Page 1 of 3
L'ATM no existeix!
Posted: Friday 18/11/2011 19:28
by Guigui
Rere aquest títol provocador s'amaga una realitat vergonyosa, i avui n'he patit un exemple directe com a usuari.
Resulta que ahir, la validadora a una estació de metro se'm va "cruspir" 16 viatges, passant de 18 a 1. M'ho va semblar veure a la validadora, però no n'estava segur. Avui, ho he constatat. He pujat a un autobús, i la validadora fa el sorollet de marcar dues línies (0 viatges i títol esgotat) i també m'ho marca a la pantalla. A l'estació de Gràcia, l'empleada m'ha dit que no em podia fer el bescanvi, ja que era un error d'una validadora de TMB i que m'havia de dirigir a un centre d'atenció al client. Deia que les despeses del bescanvi anirien a càrrec d'FGC i que no estava autoritzada a fer-ho. Com que li he dit que ja no tenia cap bitllet vàlid per a arribar-me a Provença (cosa certa), m'ha emès un bitllet gratuït FGC, vàlid per a una zona. Un cop al centre TMB, m'han emès de fet una T53/34. Ara, hauria preferit un bescanvi exacte, però al lloc més proper d'un operador integrat, que no és qüestió de fer perdre el temps a la gent.
Conclusió: l'ATM no serveix per a res, ni per a centralitzar la informació (això ja ho sabíem), ni per a emetre títols realment integrats. Aleshores, només queda la funció del farciment de butxaques insaciables, pagant tots nosaltres?
Re: L'ATM no existeix!
Posted: Friday 18/11/2011 19:54
by jordiver
Doncs si que està mal integrat això...
Re: L'ATM no existeix!
Posted: Saturday 19/11/2011 9:26
by fcuevas27
Si a mi també alguna vegada m’ha passat, la Renfe sobretot, es desentenen de canviar-te cap títol d’atm, i has d’anar a l’operador on has adquirit el títol… has provat de fer un escrit o un mail a atm a vere que te diuen?
Re: L'ATM no existeix!
Posted: Saturday 19/11/2011 13:24
by canalcole
Mail de queixa
Posted: Saturday 19/11/2011 17:17
by Guigui
fcuevas27 wrote:has provat de fer un escrit o un mail a atm a vere que te diuen?
Pensava fer-ho, i me'n vaig oblidar. Gràcies per recordar-m'ho.
Integració parcial de Renfe
Posted: Sunday 20/11/2011 1:02
by Javi M
He vist el video i no tenia ni idea d'això de la integració parcial que va fer Renfe.
Sabeu quines 5 estacions van ser les primeres en intregar-se? Suposo que serien L'Hospitalet, Cornellà, Sant Joan Despí i Sant Feliu de la C4, i Bellvitge i El Prat de la C2. I per què van integrar primer unes quantes en comptes de totes alhora?
Re: L'ATM no existeix!
Posted: Sunday 20/11/2011 14:11
by victorcasta
Torre Baró, Sant Andreu Arenal, Arc de Triomf, Plaça de Catalunya i Sants. Des de principis dels anys noranta, que es podia fer servir la T-MES per arribar a Torre Baró.
2001
Posted: Sunday 20/11/2011 14:16
by Javi M
Parlava de la integració de 2001 d'estacions del Baix Llobregat.
Re: Mail de queixa
Posted: Monday 21/11/2011 17:59
by fcuevas27
Guigui wrote:fcuevas27 wrote:has provat de fer un escrit o un mail a atm a vere que te diuen?
Pensava fer-ho, i me'n vaig oblidar. Gràcies per recordar-m'ho.
de res
Resposta de l'ATM
Posted: Monday 21/11/2011 18:08
by Guigui
Doncs ja tinc resposta. Val a dir que ràpida (el primer dia feiner) i personalitzada:
Hem rebut el seu escrit exposant la incidència que li va succeir dijous passat utilitzant una targeta integrada T-50/3.
Primer de tot, lamentem les molèsties que aquest fet li ha causat.
D'altra banda, volem comentar-li que si un viatger té una incidència en la seva targeta integrada en un servei determinat de transport, s'ha d'adreçar al personal de l'estació o a un centre d'atenció al client d'aquell operador, especialment en una incidència com la que li ha passat a vostè en la que hi ha hagut un descompte de molts viatges; aquest seria el procediment adequat.
La integració tarifària comporta que vostè pugui utilitzar els diferents transports integrats dins d'un límit horari determinat i que si té una incidència tècnica utilitzant la targeta, independentment d'ón l'hagi adquirit, li facin un bescanvi en el transport que estigui utilitzant.
No obstant, ho comentarem als FGC (li agrairem ens informi on li van donar la indicació de que ho havia de resoldre a TMB i també si en aquesta oficina de TMB li van fer les gestions del bescanvi adequadament)
Ara, trobo que l'explicació deixa a desitjar. És per això que els he retornat un correu, demanant-los exactament el motiu pel qual els costa tant facilitar la vida a l'usuari.
Re: L'ATM no existeix!
Posted: Sunday 27/11/2011 12:57
by Ecomobisostrans
Guigui wrote:Rere aquest títol provocador s'amaga una realitat vergonyosa, i avui n'he patit un exemple directe com a usuari.
Resulta que ahir, la validadora a una estació de metro se'm va "cruspir" 16 viatges, passant de 18 a 1. M'ho va semblar veure a la validadora, però no n'estava segur. Avui, ho he constatat. He pujat a un autobús, i la validadora fa el sorollet de marcar dues línies (0 viatges i títol esgotat) i també m'ho marca a la pantalla. A l'estació de Gràcia, l'empleada m'ha dit que no em podia fer el bescanvi, ja que era un error d'una validadora de TMB i que m'havia de dirigir a un centre d'atenció al client. Deia que les despeses del bescanvi anirien a càrrec d'FGC i que no estava autoritzada a fer-ho. Com que li he dit que ja no tenia cap bitllet vàlid per a arribar-me a Provença (cosa certa), m'ha emès un bitllet gratuït FGC, vàlid per a una zona. Un cop al centre TMB, m'han emès de fet una T53/34. Ara, hauria preferit un bescanvi exacte, però al lloc més proper d'un operador integrat, que no és qüestió de fer perdre el temps a la gent.
Conclusió: l'ATM no serveix per a res, ni per a centralitzar la informació (això ja ho sabíem), ni per a emetre títols realment integrats. Aleshores, només queda la funció del farciment de butxaques insaciables, pagant tots nosaltres?
Una T53/34? Que m'he perdut?
Deducció
Posted: Sunday 27/11/2011 13:39
by Guigui
Ara pensa una mica: si una T50/30 és vàlida per a fer 50 viatges en 30 dies, una T53/34 emesa puntualment és...
Re: Deducció
Posted: Sunday 27/11/2011 13:57
by Miquel
Guigui wrote:Ara pensa una mica: si una T50/30 és vàlida per a fer 50 viatges en 30 dies, una T53/34 emesa puntualment és...
53 viatges en 34 dies??
T53/34
Posted: Sunday 27/11/2011 16:27
by Guigui
Exacte. Vaig reclamar que em restituissin la targeta a 16 viatges amb caducitat el 26/11, que és el que havia de tenir, i me'n van emetre una nova amb 19 viatges amb caducitat el 30/11. És a dir, em van donar 3 viatges i 4 dies de propina. Ergo: T50/30 -> T53/34.
Si era una compensació per les molèsties causades, prefereixo sempre tenir el just (ni més, ni menys), però podent fer valer els meus drets davant qualsevol operador integrat en lloc de perdre el temps per anar a buscar un lloc "apte" per a la reclamació.
Re: L'ATM no existeix!
Posted: Sunday 27/11/2011 18:08
by josep_serre
Sense que vingui a tema, un cop amb un títol de l'ATM de Tarragona al fer un transbord a Valls venint de Pla de Santa Maria per anar a Tarragona amb l'autobús Plana no em va fer el transbord gratuït, a Tarragona a atenció al client m'ho van mirar i al no tenir-ho clar em van denegar la restitució del viatge però al demanar el full de reclamacions em van trucar al cap de pocs dies dient-me que me'l tornarien i que passés per atenció al client per dur-ho a terme.
Sobre el cas en concret en certa forma és correcte, però possiblement els centres d'atenció al client dels operadors (que no les estacions) hauriend e tenir competència per assumir decisions de l'ATM o directament que l'ATM creeés els seus centres d'atenció al client que assumissin la informació i atenció al client del sistema de transport públic dintre del seu àmbit.
Correcte segons la normativa, però normativa incorrecta
Posted: Monday 28/11/2011 7:14
by Guigui
josep_serre wrote:Sobre el cas en concret en certa forma és correcte, però possiblement els centres d'atenció al client dels operadors (que no les estacions) hauriend e tenir competència per assumir decisions de l'ATM o directament que l'ATM creeés els seus centres d'atenció al client que assumissin la informació i atenció al client del sistema de transport públic dintre del seu àmbit.
Pot ser correcte segons la normativa de funcionament de l'ATM, però el que denuncio és que això no sigui diferent, ja que perjudica força l'usuari i no acompleix la integració a tots els efectes.
Re: L'ATM no existeix!
Posted: Sunday 19/08/2012 1:44
by metring
Pujo el fil, perquè sembla que l'ATM no existeixi en un altre aspecte: el d'unificar plànols per a diferents transports.
M'explico: casos com els dels autobusos de L'Hospitalet de Llobregat. A les marquesines, als plànols només surt la ciutat, quan algunes línies acaben a Barcelona, com les de la Gran Via més enllà d'Ildefons Cerdà, o plànols de metro de la L9 a Santa Coloma, com és que no apareixen enllaços amb busos de Tusgsal? Entenc que al ser una altre operadora, TMB se'n renti les mans, però eh que a altres línies, sí apareixen enllaços amb Tram, Renfe o FGC? Tot això no ho hauria de regular una autoritat com la de l'ATM?
Re: L'ATM no existeix!
Posted: Sunday 19/08/2012 11:28
by Adolescent barceloní
metring wrote:Pujo el fil, perquè sembla que l'ATM no existeixi en un altre aspecte: el d'unificar plànols per a diferents transports.
M'explico: casos com els dels autobusos de L'Hospitalet de Llobregat. A les marquesines, als plànols només surt la ciutat, quan algunes línies acaben a Barcelona, com les de la Gran Via més enllà d'Ildefons Cerdà, o plànols de metro de la L9 a Santa Coloma, com és que no apareixen enllaços amb busos de Tusgsal? Entenc que al ser una altre operadora, TMB se'n renti les mans, però eh que a altres línies, sí apareixen enllaços amb Tram, Renfe o FGC? Tot això no ho hauria de regular una autoritat com la de l'ATM?
Els plànols de l'ÀMB són el de les ciutats. Per exemple, si jo estic a Badalona, a les marquesines només veig el plànol de Badalona, i si sóc a Sant Adrià veuré el de Sant Adrià. A Tusgsal, per la part de darrere de la marquesina surt el plànol de totes les línies (inclús surt el 155 i el 60, el 42 i la B19 sencera). Però per la part de davant, on els horaris, sempre posen el plànol de la ciutat on ets.
A L'Hospitalet, per la part dels horaris, surt el plànol de L'Hospitalet. Per la part de darrere en teoria hi hauria d'haver el plànol de tots els municipis del Baix Llobregat on passen autobusos de BaixBus...
Ara, metring, com no sé a quin plànol et refereixes ni sé si a L'Hospitalet hi ha plànol per darrere de la marquesina no puc dir res... I això de que les L12 i etc etc que vénen fins a Barcelona surten incompletes als plànols de L'Hospitalet.
Vaja, no sé si m'explico bé però és el que sé...
Lo del metro: mai entendré per què Tusgsal no existeix per a TMB, però és que és així... I sí, en aquest aspecte, com dius, l'ATM no existeix.
Re: L'ATM no existeix!
Posted: Sunday 19/08/2012 12:33
by metring
Adolescent barceloní wrote:
Els plànols de l'ÀMB són el de les ciutats. Per exemple, si jo estic a Badalona, a les marquesines només veig el plànol de Badalona, i si sóc a Sant Adrià veuré el de Sant Adrià. A Tusgsal, per la part de darrere de la marquesina surt el plànol de totes les línies (inclús surt el 155 i el 60, el 42 i la B19 sencera). Però per la part de davant, on els horaris, sempre posen el plànol de la ciutat on ets.
A L'Hospitalet, per la part dels horaris, surt el plànol de L'Hospitalet. Per la part de darrere en teoria hi hauria d'haver el plànol de tots els municipis del Baix Llobregat on passen autobusos de BaixBus...
Ara, metring, com no sé a quin plànol et refereixes ni sé si a L'Hospitalet hi ha plànol per darrere de la marquesina no puc dir res... I això de que les L12 i etc etc que vénen fins a Barcelona surten incompletes als plànols de L'Hospitalet.
Vaja, no sé si m'explico bé però és el que sé...
Lo del metro: mai entendré per què Tusgsal no existeix per a TMB, però és que és així... I sí, en aquest aspecte, com dius, l'ATM no existeix.
Lo de L'Hospitalet, que passa també a Cornellà, és que si una línia travessa per exemple, Cornellà, Hospitalet i Barcelona, siguis on siguis de les dues primeres, només apareixerà la ciutat en qüestió i clar, si vols saber el final d'una línia, t'has d'aguantar. El que reclamo és que l'ATM posi ordre en això, i primi abans el recorregut d'un transport que no pas que només aparegui el plànol d'una única ciutat. Això és desorganització i poc interès en l'eficiència.
Crec que ja va sent hora que el FTC faci una carta als mitjans per reclamar aquesta millora. Si teniu idees o més casos, si us plau, feu-nos-ho arribar.
Re: L'ATM no existeix!
Posted: Sunday 19/08/2012 12:57
by Adolescent barceloní
metring wrote:Lo de L'Hospitalet, que passa també a Cornellà, és que si una línia travessa per exemple, Cornellà, Hospitalet i Barcelona, siguis on siguis de les dues primeres, només apareixerà la ciutat en qüestió i clar, si vols saber el final d'una línia, t'has d'aguantar. El que reclamo és que l'ATM posi ordre en això, i primi abans el recorregut d'un transport que no pas que només aparegui el plànol d'una única ciutat. Això és desorganització i poc interès en l'eficiència.
Doncs per lògica per la part de darrere de la marquesina hauria d'haver un plànol amb totes les línies de BaixBus i el plànol de fins a on arriben. Com a Tusgsal, vaja, que per darrere hi ha el plànol amb totes les línies i surt tot el recorregut de totes les línies. Com deia abans, inclús surt alguna línia de TMB i tot, com el 155 sencer. Al Baix Llobregat i l'Hospitalet per lògica n'hi ha d'haver un. I si no n'hi ha, s'ha de posar.
metring wrote:Crec que ja va sent hora que el FTC faci una carta als mitjans per reclamar aquesta millora. Si teniu idees o més casos, si us plau, feu-nos-ho arribar.
Bé, més de 750 usuaris que som a l'FTC tindríem moltíssimes coses a dir. És més, es necessitaria un diari sencer per totes les reclamacions de tots els usuaris (si ens referim a totes les millores en general que haurien de fer a tots els TP's)
Però bé, això de que, per a TMB, Tusgsal no existeix (al metro ni posen els enllaços amb Tusgsal) i que TMB es creu que és el gran magnat (ja que als panells dels busos només anuncien bus i metro de TMB). I també dir que per moltes reclamacions que enviem sempre fan el mateix: paperera de reciclatge. I si seguís no acabaria...