Page 1 of 1
Integració tarifària, prou assumida?
Posted: Wednesday 07/03/2012 13:44
by metring
Obro fil per tractar si la integració tarifària, sigui de Barcelona, Lleida, Tarragona o Girona, penseu si la gent l'ha assumit prou bé, o si es continua fent servir el mínim de transbordaments o només un, tal i com va declara un responsable dels busos de TMB el passat dilluns, cosa que va fer que hi haguessin excessives línies, per tal que la majoria de gent només fes servir una.
I les institucions?
Posted: Wednesday 07/03/2012 13:52
by Guigui
Jo aprofito la integració per anar de casa (estació Penitents) Francesc Macià, per exemple. En lloc del 27, agafo l'L3 fins a la Diagonal i qualsevol autobús que hi passi.
Ara bé, també caldria introduir un altre tema en el debat: les operadores i institucions (AMB, ATM, etc.), també han assumit la integració?
Alguns casos recents i el poti-poti de la nomenclatura d'alguns intercanviadors conviden a pensar que no.
Re: Integració tarifària, prou assumida?
Posted: Wednesday 07/03/2012 19:32
by lithops
El comentari del resposable de TMB em sembla un insult a la intel.ligència dels usuaris, no es pot agafar una dada estadística (espero que sigui representativa) i maltractar-la d'aquesta manera, la dada et mostra un fet però no el perquè del comportament dels usuaris, d'on a tret que no tenim assumida la integració tarifaria?
Quan una persona es planteja fer un desplaçament valora les opcions que té i tria la que li resulta més còmode, si això ho aconsegueix fent un únic trajecte, per què ha de pensar en fer transbordaments?
A la pàgina de TMB al facebook es pot llegir aquest comentari d'una usuària:
Els veïns de Sant Andreu, Sagrera, Trinitat Vella, Bon Pastor, representats pels respectius caps de les Associacions de VeÏns, varem fer una reunió molt clarificadora dins de l´Ajuntament de Sant Andreu per parlar de les mancances que presenten aquestes parts de Barcelona a nivell viari- mobilitat . El sos-director de TMB, el regidor del barri ens varen escoltar i prendre nota de les peticions que es van posar sobre la taula. Ara us demanem que no quedin a la paparera i entengueu que estem molt desesperats davant de tants problemes per accedir a certes parts de Barcelona, sobretot a centres hospitalaris, educatius,etc... Amb metro hem de fer fins a tres canvis, amb busos també. Ens vareu demanar entendre la política dels transbordament, però fer-ne fins a tres, o bé baixar d´un bus, caminar tres carrers i agafar l´altre no és normal donat que paguem per aquest transport el bitllet més car de tot el país.
És evident que aquesta persona no forma part de la dada estadística del responsable de TMB, fer fins a tres transbordaments no es tenir assumida la integració tarifaria?
Salutacions
Josep Maria
Confusió de termes
Posted: Thursday 08/03/2012 0:08
by Guigui
Amb metro hem de fer fins a tres canvis, amb busos també.
En tot cas, seran dos (3 trajectes = 2 transbordaments).
Re: Integració tarifària, prou assumida?
Posted: Thursday 08/03/2012 9:22
by Fran-Ikarus
Serien molt més significatives dades per districte o barri de residència.
La gent que visqui a l'Eixample i que majoritàriament es desplaci a zones cèntriques de Barcelona, està clar que pocs transbordaments farà si té a prop una estació de Metro (molt habitual), o si utilitza una línia de bus de les moltes que hi passen.
En canvi, la gent que visqui en barris, o en indrets d'aquests, on el Metro no hi arriba (menys que fa dècades, però n'hi ha) es veu sovint abocada al transbordament, per exemple agafant un bus que els acosti al Metro.
I òbviament, com ja s'ha dit, si a algú ja li va bé un mitjà de transport per assolir la totalitat del seu desplaçament, no transbordarà per transbordar.
Posted: Saturday 10/03/2012 15:31
by Ecomobisostrans
metring wrote:Obro fil per tractar si la integració tarifària, sigui de Barcelona, Lleida, Tarragona o Girona, penseu si la gent l'ha assumit prou bé, o si es continua fent servir el mínim de transbordaments o només un, tal i com va declara un responsable dels busos de TMB el passat dilluns, cosa que va fer que hi haguessin excessives línies, per tal que la majoria de gent només fes servir una.
Jo ho veig al revés, no es que la falta de costum a l'enllaç porti a que hi hagi moltes línies, sino que el fet de que hi hagi moltes línies dona lloc a la falta de costum a l'enllaç.
La mobilitat ha de ser planificada amb criteris tècnics, escoltant als veins i les seves propostes, però no basant-se especialment en això.
Si reestructuren la xarxa deixant una línia per corredor, mes els bus de barri on faci falta, això si, amb elevades freqüències, la gent acabara enllaçant si o si, tal com es fa a altres ciutats europees.
Xarxa ortogonal
Posted: Saturday 10/03/2012 15:43
by Guigui
De fet, aquesta era la línia mestra de la proposta de remodelació integral de la xarxa de bus a Barcelona, que finalment ha dut a la superposició de la xarxa existent amb el Retbus, que ni tan sols se sap si s'acabarà fent de debò o no.
Re: Integració tarifària, prou assumida?
Posted: Monday 12/03/2012 15:22
by davida
El primer que no te asumida la integració tarifària es TMB.
Poso un exemple:
Treballo a l'Illa (Diagonal Numancia), una zona sense Metro i el tramvia nomes serveix cap a una direcció. Per tant tinc que agafar un bus fins al Metro:
Opcio a:
- Illa - Metro Sants Estació: De baixada hi han 2 linies: 30 i 78. Freqüencies 10 i 15min. Problema que et pots pasar 15 minuts esperan un bus, quan en 15 min arribes a Sants caminant. Els autobusos arriben mig buits a la cantonada Diagonal Numancia i s'emple en aquest tram.
- Illa - Metro Verdaguer: Hi han 3 linies 6, 33 i 34. A les hores punta al tram de la Verdaguer - Francesc Macia els autobusos a reventar que moltes vegades tens que esperar al següent.
Jo podria agafar de porta a porta el 34, pero tarda massa estona, a mes de la volta per Sant Andreu.
Doncs Tmb es qui s'encaparra a fer liniea megallargues, quan posiblement el que es necesita son linies d'aportació al Metro. De Francesc Macia a Zona Universitaria vaig mig buit i no s'hi cap de al tram central de la Diagonal. Potser seria convenient crec liniea curtes d'aportació:
- (Glories)- Verdaguer - Francesc Macià - (Maria Cristina).
- Major de Sarria - Sants Estació.
Aqueste linies potser nomes tenen que funcionar en hora punta, ja que la resta del dia queden cobertes per les normals.
Es tenen que crear linies de gran freqüencia i trajectes curts, per servir on no arriba el Metro.
Re: Integració tarifària, prou assumida?
Posted: Monday 12/03/2012 20:38
by Sagrerenc
La integració dels transports públics no consisteix només en integrar les tarifes sinó també els horaris i tots els sistemes d'informació. El dia que a Barcelona es va decidir integrar els diferents modes de transport en un únic bitllet no es va aprofitar per canviar els recorreguts de les línies ni els horaris. Fins i tot es dóna el cas que, dins d'una mateixa companyia (Rodalies Renfe, per exemple) els horaris de diferents línies no estan sincronitzats.
Algun dia, quan tingui temps, m'agradaria obrir un fil explicant com funciona el transport públic a Tolosa de Llenguadoc, que és on visc actualment. Però per posar un exemple, al barri on visc no hi ha cap línia d'autobús que em porti al centre de la ciutat, ja que hi puc anar perfectament en Metro. Les dues línies d'autobús que hi ha el meu barri surten des de l'estació de Metro i serveixen zones allunyades del suburbà. A més, els bitllets senzills també estan integrats.
A Barcelona li cal una completa reforma del transport públic de superfície. No pot ser que les línies d'autobús actuals siguin una herència dels antics tranvies i troleibusos i que durant els últims 50 anys només s'hagin fet retocs a aquesta xarxa, sense que s'hagi repensat de dalt a baix. Cal una reducció de línies i ampliació de freqüències, no és molt normal que hi hagi parades d'autobús on hi parin 10 línies diürnes o més.
Altre exemple: Viena
Posted: Monday 12/03/2012 21:34
by Guigui
Sagrerenc wrote:Algun dia, quan tingui temps, m'agradaria obrir un fil explicant com funciona el transport públic a Tolosa de Llenguadoc, que és on visc actualment. Però per posar un exemple, al barri on visc no hi ha cap línia d'autobús que em porti al centre de la ciutat, ja que hi puc anar perfectament en Metro. Les dues línies d'autobús que hi ha el meu barri surten des de l'estació de Metro i serveixen zones allunyades del suburbà. A més, els bitllets senzills també estan integrats.
A Viena, tres quarts del mateix. Allí, a cada tram de metro que inauguren, suprimeixen els recorreguts de tramvia coincidents. És clar que allí, tenint tota la xarxa de metro integrada, és més fàcil que la gent gran i PMR l'agafin.
Re: Integració tarifària, prou assumida?
Posted: Tuesday 13/03/2012 18:26
by Ecomobisostrans
Sagrerenc wrote:
Algun dia, quan tingui temps, m'agradaria obrir un fil explicant com funciona el transport públic a Tolosa de Llenguadoc, que és on visc actualment. Però per posar un exemple, al barri on visc no hi ha cap línia d'autobús que em porti al centre de la ciutat, ja que hi puc anar perfectament en Metro. Les dues línies d'autobús que hi ha el meu barri surten des de l'estació de Metro i serveixen zones allunyades del suburbà. A més, els bitllets senzills també estan integrats.
A Amsterdam es similar, per exemple, els barris de Amstelveen i Bijlmer que son els més allunyats del centre són els que estan servits amb el metro (i Bijlmer també amb els trens nacionals) i les línies de bus son interiors del barri, connecten les estacions amb la resta del barri. Només a la nit tenen bus amb el centre. I el bitllet senzill també està integrat.
En el cas de Sant Andreu, per exemple, em vaig estar repassant de dalt a baix la xarxa per veure quina falta feia realment el B20 i B22 que tant reclamen i no li he trobat el trajecte que no es pugui fer amb metro, a més, quasi totes les parades estan adaptades. Ara clar, si a hora punta els metros van a petar no m'extranya que es demani bus, per exemple, no em vull ni imaginar el monumental col·lapse que patiria la L1 si limitem el 9 de ZF a Pl.Espanya, el 50 de Montjuïc a Pl.Espanya, i suprimim el 56.
La solució seria ampliar el servei de metro, com a Berlin que van cada 2 minuts, i posar metros més llargs, p.ex. de 7 vagons i com que es comuniquen per dins, el 1r i l'ultim no obririen portes.
Re: Integració tarifària, prou assumida?
Posted: Tuesday 13/03/2012 20:35
by Sagrerenc
També cal tenir en compte que Barcelona és una ciutat més densa que Àmsterdam i molt més densa que Tolosa, per la qual cosa molt sovint el Metro pot no ser capaç d'absorbir tota la demanda en un corredor, i calen reforços per superfície.
En el cas de Sant Andreu, les queixes vénen motivades pel fet que cal fer dos transbordaments en Metro (i alguns força llargs com Maragall) per anar a equipaments bàsics com l'Hospital de Sant Pau, mentre que amb l'autobús directe s'hi arribava molt més còmodament.
Crec que cal diferenciar entre els barris més densos de Barcelona (més de 200 hab/ha), on està justificat que hi pugui haver autobusos en totes direccions independentment dels traçats del metro, i les zones menys denses, on l'autobús ha de ser un element d'aportació al metro, tram o tren.
Pel que fa a la proposta de posar metros de 7 cotxes, la veig inviable, ja que es produirien embotellaments a la primera porta del segon cotxe i a l'última del sisè. És més senzill augmentar la freqüència. Aquí a Tolosa he arribat a comptar 50 segons des del tancament de portes d'un metro i l'obertura del següent, és clar que es tracta d'un metro automàtic i els convois tenen només 2 cotxes. No entenc perquè no s'ha aprofitat l'automatització de la nova L9/L10 per posar trens més curts i oferir millors freqüències, compensant el major temps d'accés a les profundes estacions.