Reivindicació tramvia més directe a Sant Just
Posted: Monday 24/10/2011 23:33
http://www.transportpublic.org/componen ... urea-miro-
Centenars de persones estrenen a Sant Just la recollida de signatures a favor del tramvia directe per Laureà Miró
PTP Comunicats i presentacions - Baix Llobregat
Escrit per PTP
dilluns, 24 d'octubre de 2011 19:34
■ La PTP va iniciar ahir, a la fira "Sant Just al Carrer", la recollida de signatures per donar continuïtat a la línia T3 del Trambaix entre Pont d'Esplugues i Rambla de Sant Just i evitar el gran revolt actual, que perjudica els usuaris del transport públic per afavorir el transport privat.
■ Veïns i veïnes s'interessen per la proposta de la PTP, que reduiria a la meitat els temps de viatge del tramvia entre Sant Just i Barcelona amb una obra de baix impacte i baix cost.
■ Volem posar fi als 40 anys d'espera d'un transport en via reservada entre la Diagonal i Sant Feliu, per la N340.
Barcelona, 24 d'octubre de 2011. La PTP vol posar fi al cercle viciós del transport públic al corredor Sant Feliu - Sant Just - Barcelona, servit per autobusos no protegits, un tramvia protegit però intermitent i una proposta de Metro que porta 40 anys planificada i només ha servit per no fer res.
La discontinuïtat del tramvia T3 per Laureà Miró té el seu origen en el desacord de l'Ajuntament d'Esplugues de desviar el trànsit de pas davant diverses ofertes de l'ATM per implantar el Trambaix (annex 1). L'any 2005 la PTP va elaborar una alternativa (annex 2) que pretenia resoldre aquest desacord mitjançant una proposta que minimitzés les afectacions sobre el trànsit, permetent la càrrega i descàrrega als dos costats del vial, i al mateix temps feia possible una segregació lleugera pel tramvia també vàlida per l'autobús a la part central del carrer. La recent celebració de la fira "Sant Just al Carrer" ha servit per presentar públicament un fotomuntatge d'aquesta proposta, elaborada desinteressadament per un estudiant d'arquitectura santfeliuenc.
Amb aquesta proposta es permetrien reduccions del temps de viatge en tramvia, entre Sant Just i Barcelona (Ernest Lluc), dels 14 minuts actuals a només 7 minuts, d'acord amb l'esquema adjunt (annex 3). Així, les línies 5, 9-10 i 3, quedarien a 7, 9 i 11 minuts respectivament de la Rambla de Sant Just, uns temps sensiblement inferiors als actuals i competitius amb el vehicle privat. D'altra banda es planteja un perllongament de la línia T2 sobre vies existents per mantenir la connectivitat de l'Hospital Moisès Broggi amb els municipis tramviaires de la comarca. Es calcula que el cost aproximat del nou pas directe del Trambaix per Laureà Miró seria d'uns 10 milions d'Euros, front els 1.274 milions d'Euros del perllongament eteri de la línia 3 de Metro.
Actualment la PTP del Baix Llobregat treballa per sumar suports a la proposta i acabar amb 40 anys de promeses que només han aconseguit no disposar d'un transport amb via reservada i contínua al llarg de la N340 entre Barcelona, Sant Just i Sant Feliu.
Aquí teniu la cronologia del tramvia per Laureà Miró http://www.transportpublic.org/images/p ... annex1.pdf , i la proposta de millora, a http://www.transportpublic.org/images/p ... annex3.pdf
Centenars de persones estrenen a Sant Just la recollida de signatures a favor del tramvia directe per Laureà Miró
PTP Comunicats i presentacions - Baix Llobregat
Escrit per PTP
dilluns, 24 d'octubre de 2011 19:34
■ La PTP va iniciar ahir, a la fira "Sant Just al Carrer", la recollida de signatures per donar continuïtat a la línia T3 del Trambaix entre Pont d'Esplugues i Rambla de Sant Just i evitar el gran revolt actual, que perjudica els usuaris del transport públic per afavorir el transport privat.
■ Veïns i veïnes s'interessen per la proposta de la PTP, que reduiria a la meitat els temps de viatge del tramvia entre Sant Just i Barcelona amb una obra de baix impacte i baix cost.
■ Volem posar fi als 40 anys d'espera d'un transport en via reservada entre la Diagonal i Sant Feliu, per la N340.
Barcelona, 24 d'octubre de 2011. La PTP vol posar fi al cercle viciós del transport públic al corredor Sant Feliu - Sant Just - Barcelona, servit per autobusos no protegits, un tramvia protegit però intermitent i una proposta de Metro que porta 40 anys planificada i només ha servit per no fer res.
La discontinuïtat del tramvia T3 per Laureà Miró té el seu origen en el desacord de l'Ajuntament d'Esplugues de desviar el trànsit de pas davant diverses ofertes de l'ATM per implantar el Trambaix (annex 1). L'any 2005 la PTP va elaborar una alternativa (annex 2) que pretenia resoldre aquest desacord mitjançant una proposta que minimitzés les afectacions sobre el trànsit, permetent la càrrega i descàrrega als dos costats del vial, i al mateix temps feia possible una segregació lleugera pel tramvia també vàlida per l'autobús a la part central del carrer. La recent celebració de la fira "Sant Just al Carrer" ha servit per presentar públicament un fotomuntatge d'aquesta proposta, elaborada desinteressadament per un estudiant d'arquitectura santfeliuenc.
Amb aquesta proposta es permetrien reduccions del temps de viatge en tramvia, entre Sant Just i Barcelona (Ernest Lluc), dels 14 minuts actuals a només 7 minuts, d'acord amb l'esquema adjunt (annex 3). Així, les línies 5, 9-10 i 3, quedarien a 7, 9 i 11 minuts respectivament de la Rambla de Sant Just, uns temps sensiblement inferiors als actuals i competitius amb el vehicle privat. D'altra banda es planteja un perllongament de la línia T2 sobre vies existents per mantenir la connectivitat de l'Hospital Moisès Broggi amb els municipis tramviaires de la comarca. Es calcula que el cost aproximat del nou pas directe del Trambaix per Laureà Miró seria d'uns 10 milions d'Euros, front els 1.274 milions d'Euros del perllongament eteri de la línia 3 de Metro.
Actualment la PTP del Baix Llobregat treballa per sumar suports a la proposta i acabar amb 40 anys de promeses que només han aconseguit no disposar d'un transport amb via reservada i contínua al llarg de la N340 entre Barcelona, Sant Just i Sant Feliu.
Aquí teniu la cronologia del tramvia per Laureà Miró http://www.transportpublic.org/images/p ... annex1.pdf , i la proposta de millora, a http://www.transportpublic.org/images/p ... annex3.pdf