Page 1 of 2
Les retallades arriben a TMB i FGC
Posted: Tuesday 20/12/2011 12:11
by victorcasta
Acabat de publicar:
Nota de premsa d'FGC
FGC aprova una reorganització del servei per ajustar l’oferta a la demanda i racionalitzar despeses a les línies metropolitanes
- A partir del 7 de gener de 2012, s'elimina el servei nocturn dels dissabtes a les línies L6, L7 i L8.
- El Funicular de Gelida només funcionarà els caps de setmana i festius. Els feiners se suplirà per una línia de bus.
- Supressió de l'aeri d'Esparreguera i substitució per un servei de bus. Des de l'1 de gener.
- Recuperació dels semidirectes a la línia Llobregat - Anoia a partir del 23 de juny de 2012.
- Implementació de l'agent únic al Cremallera de la Vall de Núria.
- Estalvi energètic a La Molina.
Les retallades arriben a TMB
Posted: Tuesday 20/12/2011 12:19
by victorcasta
Nota de premsa de TMB
TMB aplicarà mesures de racionalització per reduir en 56 milions d'euros la despesa el 2012
Generals
- Es manté el metro nocturn.
- Implementació de la primera fase de la xarxa RetBus durant el primer semestre.
Corporatives
- Reducció de despeses de publicitat (-42%), comunicació (-47%), tecnologia corporativa (-10%), estudis (-32%) i altres partides, així com deixar d'imprimir la revista corporativa (que només serà digital).
Bus
- Ajust de l'oferta en feiners en 14 línies de bus.
- Ajust de l'oferta en caps de setmana en 9 línies de bus.
- Supressió de les línies de bus 31, 35, 105 i 108.
- Supressió del servei de les línies 58, els dissabtes; la 75, dissabtes i festius; i la 91, només els festius.
- 20 línies de Bus del Barri (excepte la 111 i 116) deixaran de circular els festius.
Metro
- No es faran prolongacions de servei amb motiu d'actes lúdics com ara partits de futbol.
- Ajust de l'oferta en diumenges i festius a les línies L1, L2, L3, L4 i L5, que resulta en un increment d'interval de 35 segons.
- Ajust de l'oferta els matins de dissabtes, diumenges i festius entre les 9 i les 13 h, per seguir més fidelment la corba de demanda.
- Ajust de l'oferta en hores vall dels dies feiners (de 10 a 17 h), a les línies L1, L2, L3 i L5, amb un increment mitjà de l'interval de 18 segons.
Laborals
- Contenció salarial i de plantilla.
Re: Les retallades arriben a TMB i FGC
Posted: Tuesday 20/12/2011 13:28
by metring
D'aquests temes se'n parla a
http://transport.cat/viewtopic.php?f=3&t=12053&start=60 i a
http://transport.cat/viewtopic.php?f=6&t=12039&start=20 , però bé, al tenir tanta relació aquí podem parlar de FGC a Barcelona i del metro, en concret.
Re: Les retallades arriben a TMB i FGC
Posted: Tuesday 20/12/2011 18:30
by metring
http://www.lavanguardia.com/vida/201112 ... anoia.html
Ferrocarrils elimina el servicio nocturno los sábados y modulará la oferta en la línea Llobregat-Anoia
Esta restructuración, según la empresa, comportará un ahorro anual de 4 millones de euros en las líneas metropolitanas
Re: Les retallades arriben a TMB i FGC
Posted: Tuesday 20/12/2011 20:44
by josep_serre
Quant a FGC és un encert adequar la freqüència a la demanda de les diferents hores del dia i més si permet recuperar els antics semidirectes, però molt mala notícia la que fa referència al funicular de Gelida i l'Aeri d'Esparreguera i les mesures a Núria i La Molina precisament de les poques activitats de l'empresa que són rentables, bé algunes poden ser una millora potser, igualment tampoc es pot malgastar però espero que no es caigui en la desinversió.
Quant a TMB No acabo de veure clar reduir la freqüència de pas al metro, tot just ara que s'estan pagant uns trens entregats i reformats fa no gaire i que ara faran molts menys km, sense parlar dels que ja estiguin entregats a l'espera de que s'obri la línia 9, malgrat tot serà un estalvi, si disminueix la demanda s'ha d'adequar la situació a l'igual que al revés.
Eliminació de línies d'autobús, el 35 era una línia que ningú sabia ben bé per a què servia altres poden tenir duplicitat amb altres línies, d'altres línies realment s'haguessin pogut restructurar fa anys.
Re: Les retallades arriben a TMB i FGC
Posted: Saturday 31/12/2011 3:12
by Edgar
Aquest matí he sentit a l'estació de Provença que a partir del 16 de gener, la línia 7 quedaria restringida a un tren llançadora des de la Plaça Molina fins l'Avinguda Tibidabo. Això es per les retallades o per les obres a l'estació de Gràcia?
Re: Les retallades arriben a TMB i FGC
Posted: Saturday 31/12/2011 11:52
by victorcasta
Si és des de Plaça Molina, deu ser cosa de les obres de Gràcia.
Re: Les retallades arriben a TMB i FGC
Posted: Thursday 12/01/2012 17:18
by uriol108
es increïble la pujada espectacular dels bitllets senzills de l'ATM o CASAS no se de qui depen, el bitllet senzill BCN - Mataró directe per autopista ha pujat dels 3,05 als 3,60 € ! una pujada bestial, a partir d'ara T-10 de 3 zones
Nou fil: conflicte laboral a TMB
Posted: Friday 27/01/2012 1:16
by Guigui
He separat els missatges sobre el conflicte laboral a TMB en un
nou fil, bàsicament perquè afecta bus i metro. Per tant, es troba al subfòrum de Transport en General.
Anulación de máquinas expendedoras por la crisis
Posted: Friday 20/04/2012 14:51
by jaezcurra
http://www.lavanguardia.com/vida/201204 ... letes.html
El Metro de Barcelona anula casi el 10% de máquinas expendedoras de billetes
TMB prevé ahorrar 250.000 euros anuales con esta medida, pero garantiza que mantendrá dos por vestíbulo como mínimo
Vida | 18/04/2012 - 17:19h
Barcelona. (EUROPA PRESS).- El Metro de Barcelona ha anulado 66 máquinas expendedoras de billetes, casi el 10% de las 700 que tiene la red, con lo que prevé ahorrar 250.000 euros anuales, han explicado este miércoles a Europa Press fuentes de la empresa que lo gestiona, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB).
La medida forma parte de un plan de optimización de estas máquinas y, tras su estudio en 2011, ha decidido anular las innecesarias sin mermar servicio, pues se garantizan un mínimo de dos por vestíbulo y que el usuario no tenga que esperar más de 30 segundos para comprar un billete.
Se ven afectadas estaciones de todas las líneas excepto la L9/10 y, de las 66 máquinas que ya no están en marcha, 50 se han dejado en su sitio tapadas y, entre las 16 restantes, algunas se han retirado y otras han servido para sustituir a las más viejas, han agregado las mismas fuentes.
Esta medida se suma a las que ya están en marcha, y con las que se pretende ahorrar 56 millones de euros, entre las que figuran la eliminación de líneas de autobuses y reducción del servicio en fines de semana y festivos, y la disminución de frecuencias del metro.
En paralelo, la Autoritat del Transport Metropolità (ATM) aplicó en enero una importante subida de tarifas, que el alcalde de la capital catalana, Xavier Trias, ya ha afirmado que no se repetirá pese a que el Estado reduzca más de lo previsto sus aportaciones al transporte público barcelonés.
Algunes coses no s'haurien hagut de fer mai
Posted: Friday 20/04/2012 15:09
by Guigui
Està molt bé que retallin, però algunes mesures arriben amb uns quants anys de retard, o millor dit, corregeixen unes situacions que mai s'haurien hagut de produir. Per exemple, en una estació tan poc concorreguda com Penitents, què hi feien durant anys 3 MAEs?
I que no em vinguin amb èpoques passades de vaques grasses, que TMB ha generat des de sempre dèficit.
Re: Algunes coses no s'haurien hagut de fer mai
Posted: Friday 20/04/2012 18:12
by Ferry1ac1
Guigui wrote:
I que no em vinguin amb èpoques passades de vaques grasses, que TMB ha generat des de sempre dèficit.
Que dèficit n'han fet sempre d'acord, però com que les administracions no preguntaven i tothom passava els diners que "feien falta" això del sobredimensionament era la norma de la casa. Està molt bé que retallin així, però imagineu-vos el que ens hauríem estalviat si mai s'haguéssin arribat a comprar! Caldria saber si han tret els rotlles de bitllets de dins!!
Re: Les retallades arriben a TMB i FGC
Posted: Monday 23/04/2012 13:27
by Ecomobisostrans
victorcasta wrote:- A partir del 7 de gener de 2012, s'elimina el servei nocturn dels dissabtes a les línies L6, L7 i L8.
Al final no funciona FGC la nit de dissabte a diumenge? Es que a la web de FGC posa que si que circula:
http://fgc.cat/downloads/horaris/pdf/le ... alunya.pdf I si no circula tota la nit, que sabeu a quina hora tanca i a quina torna a obrir? (Necessito la L7) Gracies!
Re: Les retallades arriben a TMB i FGC
Posted: Monday 23/04/2012 14:20
by victorcasta
Doncs estan desactualitzats.
Aquí tens la nota de premsa, a part de que la notícia va sortir als mitjans de comunicació l'últim dissabte.
L'últim L7 de dissabte surt de Plaça Catalunya a les 02h00. El primer de diumenge, a les 05h58.
Re: Les retallades arriben a TMB i FGC
Posted: Tuesday 12/02/2013 20:32
by metring
http://www.btv.cat/btvnoticies/2013/02/ ... ar-costos/
TMB es planteja reduir un 3% el servei del metro per estalviar costos
Actualitzat el 12.02.2013 a les 14:56
Segons fonts dels treballadors, la direcció de personal de TMB ha comunicat aquest dimarts al Comitè d'Empresa que a partir del mes de març es reduirà un 3% el servei del metro per estalviar costos. Això afectaria la freqüència de pas dels combois. Fonts de TMB han dit a BTVNotícies que només es pronunciaran sobre el tema si s'arriba a fer efectiu.
Segons ha pogut saber BTVNotícies, la reunió s’ha produït aquest dimarts a la seu de la direcció de persones a l’estació del Paral·lel. Fonts del Comitè han dit que l’empresa els ha comunicat que a partir del mes de març es reduirà un 3% el servei de metro i es retiraran 90 distribuïdores de venda de bitllets. Això, segons els sindicats, afectarà la freqüència de pas dels combois i la comoditat de l’usuari, ja que previsiblement els vagons aniran més plens.
Un portaveu del Comitè d’Empresa ha dit que els treballadors no comparteixen en absolut aquestes mesures, perquè “no es pot apujar el preu del bitllet als ciutadans i reduir el servei”. Segons el Comitè d’Empresa, les raons que argumenta l’empresa es basen en les dades fetes públiques a final de gener, en què es constatava la disminució d’un 4% del nombre de passatgers de la xarxa de metro (uns 70.000 viatges diaris menys, segons els sindicats). A això, s’hi suma l’argument de l’estalvi energètic que suposaria una menor circulació de combois.
Els sindicats consideren que hi ha mesures alternatives, com ara reduir la circulació de vehicles durant algunes franges nocturnes, quan “hi ha combois que circulen pràcticament buits, amb 700 o 800 persones en tota una nit”.
TMB es pronunciarà si s’arriba a fer efectiu
Fonts de TMB no han volgut confirmar ni desmentir a BTVNotícies que s’hagi produït la reunió, ja que han argumentat que no és habitual fer públiques trobades internes de treball a l’empresa. Una portaveu de TMB ha dit que l’empresa comentarà la mesura “si s’arriba a fer efectiva”.
La reducció del servei pot arribar mesos després que TMB retirés el 10% de màquines expenedores de la xarxa de metro per estalviar costos i només cinc dies després que el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, anunciés que no descartava ajustos en el transport públic.
Tema tabú
Posted: Tuesday 12/02/2013 21:12
by Guigui
Amb tanta quadratura de cercle, com és que encara mantenen el metro nocturn?
Re: Tema tabú
Posted: Wednesday 13/02/2013 10:14
by Ferry1ac1
Guigui wrote:Amb tanta quadratura de cercle, com és que encara mantenen el metro nocturn?
La pregunta del milió!
Re: Les retallades arriben a TMB i FGC
Posted: Friday 01/03/2013 19:22
by adri
Confirmació de la notícia anterior.
TMB confirma una reducció del servei de metro d’un 3% aquest 2013
http://www.btv.cat/btvnoticies/2013/03/ ... uest-2013/
Re: Tema tabú
Posted: Friday 01/03/2013 20:37
by alf_
Ferry1ac1 wrote:Guigui wrote:Amb tanta quadratura de cercle, com és que encara mantenen el metro nocturn?
La pregunta del milió!
El metro nocturno los sábados tiene el incentivo de que se reduce la accidentalidad en las calles. Probablemente sale más rentable tenerlo funcionando esas tres horas entre las 2 y las 5 que no los accidentes que se sumarían, y los gastos que esto implica.
Re: Les retallades arriben a TMB i FGC
Posted: Tuesday 20/10/2015 12:03
by wefer
Refloto aquest fil per constatar que el manteniment a metro continua empitjorant cada dia que passa.
En les estacions per on passo cada vegada és més habitual veure coses que abans eren impensables: fluorescents que deixen de funcionar i setmanes després continuen fora de servei, pintades que duren fins i tot setmanes abans que algú es digna a netejar-les, trens que fan fàstic de tant bruts que van.
També m'he fixat que aquestes retallades es noten sobretot en accessos secundaris mentre que els instal·lacions més utilitzades continuen amb un manteniment acceptable.
El gran problema és que la desídia s'acumula i al final serà insostenible.