Page 1 of 5

Primícia: la nova xarxa de Tusgsal

Posted: Friday 11/11/2011 22:31
by metring
Tal i com es parla a http://transport.cat/viewtopic.php?f=6&t=4118&start=200, hi hauran importants canvis a la xarxa de Tusgsal: supressió de línies i creació de noves.

Aquí tenim la xarxa tal i com quedarà a partir d'uns dies, gràcies a un informador, al qual agraïm des d'aquí. Ara, cal tenir en compte possibles canvis de darrera hora.

Les línies que queden són:

BD1
BD2
BD3
BD33
BD4
BD44
BD5
BD6
BD7
CIRC.1
CIRC.2
800
801
802
803
SC4
B12
B14
B15
B17
B18
B19
B21
B23
B24
B25
B26
B27
B29
B30
B31
TM1
TM2

Desapareixen la B16, la B20, la B22, la BD0.

Es creen:
- TM1: de El Carmelità (Tiana) – Camí d’Alella (Montgat)
- TM2: de Can Gaietà (Tiana) – Camí d’Alella (Montgat)
- SC4: Santa Rosa(SCG) - Cementiri de Santa Coloma
- CIRC1: Bonavista – Morera (BDN)
- CIRC2: Bonavista-Bufalà-Morera-Bufalà (BDN)
- BD33: Avinguda Martí Pujol - Pomar (BDN)
- BD44: Avinguda Martí Pujol - Pomar (BDN)

Ja informarem de canvis sobre les línies, si n’hi han.

Un autèntic circ

Posted: Friday 11/11/2011 22:34
by Guigui
metring wrote:CIRC.1
CIRC.2
És el millor nom que poden donar a aquest poti-poti indesxifrable de lletres i números.

Re: Primícia: la nova xarxa de Tusgsal

Posted: Friday 11/11/2011 23:30
by m.h.t.
Guigui wrote:Desapareixen la B16, la B20, la B22, la BD0.
Mare de Déu! :fuig Com diuen a l'APM?Se vá a haber un follóooon.........! :osti

Com TMB no allargui la 35 fins a Pl. Catalunya, recuperant el trajecte original (absorbint la B20), a Santa Coloma es podrien repetir les protestes del 1985, quan aquest enllaç es va suprimir.

Els usuaris de la B22 (que són molts), agafaran un cabreig.... :aaa Ja per no parlar que arribar a l'Hospital de Sant Pau en metro des de Badalona és un suplici. :nono Suposo que el seu recorregut urbà per Badalona (ara sense alternativa) serà substituït per les noves línies.

La única que té alternativa real és la B16 (des de Badalona en metro amb 3 transbords), i des de Santa Coloma la B19. Espero que la B19 comenci a circular, llavors, cada 15-20 minuts en laborables i també circuli en dies festius.

Respecte la BD0, suposo que alguna línia convencional (potser la B24 o B27) allargarà la seva ruta fins al tanatori de Can Ruti.
metring wrote:CIRC.1
CIRC.2
Suposem, BD8 i BD9... :?
metring wrote:800
801
802
803
SC4
Si la nova urbana de Santa Coloma s'anomena SC4, vol dir que les altres 80X s'adaptaran a la nomenclatura ATM d'aquí a poc: SC0, SC1, SC2, SC3.
metring wrote:- BD44: Avinguda Martí Pujol - Pomar (BDN)
S'entén que és un reforç de la BD4, però la seva nomenclatura real ha de ser B44 pel límit de caràcters ATM.

Re: Primícia: la nova xarxa de Tusgsal

Posted: Friday 11/11/2011 23:35
by metring
m.h.t. wrote:Respecte la BD0, suposo que alguna línia convencional (potser la B24 o B27) allargarà la seva ruta fins al tanatori de Can Ruti.
En principi, no, esperem que s'ho repensin.

No n'hi ha per tant

Posted: Friday 11/11/2011 23:36
by Guigui
m.h.t. wrote:Ja per no parlar que arribar a l'Hospital de Sant Pau en metro des de Badalona és un suplici.
L2+L4, amb un transbord ben còmode. Pitjor ho tinc jo per a arribar al Fòrum, que hi vaig de tant en tant per feina, i tampoc em sembla tan inhumà.

Re: Primícia: la nova xarxa de Tusgsal

Posted: Friday 11/11/2011 23:38
by metring
De tota manera, el nou Hospital de Sant Pau, per bus està força mal comunicat, les línies de TMB continuen passant pel davant de l'antic hospital, i a sobre, una línia que arribava...

Re: Primícia: la nova xarxa de Tusgsal

Posted: Saturday 12/11/2011 9:46
by Miquel
m.h.t. wrote:La única que té alternativa real és la B16 (des de Badalona en metro amb 3 transbords), i des de Santa Coloma la B19. Espero que la B19 comenci a circular, llavors, cada 30 minuts i en dies festius.
La B19 ja circula cada 30 minuts.
El que perdem per la meva zona, és un bus de Tusgsal cada 15 minuts.
La B16 i B19 surten del terminal coordinadament cada '15 (X:00-B16, X:15-B19, X:30-B16, X:45-B16), i Dissabtes, cada '30.
I cal afegir que aquestes dues línies són un bon coixí per absorbir tot el passatge que no pot recollir el 73 de TB, en especial a hores punta.

Re: Primícia: la nova xarxa de Tusgsal

Posted: Saturday 12/11/2011 14:56
by pau5321
Miquel wrote:
m.h.t. wrote:La única que té alternativa real és la B16 (des de Badalona en metro amb 3 transbords), i des de Santa Coloma la B19. Espero que la B19 comenci a circular, llavors, cada 30 minuts i en dies festius.
La B19 ja circula cada 30 minuts.
El que perdem per la meva zona, és un bus de Tusgsal cada 15 minuts.
La B16 i B19 surten del terminal coordinadament cada '15 (X:00-B16, X:15-B19, X:30-B16, X:45-B16), i Dissabtes, cada '30.
I cal afegir que aquestes dues línies són un bon coixí per absorbir tot el passatge que no pot recollir el 73 de TB, en especial a hores punta.
Bueno aixi la 73 tindrá més passatge i per tant necesitarà millorar les frequencies, per altra part, la que no veig bona idea és la supressió de la B22, ho veig una BARBARITAT, l'he agafat moltes vegades i sempre sempre va plena fins a rebentar, en especial en estiu!

Re: Primícia: la nova xarxa de Tusgsal

Posted: Saturday 12/11/2011 17:11
by Eduardo
En el comunicado de prensa que se hizo publico en éstos últimos días se decía que el servicios de autobuses con conexión hacia Barcelona se mantenían, me sorprende que ahora se diga que se suprimen lineas como la 20-22 o la B16; de todas formas hay que reconocer que varias linea han ido perdiendo viajeros desde que llegan a éstas ciudades las lineas 9 y 10 de metro con estación en Once de septeimbre y sagrera desde donde se puede llegar a todas partes.
Dudo mucho que TMB incluya en sus planes prolongar el 35 a Pl. Catalunya; sino mas bien que acabe por suprimirlo; mas teniendo en cuenta que suprimen servicios sanitarios de Cruz Roja y Sant Pau tambien pierde actividad.
Por tanto los vecinos solo pueden manifestarse en contra de estos recortes de transporte como se ha hecho en otras ocasiones. No os dejeis quitar el B20 ni el 22, a las malas que le cambien por otra ruta.

Re: Primícia: la nova xarxa de Tusgsal

Posted: Saturday 12/11/2011 17:42
by Fran-Ikarus
Rèquiem per la B22, després de 22 anys d'història justos des de l'octubre del 1989, o 30 gairebé exactes si comptem la primera època de la línia com a 501 de TB, des del 30/10/1981.

Com canvien les coses... Fa no massa semblava que TUSGSAL es podria anar "menjant" línies de TMB, i en aquest sentit la B20 s'hagués "crospit" la 35. Ara és la primera la que desapareix.

Re: Primícia: la nova xarxa de Tusgsal

Posted: Saturday 12/11/2011 20:51
by metring
Sobre les freqüències:

-Les línies BD33, BD44, CIRC.1 i CIRC.2, cada 15 minuts, només circularien feiners.
-La SC4, només festius, cada 45 minuts :?
-Les línies TM1 i TM2, feiners cada 40 minuts, i dissabtes i festius, cada 70.
-La B19, també circularia festius, cosa que no fa ara, cada 35.
-La B21, circularia amb una mica més de freqüència els dissabtes, cada 25 minuts.

Re: Primícia: la nova xarxa de Tusgsal

Posted: Sunday 13/11/2011 20:18
by m.h.t.
metring wrote:- SC4: Santa Rosa(SCG) - Cementiri de Santa Coloma
metring wrote:-La SC4, només festius, cada 45 minuts :?
És llavors el servei limitat al cementiri de la B18, que existeix des del 2009. ;) Només que ara tindrà denominació pròpia.
metring wrote:-Les línies TM1 i TM2, feiners cada 40 minuts, i dissabtes i festius, cada 70.
Per tant, igual que ara als feiners (amb freq. de pas al tram conjunt cada 20 minuts), i millora freqüència els festius (actualment cada 80 minuts per ramal, 40 min. en el tram conjunt).
metring wrote:-La B19, també circularia festius, cosa que no fa ara, cada 35.
Per fí, desig complert. :master
metring wrote:-La B21, circularia amb una mica més de freqüència els dissabtes, cada 25 minuts.
Molt bé. :ok Era incomprensible que tingués més freqüència diumenges i festius que dissabtes.
metring wrote:BD33
Aquesta línia (que no has detallat, potser t'has despistat), té pinta de ser el servei al cementiri de la BD3, que ara durà denominació pròpia. :roll:
Miquel wrote:
m.h.t. wrote:La única que té alternativa real és la B16 (des de Badalona en metro amb 3 transbords), i des de Santa Coloma la B19. Espero que la B19 comenci a circular, llavors, cada 30 minuts i en dies festius.
La B19 ja circula cada 30 minuts.
El que perdem per la meva zona, és un bus de Tusgsal cada 15 minuts.
La B16 i B19 surten del terminal coordinadament cada '15 (X:00-B16, X:15-B19, X:30-B16, X:45-B16), i Dissabtes, cada '30.
Perdó, ha estat un lapsus. :oops: "Cada 15-20 minuts en laborables i circular també en dies festius" volia dir. Millor edito el meu anterior missatge, per evitar confusions.

Re: Primícia: la nova xarxa de Tusgsal

Posted: Sunday 13/11/2011 20:31
by metring
m.h.t. wrote:
metring wrote:BD33
Aquesta línia (que no has detallat, potser t'has despistat), té pinta de ser el servei al cementiri de la BD3, que ara durà denominació pròpia. :roll
Efectivament, despiste! Anirà de Pomar a Avinguda Martí Pujol, com la BD44, amb el recorregut una mica diferent, editaré el missatge de dalt, per afegir-ho.

Re: Primícia: la nova xarxa de Tusgsal

Posted: Sunday 13/11/2011 22:57
by m.h.t.
metring wrote:Efectivament, despiste! Anirà de Pomar a Avinguda Martí Pujol, com la BD44, amb el recorregut una mica diferent, editaré el missatge de dalt, per afegir-ho.
En resum, que aquestes B33 i B44 seran serveis limitats de les línies BD3 i BD4 a Badalona Pompeu Fabra.

Per tant, tenim que les úniques noves línies "reals" de TUSGSAL seran les dues circulars de Badalona, que a sobre només circularan els feiners. :| La resta de noves línies seran una renumeració de serveis ja existents actualment, o un reforç d'altres línies.

Total, que podem afirmar que la nova xarxa de TUSGSAL és una supressió de serveis en tota regla. :nono
Eduardo wrote:En el comunicado de prensa que se hizo publico en éstos últimos días se decía que el servicios de autobuses con conexión hacia Barcelona se mantenían, me sorprende que ahora se diga que se suprimen lineas como la 20-22 o la B16 [...]
Así es, el comunicado es este. Yo me he quedado igual de desconcertado. Ha resultado ser una mentira más para que los usuarios no se alarmen. Sólo hay que ver el secretismo con el que se ha llevado a cabo este plan, y parece que los cambios se aplicarán sin previo aviso, el próximo 16 de noviembre.

Re: Primícia: la nova xarxa de Tusgsal

Posted: Sunday 13/11/2011 23:01
by metring
A saber, potser s'ho repensin a darrera hora, o potser sigui ingènua...

Re: Primícia: la nova xarxa de Tusgsal

Posted: Sunday 13/11/2011 23:50
by m.h.t.
metring wrote:A saber, potser s'ho repensin a darrera hora, o potser sigui ingènua...
O potser TMB absorveix algunes rutes suprimides per TUSGSAL. De fet, ja està confirmat que el tram barceloní de la B22 serà absorvit per la 15. Serà el pas previ per convertir-se en la H3 :flecha Consulteu mapa

Vist això, per què no pensar que la 35 pot absorvir la B20? :roll:
Fran-Ikarus wrote:Com canvien les coses... Fa no massa semblava que TUSGSAL es podria anar "menjant" línies de TMB, i en aquest sentit la B20 s'hagués "crospit" la 35. Ara és la primera la que desapareix.
I ara veiem que la 15 de TMB es crospeix una part de la B22. Sembla que comença una etapa de recessió a Can TUSGSAL, al contrari del que passà entre 1985 i 1992, on TUSGSAL va absorvir quasi la totalitat de línies del Barcelonès Nord de TMB.

Re: Primícia: la nova xarxa de Tusgsal

Posted: Sunday 13/11/2011 23:56
by metring
m.h.t. wrote:
metring wrote:A saber, potser s'ho repensin a darrera hora, o potser sigui ingènua...
O potser TMB absorveix algunes rutes suprimides per TUSGSAL. De fet, ja està confirmat que el tram barceloní de la B22 serà absorvit per la 15. Serà el pas previ per convertir-se en la H3 :flecha Consulteu mapa
Però d'aquí a que es faci el Retbus...

Seqüència, no terminis

Posted: Monday 14/11/2011 0:06
by Guigui
Pas previ encara no diu res de quant durarà, com a pas...

Re: Primícia: la nova xarxa de Tusgsal

Posted: Monday 14/11/2011 10:33
by Sagrerenc
m.h.t. wrote:O potser TMB absorveix algunes rutes suprimides per TUSGSAL. De fet, ja està confirmat que el tram barceloní de la B22 serà absorvit per la 15. Serà el pas previ per convertir-se en la H3
Si això serveix perquè el tram barceloní de la B22 passi d'una freqüència de 20 minuts a una de 6-10 min, sortim guanyant.

Re: Primícia: la nova xarxa de Tusgsal

Posted: Monday 14/11/2011 16:44
by MiquelS
A Sant Andreu cada vegada pitjor comunicació amb la resta de la ciutat i ara a mès amb Sta.Coloma i Badalona.

Fa anys es van carregar la B28 i ara es carregan la B20 i la B22 que sobre tot la B22 dona un bon servei utilitzar per molta gent tot i que pugui semblar que es solapa amb el Metro.

I ara tot aquesta gent ¿que? sels obliga a caminar a la estació de Metro mès propera que en algúns llocs es lluny. A sobre no podem anar a Sant Pau amb Autobus.

Per no poder no podem anar desde mai de Fabra i Puig a Horta i Vall d'Hebró. Mentres la 26 limitada al carrer Riera d'Horta

!!!!FANTASTIC!!!! i per lo que es veu la ATM diu que si a tot sense di ni piu.

Els usuaris que es fotin que nosaltres ja anem amb cotxe

MiquelS