Page 1 of 5

No reforç pel Barça-Madrid

Posted: Saturday 14/01/2012 15:15
by Ferry1ac1
Al Mundo Deportivo diuen que aquest dimecres no s'allargarà el servei de metro en motiu del partit al Camp Nou. La veritat és que ho trobo bé tenint en compte l'hora que s'acaba. No podrien haver avançat 1/2 hora el començament? Com que volen cobrar els drets televisius a preu d'or potser hauran de començar a pagar les hores extra de metro!

http://www.mundodeportivo.com/20120114/ ... 05518.html
Transports Metropolitans de Barcelona confirmó ayer a MD que no prolongará el servicio de metro más allá de las doce de la madrugada con motivo del Barça-Madrid que se disputará el miércoles 25 de enero a las 22.00 h. (C+1).

La compañía ya informó el pasado 19 de diciembre un plan de medidas de racionalización de recursos para recortar gastos desde el 1 de enero de 2012. La medida de no alargar el metro entre semana aunque hubiera acontecimientos deportivos o musicales, que ya dio que hablar el día 4 tras el Barça-Osasuna (22 h.), se mantendrá con el clásico a pesar de que serán muchos los socios que quieran asistir al Camp Nou y se vean perjudicados por ello. El partido podría acabar incluso más allá de las doce si hubiera prórroga. Sí habrá servicios especiales de autobús después del encuentro, como es habitual, mientras el Trambaix estará en funcionamiento cuando finalice la esperada contienda

Servei... públic?

Posted: Saturday 14/01/2012 16:45
by Guigui
Com ja he dit en altres ocasions, em sembla de jutjat de guàrdia. Per una banda, per l'afluència multitudinària, i per l'altra, perquè em costa creure que TMB perdi diners per ampliar el servei una hora, amb els milers de validacions que hi haurà.

Re: Servei... públic?

Posted: Saturday 14/01/2012 17:55
by Ferry1ac1
Guigui wrote:Com ja he dit en altres ocasions, em sembla de jutjat de guàrdia. Per una banda, per l'afluència multitudinària, i per l'altra, perquè em costa creure que TMB perdi diners per ampliar el servei una hora, amb els milers de validacions que hi haurà.
Les hores extres es paguen molt cares... Per altra banda ens hauríem de plantejar si tota la societat ha d'assumir el que costa que el Barça jugui tan tard o ho ha de pagar el barça.

Moltes alternatives, menys aquesta

Posted: Saturday 14/01/2012 19:20
by Guigui
Em sembla molt bé encetar aquest debat, però deixar la gent sense transport, quan podria haver-n'hi perfectament, és de lluny la pitjor solució.

Es veu que obrir puntualment una hora més és impossible

Posted: Thursday 26/01/2012 11:47
by Guigui
http://www.ara.cat/societat/joaquim_for ... 36620.html

L'Ajuntament diu que no pot pagar el cost d'allargar l'horari del metro pels partits del Barça però reforçarà els autobusos

"Si volem tenir el metro a les 5 del matí o les nits dels dissabtes, s'han de prendre aquestes mesures", diu el regidor Joaquim Forn

ARA
Barcelona | Actualitzada el 26/01/2012 09:06


El primer tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Barcelona, Joaquim Forn, es compromet a revisar el reforç d'autobusos als voltants del Camp Nou els dies que el Barça juga a les deu de la nit després de les queixes d'alguns usuaris, que aquest dimecres es van trobar amb el metro tancat i sense transport públic per tornar a casa.

En declaracions a RAC1, Forn ha deixat clar, però, que la decisió de suprimir el servei prolongat de metro les nits de partit és ferma. "Som conscients de la situació i és una decisió que va costar prendre, però la situació de l'empresa és complicadíssima i hem d'estalviar 56 milions d'euros", ha dit Forn.

El regidor de CiU ha recordat que allargar una hora de metro costa 30.000 euros. "Són molts diners i no podem obrir tota la xarxa per les necessitats d'una parada", ha insistit.

"Si volem tenir el metro a les 5 del matí o les nits dels dissabtes, s'han de prendre aquestes mesures", ha conclòs.

Comentaris de la notícia

Posted: Thursday 26/01/2012 15:57
by Guigui
Val a dir que els comentaris de la notícia (vegeu enllaç al missatge anterior) són en general força sensats, malgrat anar en direccions diverses.

Moviment en el tema dels partits nocturns

Posted: Friday 27/01/2012 10:32
by Guigui
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... it-1358446

Les retallades en el transport públic

TMB convida el Barça a pagar perquè el metro circuli les nits de partit

L'operador xifra en 30.000 ¤ el cost d'una hora més i Trias demana replantejar l'horari del futbol
La companyia va començar a parlar amb el club en l'era Laporta i encara no ha obtingut cap resposta


Divendres, 27 de gener del 2012
CARLOS MÁRQUEZ DANIEL
BARCELONA


Si comenceu a instruir-vos sobre aquest assumpte llegint el reportatge de la pàgina següent, us adonareu que una hora més o una hora menys de metro no és una qüestió intranscendent. El que està en joc és el transport públic -metro, bàsicament- després dels partits del Barça que acaben gairebé a la mitjanit. Ahir es va donar el cas, i com comprovareu, la gresca per la classificació es diluïa en un cert cabreig entre aquells que es trobaven l'estació tancada. Les retallades a Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) han obligat l'empresa a eliminar la prolongació del suburbà fins a la una de la matinada els dies de futbol. La companyia, no obstant, estaria disposada a tornar a connectar el subterrani sempre que el Barcelona -el club, no la ciutat- en pagui la factura.

L'avís, explica un portaveu de l'operador, es va llançar fa tres anys. Segons el seu relat, durant l'era Laporta una delegació va viatjar al Camp Nou per reunir-se amb el llavors director general, Joan Oliver, a qui recordareu per la seva implicació en l'espionatge d'alguns directius de la casa. El llavors braç executor del club els va invitar a fer un cafè i els va venir a dir que com que el servei ja es costejava amb els impostos, ¿per què havia de fer un esforç el Barça?

EREN ALTRES TEMPS / Des d'aquell primer contacte, el context econòmic ha canviat de manera dràstica. Sobre la gespa jugaven pràcticament els mateixos que avui -Guardiola ­estava en el seu primer i triomfal any-, però TMB, que llavors potser podia permetre's els 30.000 euros per hora que costa prolongar el metro, ara intenta estalviar en un sol any 56 milions d'euros. D'aquesta manera, la decisió de tallar aquest extra podria tenir una explicació ètica. ¿Com es pot fer entendre a l'usuari que la T-10, el títol més usat, ha pujat un 12%, que el bus de barri deixa de circular els diumenges, i que, en canvi, el metro es manté obert perquè la culerada torni a casa cantant l'himne als vagons?

Per ara, TMB està intentant «buscar vies de negociació» per fer entendre al FC Barcelona que obrir 139 estacions i mantenir operatius 102 quilòmetres de vies té un elevat cost, una xifra que, segons concreta el seu portaveu, «podria cobrir-se si cada aficionat paga 30 cèntims de més en la seva entrada». Segons els càlculs de l'empresa, entre un 10% i un 12% dels aficionats tornen a casa en metro. Fent comptes, i vist l'aforament de dimecres (95.486 espectadors), unes 10.000 persones es van quedar sense el seu transport habitual.

BUS A CÀRREC DE L'ARTISTA / La referència amb què treballa TMB és el conveni que té amb l'empresa municipal BSM, que gestiona espais com l'Estadi Olímpic Lluís Companys o el Palau Sant Jordi. En cas que hi hagi un concert en qualsevol dels dos equipaments de Montjuïc, la companyia proporciona uns autobusos llançadora fins a la plaça d'Espanya que van a càrrec de la promotora del recital. D'aquesta manera, si Leonard Cohen toca al Sant Jordi, rebrà una factura en què se li detallarà la neteja del local, la seguretat, la llum, el control dels accessos i, per descomptat, el cost del bus per baixar de la muntanya.

L'alcalde Xavier Trias, culer de tota la vida, va intervenir ahir en la polèmica reclamant que es replantegin els horaris dels esdeveniments esportius. En la mateixa línia es va expressar el portaveu de TMB, que va assegurar que el més convenient, vist que l'obertura del metro no es modificarà si el Barça no s'estira, seria que els actes massius «s'adaptessin a la nova realitat, no al revés». És una idea, però això ja serien paraules majors, ja que s'hauria de parlar del tema amb les cadenes de televisió, els propietaris dels drets d'emissió, els clubs de futbol... un embolic dels grossos, vaja.

O potser no. Joaquim Forn, primer tinent d'alcalde i responsable de Seguretat i Mobilitat, assegurava ahir a Rac-1 que ja han conversat amb els propietaris de les imatges dels partits «per guanyar mitja hora», és a dir, per aconseguir que un partit com el que dimecres va certificar el pas del Barça a semifinals de Copa comenci a les 21.30 i no a les 22.00 hores.

PRECEDENTS PRÒXIMS / No és una quimera. El Teatre Nacional de Catalunya, el Liceu i el Teatre Lliure, tots ells equipaments amb pressupost públic, ja van decidir fa un parell d'anys avançar l'hora de l'última funció perquè el respectable arribés a agafar el metro. I la cosa, segons sembla, no els ha anat malament. Ara li toca a l'esport rei, i a tot el submón d'interessos i influències que l'envolta, replantejar-se la situació. Té dues opcions: deixar les coses com estan perquè, al cap i a la fi, l'aficionat seguirà anant al camp, o fer un gest per la ciutat a la qual deu el nom.

Re: Moviment en el tema dels partits nocturns

Posted: Friday 27/01/2012 23:54
by UT596001
El Periódico de Catalunya wrote:L'operador xifra en 30.000 ¤ el cost d'una hora més i Trias demana replantejar l'horari del futbol
Potser seria adient canviar els horaris de futbol. Començant, per exemple, a les nou de la nit, que és molt bona hora ens posaríem que acabaria com a molt tard, i en el pitjor dels supòsits vora les 23.30 hores, temps més que suficient per després arribar al metro.

El metro i el futbol

Posted: Friday 10/02/2012 19:54
by metring
Fa un temps que se'n parla, però aquí podem centralitzar el tema:

http://ecomovilidad.net/barcelona/lhora ... -de-futbol

L’horari del metro quan hi ha partit de futbol

Javier Paricio | 10 de febrer de 2012

1x1.trans Lhorari del metro quan hi ha partit de futbolEl partit de futbol que hi va haver fa tres setmanes al Camp Nou entre el Barça i el Reial Madrid va ser el primer en molt de temps en què TMB no amplià l’horari del metro, com a conseqüència de l’aplicació del pla de reducció de les despeses que es va presentar públicament pocs dies abans, de manera que el suburbà tancà les seves instal·lacions, com és habitual entre setmana, a mitjanit.

La rellevància dels contrincants però, sobretot, l’horari en què Sogecable, propietària dels drets d’emissió del partit, va programar-lo (a les 22:00) van fer que alguns seguidors haguessin de marxar del camp abans que aquest acabés, mentre que d’altres hagueren de sortir corrents, literalment, per agafar l’últim metro i fins i tot unes 10.000 persones es van trobar que, en arribar a les estacions, els accessos ja eren tancats.

Les alternatives de transport que tenien al seu abast els ciutadans que es van quedar “penjats” eren els nitbusos N12 a l’Avinguda Diagonal i N2, N3 i N14 a la Carretera de Collblanc, així com un servei especial de bus, ofert per TMB mitjançant dues línies, que apropava a la Plaça Catalunya i a la Plaça Mossèn Jacint Verdaguer per un import de 2’70 euros. En tot cas, sembla una oferta massa minsa per satisfer les necessitats de mobilitat de milers de persones.

En definitiva, la manca d’informació, les aglomeracions, l’augment del temps de viatge i l’insuficient cobertura territorial de l’oferta de bus van fer que molts ciutadans marxessin a dormir amb la sensació que aquella nit l’oferta de transport no havia estat a l’alçada de les circumstàncies.
Però… qui és el responsable d’això?

La resposta a aquesta pregunta pot ser molt variada: TMB, l’Ajuntament de Barcelona, el Barça, la Generalitat de Catalunya, la Lliga de Futbol Professional, Sogecable… En realitat, tots ells, d’una manera o altra, tenen responsabilitat en aquesta qüestió.

Per començar, a TMB i a l’Ajuntament de Barcelona se’ls podria criticar el fet que hagin tirat endavant un pla d’austeritat de la companyia massa rígid, sense preveure excepcions ni comptar amb l’opinió de treballadors, veïns i entitats. Això és cert, però també sembla lògic que se suprimeixi l’ampliació de l’horari del metro quan hi ha partit de futbol (que costa, no ho oblidem, uns 30.000 euros/hora) si, com és el cas, la companyia ha decidit suprimir línies de bus i ha plantejat recentment als seus treballadors la necessitat de reduir els seus sous o de presentar un ERO.

També podria pensar-se que el Barça és el responsable últim dels horaris dels partits de futbol que es juguen al seu camp, però això no és del tot cert, tot i que obté un evident benefici econòmic per la seva retransmissió per televisió. Podria, per tant, tractar d’influir per tal que el partit es programés una mica més d’hora.

La Generalitat de Catalunya no és a priori responsable de la insuficient oferta de transport en un esdeveniment esportiu de la magnitud d’un Barça-Reial Madrid, tot i que la cosa canvia si tenim en compte que la Llei 9/2003, de Mobilitat, assenyala a la Disposició final cinquena que “El Govern ha de presentar al Parlament un estudi -i, si escau, el projecte corresponent- sobre l’establiment d’un tribut que gravi l’impacte sobre la mobilitat dels actes i espectacles de masses, periòdics o puntuals (…)”. Malauradament, aquesta llei, que va ser aprovada per unanimitat pel Parlament català, encara no ha estat desenvolupada, de manera que, ara per ara, la Generalitat de Catalunya no disposa d’un instrument d’aquest tipus, tot i que seria desitjable que adoptés les mesures oportunes per tal que això fos possible al més aviat possible.

Finalment, la Lliga de Futbol Professional, Sogecable i Mediapro (l’altra empresa propietària dels drets d’emissió dels partits) no gestionen el transport públic de Barcelona, lògicament, però determinen l’horari en què es juga un partit de futbol, de manera que “obliguen” a l’Administració a oferir un servei de transport als milers de seguidors que han anat al camp a veure’l. Com que la retransmissió dels drets televisius del futbol és una activitat lucrativa, les empreses que s’hi dediquen haurien de cofinançar el sobrecost d’ampliar l’horari del metro o l’oferta d’autobús els dies de partit.
Conclusions

1x1.trans Lhorari del metro quan hi ha partit de futbolEl que va passar fa tres setmanes ens ha permès treure algunes conclusions i plantejar diferents alternatives.

Sembla evident que, després del caos viscut pels aficionats en trobar-se el metro tancat per pocs minuts, cal adoptar alguna mesura per tal que no torni a haver 10.000 persones que es quedin “tirades” sense un transport públic adequat. I és que no fer-ho danyaria la imatge de TMB, de Barcelona i de l’equip de govern municipal, però, a la vegada, si l’horari del metro i el dels partits de futbol no es coordinen, amb tota probabilitat menys persones hi anirien al camp i, a la llarga, hi haurà menys afició i, per tant, també menys interès per veure els partits per la televisió. Per tant, al final la Lliga de Futbol Professional i els propietaris dels drets d’emissió també hi sortirien perdent.

El secret, doncs, està en què les parts implicades negociïn i assoleixin un acord satisfactori per a tothom. N’hi ha, al nostre entendre, diferents opcions mentre la Generalitat no desenvolupi la Llei de Mobilitat:

- Fer que el partit comenci mitja hora abans. Així, aquest transcorreria pràcticament en la seva totalitat en horari de màxima audiencia, com desitja qui l’emet per televisió, però a la vegada permetria agafar el metro abans que tanqués.

- Mantenir obert més enllà de la mitjanit només les línies de metro que aporten més passatgers quan hi ha partits de futbol al Camp Nou, és a dir, la L3, la L5 i, potser, la L1. Amb elles es vertebra una part molt important de l’oferta de metro de Barcelona. Per arribar a les zones servides per la resta de línies de metro (L2, L4, L9, L10 i L11) caldria recórrer al nitbus.

- Ampliar l’horari del metro només 30 minuts, essent finançada aquesta ampliació a parts iguals entre TMB, el Barça i l’empresa que emetés el partit. En cas de pròrroga del partit, el temps extra que caldria mantenir obert el metro hauria de pagar-lo el Barça o l’empresa propietària dels drets d’emissió.

- Cobrar obligatòriament amb les entrades de futbol els bitllets d’anada i tornada en transport públic, de manera que entre totes aquelles persones que anessin a veure el partit financessin el servei de metro d’aquella nit, encara que després optessin per anar en cotxe o caminant. El Barça també podria contribuir a cofinançar aquests bitllets de transport públic.

Re: El metro i el futbol

Posted: Friday 10/02/2012 23:35
by josep_serre
Jo penso que el tema està clar, el futbol com a fenomen de masses, i que mou gran quantitat de diners també ha de destinar part dels seus recursos a finançar els recursos que el fan directa i indirectament possible, com a mínim parcialment.

Està clar que paguem impostos, però per altres finalitats.

Tot això sens perjudici de que aquestes aportacions no siguin a canvi de res.

Re: El metro i el futbol

Posted: Monday 13/02/2012 14:32
by uriol108
Sem acut una idea maquiavél·lica, si la gent no pot tornar d'un esdeveniment esportiu amb metro, perque no hi hà servei a aquelles hores, com ho farà ? :nose amb vehicle privat ! i on l'aparcarà (si no vol pagar un parking de pagament, amb tota la zona dels voltants del Camp Nou sobresatrurada de vehicles ) en un lloc indegut per a estacionar-hi, com fan la majoria que van al futbol, per exemple al mig de la diagonal als carrils de vianant i bicicletes que hi han habilitats... i quin treurà profit d'això ? Ah la Guardia Urbana que es "forrarà a base de posar multes i retirades de vehicles amb la Grúa...

Per tant a l'Ajuntament ja els va bé que no hi hagi servei de Metro, s'estalvien hores extres de treballadors i tot aixó que guanyen de sancions per estacionament indegut ... :emprenyat

Re: El metro i el futbol

Posted: Monday 13/02/2012 15:50
by Platanito
uriol108 wrote:Per tant a l'Ajuntament ja els va bé que no hi hagi servei de Metro, s'estalvien hores extres de treballadors i tot aixó que guanyen de sancions per estacionament indegut ... :emprenyat
Doncs jo ho aplaudeixo. :plas

Disparitat de criteri

Posted: Monday 13/02/2012 15:58
by Guigui
Més enllà del debat de qui ha de pagar l'ampliació puntual de l'horari de metro per esdeveniments multitudinaris, sobta molt la disparitat de criteri per part de TMB i totes les administracions aplicades entre aquest cas i el del metro nocturn. Així, deixar tirades 10.000 persones per una hora a raó de 30.000 euros els pesa més que 2,5 milions i 300.000 usuaris repartits en tot un any.

A mi, que m'ho expliquin.

Re: El metro i el futbol

Posted: Monday 13/02/2012 17:28
by josep_serre
Platanito wrote:
uriol108 wrote:Per tant a l'Ajuntament ja els va bé que no hi hagi servei de Metro, s'estalvien hores extres de treballadors i tot aixó que guanyen de sancions per estacionament indegut ... :emprenyat
Doncs jo ho aplaudeixo. :plas

Tranquil que tampoc serà així, si hi ha una circumstància en què és permesa la llei de la selva a l'hora d'aparcar és sa majestat el futbol.

Multes als futbolers mal aparcats

Posted: Monday 13/02/2012 17:53
by Guigui
Doncs jo ja he llegit vàries vegades que la Guardia Urbana sí que passa per multar els cotxes mal aparcats en dia de futbol.

Re: El metro i el futbol

Posted: Monday 13/02/2012 19:20
by wefer
josep_serre wrote:Tranquil que tampoc serà així, si hi ha una circumstància en què és permesa la llei de la selva a l'hora d'aparcar és sa majestat el futbol.
I els dies de Nadal i St. Esteve, on el codi de circulació a Barcelona deixa de ser vigent, tant pel que fa a l'aparcament com en molts altres aspectes. És patètic i propi d'una república bananera que, en certes circumstàncies periòdiques, es permeti l'incompliment massiu de les normes bàsiques de convivència ciutadana.

Re: Disparitat de criteri

Posted: Monday 13/02/2012 20:07
by lithops
Guigui wrote:Més enllà del debat de qui ha de pagar l'ampliació puntual de l'horari de metro per esdeveniments multitudinaris, sobta molt la disparitat de criteri per part de TMB i totes les administracions aplicades entre aquest cas i el del metro nocturn. Així, deixar tirades 10.000 persones per una hora a raó de 30.000 euros els pesa més que 2,5 milions i 300.000 usuaris repartits en tot un any.

A mi, que m'ho expliquin.
Guigui, m'he perdut amb els números :x

300.000 usuaris l'any suposa una mitjana de 5.770 usuaris setmanals.

TMB diu que 33.000 usuaris fan servir el metro el dissabte, quin horari d'obertura contemplen?

Joaquim Forn diu que entre la mitjanit i les 7 del mati utilitzen el metro 86.000 usuaris.

Sincerament, no entenc aquest ball de números, m'he tornat :boig ?

Horaris diferents, xifres diferents

Posted: Monday 13/02/2012 22:03
by Guigui
L'horari nocturn, entès com a horari que en qualsevol altra vigília de festiu o cap de setmana estaria tancat, és de 2 a 6. D'aquí la discrepància amb les xifres de 0 a 7 i del dissabte en global, una indicació molt imprecisa pel que fa a l'horari exacte comptabilitzat.

Però ja que t'has pres la molèstia de comptabilitzar els usuaris per setmana, resulta que són poc més de la meitat dels que agafen el metro en una hora, i els estaments públics donen prioritat a una opció estadísticament 8 vegades menys rendible tant socialment com econòmica. Insisteixo, no dic que TMB i l'ajuntament hagin de pagar els capricis televisius del futbol, però sí que sobta aquesta disparitat de criteri en relació amb un servei tan extensiu com el metro nocturn.

Re: Horaris diferents, xifres diferents

Posted: Tuesday 14/02/2012 16:01
by lithops
Guigui wrote: Però ja que t'has pres la molèstia de comptabilitzar els usuaris per setmana, resulta que són poc més de la meitat dels que agafen el metro en una hora, i els estaments públics donen prioritat a una opció estadísticament 8 vegades menys rendible tant socialment com econòmica. Insisteixo, no dic que TMB i l'ajuntament hagin de pagar els capricis televisius del futbol, però sí que sobta aquesta disparitat de criteri en relació amb un servei tan extensiu com el metro nocturn.
Precisament per això dubtava de la veracitat d'aquesta dada, costa creure que enfrontin d'una banda, 5.700 passatgers aprox. transportats en 4 hores de servei extra cada dissabte nit, i d'altra, 10.000 passatgers aprox. que requereixen el servei de manera esporàdica i localitzats en un punt concret de la xarxa, i que guanyi l'opció més cara.

El Sr. Forn podria dir amb més exactitut quantes persones viatgen entre les 2 i les 6 de matinada, ell ho sap segur.

Salutacions
Josep Maria

Re: El metro i el futbol

Posted: Sunday 04/03/2012 14:38
by Adolescent barceloní
Hi ha unes coses que es diuen "NitBus".

Si nó, que el Trambaix funcioni tota la nit en dies de partit. Això sí, que posin primer mesures per tal que ningú entri sense pagar...