Indignació per la politica en infraestructures a CAtalunya
Posted: Friday 23/12/2011 11:48
Aquí teniu un tema de debat
INTRO:
La crisi econòmica està afectant greument les finances de la Generalitat (i amb el dèficit fiscal crònic encara ho agreuja més); no només els ingressos han baixat enormement a més les despeses per pagar els aturats amb subsidi s'han disparat. Òbviament això es un cocktail explosiu en les finances, i més després d'uns anys de bonança que es van aprofitar per augmentar despeses i inversions alegrement. Els sectors d'esquerres keynesiana naivament diuen que per fer front a la crisi el que s'ha de fer es activar les inversions en infraestructures, oblidant que per fer això es obligatori l'endeutament, i aquest està a mercè de l'especulació del mercat financer, que fa inviable actualment aquest tipus de polítiques, i a mes l'Unió Europea no ens ho permet.
Obres públiques a Catalunya
Amb aquest panorama és lògic que a nivell d'inversions, les obres públiques siguin les primeres en patir retallades: com el metro de Sabadell i la L9 quedin aturades, pq no es pot retallar més en sanitat i educació (i masses retallades s'han fet ja).
El problema
El que em preocupa és que la conselleria d'Obres públiques tingui un augment del 14% del pressupost, mentre que educació i sanitat baixin un 4-5%. I això es gravíssim. i més quan estem veient que no hi ha noves inversions en infraestructures i les que hi havia han quedat paralitzades (metro Sabadell, L9). Que està passant???
Al meu parer, estem pagant la irresponsabilitat gravíssima del Joaquim Nadal en la seva tasca de conseller del tripartit. Ens ha deixat una conselleria que fa que a pesar de tancar la font a les noves inversions i paralitzar una part important de les que se estaven fet, els peatges a l'ombra que ens ha deixat està sent un llast brutal sobre el pressupost de la Generalitat. Això obliga a que s'hagi d'augmentar el 14% el seu pressupost, quan el seny ens ens diu que aquesta conselleria en condicions normals hauria d'haver disminuït un 14% pressupost per no tocar Sanitat, Educació i serveis socials. El que no entén i m'indigna és el silenci sobre aquest tema per part dels polítics. Per una banda, a la nefasta gestió del Nadal (crec que es penal per la seva malversació de fons) se li ha premiat al PSC com a portaveu d'aquest grup. CiU calla pq no li convé políticament emmascarar al Nadal per evitar l'enfrontament directe amb el PSC.
Per acabar la xacra d'aquest nefast polític, recordem que amb Maragall tenien pensat fer el gran, carissim però inútil projecte: l'eix transversal ferroviari. Els hi podem donar les gràcies per no haver dut a terme aquest projecte amb el mètode peatge a l'ombra ... (qui recorda els plànols proposats de nus ferroviari a Martorell completament kafkià???). I per a més kafkià (no se si tans sols va arribar a redactar-se un estudi informatiu) el tren la Pobla-La seu d'Urgell-Andorra (per fer un tren Lleida-Andorra que anes a pas de tortuga i trigues 4 hores??). A polítics amb aquestes idees simplement se'ls hauria de fer fora per sempre.
Per acabar:
1. L9, tot i que sobre la taula crec que era una obra necessària, l'ultim govern de Pujol i posteriorment el Nadal van fer una gestió pèssima d'aquest gran projecte. Vist a posteriori, un no entén el pq s'han utilitzat 5 tuneladores per fer aquest projecte, cosa que ha fet encarir enormement l'obra i al final s'acabarà en el mateix termini que s'hagués fet usant nomes 3 de tuneladores. Tot per voler acabar a temps per tallar la cinta de la inauguració i sortir a la foto (hauria de prohibir-se les inauguracions oficials)
2. Autovies a dojo amb peatges a l'ombra. Un gran llast, que em pregunto si realment calia. Especialment l'eix transversal. Si el problema eren els camions que a travessen de punta a punta, la solucio mes facil era un peatge a l'inici i i final nomes per a els qui la fan servir sencera.
Respecte al nou Govern, s'equivoca greument si te com a prioritat acabar l'eix transversal. Jo aquest el paralitzaria i donaria prioritat com a mínim per acabar els pocs km de túnel de la L9. A més crec que l'eix transversal hauria de ser de peatge (especialment en el seu tram inicial i final), excepte per als moviment locals
INTRO:
La crisi econòmica està afectant greument les finances de la Generalitat (i amb el dèficit fiscal crònic encara ho agreuja més); no només els ingressos han baixat enormement a més les despeses per pagar els aturats amb subsidi s'han disparat. Òbviament això es un cocktail explosiu en les finances, i més després d'uns anys de bonança que es van aprofitar per augmentar despeses i inversions alegrement. Els sectors d'esquerres keynesiana naivament diuen que per fer front a la crisi el que s'ha de fer es activar les inversions en infraestructures, oblidant que per fer això es obligatori l'endeutament, i aquest està a mercè de l'especulació del mercat financer, que fa inviable actualment aquest tipus de polítiques, i a mes l'Unió Europea no ens ho permet.
Obres públiques a Catalunya
Amb aquest panorama és lògic que a nivell d'inversions, les obres públiques siguin les primeres en patir retallades: com el metro de Sabadell i la L9 quedin aturades, pq no es pot retallar més en sanitat i educació (i masses retallades s'han fet ja).
El problema
El que em preocupa és que la conselleria d'Obres públiques tingui un augment del 14% del pressupost, mentre que educació i sanitat baixin un 4-5%. I això es gravíssim. i més quan estem veient que no hi ha noves inversions en infraestructures i les que hi havia han quedat paralitzades (metro Sabadell, L9). Que està passant???
Al meu parer, estem pagant la irresponsabilitat gravíssima del Joaquim Nadal en la seva tasca de conseller del tripartit. Ens ha deixat una conselleria que fa que a pesar de tancar la font a les noves inversions i paralitzar una part important de les que se estaven fet, els peatges a l'ombra que ens ha deixat està sent un llast brutal sobre el pressupost de la Generalitat. Això obliga a que s'hagi d'augmentar el 14% el seu pressupost, quan el seny ens ens diu que aquesta conselleria en condicions normals hauria d'haver disminuït un 14% pressupost per no tocar Sanitat, Educació i serveis socials. El que no entén i m'indigna és el silenci sobre aquest tema per part dels polítics. Per una banda, a la nefasta gestió del Nadal (crec que es penal per la seva malversació de fons) se li ha premiat al PSC com a portaveu d'aquest grup. CiU calla pq no li convé políticament emmascarar al Nadal per evitar l'enfrontament directe amb el PSC.
Per acabar la xacra d'aquest nefast polític, recordem que amb Maragall tenien pensat fer el gran, carissim però inútil projecte: l'eix transversal ferroviari. Els hi podem donar les gràcies per no haver dut a terme aquest projecte amb el mètode peatge a l'ombra ... (qui recorda els plànols proposats de nus ferroviari a Martorell completament kafkià???). I per a més kafkià (no se si tans sols va arribar a redactar-se un estudi informatiu) el tren la Pobla-La seu d'Urgell-Andorra (per fer un tren Lleida-Andorra que anes a pas de tortuga i trigues 4 hores??). A polítics amb aquestes idees simplement se'ls hauria de fer fora per sempre.
Per acabar:
1. L9, tot i que sobre la taula crec que era una obra necessària, l'ultim govern de Pujol i posteriorment el Nadal van fer una gestió pèssima d'aquest gran projecte. Vist a posteriori, un no entén el pq s'han utilitzat 5 tuneladores per fer aquest projecte, cosa que ha fet encarir enormement l'obra i al final s'acabarà en el mateix termini que s'hagués fet usant nomes 3 de tuneladores. Tot per voler acabar a temps per tallar la cinta de la inauguració i sortir a la foto (hauria de prohibir-se les inauguracions oficials)
2. Autovies a dojo amb peatges a l'ombra. Un gran llast, que em pregunto si realment calia. Especialment l'eix transversal. Si el problema eren els camions que a travessen de punta a punta, la solucio mes facil era un peatge a l'inici i i final nomes per a els qui la fan servir sencera.
Respecte al nou Govern, s'equivoca greument si te com a prioritat acabar l'eix transversal. Jo aquest el paralitzaria i donaria prioritat com a mínim per acabar els pocs km de túnel de la L9. A més crec que l'eix transversal hauria de ser de peatge (especialment en el seu tram inicial i final), excepte per als moviment locals