Línia de mercaderies entre TGN i Castellbisbal-Papiol-Mol
Posted: Monday 31/10/2011 20:00
http://www.delcamp.cat/index.php?comman ... s_id=19464
A informació pública la línia de mercaderies entre TGN i Castellbisbal-Papiol-Mollet
La longitud del traçat serà de 6,1 km i potenciarà el transport de mercaderies amb l'ample internacional
Redacció - Tarragona - 31 d'octubre de 2011
El Ministeri de Foment, amb la seva publicació avui al BOE, ha sotmès a informació pública l'Estudi Informatiu de la connexió ferroviària per a trànsit de mercaderies entre l'àrea de Tarragona i la línia Castellbisbal- Papiol-Mollet Sant Fost, en el tram Martorell- Nus de Castellbisbal-El Papiol. Com a part integrant de l'estudi, s'inclou el preceptiu Estudi d'Impacte Ambiental, en què s'analitzen detalladament els impactes originats per l'actuació, proposant les corresponents mesures compensatòries i correctores. Aquesta actuació forma part del Corredor Mediterrani, inclòs a la Xarxa Transeuropea de Transport
En l'actualitat, la línia fèrria Sant Vicenç de Calders-Barcelona (per Vilafranca del Penedès) suporta un important trànsit ferroviari que és especialment intens en el tram situat entre Martorell i el nus de Castellbisbal, on coexisteixen circulacions de Rodalies i mercaderies.
A més, explica el Ministeri de Foment en una nota de premsa, en els pròxims anys es preveu que augmentin de manera important els trànsits de mercaderies com a conseqüència de les actuacions ferroviàries en marxa, així com de l'ampliació del Port de Barcelona.
En aquest sentit, l'objectiu del present Estudi Informatiu és dissenyar una línia de mercaderies que permeti independitzar ambdós tràfics (mercaderies i Rodalies).
La longitud de l'alternativa proposta és de 6,1 quilòmetres. A més, es reformen els nusos ferroviaris de Castellbisbal i d'accés a la factoria SEAT.
La nova línia de mercaderies començarà abans de l'estació actual de Martorell, en l'entorn del nus d'accés ferroviari a les instal·lacions de Seat. D'aquesta forma els ramals d'accés a aquesta factoria quedaran connectats a la mateixa, permetent la sortida de les mercaderies en ample internacional cap a la frontera francesa.
Amb aquest tram, s'inicia l'extensió de la implantació de l'ample internacional per a les mercaderies cap a Tarragona.
Durant el procés d'informació pública, anunciat avui en el Butlletí Oficial de l'Estat, l'Estudi Informatiu podrà ser examinat per les persones que ho desitgin, els quals podran formular observacions que hauran de versar sobre la concepció global del traçat en la mesura que afecti l'interès general.
Aquest Estudi Informatiu estarà exposat al públic en els locals de l'Àrea de Foment de la Subdelegació del Govern a Barcelona (Carrer de Bergara, 12, Barcelona), en els Ajuntaments de Sant Esteve Sesrovires, Martorell i Castellbisbal, així com a la Direcció General de Infraestructures Ferroviàries (Plaça dels Sagrats Cors, 7, Madrid).
A informació pública la línia de mercaderies entre TGN i Castellbisbal-Papiol-Mollet
La longitud del traçat serà de 6,1 km i potenciarà el transport de mercaderies amb l'ample internacional
Redacció - Tarragona - 31 d'octubre de 2011
El Ministeri de Foment, amb la seva publicació avui al BOE, ha sotmès a informació pública l'Estudi Informatiu de la connexió ferroviària per a trànsit de mercaderies entre l'àrea de Tarragona i la línia Castellbisbal- Papiol-Mollet Sant Fost, en el tram Martorell- Nus de Castellbisbal-El Papiol. Com a part integrant de l'estudi, s'inclou el preceptiu Estudi d'Impacte Ambiental, en què s'analitzen detalladament els impactes originats per l'actuació, proposant les corresponents mesures compensatòries i correctores. Aquesta actuació forma part del Corredor Mediterrani, inclòs a la Xarxa Transeuropea de Transport
En l'actualitat, la línia fèrria Sant Vicenç de Calders-Barcelona (per Vilafranca del Penedès) suporta un important trànsit ferroviari que és especialment intens en el tram situat entre Martorell i el nus de Castellbisbal, on coexisteixen circulacions de Rodalies i mercaderies.
A més, explica el Ministeri de Foment en una nota de premsa, en els pròxims anys es preveu que augmentin de manera important els trànsits de mercaderies com a conseqüència de les actuacions ferroviàries en marxa, així com de l'ampliació del Port de Barcelona.
En aquest sentit, l'objectiu del present Estudi Informatiu és dissenyar una línia de mercaderies que permeti independitzar ambdós tràfics (mercaderies i Rodalies).
La longitud de l'alternativa proposta és de 6,1 quilòmetres. A més, es reformen els nusos ferroviaris de Castellbisbal i d'accés a la factoria SEAT.
La nova línia de mercaderies començarà abans de l'estació actual de Martorell, en l'entorn del nus d'accés ferroviari a les instal·lacions de Seat. D'aquesta forma els ramals d'accés a aquesta factoria quedaran connectats a la mateixa, permetent la sortida de les mercaderies en ample internacional cap a la frontera francesa.
Amb aquest tram, s'inicia l'extensió de la implantació de l'ample internacional per a les mercaderies cap a Tarragona.
Durant el procés d'informació pública, anunciat avui en el Butlletí Oficial de l'Estat, l'Estudi Informatiu podrà ser examinat per les persones que ho desitgin, els quals podran formular observacions que hauran de versar sobre la concepció global del traçat en la mesura que afecti l'interès general.
Aquest Estudi Informatiu estarà exposat al públic en els locals de l'Àrea de Foment de la Subdelegació del Govern a Barcelona (Carrer de Bergara, 12, Barcelona), en els Ajuntaments de Sant Esteve Sesrovires, Martorell i Castellbisbal, així com a la Direcció General de Infraestructures Ferroviàries (Plaça dels Sagrats Cors, 7, Madrid).