Page 1 of 10

Servei a demanda o supressió de línies deficitàries

Posted: Saturday 01/10/2011 21:25
by Guigui
http://www.ara.cat/societat/Recoder-sup ... 43666.html

RETALLADES AL TRANSPORT

Recoder defensa que mantenir busos deficitaris és "antieconòmic i antisocial"

El conseller defensa acabar amb les línies infrautilitzades i aposta pel transport a demanda, en què l'usuari sol·licita amb antel·lació el servei i el rep si hi ha prou peticions

ARA
Tàrrega | Actualitzada el 01/10/2011 16:06


El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluis Recoder, ha defensat avui que la decisió d'eliminar línies d'autobús deficitàries respon a acabar amb una situació "antieconòmica i antisocial".

La supressió de línies, avançada avui per l'ARA, afecta a aquelles en que el cost per viatger a les arques públiques supera els 15 euros. El conseller ha defensat que no es poden tenir línies amb cinc usuaris al dia.

Recoder ha dit que el Govern és partidari, en canvi, del "transport a demanda" que implica que l'usuari ha d'avisar amb antel·lació que vol fer un desplaçament concret i, si hi ha prou demanda, es posa el servei en marxa.

Aquest sistema, que ja s'aplica en la línia Balaguer-Baronia, implicarà mobilitzar vehicles més petits que els busos i donarà vida als taxistes locals, segons ha defensat el conseller.

Podeu llegir la notícia sobre la supressió de línies l'ARA PREMIUM.

Re: Servei a demanda en lloc de línies deficitàries

Posted: Sunday 02/10/2011 10:31
by Miquel
Guigui wrote:http://www.ara.cat/societat/Recoder-sup ... 43666.html

RETALLADES AL TRANSPORT

Recoder defensa que mantenir busos deficitaris és "antieconòmic i antisocial"

El conseller defensa acabar amb les línies infrautilitzades i aposta pel transport a demanda, en què l'usuari sol·licita amb antel·lació el servei i el rep si hi ha prou peticions

ARA
Tàrrega | Actualitzada el 01/10/2011 16:06


El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluis Recoder, ha defensat avui que la decisió d'eliminar línies d'autobús deficitàries respon a acabar amb una situació "antieconòmica i antisocial".

La supressió de línies, avançada avui per l'ARA, afecta a aquelles en que el cost per viatger a les arques públiques supera els 15 euros. El conseller ha defensat que no es poden tenir línies amb cinc usuaris al dia.

Recoder ha dit que el Govern és partidari, en canvi, del "transport a demanda" que implica que l'usuari ha d'avisar amb antel·lació que vol fer un desplaçament concret i, si hi ha prou demanda, es posa el servei en marxa.

Aquest sistema, que ja s'aplica en la línia Balaguer-Baronia, implicarà mobilitzar vehicles més petits que els busos i donarà vida als taxistes locals, segons ha defensat el conseller.

Podeu llegir la notícia sobre la supressió de línies l'ARA PREMIUM.
En canvi, trencar-se el cap per re-dibuixar les línies adaptant-les a la demanda, estudiar uns horaris millors sense tenir la sensació de que si passa alguna cosa, et quedis "tirat", res de res, oi?

Re: Servei a demanda en lloc de línies deficitàries

Posted: Sunday 02/10/2011 13:07
by josep_serre
Jo penso que un servei d'autobús no pot ser un pou sense fons, però perquè això no sigui així la gent ha de ser la primera interessada en utilitzar-los sempre que sigui possible.

Re: Servei a demanda en lloc de línies deficitàries

Posted: Monday 03/10/2011 8:21
by liniadelRipollés
Van més justos del que pensàvem.

Justíssims

Posted: Monday 03/10/2011 9:14
by Guigui
Doncs aneu-vos preparant, que això tot just acaba de començar.

Re: Servei a demanda en lloc de línies deficitàries

Posted: Wednesday 02/11/2011 13:46
by m.h.t.
Recoder: "El pitjor que hi ha és passejar ferro"

El conseller justifica la supressió d'algunes línies de servei de transport públic


El conseller de Territori, Lluís Recoder, ha defensat aquest dimecres al Parlament la supressió d'alguns serveis deficitaris de transport públic per tirar endavant el pla de racionalització de viatgers. El Departament suprimirà les línies que transportin una mitjana inferior a cinc ocupants i que les que costin més de 15 euros. El diputat socialista, Roberto Lavandera, ha demanat explicacions al Govern per la supressió de la línia nocturna entre Sant Sadurní i Vilafranca i les 33 línies suprimides a Girona i Lleida.

"Ens hem proposat mesures de racionalització que afectin a viatges amb una mitjana inferior a 5 passatgers o a un preu inferior als 15 euros", ha respost Recoder al diputat del PSC, qui ha preguntat per la supressió d'algunes línies de transport de passatgers. "En els casos que suprimim línies -sempre en consens amb els ajuntaments- oferim alternatives que són igual de còmodes per als viatgers i que a nosaltres ens surten més barates", ha manifestat el dirigent, per concloure que "el pitjor que hi ha és passejar ferro". Recoder ha xifrat l'estalvi en 600.000 euros amb la supressió de les línies a Lleida, i en 400.000 euros la "racionalització" a Girona.

FONT: La Malla

Re: Servei a demanda en lloc de línies deficitàries

Posted: Wednesday 02/11/2011 13:54
by fcuevas27
lo que es lamentable es que estos tarugos de la gene, que se dedican a recortar, se vayan paseando con coches oficiales, y con conductores multifuncion, a estos mendrugos les obligaba a ir con transporte publico, y lo unico que se les tendria que pagar es una t-trimestre de 6 zonas. Que ir con la tijera es facil, pero tendrian que vivirlo en carnes propias, o que mientras tuvieron cargo publico a la seguridad social como todo el mundo, nada de seguros privados, y los nenes tambien a centros publicos, sus hijos vamos.

Re: Servei a demanda en lloc de línies deficitàries

Posted: Wednesday 02/11/2011 17:19
by josep_serre
fcuevas27 wrote:lo que es lamentable es que estos tarugos de la gene, que se dedican a recortar, se vayan paseando con coches oficiales, y con conductores multifuncion, a estos mendrugos les obligaba a ir con transporte publico, y lo unico que se les tendria que pagar es una t-trimestre de 6 zonas. Que ir con la tijera es facil, pero tendrian que vivirlo en carnes propias, o que mientras tuvieron cargo publico a la seguridad social como todo el mundo, nada de seguros privados, y los nenes tambien a centros publicos, sus hijos vamos.
També en qüestió de cotxes oficials s'han fet retallades, per cert quan s'ha eliminat el bus nocturn entre Sant Sadurní i Vilafranca, per part meva primera notícia.

Retalls als autobusos per la crisi

Posted: Thursday 03/11/2011 13:03
by metring
Aquest matí he sentit a la ràdio que en Lluís Recoder ha dit que es suprimiran les línies de bus que portin menys de 5 persones, com diu a dalt, però que també i que el mapa de Nitbus de Barcelona també es veurà afectat. Algú en sap més?

De pas, he fet un petit canvi de títol.

Re: Retalls als autobusos per la crisi

Posted: Thursday 03/11/2011 15:35
by josep_serre
metring wrote:Aquest matí he sentit a la ràdio que en Lluís Recoder ha dit que es suprimiran les línies de bus que portin menys de 5 persones, com diu a dalt, però que també i que el mapa de Nitbus de Barcelona també es veurà afectat. Algú en sap més?

De pas, he fet un petit canvi de títol.
És simplement la continuació de la notícia amb la que s'ha encapçalat aquest fil, personalment penso que com ja he dit no es poden mantenir línies d'autobús com un pou sense fons i si la gent no les agafa o simplement no hi ha demanda no es poden aguantar per transportar ferro, malgrat tot, s'han de prendre mesures encaminades a que la gent ho faci servir, potser més que suprimir seria més adequat en alguns casos restructurar.

Re: Retalls als autobusos per la crisi

Posted: Thursday 03/11/2011 17:25
by Ferry1ac1
josep_serre wrote: si la gent no les agafa o simplement no hi ha demanda no es poden aguantar per transportar ferro, malgrat tot, s'han de prendre mesures encaminades a que la gent ho faci servir, potser més que suprimir seria més adequat en alguns casos restructurar.
Totalment d'acord! Però el 1er que s'ha de fer és publicar totes les dades de passatgers de totes les línies de Catalunya. Així es podran justificar les decisions que es prenguin i tothom podrà fer aportacions amb coneixement de causa. A mi per exemple fa molt temps que m'encurioseix el volum de passatge que té l'N7. Sempre veig els busos buits, menys per la Mercè o actes al fòrum. Crec que hauria de ser una ferma candidata a desaparèixer o a modificar-se radicalment!

Remodelar la xarxa del Nitbús per a crear més demanda

Posted: Thursday 03/11/2011 18:28
by Guigui
El Nitbus segueix una lògica plaçacatalunyocèntrica que no té ni cap ni peus. D'acord que a prop hi ha algunes de les zones d'oci més importants de l'àrea metropolitana, però caldria més relacions transversals, ja que, al capdavall, la gent viu als barris. L'N0 és un primer pas en aquesta direcció, però en caldria més (per exemple, una relació Pl. Espanya-Vila Olímpica i més enllà que passi pel Pg. Colom).

Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries

Posted: Thursday 03/11/2011 19:35
by pau5321
En el fil de Tusgsal http://transport.cat/viewtopic.php?f=6&t=4118&start=200 he comentat els retalls que es volen fer, supresió de la B16, B23 i no sé si alguna més, i la reducció de frequencies d'altres, sabeu algo?

Re: Retalls als autobusos per la crisi

Posted: Thursday 03/11/2011 22:42
by m.h.t.
metring wrote:Aquest matí he sentit a la ràdio [...] que el mapa de Nitbus de Barcelona també es veurà afectat.
Por em fa. :miedo El contracte actual expira al 2014, però potser reformen la xarxa abans degut a l'onada de retallades.
Guigui wrote:El Nitbus segueix una lògica plaçacatalunyocèntrica que no té ni cap ni peus.
La raó principal d'això és el fàcil transbord amb tota la xarxa, en un únic punt. El problema es presenta en trajectes perifèrics, on en molts casos no existeix connexió entre sí sense passar pel centre de la ciutat.
Guigui wrote:L'N0 és un primer pas en aquesta direcció, però en caldria més (per exemple, una relació Pl. Espanya-Vila Olímpica i més enllà que passi pel Pg. Colom).
El propi N0 fa aquesta relació. ;) :D Però només de baixada, ja que en sentit contrari puja per Entença. :?
Ferry1ac1 wrote:A mi per exemple fa molt temps que m'encurioseix el volum de passatge que té l'N7. Sempre veig els busos buits, menys per la Mercè o actes al fòrum. Crec que hauria de ser una ferma candidata a desaparèixer o a modificar-se radicalment!
L'N7 té el Record Guiness de modificacions. A cada contracte de NitBus s'ha remodelat íntegrament, sense prou èxit. Tot i això, ara es troba al seu millor moment.
Ferry1ac1 wrote:Però el 1er que s'ha de fer és publicar totes les dades de passatgers de totes les línies de Catalunya.
Completament d'acord. I no només això. S'haurien de promocionar totes les línies de Catalunya. No serveix de res posar serveis que no coneix ningú. :|
pau5321 wrote:En el fil de Tusgsal http://transport.cat/viewtopic.php?f=6&t=4118&start=200 he comentat els retalls que es volen fer, supresió de la B16, B23 i no sé si alguna més, i la reducció de frequencies d'altres, sabeu algo?
Contestat al seu fil. ;)

Re: Retalls als autobusos per la crisi

Posted: Thursday 03/11/2011 23:23
by josep_serre
El que s'hauria de fer és publicar l'existència de moltes d'aquestes línies i no em valen els buscadors del portal mobilitat, el que cal és un mapa amb un esquema de les línies de transport per carretera que operen a Catalunya, tant si són competència del MInisteri de Foment com si són competència de la Generalitat, al buscador del portal de la mobilitat no surten algunes línies de les Terres de l'Ebre que continuen a l'Aragó o al País Valencià ni l'autobús de Lleida a Viella que circula en gran part per l'Aragó ja que depén del Ministeri, surt la línia però sense informació, a partir d'aquest moment quan ja partim de la base de saber ben bé quins són els serveis existents amb una guia a part d'un buscador que permet fer pdf d'horaris complets inintel·ligibles determinem què s'ha de mantenir i què no perquè amb les condicions actuals de deixadesa generalitzada d'aquest servei tampoc podem dir objectivament què s'ha de mantenir i què no.
Ferry1ac1 wrote:
josep_serre wrote: si la gent no les agafa o simplement no hi ha demanda no es poden aguantar per transportar ferro, malgrat tot, s'han de prendre mesures encaminades a que la gent ho faci servir, potser més que suprimir seria més adequat en alguns casos restructurar.
Totalment d'acord! Però el 1er que s'ha de fer és publicar totes les dades de passatgers de totes les línies de Catalunya. Així es podran justificar les decisions que es prenguin i tothom podrà fer aportacions amb coneixement de causa. A mi per exemple fa molt temps que m'encurioseix el volum de passatge que té l'N7. Sempre veig els busos buits, menys per la Mercè o actes al fòrum. Crec que hauria de ser una ferma candidata a desaparèixer o a modificar-se radicalment!

Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries

Posted: Saturday 05/11/2011 13:21
by Ecomobisostrans
Guigui wrote:http://www.ara.cat/societat/Recoder-sup ... 43666.html

RETALLADES AL TRANSPORT

Recoder defensa que mantenir busos deficitaris és "antieconòmic i antisocial"

El conseller defensa acabar amb les línies infrautilitzades i aposta pel transport a demanda, en què l'usuari sol·licita amb antel·lació el servei i el rep si hi ha prou peticions
Vamos que ara es tindran que posar d'acord uns quants veins del poble per agar junts el bus, o que?
Amb lo be que va que ara als pobles més petits del Berguedà, com per exemple Castellar de n'Hug, La Nou de Berguedà o Sant Jaume de Frontanyà, tenen servei a la demanda i si no hi ha prou gent per un autobus el servei el fa un turisme de 4 o 7 places.

Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries

Posted: Saturday 05/11/2011 13:59
by JPlanas
Ecomobisostrans wrote:
Guigui wrote:http://www.ara.cat/societat/Recoder-sup ... 43666.html

RETALLADES AL TRANSPORT

Recoder defensa que mantenir busos deficitaris és "antieconòmic i antisocial"

El conseller defensa acabar amb les línies infrautilitzades i aposta pel transport a demanda, en què l'usuari sol·licita amb antel·lació el servei i el rep si hi ha prou peticions
Vamos que ara es tindran que posar d'acord uns quants veins del poble per agar junts el bus, o que?
Amb lo be que va que ara als pobles més petits del Berguedà, com per exemple Castellar de n'Hug, La Nou de Berguedà o Sant Jaume de Frontanyà, tenen servei a la demanda i si no hi ha prou gent per un autobus el servei el fa un turisme de 4 o 7 places.
Em sembla que ningú hi pensa en la gent gran ni amb la gent amb discapacitat que NO TE CAP ALTERNATIVA!
Que fem, els tanquem a casa!

Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries

Posted: Monday 07/11/2011 16:45
by m.h.t.
El govern elimina l'1% de viatges de bus

Aclareix que no eliminarà busos de nit a la primera corona barcelonina


El Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat assegura que només ha suprimit l'1% del total de viatges diaris de busos que subvenciona i que només ha eliminat integralment dues línies entre Lleida i els municipis de Corbins i la Portella. La raó és la baixa ocupació i el sobrecost que aquest fet implica. En el cas de la línia de Corbins, el govern explica que la mitjana de passatgers per viatge era de 0,62 i el cost de la subvenció s'incrementava fins als 108 euros per passatger. Tot i que el departament no dóna la xifra global de viatges diaris que fan els seus busos, assegura que només s'han suprimit l'1% de freqüències. Per exemple, en la línia entre Lleida i Balaguer, amb 0,81 passatgers per viatge, s'han reduït les expedicions de 39 a 35 o de 8 a 4 de Balaguer a Mollerussa, on l'ocupació mitjana és de 2,08 passatgers per servei. Des del departament s'especifica que no es preveuen suprimir freqüències als busos nocturns que gestiona l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM), a la primera corona barcelonina, però sí a la segona, on ja s'ha contactat amb els ajuntaments per buscar alternatives als serveis retallats.

FONT: El Punt Avui

Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries

Posted: Tuesday 08/11/2011 18:40
by m.h.t.
josep_serre wrote:[...] per cert quan s'ha eliminat el bus nocturn entre Sant Sadurní i Vilafranca, per part meva primera notícia.
Hi haurà la meitat de busos nocturns entre Vilafranca i Barcelona

Reordenació del Pla de Transports de Viatgers a l'Alt Penedès


El servei de bus nocturn entre Vilafranca del Penedès i Barcelona es retallarà un 50%, de tal manera que es passarà dels 8 autobusos actuals (4 d'anada i 4 de tornada) a 4, dos en cada sentit. Així queda recollit en la revisió del Pla de Transports de Viatgers que ha presentat la Generalitat. El PSC demanarà al govern racionalitat en la revisió del Pla de Transport de Viatgers i lluitarà perquè es mantingui la línia Vilafranca-Sant Sadurní, incorporant Gelida.

A més, segons el diputat socialista Roberto Labandera, es suprimiria el servei entre Sant Sadurní i Vilafranca. Diu el diputat vilafranquí que aquesta mesura ja ha estat comunicada als ajuntaments afectats. Els socialistes estan molt preocupats amb aquest anunci i demanaran no només que no se suprimeixi el servei entre Vilafranca i Sant Sadurní, sinó que hi introdueixin Gelida; aprofitant que ara disposa d'accés sud a l'AP-7.

Segons informa Ràdio Vilafranca, un dels arguments que el PSC farà valer per reclamar que no desaparegui el servei entre Vilafranca i Sant Sadurní és la concentració de serveis sanitaris nocturns. I és que com recorda Labandera, actualment el CAP de Sant Sadurní tanca de nit i els els veïns han de desplaçar-se fins a l'Hospital de Vilafranca.

FONT: La Malla

Un cop més, els polítics ens prenen per beneits

Posted: Tuesday 08/11/2011 22:27
by Guigui
I és que com recorda Labandera, actualment el CAP de Sant Sadurní tanca de nit i els els veïns han de desplaçar-se fins a l'Hospital de Vilafranca.
Qualsevol persona que tingui una urgència (perquè de nit, no es va a cap metge perquè sí), s'esperarà ni que sigui una hora perquè passi l'autobús?