet del Vallès i a la C-32 al Garraf .
La forma en què la Generalitat compensarà en les seves delmades arques públiques aquests descomptes serà repartint el cost entre la resta de vehicles. És a dir, que en la pujada anual dels peatges s'hi sumarà un percentatge per cobrir la partida dels cotxes verds.
La lluita contra la pol·lució
Els cotxes 'verds' pagaran menys a tots els peatges d'accés a Barcelona
La mesura, inclosa en el pla de qualitat de l'aire, començarà a funcionar l'1 de gener a Vallvidrera
La Generalitat aplicarà descomptes del 20% a les barreres de les quatre entrades per autopista
Dilluns, 19 de setembre del 2011
CRISTINA BUESA
BARCELONA
qui contamina menys, paga menys. Sota aquesta premissa el Govern s'ha decidit a prendre mesures que millorin la nefasta qualitat de l'aire de l'àrea metropolitana de Barcelona. Tenint en compte que el principal causant d'aquesta situació és el trànsit, els responsables de resoldre el problema han optat per premiar els que aportin el seu granet de sorra en forma de vehicle verd. O sigui, que aquells que accedeixin a la capital catalana per les vies de peatge C-16, C-33, C-32 Maresme i C-32 Garraf amb un d'aquests cotxes, que produeixen menys emissions, tindran un descompte del 20%.
No és la decisió estrella, perquè a la Conselleria de Territori i Sostenibilitat fugen com gat escaldat de destacar una mesura davant d'una altra després de l'agre record de les zones a 80. No obstant, aquestes rebaixes a les barreres de les autopistes seran probablement la manera més palpable que tindran els ciutadans de saber si estan sent solidaris en la lluita contra la contaminació. A més a més, la seva aplicació serà gairebé immediata.
UNA TRENTENA DE NORMES / Les bonificacions per als vehicles als peatges és una de la trentena de mesures que estan incloses en el nou pla de qualitat de l'aire elaborat per la Generalitat, que es presentarà aquest dijous en un acte a Cosmocaixa. Tot just arribar al Palau de la Generalitat, CiU es va carregar d'un cop de ploma la limitació fixa de circular a 80 quilòmetres per hora als accessos a Barcelona. El mateix dia que donava els detalls sobre aquesta derogació també anunciava la redacció d'un altre pla, ja que entenia que el tripartit no havia desplegat les 73 accions que contemplava el seu full de ruta, que s'havia aprovat el 2007, i a més tots els esforços s'havien posat en els controvertits 80 quilòmetres per hora sense fer gaire cas d'altres aspectes.
Al març es va crear un consell d'experts que, juntament amb el comitè rector del pla, han dibuixat un nou escenari malgrat que hi ha certes iniciatives que s'han mantingut.
ENTRE 108 I 120 GRAMS DE CO2 / Segons els detalls del pla de qualitat de l'aire a què ha tingut accés EL PERIÓDICO, les bonificacions seran efectives en aquells vehicles de gasoil que emetin menys de 108 grams de CO2 per quilòmetre. En el cas dels de gasolina, hauran d'emetre menys de 120 grams de CO2 per quilòmetre si es volen acollir a les rebaixes en el pagament dels seus trajectes per autopista. Això, a efectes pràctics, significa que uns 80 models dels que actualment es poden adquirir als concessionaris compliran aquest requisit.
Lògicament, els híbrids i els cotxes elèctrics entren en aquesta consideració. Els càlculs del departament que dirigeix el conseller Lluís Recoder estimen que al voltant d'un 8% de la flota de vehicles de l'àrea metropolitana entren dintre d'aquests paràmetres.
L'ALTA AMB LA MATRÍCULA / El primer lloc en què s'activaran aquestes rebaixes és al peatge dels túnels de Vallvidrera. A més a més, serà a partir de l'1 de gener perquè la tecnologia ja ha estat provada i funciona. Els usuaris que optin a aquesta rebaixa hauran d'accedir a la web de Tabasa, l'empresa pública que gestiona la infraestructura, i donar d'alta la seva matrícula, sempre tenint en compte les característiques del full tècnic del seu turisme. Una vegada aprovada la bonificació del 20% i vinculada a la manera de pagament Via-T, el conductor reduirà la marxa mentre un lector verifica el vehicle i que aquest coincideixi amb el telepeatge, i podrà passar.
Aquest descompte, a més, se sumarà a altres que ja s'apliquen en aquesta carretera, la C-16. Si es tracta d'un turisme que porta tres persones o més (cosa que es considera un VAO 3+), se sumarà al 20% de reducció de la tarifa que s'aplica des de fa uns quants mesos. Posteriorment aquesta tecnologia s'implantarà a la C-32 al Maresme (on ja s'ha arribat a un acord amb Abertis) i després a la C-33 a Mollet del Vallès i a la C-32 al Garraf .
La forma en què la Generalitat compensarà en les seves delmades arques públiques aquests descomptes serà repartint el cost entre la resta de vehicles. És a dir, que en la pujada anual dels peatges s'hi sumarà un percentatge per cobrir la partida dels cotxes verds.