TGV Rin-Roina Inauguració de la Línia desembre
Posted: Monday 03/10/2011 23:23
Uns extractes del Soci Informatiu d'octubre de l'AAFCB:
ACTUALITAT FERROVIÀRIA
per Miquel Molino
TGV Rin-Roina. Inauguració de la Línia d'Alta Velocitat al desembre d’enguany
Més de 140 km de línia totalment nova
Aquest nou trajecte reorganitzarà sencera la meitat Est de la xarxa ferroviària de França. El nou eix oferirà a milions de passatgers una nova via per enllaçar les nacions d’Europa de l’àrea Sud-Est amb els TGV. La fita serà el proper 11 de desembre, data d’inici de la operació comercial de la nova línia dels ferrocarrils francesos SNCF.
Oferirà dons dues línies que partiran en una “Y”. Per la banda Est des de Dijon a Molhouse, que conformarà la nova línia Lió–Mediterrània. Per la banda Oest des de Dijon a Montbard i Paris amb el ja conegut trajecte Paris-Lió. Des de Dijon es podrà arribar directament al Nord de França, Sud d’Alsàcia i a la regió Suïssa-Alemanya, fet que estalvia temps evitarà als viatgers els transbordaments a Paris.
La SNCF espera que gairebé 11 milions de passatgers es beneficiïn d’aquest trajecte. Actuarà con a nou nexe d’unió entre els territoris de França: Borgonya, Comptat Franc, Alsàcia i Roine-Alps. També com a nou vincle d’unió entres França, Suïssa i Alemanya. sense oblidar els Espanya, Gran Bretanya i Bèlgica. També està previst l’augment de freqüències dels altres TGV i TER en correspondència per fer connexions a altres destinacions.
El patró equilibrat que s’ha utilitzat correspon a una amplia consulta duta a terme amb les diferents comunitats i sota l’autoritat del Ministeri d’Ecologia i Desenvolupament Sostenible.
Des de l’octubre del 2008 fins al gener del 2010 els funcionaris estatals han assegurat el seu paper d’escolta, mediació i arbitratge entre les entitats ferroviàries SNCF i RFF per una banda, i les autoritats de Borgonya, Comptat Franc, Alsàcia i Roine-Alps.
Les xifres globals
· 140 km. de la nova línia d'alta velocitat
· Prop de 11 milions de viatgers previstos
· Cobertura en forma de "Y" per a 2 grans eixos:
L'eix Oest Lió- Paris
L'eix Est Lió-Mulhouse-Estrasburg
· Enllaç directe de Nord-Est amb Sud-Est
· Una inversió total de 3.700 Milions € tal que:
2.500 Milions € per finançar les infraestructures
1.200 Milions € per la compra de 30 trens nous, la construcció de 2 estacions noves i la renovació d'altres 10 estacions, la construcció d'un taller de manteniment a Lió, i d’instal·lacions de manteniment a Mulhouse i a Estrasburg
· Un trànsit de 42 trens diaris
· 1 milió de passatgers nous en previsió
· Emissions mediambientals amb una empremta de “carboni zero" als 12 anys d'explotació
· Serveis a bord dels trens:
Nous espais en 1ª i 2ª anomenats "calma"
Aliments de Bío cultiu
Ofertes per a combinació multimodal: autobús, bicicleta, transport col·lectiu.
ACTUALITAT FERROVIÀRIA
per Miquel Molino
TGV Rin-Roina. Inauguració de la Línia d'Alta Velocitat al desembre d’enguany
Més de 140 km de línia totalment nova
Aquest nou trajecte reorganitzarà sencera la meitat Est de la xarxa ferroviària de França. El nou eix oferirà a milions de passatgers una nova via per enllaçar les nacions d’Europa de l’àrea Sud-Est amb els TGV. La fita serà el proper 11 de desembre, data d’inici de la operació comercial de la nova línia dels ferrocarrils francesos SNCF.
Oferirà dons dues línies que partiran en una “Y”. Per la banda Est des de Dijon a Molhouse, que conformarà la nova línia Lió–Mediterrània. Per la banda Oest des de Dijon a Montbard i Paris amb el ja conegut trajecte Paris-Lió. Des de Dijon es podrà arribar directament al Nord de França, Sud d’Alsàcia i a la regió Suïssa-Alemanya, fet que estalvia temps evitarà als viatgers els transbordaments a Paris.
La SNCF espera que gairebé 11 milions de passatgers es beneficiïn d’aquest trajecte. Actuarà con a nou nexe d’unió entre els territoris de França: Borgonya, Comptat Franc, Alsàcia i Roine-Alps. També com a nou vincle d’unió entres França, Suïssa i Alemanya. sense oblidar els Espanya, Gran Bretanya i Bèlgica. També està previst l’augment de freqüències dels altres TGV i TER en correspondència per fer connexions a altres destinacions.
El patró equilibrat que s’ha utilitzat correspon a una amplia consulta duta a terme amb les diferents comunitats i sota l’autoritat del Ministeri d’Ecologia i Desenvolupament Sostenible.
Des de l’octubre del 2008 fins al gener del 2010 els funcionaris estatals han assegurat el seu paper d’escolta, mediació i arbitratge entre les entitats ferroviàries SNCF i RFF per una banda, i les autoritats de Borgonya, Comptat Franc, Alsàcia i Roine-Alps.
Les xifres globals
· 140 km. de la nova línia d'alta velocitat
· Prop de 11 milions de viatgers previstos
· Cobertura en forma de "Y" per a 2 grans eixos:
L'eix Oest Lió- Paris
L'eix Est Lió-Mulhouse-Estrasburg
· Enllaç directe de Nord-Est amb Sud-Est
· Una inversió total de 3.700 Milions € tal que:
2.500 Milions € per finançar les infraestructures
1.200 Milions € per la compra de 30 trens nous, la construcció de 2 estacions noves i la renovació d'altres 10 estacions, la construcció d'un taller de manteniment a Lió, i d’instal·lacions de manteniment a Mulhouse i a Estrasburg
· Un trànsit de 42 trens diaris
· 1 milió de passatgers nous en previsió
· Emissions mediambientals amb una empremta de “carboni zero" als 12 anys d'explotació
· Serveis a bord dels trens:
Nous espais en 1ª i 2ª anomenats "calma"
Aliments de Bío cultiu
Ofertes per a combinació multimodal: autobús, bicicleta, transport col·lectiu.