Page 1 of 1
Protocol d'actuació en cas d'emergència a metro TMB
Posted: Tuesday 27/09/2011 19:08
by m.h.t.
Aquest diumenge vaig presenciar (per desgràcia) com actuen els treballadors del FMB en cas d'una emergència mèdica.
Em dirigia cap al castell de focs de fí de festa de La Mercè, a la L1 de metro, quan a Glòries entra un home per la porta, completament fora de sí, i cau rodó al terra del vagó (si no recordo malament, el 4026). Al no repondre a cap estímul (estava inconscient), els passatgers vam estirar de l'alarma a la següent estació, Marina.
Doncs bé. L'alarma tanca i bloqueja totes les portes, a més d'emetre un pitido. Al cap de minut, minut i mig, les portes es tornen a obrir, i l'AAC (el conductor) va venir amb la ràdio, on va informar de la situació. Van aturar el servei a tota la línia, i els panells i megafonia de les andanes ràpidament van informar de l'aturada del servei per incidència.
Al cap d'una estona (ja havien passat 5 minuts) va baixar el personal de l'estació. L'AAC no parava de preguntar per ràdio qué havia de fer, i allà ningú sabia quin protocol seguir. Cinc minuts més tard va rebre resposta per ràdio (suposo, del Centre de Control), on vaig poder escoltar:
- Desalojad el tren, y llevádlo a Sagrera.
I així ho van fer. Van desallotjar-nos del tren, l'AAC va canviar de cabina, i van emportar-se l'home dins del tren, sol, cap a Sagrera. Ja havien passat més de 15 minuts. Al minut va venir un altre comboi i es va restrablir el servei a la línia.
Desconec que va passar amb aquéll pobre home; espero que els serveis d'assistència estiguessin ja preparats a Sagrera, però, l'actuació em va deixar confús.
Re: Protocol d'actuació en cas d'emergència a metro TMB
Posted: Tuesday 27/09/2011 19:51
by metring
No m'estranya el teu desconcert. Com poden deixar un home sol en aquell estat??
Re: Protocol d'actuació en cas d'emergència a metro TMB
Posted: Wednesday 28/09/2011 8:59
by Fran-Ikarus
El retard en rebre atenció mèdica, malauradament, ja no és cap sorpresa en aquesta societat. Ara bé, aixó:
m.h.t. wrote:L'AAC no parava de preguntar per ràdio qué havia de fer, i allà ningú sabia quin protocol seguir.
si va ser així, és inadmissible.
L'estampa del tren enduguent-se l'home inconscient tot sol a dins ja em sembla dantesca.
Re: Protocol d'actuació en cas d'emergència a metro TMB
Posted: Wednesday 28/09/2011 9:41
by metring
m.h.t. , has pensat en escriure carta als diaris, o en formular alguna queixa?
Re: Protocol d'actuació en cas d'emergència a metro TMB
Posted: Wednesday 28/09/2011 13:44
by MZA_1600
Doncs em sembla molt lamentable, normal que a les entrevistes de selecció et preguntin "què faries tu si...". Per altre banda imagino que no van deixar l'home sol a terre, si no que es devien quedar uns quan ACC o algun segurata dins acompanyant-lo, no?
Re: Protocol d'actuació en cas d'emergència a metro TMB
Posted: Wednesday 28/09/2011 16:10
by Mortadel·lo
trobo que el més assenyat hagués estat que algun passatger haguera trucat al 112 abans que el tren arribés a Marina
Re: Protocol d'actuació en cas d'emergència a metro TMB
Posted: Wednesday 28/09/2011 17:40
by El LLOP
Mortadel·lo wrote:trobo que el més assenyat hagués estat que algun passatger haguera trucat al 112 abans que el tren arribés a Marina
I de què hagués servit? Que li hagués dit aquest passatger al 112?
L'altre nit hi va haver un incident a una estació del perllongament de la L5 que va fer necessària l'actuació d'una ambulància. Doncs van ser els mateixos operaris de l'ambulància els que, veient la dificultat dels carrers i el que tardarien, van sol.licitar que el ferit es trasllades en un tren fins Vall d'hebron i ells l'atendrien allà.
Potser hauríem d'escriure una carta als diaris o escriure alguna queixa.
Torno a recalcar, com he fet altres cops, que no s'han d'emetre judicis sense conèixer tota l'historia. Es poden donar opinions, però no acceptar versions com a veritats absolutes.
Re: Protocol d'actuació en cas d'emergència a metro TMB
Posted: Friday 30/09/2011 20:04
by m.h.t.
metring wrote:m.h.t. , has pensat en escriure carta als diaris, o en formular alguna queixa?
No he sabut que fer, doncs no sé valorar del tot si s'ha comès alguna falta greu a l'assistència (com la pèrdua de temps monumental), o si aquesta és la forma ordinària d'actuar en casos d'assistència mèdica al metro, i ha estat (malgrat tot) la manera més ràpida d'atendre a l'afectat.
Com comenta
EL LLOP, potser els serveis d'assistència haguessin trigat més a arribar a Marina, i per això van demanar el trasllat de l'home a Sagrera.
MZA_1600 wrote:Per altre banda imagino que no van deixar l'home sol a terre, si no que es devien quedar uns quan ACC o algun segurata dins acompanyant-lo, no?
Jo només vaig veure l'AAC que entrà a cabina per conduïr el tren, i això em va sobtar i desconcertar molt. Però de ben segur que més enrere va accedir més personal, i degut a la gentada que hi erem, no m'en vaig adornar. Espero.
Mortadel·lo wrote:trobo que el més assenyat hagués estat que algun passatger haguera trucat al 112 abans que el tren arribés a Marina
Així ho va voler fer una parella que hi havia al vagó, però no sabia ben bé que dir (doncs estàvem circulant) i va ser quan en parar a Marina vam decidir estirar de l'alarma. Cal destacar que la sèrie 4000 (tant els no-reformats com els reformats, com era el cas) no disposen d'intèrfon d'emergència per parlar amb el maquinista).
*
Malauradament jo no portava telèfon mòbil, doncs acostumo a no dur-lo a sobre en moltes ocasions.
El LLOP wrote:Torno a recalcar, com he fet altres cops, que no s'han d'emetre judicis sense conèixer tota l'historia. Es poden donar opinions, però no acceptar versions com a veritats absolutes.
Consti que m'he decidit a relatar els fets al fòrum a mode de denúncia de la pèrdua de temps i la improvització en l'assistència de l'afectat, que denotava la falta d'un protocol d'actuació. En cap cas, la meva intenció és arremetre contra els treballadors i treballadores de l'FMB, que van fer el que bonament van poder, i van seguir les instruccions pertinents del Centre de Control.
Potser caldria que els trens estiguessin equipats amb estris sanitaris bàsics, i que els AAC passessin algun curset de primers auxilis. Això podria salvar moltes vides en casos extrems, on el temps, és or.
Re: Protocol d'actuació en cas d'emergència a metro TMB
Posted: Saturday 01/10/2011 17:13
by Javi M
Avuí, sobre les 15h, la L4 estava de nou aturada a càusa d'una persona amb problemes de salut o ferida.
Realment, encara no entenc perquè és necesari aturar una línia de Metro sencera a càusa d'un ferit.
Re: Protocol d'actuació en cas d'emergència a metro TMB
Posted: Sunday 02/10/2011 13:02
by mondollyo
Javi M wrote:Avuí, sobre les 15h, la L4 estava de nou aturada a càusa d'una persona amb problemes de salut o ferida.
Realment, encara no entenc perquè és necesari aturar una línia de Metro sencera a càusa d'un ferit.
Creo que la persona tuvo un ataque epileptico y estaba inconsciente dentro del tren y sangraba, asi que supongo que decidieron no moverla hasta que vinieran los servicios sanitarios.
Re: Protocol d'actuació en cas d'emergència a metro TMB
Posted: Sunday 02/10/2011 19:30
by metrobares
[quote="m.h.t."]
L'alarma tanca i bloqueja totes les portes, a més d'emetre un pitido. Al cap de minut, minut i mig, les portes es tornen a obrir, i l'AAC (el conductor) va venir amb la ràdio, on va informar de la situació. Van aturar el servei a tota la línia, i els panells i megafonia de les andanes ràpidament van informar de l'aturada del servei per incidència.
Realment les portes es tanquen i bloquejen quan s'acciona una alarma? Si fos així, ens podriem trobar fàcilment i sovint, en una "ratonera".
Re: Protocol d'actuació en cas d'emergència a metro TMB
Posted: Sunday 02/10/2011 19:44
by El LLOP
metrobares wrote:Realment les portes es tanquen i bloquejen quan s'acciona una alarma? Si fos així, ens podriem trobar fàcilment i sovint, en una "ratonera".
No, l'alarma no tanca ni bloqueja res, només impedeix re-empendre la marxa si s'ha obert alguna porta. Si que sona un to quan s'acciona.
Re: Protocol d'actuació en cas d'emergència a metro TMB
Posted: Monday 03/10/2011 16:40
by metrobares
El LLOP wrote:metrobares wrote:Realment les portes es tanquen i bloquejen quan s'acciona una alarma? Si fos així, ens podriem trobar fàcilment i sovint, en una "ratonera".
No, l'alarma no tanca ni bloqueja res, només impedeix re-empendre la marxa si s'ha obert alguna porta. Si que sona un to quan s'acciona.
Llavors no entenc part de la descripció de la situació. En tot cas, sí que pot passar que es decideixi moure el tren sense passatge però amb l'accidentat/malalt... dins perque sigui més pràctic i segurament més ràpid... Encara que jo insisteixo, no mouria el tren amb una persona de la que desconec què li està succeint...