Proposta reforma estacions Hospitalet, Molins, Castelldefels
Proposta reforma estacions Hospitalet, Molins, Castelldefels
Obro aquest fil separat de les altres propostes perquè em sembla prou important (moderació decidirà, de tota manera ):
Avui he vist a La Vanguardia una foto de l´estació de L´Hospitalet de Llobregat, i m´he convençut de que és possible de canviar la configuració de la platja de vies passants (les de cul de sac no tenen remei, em temo).
La idea és fer de la via passant sense andana la via principal direcció Molins, construint-hi una andana amb pas inferior i etc.
Així, les vies 2 (l´actual principal direcció Molins) i 3 quedarien com a vies passants per apartar-hi trens origen/final L´Hospitalet, amb la qual cosa ens treuriem de sobre molts dels cisallaments actuals en aquesta estació, que tants i tants disgustos causen als usuaris de rodalies.
Sóc partidari de fer el mateix a les estacions de Molins de Rei i Castelldefels, hi ha espai de sobra, seria una obra no gens cara i fàcil de fer, i la fluidesa de la xarxa de rodalies (línies R1, R2, R3, R4 i ves a saber si també R7) es veuria afectada i milloraria crec que força, ja que permetria el pas de més trens en no haver-hi tants cisallaments.
Així es tindria una configuració de vies molt semblant a la de Terrassa-Renfe, que crec que és ideal per l´establiment de serveis amb origen/final a la mateixa.
Em costa força de creure que no hi hagin pensat abans (i que jo no hi hagi caigut fins ara), l´obra seria força simple.
Què en penseu?
Avui he vist a La Vanguardia una foto de l´estació de L´Hospitalet de Llobregat, i m´he convençut de que és possible de canviar la configuració de la platja de vies passants (les de cul de sac no tenen remei, em temo).
La idea és fer de la via passant sense andana la via principal direcció Molins, construint-hi una andana amb pas inferior i etc.
Així, les vies 2 (l´actual principal direcció Molins) i 3 quedarien com a vies passants per apartar-hi trens origen/final L´Hospitalet, amb la qual cosa ens treuriem de sobre molts dels cisallaments actuals en aquesta estació, que tants i tants disgustos causen als usuaris de rodalies.
Sóc partidari de fer el mateix a les estacions de Molins de Rei i Castelldefels, hi ha espai de sobra, seria una obra no gens cara i fàcil de fer, i la fluidesa de la xarxa de rodalies (línies R1, R2, R3, R4 i ves a saber si també R7) es veuria afectada i milloraria crec que força, ja que permetria el pas de més trens en no haver-hi tants cisallaments.
Així es tindria una configuració de vies molt semblant a la de Terrassa-Renfe, que crec que és ideal per l´establiment de serveis amb origen/final a la mateixa.
Em costa força de creure que no hi hagin pensat abans (i que jo no hi hagi caigut fins ara), l´obra seria força simple.
Què en penseu?
Re: Proposta reforma estacions Hospitalet, Molins, Castellde
No ho veig possible, degut a que el terreny ADIF acaba tot just al mur de la VIA 4 (la que actualment no té andana). Hauries de demanar permís a l'Ajuntament per expropiar part de l'Avinguda Can Serra i el Parc de la Resina. S'hauria de demolir l'andana central minúscula existent i col.locar-la al costat muntanya, però no quedaria espai per fer un altra andana per donar servei a les vies 2-3 que dius passants i llavors no podrien donar servei de passatgers.437.001 wrote:Obro aquest fil separat de les altres propostes perquè em sembla prou important (moderació decidirà, de tota manera ):
Avui he vist a La Vanguardia una foto de l´estació de L´Hospitalet de Llobregat, i m´he convençut de que és possible de canviar la configuració de la platja de vies passants (les de cul de sac no tenen remei, em temo).
La idea és fer de la via passant sense andana la via principal direcció Molins, construint-hi una andana amb pas inferior i etc.
Així, les vies 2 (l´actual principal direcció Molins) i 3 quedarien com a vies passants per apartar-hi trens origen/final L´Hospitalet, amb la qual cosa ens treuriem de sobre molts dels cisallaments actuals en aquesta estació, que tants i tants disgustos causen als usuaris de rodalies.
Sóc partidari de fer el mateix a les estacions de Molins de Rei i Castelldefels, hi ha espai de sobra, seria una obra no gens cara i fàcil de fer, i la fluidesa de la xarxa de rodalies (línies R1, R2, R3, R4 i ves a saber si també R7) es veuria afectada i milloraria crec que força, ja que permetria el pas de més trens en no haver-hi tants cisallaments.
Així es tindria una configuració de vies molt semblant a la de Terrassa-Renfe, que crec que és ideal per l´establiment de serveis amb origen/final a la mateixa.
Em costa força de creure que no hi hagin pensat abans (i que jo no hi hagi caigut fins ara), l´obra seria força simple.
Què en penseu?
I de poder-se expropiar, tenim el problema de l'entrada subterrània a un parking municipal que està també al costat del mur extern de l'estació.
Re: Proposta reforma estacions Hospitalet, Molins, Castellde
He vist la foto, i crec que seria possible construir una andana entre la via 4 i el mur.
Evidentment no seria una andana de les més amples, però no seria més estreta que la de les vies 2/3.
I si calgués gratar el mur una miqueta, es podria fer tranquilament: cap parking estaria MAI tant a prop de les vies, trencaria la servitud.
El que no acabo d´entendre és per què cada cop que algú diu de fer una cosa nova, n´hi ha que entenen que "en compensació" cal treure´n una altra que ja hi és.
Què et fa pensar que vull que treguin l´andana de les vies 2/3 quan precisament és l´andana CLAU de tot el què dic?
L´andana de les vies 2/3 no s´ha de tocar de cap manera, ja que és des d´on sortirien i on arribarien MOLTS rodalies.
Ok, és estreta, però precisament, si és l´andana on acabarien/començarien molts rodalies, no caldria que fós ampla com la rambla, no?
No hi hauria aglomeracions més que quan el tren estigués parat.
Al cap i a la fi, l´andana per a la via 4 que proposo no seria gran cosa més que un lloc per a que els passatgers que anéssin direcció Molins i més enllà, que són menys que els que van direcció Sants, i els que hi baixéssin anirien directes cap al pas inferior.
I si a més, avui en dia no hi ha CAP tren que no pari a L´Hospitalet perquè la línia és exclusiva de rodalies, hi hauria algun risc d´aglomeracions insuportables? No ho crec pas.
Evidentment no seria una andana de les més amples, però no seria més estreta que la de les vies 2/3.
I si calgués gratar el mur una miqueta, es podria fer tranquilament: cap parking estaria MAI tant a prop de les vies, trencaria la servitud.
El que no acabo d´entendre és per què cada cop que algú diu de fer una cosa nova, n´hi ha que entenen que "en compensació" cal treure´n una altra que ja hi és.
Què et fa pensar que vull que treguin l´andana de les vies 2/3 quan precisament és l´andana CLAU de tot el què dic?
L´andana de les vies 2/3 no s´ha de tocar de cap manera, ja que és des d´on sortirien i on arribarien MOLTS rodalies.
Ok, és estreta, però precisament, si és l´andana on acabarien/començarien molts rodalies, no caldria que fós ampla com la rambla, no?
No hi hauria aglomeracions més que quan el tren estigués parat.
Al cap i a la fi, l´andana per a la via 4 que proposo no seria gran cosa més que un lloc per a que els passatgers que anéssin direcció Molins i més enllà, que són menys que els que van direcció Sants, i els que hi baixéssin anirien directes cap al pas inferior.
I si a més, avui en dia no hi ha CAP tren que no pari a L´Hospitalet perquè la línia és exclusiva de rodalies, hi hauria algun risc d´aglomeracions insuportables? No ho crec pas.
Re: Proposta reforma estacions Hospitalet, Molins, Castellde
En el cas de Castelldefels ho veig inviable, hi ha molts trens que no s'aturen a l'estació i que passen a velocitats elevades, per la qual cosa no es podrien desviar les vies principals.
Re: Proposta reforma estacions Hospitalet, Molins, Castellde
Has estat a Meaux (AM de París)?
Saps quina és la configuració de vies de l´estació de Meaux, i quants rodalies hi passen, i quants trens sense parada hi passen?
Doncs té justament la mateixa configuració que proposo per Castelldefels.
Saps quina és la configuració de vies de l´estació de Meaux, i quants rodalies hi passen, i quants trens sense parada hi passen?
Doncs té justament la mateixa configuració que proposo per Castelldefels.
Re: Proposta reforma estacions Hospitalet, Molins, Castellde
No tinc clar la separació entre el mur de l'estació i el G.L.O. (Gàlib Lliure Ocupació) de la via, és a dir caldria tenir una referència més acurada i a escala de si ens hi cabria l'andana que proposes. Només he trobat aquest plànol urbanísitc i sembla que les pantalles del parking són sota la línia del mur extern de l'estació.437.001 wrote:He vist la foto, i crec que seria possible construir una andana entre la via 4 i el mur.
Evidentment no seria una andana de les més amples, però no seria més estreta que la de les vies 2/3.
I si calgués gratar el mur una miqueta, es podria fer tranquilament: cap parking estaria MAI tant a prop de les vies, trencaria la servitud.
El que no acabo d´entendre és per què cada cop que algú diu de fer una cosa nova, n´hi ha que entenen que "en compensació" cal treure´n una altra que ja hi és.
Què et fa pensar que vull que treguin l´andana de les vies 2/3 quan precisament és l´andana CLAU de tot el què dic?
L´andana de les vies 2/3 no s´ha de tocar de cap manera, ja que és des d´on sortirien i on arribarien MOLTS rodalies.
Ok, és estreta, però precisament, si és l´andana on acabarien/començarien molts rodalies, no caldria que fós ampla com la rambla, no?
No hi hauria aglomeracions més que quan el tren estigués parat.
del tren,
Al cap i a la fi, l´andana per a la via 4 que proposo no seria gran cosa més que un lloc per a que els passatgers que anéssin direcció Molins i més enllà, que són menys que els que van direcció Sants, i els que hi baixéssin anirien directes cap al pas inferior.
I si a més, avui en dia no hi ha CAP tren que no pari a L´Hospitalet perquè la línia és exclusiva de rodalies, hi hauria algun risc d´aglomeracions insuportables? No ho crec pas.
- Attachments
-
- carto.gif (58.38 KiB) Viewed 8456 times
Re: Proposta reforma estacions Hospitalet, Molins, Castellde
Ho he remirat a http://www.trenscat.cat, i crec que hi ha prou espai per a una andana a la via 4, tot i que s´hauria de gratar el mur.
Crec que és impossible que el mur del parking estigui tant a prop del mur de contenció, que de tota manera és molt antic i es pot retocar.
Fotos de l´estació de L´Hospitalet de Llobregat:
http://www.trenscat.com/renfe/hospitale ... at_ct.html
Aquí fotos de l´estació de Molins, on proposo la mateixa actuació:
http://www.trenscat.com/renfe/molinsderei_ct.html
I aquí fotos de l´estació de Castelldefels, on també ho proposo:
http://www.trenscat.com/renfe/castelldefels_ct.html
Crec que és impossible que el mur del parking estigui tant a prop del mur de contenció, que de tota manera és molt antic i es pot retocar.
Fotos de l´estació de L´Hospitalet de Llobregat:
http://www.trenscat.com/renfe/hospitale ... at_ct.html
Aquí fotos de l´estació de Molins, on proposo la mateixa actuació:
http://www.trenscat.com/renfe/molinsderei_ct.html
I aquí fotos de l´estació de Castelldefels, on també ho proposo:
http://www.trenscat.com/renfe/castelldefels_ct.html
Re: Proposta reforma estacions Hospitalet, Molins, Castellde
Cap opinió més?
Re: Proposta reforma estacions Hospitalet, Molins, Castellde
Estamos trabajando en ello. Esperemos al fin de semana.
Re: Proposta reforma estacions Hospitalet, Molins, Castellde
La idea em sembla molt bona,peró espero que aixó signifiqui una millora en les freqüències de pas,sobretot de L'Hospitalet cap a baix.
Peró no se si el túnel de Pl.catalunya permetria més circulacions...
Peró no se si el túnel de Pl.catalunya permetria més circulacions...
Re: Proposta reforma estacions Hospitalet, Molins, Castellde
Un moment, no correm, "només" fa falta que es posi en pràctica, no cal parlar de freqüències de pas abans que aquesta reforma estigui, no ja en obres, sinó en boca dels responsables de fer-la, i per això em sembla que faria falta alguna altra cosa.Mako448 wrote:La idea em sembla molt bona,peró espero que aixó signifiqui una millora en les freqüències de pas,sobretot de L'Hospitalet cap a baix.
Entre L´Hospitalet i Arc de Triomf, el límit seria 32 circulacions per hora i sentit, que és el límit mundial absolut, i que es troba a les rodalies de París (l´RER), en concret al tram Châtelet-Gare du Nord, línies B i D de rodalies París.Peró no se si el túnel de Pl.catalunya permetria més circulacions...
Re: Proposta reforma estacions Hospitalet, Molins, Castellde
Tal com ho expliques no ho veig clar, ho millor dit, diria directament que no, si la via 2 és principal ho és per alguna cosa, bàsicament perquè és una via ràpida d'entrada i sortida, no ha de passar per cap canvi d'agulles, fer la via principal cap a Molins la que hi ha al costat del mur implica un alentiment de la marxa tant per entrar com per sortir. Aleshores, per què no deixes la 2 tal com està i fas que la 3 (que ja s'utilitza de tant en tant) i la "4" siguin per acabar/iniciar recorregut? De totes maneres, a una estació amb 8 vies mortes on a cadascuna hi caben varios trens caldria justificar el perquè de la necessitat d'aquestes obres, sinó és per una millora de freqüències considero que amb el tema dels cisallaments no hi ha prou justificació.437.001 wrote:La idea és fer de la via passant sense andana la via principal direcció Molins, construint-hi una andana amb pas inferior i etc.
Així, les vies 2 (l´actual principal direcció Molins) i 3 quedarien com a vies passants per apartar-hi trens origen/final L´Hospitalet, amb la qual cosa ens treuriem de sobre molts dels cisallaments actuals en aquesta estació, que tants i tants disgustos causen als usuaris de rodalies.
Sóc partidari de fer el mateix a les estacions de Molins de Rei i Castelldefels...
A Molins tres quarts del mateix, per què alentir la marxa dels tres cap a Martorell a l'entrada i sortida? En aquest cas les vies 3 i 5 comparteixen andana i són perfectament aptes per acollir els tres amb final/inici de recorregut.
De Castelldefels no dic res perquè no tinc prou referències sobre l'estació.
Salutacions
Josep Maria
Re: Proposta reforma estacions Hospitalet, Molins, Castellde
Hi ha tota la justificació del món per la senzilla raó que els cisallaments de L´Hospitalet són la primera causa de problemes als rodalies del túnel de Plaça Catalunya.lithops wrote:Tal com ho expliques no ho veig clar, ho millor dit, diria directament que no, si la via 2 és principal ho és per alguna cosa, bàsicament perquè és una via ràpida d'entrada i sortida, no ha de passar per cap canvi d'agulles, fer la via principal cap a Molins la que hi ha al costat del mur implica un alentiment de la marxa tant per entrar com per sortir. Aleshores, per què no deixes la 2 tal com està i fas que la 3 (que ja s'utilitza de tant en tant) i la "4" siguin per acabar/iniciar recorregut? De totes maneres, a una estació amb 8 vies mortes on a cadascuna hi caben varios trens caldria justificar el perquè de la necessitat d'aquestes obres, sinó és per una millora de freqüències considero que amb el tema dels cisallaments no hi ha prou justificació.
Això ho sap tothom.
A Castelldefels tres quarts del mateix, quantes vegades el teu R2 o regional s´ha parat abans de Castelldefels per deixar entrar a la via d´apartar trens un R2 amb final a Castelldefels? La tira.
I a Molins també.
Amb aquesta obra es guanyaria capacitat i fluidesa.
No hi ha res, absolutament res, a alentir: tots els trens que passen per Molins i L´Hospitalet paren a aquestes estacions o hi finalitzen recorregut.A Molins tres quarts del mateix, per què alentir la marxa dels tres cap a Martorell a l'entrada i sortida? En aquest cas les vies 3 i 5 comparteixen andana i són perfectament aptes per acollir els tres amb final/inici de recorregut.
La línia entre Barcelona-Sants i El Papiol és exclusiva de rodalies, no hi passen altres trens tret que hi hagi una incidència greu en altres línies.
En el cas de Castelldefels sí que implicaria una petita reducció de temps de trajecte (d´uns segons, res més) en els trens que no hi féssin parada, que són la gran majoria dels regionals de Tarragona i Valls, i la totalitat dels Talgos, Euromeds, Alaris que passen per l´estació en direcció Barcelona. No hi hauria cap reducció de temps de trajecte en els rodalies, ja que tots paren a Castelldefels o hi finalitzen recorregut.De Castelldefels no dic res perquè no tinc prou referències sobre l'estació.
Re: Proposta reforma estacions Hospitalet, Molins, Castellde
Jo crec que crear unes vies sense cisallaments a Hospitatet és efectivament molt bona idea ja que s´evitarien molts problemes i la terminal guanyaria molts operativitat. Altre cosa és la definició de les andanes, que han de ser prou amples i més si es vol tenir un pas inferior accessible fins a elles. A Molins no crec que es pugui fer (no hi ha espai, no es podria ficar segurament més que una via al mig i la via general externa tindria radis petits) ni que estigui justificat.
Re: Proposta reforma estacions Hospitalet, Molins, Castellde
S´ha d´escollir entre tenir andanes amples, o fluidesa del tràfic. Ara ja hi ha una andana estreta a L´Hospitalet per lers vies 2 i 3, una andana nova a la via 4 no seria més estreta. Convé recordar que tots els trens que passen per L´Hospitalet hi paren, o sigui que no cal pensar en trens passant-hi a gran velocitat sense parada.Toni wrote:Jo crec que crear unes vies sense cisallaments a Hospitatet és efectivament molt bona idea ja que s´evitarien molts problemes i la terminal guanyaria molts operativitat. Altre cosa és la definició de les andanes, que han de ser prou amples i més si es vol tenir un pas inferior accessible fins a elles.
I tant que es pot fer, hi ha espai de sobres, més que a L´Hospitalet, i no tindria un radi de corba tan petit, tot i que cal recordar que TOTS ELS TRENS PAREN A MOLINS, no n´hi ha ni un que no hi pari tret de que es tracti d´una circulació de servei, per tant no és necessària cap via de pas a gran velocitat.A Molins no crec que es pugui fer (no hi ha espai, no es podria ficar segurament més que una via al mig i la via general externa tindria radis petits) ni que estigui justificat.
Re: Proposta reforma estacions Hospitalet, Molins, Castellde
Os dejo las imágenes que he tomado hoy de la zona en cuestión.
Veo bien intentar evitar el cizallamiento a la entrada de L'Hospitalet, pero de hacerse vía general pasante la Vía 4 dirección St Vicenç de Calders y dejar la 1 dirección BCN-SANTS, tan sólo evitaríamos los cizallamientos de los trenes que salieran - entraran de las vías 2-3, porque todos los trenes que fueran a las vías actuales de topera tendrían el mismo problema. Cortan el tráfico dirección BCN-SANTS formando tapón en ambas direcciones.
Respecto a las dificultades técnicas de poner en servicio la Vía 4 con andén de viajeros, como podéis ver en las fotos el muro está muy pegado, y deberíamos evitar de algún modo los postes de catenaria integrándolos en el propio andén, dejándolo en algunas zonas prácticamente intransitable y haciendo un nuevo paso inferior. El actual no está adaptado a PMR y no permite fluideza de intercambio de viajeros al ser el andén muy estrecho y no caber más de 2 personas a la misma vez.
Bueno dejo las fotos y seguimos hablando.
Veo bien intentar evitar el cizallamiento a la entrada de L'Hospitalet, pero de hacerse vía general pasante la Vía 4 dirección St Vicenç de Calders y dejar la 1 dirección BCN-SANTS, tan sólo evitaríamos los cizallamientos de los trenes que salieran - entraran de las vías 2-3, porque todos los trenes que fueran a las vías actuales de topera tendrían el mismo problema. Cortan el tráfico dirección BCN-SANTS formando tapón en ambas direcciones.
Respecto a las dificultades técnicas de poner en servicio la Vía 4 con andén de viajeros, como podéis ver en las fotos el muro está muy pegado, y deberíamos evitar de algún modo los postes de catenaria integrándolos en el propio andén, dejándolo en algunas zonas prácticamente intransitable y haciendo un nuevo paso inferior. El actual no está adaptado a PMR y no permite fluideza de intercambio de viajeros al ser el andén muy estrecho y no caber más de 2 personas a la misma vez.
Bueno dejo las fotos y seguimos hablando.
Re: Proposta reforma estacions Hospitalet, Molins, Castellde
No estic 100% d'acord amb la teva afirmació però com en determinades circumstàncies el cisallaments poden agreujar els problemes de retards considero que no cal que insisteixi en el tema.437.001 wrote: Hi ha tota la justificació del món per la senzilla raó que els cisallaments de L´Hospitalet són la primera causa de problemes als rodalies del túnel de Plaça Catalunya.
Això ho sap tothom.
Si les vies passants fossin la 4 de L'H i la 5 de Molins obligues el trens a reduir la velocitat per passar per 1/2 canvis d'agulles abans d'arribar a l'andana, a la sortida es retarda que els trens puguin accelerar fins que no hi passi el darrer cotxe. Per això et deia que es respectessin les actuals vies principals a L'H i a Molins, que a L'H s'utilitzin les 3 i 4 com a inici/final de recorregut i a Molins la 3 i 5 tal com està ara, a Molins no veig que s'hagi de tocar res.No hi ha res, absolutament res, a alentir: tots els trens que passen per Molins i L´Hospitalet paren a aquestes estacions o hi finalitzen recorregut.
La línia entre Barcelona-Sants i El Papiol és exclusiva de rodalies, no hi passen altres trens tret que hi hagi una incidència greu en altres línies.
Disculpa però se'm fa molt estranya la imatge que proposes, que un tren sense parada hagi de reduir velocitat per disposar-se a passar per un canvi de vies que el portarà a la via desviada més llunyana mentre que a la via principal hi ha aturat un rodalies esperant l'hora de sortir (o no) se'm fa tremendament complicat d'imaginar-ho. Per cert, fins a quina velocitat haurien de reduir per passar pel canvi de vies?En el cas de Castelldefels sí que implicaria una petita reducció de temps de trajecte (d´uns segons, res més) en els trens que no hi féssin parada, que són la gran majoria dels regionals de Tarragona i Valls, i la totalitat dels Talgos, Euromeds, Alaris que passen per l´estació en direcció Barcelona. No hi hauria cap reducció de temps de trajecte en els rodalies, ja que tots paren a Castelldefels o hi finalitzen recorregut.
Salutacions
Josep Maria
Re: Proposta reforma estacions Hospitalet, Molins, Castellde
Això és el que succeeix a Bellvitge, en sentit Sants. Crec que s'hauria d'evitar que passés el mateix.lithops wrote:Disculpa però se'm fa molt estranya la imatge que proposes, que un tren sense parada hagi de reduir velocitat per disposar-se a passar per un canvi de vies que el portarà a la via desviada més llunyana mentre que a la via principal hi ha aturat un rodalies esperant l'hora de sortir (o no) se'm fa tremendament complicat d'imaginar-ho. Per cert, fins a quina velocitat haurien de reduir per passar pel canvi de vies?En el cas de Castelldefels sí que implicaria una petita reducció de temps de trajecte (d´uns segons, res més) en els trens que no hi féssin parada, que són la gran majoria dels regionals de Tarragona i Valls, i la totalitat dels Talgos, Euromeds, Alaris que passen per l´estació en direcció Barcelona. No hi hauria cap reducció de temps de trajecte en els rodalies, ja que tots paren a Castelldefels o hi finalitzen recorregut.
Salutacions
Josep Maria
Re: Proposta reforma estacions Hospitalet, Molins, Castellde
Exactament.lithops wrote: No estic 100% d'acord amb la teva afirmació però com en determinades circumstàncies el cisallaments poden agreujar els problemes de retards considero que no cal que insisteixi en el tema.
Tal volta no m´he explicat bé. Del què es tracta és de fer la via 4 de l´Hospitalet la principal.Si les vies passants fossin la 4 de L'H i la 5 de Molins obligues el trens a reduir la velocitat per passar per 1/2 canvis d'agulles abans d'arribar a l'andana, a la sortida es retarda que els trens puguin accelerar fins que no hi passi el darrer cotxe. Per això et deia que es respectessin les actuals vies principals a L'H i a Molins, que a L'H s'utilitzin les 3 i 4 com a inici/final de recorregut i a Molins la 3 i 5 tal com està ara, a Molins no veig que s'hagi de tocar res.
Per tant caldria modificar la configuració de vies, si no es modifica la configuració de vies, no val la pena que es converteixi en la via principal.
Ho entens millor ara?
El canvi de vies NO el portarà a la via desviada, sino que la via que ARA és la desviada serà la principal.Disculpa però se'm fa molt estranya la imatge que proposes, que un tren sense parada hagi de reduir velocitat per disposar-se a passar per un canvi de vies que el portarà a la via desviada més llunyana mentre que a la via principal hi ha aturat un rodalies esperant l'hora de sortir (o no) se'm fa tremendament complicat d'imaginar-ho. Per cert, fins a quina velocitat haurien de reduir per passar pel canvi de vies?
Ja ho entens?
Implicarà potser no passar a 160, però si a 80 o 90, amb la qual cosa només es perden segons.
Re: Proposta reforma estacions Hospitalet, Molins, Castellde
Precisament, el que proposo és una actuació per què NO PASSI el què passa a Bellvitge i que els trens hi puguin passar potser no a 160, però sí a 80 o 90...Sagrerenc wrote:Això és el que succeeix a Bellvitge, en sentit Sants. Crec que s'hauria d'evitar que passés el mateix.