Page 1 of 1
Megafonia absurda a l'interior dels trens L1 (obres Glòries)
Posted: Sunday 16/10/2011 23:56
by wefer
Des que van començar les obres de remodelació de Glòries, estem assistint a un festival de despropòsits amb la informació que se'n dóna.
El primer pas de les obres ha estat tancar l'andana lateral sentit Fondo.
Docs bé, al contrari que vegades anteriors, no s'ha posat cap rètol indicador a l'interior dels trens. Només s'està indicant per megafonia... en alguns trens, i a més de manera equivocada. La informació varia entre si es tracta d'un 6000 o d'un 4000
- 4000 (reformat o no): els primer dies, informava a viva veu el motorista abans d'arribar a l'estació. En aquests moments, ja es deuen haver cansat i no donen cap mena d'informació.
- 6000: aquest cas és més divertit. S'informa per megafonia automatitzada, en català i castellà, de que l'andana lateral està fora de servei. fins aquí bé, si no fos que... el sistema és tant "cutre" (o mal programat) que el missatge apareix tant en un sentit com en l'altre. Així, ja he vist diversos cops en trens sentit Bellvitge com després de sentir tota la parrafada avisant de que l'andana lateral està tancada per obres i tal i tal, arribem a l'estació i s'obren les portes d'ambdós costats comprovant que l'andana lateral funciona sense cap problema. I portem més de dues setmanes així!!!
Després, ens queixem de que en aquest país la gent no fa cas dels avisos, de les senyalitzacions, etc. Doncs per alguna cosa deu ser, no?
Re: Megafonia absurda a l'interior dels trens L1 (obres Glòr
Posted: Monday 17/10/2011 12:23
by Ferry1ac1
wefer wrote:Des que van començar les obres de remodelació de Glòries, estem assistint a un festival de despropòsits amb la informació que se'n dóna.
Després, ens queixem de que en aquest país la gent no fa cas dels avisos, de les senyalitzacions, etc. Doncs per alguna cosa deu ser, no?
Realment la línia 1 deixa bastant que desitjar!
Pel que m'han dit, els primers dies de les obres els AAC/motoristes tenien ordres d'activar un missatge pregravat ens els 6000. El que passa és que el missatge, en comptes de dir això de l'andana lateral deia que la línia 5 estava aturada en una part del seu recorregut! En els 4000 els AAC/motoristes tenien ordres de dir el missatge per megafonia, però segur que molts no ho han fet mai i els que ho fèien ja se n'han cansat.
Per últim felicitar a qui correspongui pel fet de no utilitzar enganxines i fer servir els canals disponibles que no generen sobrecostos.
Re: Megafonia absurda a l'interior dels trens L1 (obres Glòr
Posted: Monday 17/10/2011 12:48
by wefer
Ferry1ac1 wrote:Per últim felicitar a qui correspongui pel fet de no utilitzar enganxines i fer servir els canals disponibles que no generen sobrecostos.
Home, tampoc no serveixen per a res.
Per cert, avui continua tot igual, amb els 6000 anunciant l'andana lateral sentit Bellvitge com a tancada. Un desastre, vaja...
Gairebé millor
Posted: Monday 17/10/2011 19:29
by Javi M
wefer wrote:[...]amb els 6000 anunciant l'andana lateral sentit Bellvitge com a tancada. Un desastre, vaja...
Doncs no sé si així millor. En principi l'andana lateral és només per pujar al tren, havent de baixar per la central per tal d'agilitzar la càrrega i descàrrega de viatgers.
Crec que a les estacions amb 3 andanes de TMB s'hauria de fer per exemple com a Muntaner d'FGC: Indicar prohibit baixar a l'andana central, indicar amb les fletxetes lluminoses de dins del tren que només s'obriàn les portes de l'esquerra i obrir aquestes un parell de segons abans.
wefer wrote:el sistema és tant "cutre" (o mal programat) que el missatge apareix tant en un sentit com en l'altre.
Suposo que amb el sistema actual sí que es deu poder programar, ja que per exemple a Torras i Bages la indicació de les portes varia segons el sentit del tren, per tant ha de ser capaç de saber si està pujant o baixant.
Re: Gairebé millor
Posted: Monday 17/10/2011 19:41
by El LLOP
Javi M wrote:Doncs no sé si així millor. En principi l'andana lateral és només per pujar al tren, havent de baixar per la central per tal d'agilitzar la càrrega i descàrrega de viatgers.
Crec que a les estacions amb 3 andanes de TMB s'hauria de fer per exemple com a Muntaner d'FGC: Indicar prohibit baixar a l'andana central, indicar amb les fletxetes lluminoses de dins del tren que només s'obriàn les portes de l'esquerra i obrir aquestes un parell de segons abans.
els ascensors per a PMR a les estacions de la L1 amb tres andanes (no se si totes) estant instal.lats a l'andana central. No es pot inhabilitar l'obertura de portes a aquesta andana.
Re: Megafonia absurda a l'interior dels trens L1 (obres Glòr
Posted: Monday 17/10/2011 19:52
by MZA_1600
Realment cal informar d'una andana tancada, quan és facilment subsanable aquest problema sortint per l'altre andana? Ah, que si no s'informa segurament algú amb poc sentit comú es pensarà que el seu tren no ha parat a glòries...
Re: Megafonia absurda a l'interior dels trens L1 (obres Glòr
Posted: Monday 17/10/2011 19:59
by metring
MZA_1600 wrote:Realment cal informar d'una andana tancada, quan és facilment subsanable aquest problema sortint per l'altre andana? Ah, que si no s'informa segurament algú amb poc sentit comú es pensarà que el seu tren no ha parat a glòries...
Hay gente pa' to...
Ara, si informen, que informin bé, al menys.
Re: Gairebé millor
Posted: Monday 17/10/2011 20:25
by Miquel
Javi M wrote:wefer wrote:el sistema és tant "cutre" (o mal programat) que el missatge apareix tant en un sentit com en l'altre.
Suposo que amb el sistema actual sí que es deu poder programar, ja que per exemple a Torras i Bages la indicació de les portes varia segons el sentit del tren, per tant ha de ser capaç de saber si està pujant o baixant.
La indicació del costat d'obertura de portes, l'indica el motorista des de el pupitre de conducció, mitjançant dos botons (un pel costat dret i l'altre pel costat esquerra), així que no hi ha absolutament rés programat en aquest sentit, és totalment manual.
Re: Gairebé millor
Posted: Monday 17/10/2011 20:56
by Javi M
El LLOP wrote:Els ascensors per a PMR a les estacions de la L1 amb tres andanes (no se si totes) estant instal.lats a l'andana central. No es pot inhabilitar l'obertura de portes a aquesta andana.
En cap he moment he dit que s'hagués d'inabilitar l'obertura de portes per l'andaca central, això seria un desperdici. Només deia que seria més pràctic preparar les indicacions de l'estació i dels trens per a que la central fos només de descàrrega (exeptuant PMR, doncs) i les laterals per càrrega.
Miquel wrote:La indicació del costat d'obertura de portes, l'indica el motorista des de el pupitre de conducció, mitjançant dos botons
Això sí que no m'ho esperava. Suposso que no hagués estat gaire difícil programar-ho juntament amb la megafonia i els LEDs, exeptuant potser els casos com Torras i Bages (encara que ara no em ve al cap cap altre cas com aquest).
Re: Gairebé millor
Posted: Monday 17/10/2011 21:13
by Miquel
Javi M wrote:El LLOP wrote:Els ascensors per a PMR a les estacions de la L1 amb tres andanes (no se si totes) estant instal.lats a l'andana central. No es pot inhabilitar l'obertura de portes a aquesta andana.
En cap he moment he dit que s'hagués d'inabilitar l'obertura de portes per l'andaca central, això seria un desperdici. Només deia que seria més pràctic preparar les indicacions de l'estació i dels trens per a que la central fos només de descàrrega (exeptuant PMR, doncs) i les laterals per càrrega.
Miquel wrote:La indicació del costat d'obertura de portes, l'indica el motorista des de el pupitre de conducció, mitjançant dos botons
Això sí que no m'ho esperava. Suposso que no hagués estat gaire difícil programar-ho juntament amb la megafonia i els LEDs, exeptuant potser els casos com Torras i Bages (encara que ara no em ve al cap cap altre cas com aquest).
No crec que en una línia no automatitzada, sigui gaire prudent fer el que dius, tenint en cap, que de vegades, els LED's i megafonia fallen (i a L4 el funcionament d'aquesta deixa molt que desitjar).
El motorista indica de manera manual pel costat que es pot baixar, si a Glòries, l'andana lateral no es pot fer servir, el motorista només cal que indiqui el costat esquerra, i, el més important, que la gent hi faci cas, no cal automatitzar-ho tot, i menys aquesta, ja que no aportaria rés la despesa en fer-ho.
Si la megafonia gravada funciona malament (i segur que no es problema del sistema informàtic dels 6000), i no volen posar adhesius a a totes les portes dels trens (cosa raonable), potser caldria posar un tanca/senyal a l'estrep de l'andana tancada amb un cartell indicant-ho, evidentment, cal que coincideixi amb les finestres de les portes, caldrien 20 tanques mes 20 cartells, i les tanques serien reutilitzables a altres estacions.
Tot i que, prefereixo la megafonia, però si, 6 anys després de l'arribada dels "metros moderns" encara no han aconseguit fer-ho, no crec que o aconsegueixin ara.
Indicacions de portes
Posted: Monday 17/10/2011 21:40
by Javi M
Perdoneu que segueixi amb l'off tòpic, però m'ha vingut al cap una cosa que abans no havia tingut en compte:
Segons tinc entés, el tren té bloquejat obrir portes pel costat contrari a l'andana, per evitar incidències si el motorista es despistés i n'obrís les altres. És a dir, el tren sí sap per on li quedarà l'andana a cada estació, i per tant ha de ser possible associar les indicacions interiors a un sistema automàtic ja instalat sense gaire cost.
Re: Gairebé millor
Posted: Monday 17/10/2011 23:40
by El LLOP
Miquel wrote:Javi M wrote:wefer wrote:el sistema és tant "cutre" (o mal programat) que el missatge apareix tant en un sentit com en l'altre.
Suposo que amb el sistema actual sí que es deu poder programar, ja que per exemple a Torras i Bages la indicació de les portes varia segons el sentit del tren, per tant ha de ser capaç de saber si està pujant o baixant.
La indicació del costat d'obertura de portes, l'indica el motorista des de el pupitre de conducció, mitjançant dos botons (un pel costat dret i l'altre pel costat esquerra), així que no hi ha absolutament rés programat en aquest sentit, és totalment manual.
Aquests botons en la pràctica només serveixen per encendre les fletxes indicadores de dins dels cotxes. La supervisió d'obertura de portes correspon a l'ATP i anteriorment al CESARES. Encara que el motorista selecciones els dos costats en estacions d'una andana, les portes incorrectes no s'obririen. Als trens de la sèrie 6000 les fletxes s'encenen automàticament.
Re: Megafonia absurda a l'interior dels trens L1 (obres Glòr
Posted: Monday 17/10/2011 23:48
by Fran-Ikarus
Que n'informin ja és correcte. No sé si heu provat a sortir d'un tren de la L1, en hora punta, entre el gruix de gent, per la porta oposada a aquella a la qual us havíeu anat acostant estratègicament amb antel·lació...
Re: Gairebé millor
Posted: Tuesday 18/10/2011 0:46
by wefer
El LLOP wrote:els ascensors per a PMR a les estacions de la L1 amb tres andanes (no se si totes) estant instal.lats a l'andana central.
Fabra i Puig té els ascensors a les andanes laterals.
I tornant al tema... com a mínim el que podrien fer és, ja que són incapaços d'aconseguir que el sistema funcioni, eliminar les indicacions per megafonia i simplement no obrir portes i indicar-ho amb les fletxes lluminoses corresponents, perquè el que estan fent ara mateix de donar informació equivocada a la gent, a part de ser molt patètic, fa que la gent perdi la confiança en els sistemes d'informació.
Però vaja, de fet ja sabem com acostumen a ser els sistemes d'informació activa a TMB, més aviat inútils: pantalles de temps que a la que hi ha una incidència (que és quan més falta fan) es queden amb un explícit "Actualitzant dades", televisions als trens i les andanes que no serveixen per a res més que passar pel·lícules de dibuixos o anunciar actes ja passats, etc.
Re: Gairebé millor
Posted: Tuesday 18/10/2011 16:54
by Miquel
El LLOP wrote:Miquel wrote:Javi M wrote:Suposo que amb el sistema actual sí que es deu poder programar, ja que per exemple a Torras i Bages la indicació de les portes varia segons el sentit del tren, per tant ha de ser capaç de saber si està pujant o baixant.
La indicació del costat d'obertura de portes, l'indica el motorista des de el pupitre de conducció, mitjançant dos botons (un pel costat dret i l'altre pel costat esquerra), així que no hi ha absolutament rés programat en aquest sentit, és totalment manual.
Aquests botons en la pràctica només serveixen per encendre les fletxes indicadores de dins dels cotxes. La supervisió d'obertura de portes correspon a l'ATP i anteriorment al CESARES. Encara que el motorista selecciones els dos costats en estacions d'una andana, les portes incorrectes no s'obririen. Als trens de la sèrie 6000 les fletxes s'encenen automàticament.
No parlava de l'obertura de portes, si no, de la indicació del costat de l'obertura, independentment si l'estació té tancada una andana o no, les fletxes indiquen al passatge per quin costat han de baixar, i és davant el dubte, la primera informació que tenim per baixar del tren, per tant, tothom hauria de mirar les fletxes.
Un usuari habitual de Glòries, a aquestes alçades, ja sap que l'andana resta tancada, un espontani, potser potser s'equivoca al primer cop (si no ha mirat la fletxa), i un que hi passi/baixi per primer cop, si que hauria de mirar la fletxa.
Després tenim els missatges, que per cert, no pot ser el motorista el que doni l'ordre d'activació de l'avís?
D'aquí una estona passaré per L1 i m'esperaré a un 6000 per veure com funciona, i per cert, desconeixia que els 6000 la marcaven automàticament, ja que els 5000 si que ho fan manual, ja que ho he vist milers de cops des de la porta (o assegut, més que es nota en aquells motoristes que accionen el botó un cop entren a l'estació o estan a punt d'obrir portes).
Re: Gairebé millor
Posted: Tuesday 18/10/2011 18:04
by El LLOP
Miquel wrote:D'aquí una estona passaré per L1 i m'esperaré a un 6000 per veure com funciona, i per cert, desconeixia que els 6000 la marcaven automàticament, ja que els 5000 si que ho fan manual, ja que ho he vist milers de cops des de la porta (o assegut, més que es nota en aquells motoristes que accionen el botó un cop entren a l'estació o estan a punt d'obrir portes).
els 5000 i els 6000 les marquen automàticament si abans no ho ha fet el motorista. Encara que les fletxes les marqui el tren automàticament, el motorista les ha de sel.leccionar igualment i després autoritzar l'obertura de les portes.
Re: Gairebé millor
Posted: Tuesday 18/10/2011 20:40
by Miquel
El LLOP wrote:Miquel wrote:D'aquí una estona passaré per L1 i m'esperaré a un 6000 per veure com funciona, i per cert, desconeixia que els 6000 la marcaven automàticament, ja que els 5000 si que ho fan manual, ja que ho he vist milers de cops des de la porta (o assegut, més que es nota en aquells motoristes que accionen el botó un cop entren a l'estació o estan a punt d'obrir portes).
els 5000 i els 6000 les marquen automàticament si abans no ho ha fet el motorista. Encara que les fletxes les marqui el tren automàticament, el motorista les ha de sel.leccionar igualment i després autoritzar l'obertura de les portes.
Ah, això ja s'entén més
Ho he comprovat al 6000, al 5000 L5, he vist que ha marcat Sagrera en costat contrari, però després s'ha canviat, per la meva posició, no he vist si ha estat el motorista o no.
Diferència subtil, d'aquestes estranyes. Com diuen, no marxem mai a dormir sense aprendre una cosa nova, gràcies
He passat per Glòries, i he vist tanques a l'altre andana (la tancada) amb uns cartells a aquestes, no tinc idea de que posaven, però hi havia un símbol/senyal, que tampoc he pogut veure gaire bé des de la distancia, sembla que han anat per la llògica si en aquells cartells indiquen que baixin per l'altre costat.
Re: Megafonia absurda a l'interior dels trens L1 (obres Glòr
Posted: Wednesday 19/10/2011 10:07
by Platanito
Recordo fa anys, no gaire després que s'acabessin d'implantar els 4000 exterminant totes les sèries anteriors, que arribant a Arc de Triomf el conductor es va equivocar i va marcar com a portes de sortida les de la dreta en el sentit de la marxa. Al meu cotxe hi anava una parella d'edat madura, i l'home, quan va veure l'indicador marcant el costat incorrecte, li va espetar indignadíssim a la seva acompanyant: "No me digas que no es para fusilarlos!"
Coincidència o petit garbuix?
Posted: Wednesday 19/10/2011 23:30
by Guigui
Avui m'he fixat que, anant en un 6000, en sortir de Marina, estaven enceses les fletxes d'ambdós costats, i la dreta només s'ha apagat després de passar el missatge que avisava de l'andana tancada.