Page 1 of 1

Nova low cost: Volotea

Posted: Saturday 07/01/2012 1:16
by Guigui
Enguany es posarà en marxa una nova aerolínia low cost, anomenada Volotea i amb seu a Barcelona. Alguns enllaços sobre la notícia:

http://www.preferente.com/transportes/n ... 56537.html
http://www.waveandwind.net/2011/12/bien ... lotea.html

Re: Nova low cost: Volotea

Posted: Saturday 07/01/2012 2:29
by Lluita1714
Feia temps que no veia un nom tan poc comercial. De primeres ja fa vergonya dir que per viatjar fas servir Volotea, vés que faria patxoca que es digués Volotair, per exemple (amb anuncis on el nom el diguessin amb accent francès o anglès)

Re: Nova low cost: Volotea

Posted: Saturday 07/01/2012 18:20
by faristol
De les companyies de "L'ou Cost" en tinc un concepte nefast, en aquest cas fins i tot han estalviat en Marketing perque aquest nom l'ha posat algu que no en te ni idea, Volotea, em sona a "Revolotea" (El que tens que fer per a fer reclamacions), I em sona tambe a "Dorotea-Dulcinea" persontage clàssic del teatre.

Segur que intenten colar els "slogans", "Vamos a Volotear", "Voloteando a Mallorca voy, a Mallorca voy...." etc...

Volotair em sonaría a medicament.

"Lo nom no fa la cosa"

Posted: Saturday 07/01/2012 18:33
by Javi M
Cal estar una mica tocat de l'ala per volar o deixar de volar amb una companyia en funció del seu nom, en comptes de per l'experiència prèvia amb aquest operador o per la seva relació qualitat-preu.

Re: Nova low cost: Volotea

Posted: Saturday 07/01/2012 19:40
by mix3
Això del nom... em recorda quan la gent se'm fot quan dic que sóc de pepephone... jo me'n foto d'ells quan es queixen de les abusives i incomprensibles factures d'altres operadors més grans amb nom més 'cool'...

per tant, deixem que sigui l'oferta i el servei que ens diguin si aquesta companyia mereix la pena.

Re: Nova low cost: Volotea

Posted: Saturday 07/01/2012 20:03
by Lluita1714
Mix i Javi, Jo no he jutjat la companyia per la seva qualitat partint del nom, ho he fet a nivell de màrqueting, comercialitat i difusió del nom, ja que de moment és l'únic que sabem. La meva opinió de les Low Cost és altra: he viatjat en Ibèria i Vueling i en trajectes curts els serveis són idèntics, només canvia l'edat dels i les hostesses (a Vueling són joves de menys de 35 anys, nois i noies, i a Iberia superen els quaranta anys i només hi ha dones), i això, també és màrqueting.

Alguns detalls més

Posted: Monday 09/01/2012 14:17
by Guigui
http://www.ara.cat/economia/cost-fundad ... 37646.html

La nova 'low cost' dels fundadors de Vueling compta amb el suport de l'ICO

Volotea vol enlairar-se durant la propera primavera i connectar ciutats petites i mitjanes del sud d'Europa

IGNASI PUJOL
Barcelona | Actualitzada el 09/01/2012 13:53


Es coneixen nous detalls de la nova companyia aèria de baix cost amb seu a Barcelona, Volotea, impulsada pels fundadors de Vueling: Carlos Muñoz i Lázaro Ros.

Tal com va explicar l'ARA el dia 7 de gener, Volotea té com a principal soci inversor el fons d'inversió nord-americà CCMP, creat el 2006 per un grup de socis del banc d'inversió JP Morgan. A més, la companyia ha explicat avui dilluns que ha incorporat al seu accionariat als fons d'inversió espanyols FESpyme, gestionat per l'Instituto de Crédito Oficial (ICO), i Sinaer Inversiones, vehicle inversor de l'empresa Corpfin Capital.

Des de Volotea han preferit no concretar la inversió compromesa pels tres fons i s'han limitat a dir que es tracta d'una "quantitat considerable de finançament de cara al proper llançament de Volotea". No obstant, fonts del sector apunten que Volotea neix amb compromisos de capital superiors als 30 milions d'euros.

La nova low cost ha sol·licitat el certificat d'operador aeri (AOC) a l'Agència Espanyola de Seguretat Aèria, amb el propòsit d'oferir vols directes entre ciutats mitjanes i petites del Sud d'Europa, evitant l'ús de hubs (centres de connexions de vols) de companyies tradicionals.

Una vegada obtingut l'AOC, Volotea té la intenció de començar les seves operacions la primavera del 2012, amb una flota composta exclusivament pel model Boeing 717.

Volotea ha informat que "en compliment de les normes europees relatives a la propietat de les aerolínies, els inversors europeus posseeixen la majoria del capital de Volotea, així com el control efectiu de la companyia".

Base: Venècia

Posted: Wednesday 15/02/2012 20:40
by Guigui
http://www.ara.cat/economia/Volotea-com ... 35498.html

Volotea començarà a operar a l'abril des de Venècia

La nova 'low cost', impulsada pels fundadors de Vueling, enllaçarà petites i mitjanes ciutats d'Europa

LAURA MONTANER
Barcelona | Actualitzada el 15/02/2012 18:55


L'aerolínia 'low cost' Volotea, impulsada pels fundadors de Vueling –Carlos Muñoz i Lázaro Ros–, començarà la seva activitat el pròxim abril des de l'aeroport de Venècia, que serà la seva primera base operativa.

La companyia enllaçarà, mitjançant vols directes i a preus baixos, petites i mitjanes ciutats d'Europa (començant per Itàlia, França i Espanya) sense necessitat de passar per un 'hub' (centre de connexió de vols). L'objectiu és concentrar els seus serveis en rutes punt a punt entre ciutats del continent europeu sense que se solapin amb altres rutes operades per altres companyies 'low cost'.

Volotea iniciarà la seva activitat des de Venècia amb un total de tres avions Boeing 717 i començarà oferint deu rutes que anirà ampliant posteriorment a l'estiu fins a arribar a una vintena d'enllaços tant internacionals com domèstics.

Entre els accionistes de Volotea, a més de Muñoz i Ros, hi ha el fons nord-americà CCMP Capital, la firma espanyola FESpyme (vinculada a l'ICO) i Corpfin Capital.

Re: Nova low cost: Volotea

Posted: Wednesday 15/02/2012 22:54
by metring
Al menys, una cosa bona: http://www.intereconomia.com/noticias-n ... r-20120215

Volotea contratará a empleados de Spanair

Hipocresia d'alguns

Posted: Thursday 16/02/2012 3:44
by Guigui
Ara tothom s'apunta al carro, però siguem francs: en quines condicions contracten aquesta gent, i quina ha sigut la influència de determinades aerolínies (tot i que no pas de Volotea) per acabar amb Spanair, culpant-la de coses que elles mateixes continuen fent alegrement?

Diguem-ho clar: en el món dels negocis, ningú no dóna res sense rebre res.

Re: Hipocresia d'alguns

Posted: Thursday 16/02/2012 11:12
by Mortadel·lo
Guigui wrote:Ara tothom s'apunta al carro, però siguem francs: en quines condicions contracten aquesta gent, i quina ha sigut la influència de determinades aerolínies (tot i que no pas de Volotea) per acabar amb Spanair, culpant-la de coses que elles mateixes continuen fent alegrement?

Diguem-ho clar: en el món dels negocis, ningú no dóna res sense rebre res.

justament un dels problemes d'spanair era que no donava res tot i rebre els nostres diners xD era un servei de low cost (o pitjor) però a preu d'aerolínia convencional...

Com tantes altres

Posted: Thursday 16/02/2012 11:53
by Guigui
Mortadel·lo wrote:justament un dels problemes d'spanair era que no donava res tot i rebre els nostres diners xD era un servei de low cost (o pitjor) però a preu d'aerolínia convencional...
En això, no es diferenciava gaire de moltes altres antigues companyies de bandera.

Re: Com tantes altres

Posted: Thursday 16/02/2012 13:34
by metring
Guigui wrote:
Mortadel·lo wrote:justament un dels problemes d'spanair era que no donava res tot i rebre els nostres diners xD era un servei de low cost (o pitjor) però a preu d'aerolínia convencional...
En això, no es diferenciava gaire de moltes altres antigues companyies de bandera.
Aibirria, per exemple...

Re: Nova low cost: Volotea

Posted: Monday 20/02/2012 9:00
by calisay
metring wrote:Al menys, una cosa bona: http://www.intereconomia.com/noticias-n ... r-20120215

Volotea contratará a empleados de Spanair
La compañía nace con el objetivo de evitar los grandes 'hubs' de las grandes ciudades, como es el caso de Madrid-Barajas y Barcelona-El Prat en el caso del mercado nacional

Re: Nova low cost: Volotea

Posted: Monday 02/07/2012 16:57
by Henry 030
calisay wrote:
metring wrote:Al menys, una cosa bona: http://www.intereconomia.com/noticias-n ... r-20120215

Volotea contratará a empleados de Spanair
La compañía nace con el objetivo de evitar los grandes 'hubs' de las grandes ciudades, como es el caso de Madrid-Barajas y Barcelona-El Prat en el caso del mercado nacional

Hola,

Perfecte!!! Una companyia amb seu a Barcelona i ni tan sols pensa operar des del Prat, enh fi, es veu que hi ha gent de BCN que no volen que eL Prat sigui un HUB. Molt be, si senyor!!! :avall :avall :avall

Model de negoci

Posted: Monday 02/07/2012 17:11
by Guigui
Més aviat es tracta d'un model de negoci, segons el qual només s'ofereixen vols entre aeroports mitjans.