Page 1 of 6

A les autopistes catalanes... jo no pago

Posted: Monday 02/04/2012 20:46
by wefer
Què passa si no vull pagar a l'autopista? Aquí en tenim la resposta:


...o sí...

Posted: Monday 02/04/2012 21:07
by Adolescent barceloní
Tant fàcil és no pagar als peatges? I ara ens vendran la moto amb que amb unes paraules podem passar sense pagar...

Als del vídeo ara els vindrà la multa, oi?

Re: A les autopistes catalanes... jo no pago

Posted: Monday 02/04/2012 21:26
by lithops
wefer wrote:Què passa si no vull pagar a l'autopista? Aquí en tenim la resposta:
De debò tu creus?

Salutacions
Josep Maria

Re: A les autopistes catalanes... jo no pago

Posted: Monday 02/04/2012 21:45
by Busman
No són les veus dels -poc graciosos- Teatre de Guerrilla?

Un altre

Posted: Friday 13/04/2012 22:27
by Guigui
I ja tenim un imitador:


Costa de creure que hagi passat així

Posted: Sunday 15/04/2012 1:19
by Guigui
http://www.ara.cat/societat/Tanquen-Jos ... 31936.html

Tanquen Josep Casadellà entre dues barreres de l'AP-7 per la seva protesta contra els peatges

L'autor del vídeo 'Bona nit, no vull pagar' explica a l'ARA que agents dels Mossos d'Esquadra li han demanat que pagués i que l'empresa de peatges li ha retingut el cotxe. Els agents l'han deixat marxar sense abonar el cost del peatge

SÍLVIA BARROSO
Barcelona | Actualitzada el 14/04/2012 20:35

Josep Casadellà, l'autor del vídeo contra els peatges 'Bona nit, no vull pagar', que ha tingut ressò més enllà de la seva acció i que ja han vist més de 70.000 persones, ha sigut tancat aquest dissabte a la tarda entre dues barreres d'un peatge de l'AP-7, segons ha explicat a l'ARA.

Cap a les 7 de la tarda d'aquest dissabte, l'havien "tancat entre dues barreres" a Maçanet per no voler pagar per protestar contra els peatges i per les males condicions de la N-II.

Posteriorment, segons el relat de Casadellà, han acudit al lloc dels fets dos cotxes dels Mossos d'Esquadra que li han "recomanat" que pagués i marxés, i ell els ha respost que "és un acte de protesta" i els ha evidenciat la seva negativa a pagar el peatge.

Després d'això els agents han tornat als seus cotxes per fer una consulta als seus superiors i, finalment, han obert les barreres i l'han deixat passar.

L'episodi arriba poc després que Casadellà parlés amb l'ARA i assegurés que treballa juntament amb l'Assemblea Nacional Catalana "per un projecte global", deixant constància de la seva intenció d'estendre la iniciativa.

Re: A les autopistes catalanes... jo no pago

Posted: Monday 16/04/2012 11:40
by sagrering
Los Mossos no pueden denunciarte por no querer pagar un peaje. No existe ningun articulo del codigo de circulación que lo manifieste, por lo tanto no es una acción que deba de ser sancionada. Por otro lado el hecho de dejarte entre las dos barreras ya personalmente lo interpreto como un secuestro a pequeña escala por que te estan poniendo trabas bajo presión para quepuedas continuar tu camino.
La decisión de los Mossos es la correcta. Lo que es incorrecto es la decisión de autopistas y ya que este señor a hecho el gesto de protestar de esta manera pacifica lo que habria que hacer es mostrarle nuestro apoyo a todas las victimas de la sangria medieval que existe en " nuestras" autopistas . Sin ir más lejos desde Pina de Ebro a Madrid, con casi 400 Km, ni un centimo y una autovia que para aqui la quisieramos, eso sin contar que puedes desplazarte al resto del Estado con el mismo sistema de autovias. Que nos cuesta a nosotros llegar hasta Valencia ( desde Madrid Autovia ) a La Jonquera o a Zaragoza ( desde Madrid Autovia ).
Ya puestos, invitaria a este señor que se plantearan denunciar a estos sinvergüenzas, si existiera la posibilidad, a ver si escarmientan de una maldita vez.
Saludos

Re: A les autopistes catalanes... jo no pago

Posted: Monday 16/04/2012 14:30
by Fran-Ikarus
L'empleat del peatge se suposa que no ha de deixar passar la gent que no paga. Imagino que ser qualificat de segrestador per fer la seva feina no li faria cap gràcia.

Re: A les autopistes catalanes... jo no pago

Posted: Monday 16/04/2012 18:33
by Lluita1714
Sagrering, discrepo. No et segresten, et retenen, i tot plegat és legal i normal, és el mateix que fa que els caps d'estació o revisors hagin de retenir als que no paguen, mai els detenen, ells els retenen, truquen a la policia, prenen les dades, i Abertis, o el que sigui competent, denuncia el frau d'aquesta persona. Així de fàcil i legal. Desconec la jerarquia dels peatges, però als ferrocarrils, els Caps d'Estació, són autoritat, el mateix que professors, (abans, només els directors d'escola), i aviat ho serà els vigilants de seguretat si tot va com sembla. Probablement els peatges tinguin algú, declarat "autoritat" que pugui, no només retenir al conductor, sinó presentar la denúncia per la companyia i amb la presumpció de veracitat. Si el conductor l'agredeix, és un atemptat contra l'autoritat i la pena és major.

Maneres de protestar pacífiques... bé, de forma pacífica us podeu colar al tren, i el 80% dels membres d'aquest fòrum ho desaproven. És diferent en una autopista? També, de manera pacífica, pots deixar de pagar imposts, evadir-los. No, així no funciona, aquí ha de pagar ell i tothom, però aquí la gent es queixa molt però quan arriben les eleccions, que és la forma de protestar màxima, o voten als de sempre o no voten, què coi, i quan arriben les manifestacions ningú hi va (ara, mai falten els que cremen la ciutat). No ens enganyem, això és frau. També, d'altra banda, hi ha molta gent que es queixa de Madrid, però senyors! Les autopistes van per concessió, la majoria, de la Generalitat! No us cregueu el victimisme de sempre, que una cosa és ser independentista i l'altra és creure's que totes les culpes venen de Madrid, home, que la generalitat no té l'historial més maco. Vergonya em fa que aquest home, amb els segadors de fons, vagi predicant que la culpa és de Madrid... si s'informés una mica veuria que no tota. I en aquest país n'hi ha molts que es queixen de Madrid però no aporten la solució que cal, i que no cal que digui per tal de que la sabeu, ni creuen en ella, i moltes vegades s'ho han cregut per repetició, i voten els mateixos, el mateix Pujol que obria el peatge de Martorell abans de guanyar unes altres eleccions.

Re: A les autopistes catalanes... jo no pago

Posted: Monday 16/04/2012 20:57
by sagrering
Hola LLuita. Quizas tengas razon. He hablado desde mi desconocimiento juridico, pero lo que es vergonzoso es que ha este hombre lo dejen entre dos barreras. Mas vergonzoso es por otro lado que se requieran a los Mossos, cuando en este caso se les podia llamar por alteración del orden publico, cosa que no es, o por infringir el codigo de circulación cosa que tampoco lo es . Lo que si que me he fijado, es que la gente como modo de protesta toca el claxon cuando sale de un peaje. Yo no lo hago. Los trabajadores no tienen por que soportar una bocina retumbando a su lado. Lo que es una vergüenza es que la red de carreteras en Catalunya sea una porqueria y si quieres ir en tiempo a algun sitio PAGA. Mira Ejemplos claros de estafas al ciudadano. Tunel del Cadi, Tunels de Vallvidrera, Tunels del Garraf. Me contestaras que son concesiones privadas, pero cuanto tiempo llevan amortizadas y explotadas ?? Las vias alternativas a estas son carreteras comarcales. Esto si que es de vergüenza. Por otro lado te agradeceria si lo sabes que me dijeras como yquienes se reparten el dinero.
Gracias

On és l'estafa?

Posted: Monday 16/04/2012 22:18
by Guigui
sagrering wrote:Mira Ejemplos claros de estafas al ciudadano. Tunel del Cadi, Tunels de Vallvidrera, Tunels del Garraf.
Algú em podria donar algun exemple d'una persona que utilitzi qualsevol d'aquests tres exemples citats per necessitat? I per necessitat no vull dir haver-se comprat el piset a Sitges per poder viure a primera línia de mar i anar a treballar cada dia al Barcelonès o al Baix Llobregat...

Re: A les autopistes catalanes... jo no pago

Posted: Monday 16/04/2012 22:46
by Lluita1714
No, no está en el código de circulación, pero sí en otro (sinceramente, no sé si en el civil o el penal).

El dinero se lo lleva la empresa concesionaria de turno. Ten en cuenta que el valor de una concesión amortiza el precio de construcción, pero también de mantenimiento. La ampliación del plazo no significa que se siga amortizando algo que ya está pagado, pero los usuarios de esta via pagan un servicio de asistencia, las cámaras que lo posibilitan, y el mantenimiento de la via, que incluye cortafuegos, asfaltados, infraestructuras rotas, inclusive, la fibra óptica que tiene en el arcén, por ejemplo, la AP7. Ahora, tienes razón en que es injusto, pero yo creo que lo es por el hecho de pagar lo mismo que cuando aún se amortizaba la construcción. Opino que son necesarios los peajes. Si pagas el tren (que incluye el material móvil, la energía usada, y mantenimiento de infraestructuras a un precio semi-subvencionado), por qué razón son gratis las autopistas?

Pues bien, pagando la autopista pagas el mantenimiento y todo eso, y además, un pequeño rédito a la empresa concesionaria. Por ejemplo, Abertis, es propiedad en un 28% de La Caixa, un 15% de Trebol Holdings (holandesa que se dedica a tener parte de empresas), un 10% de ACS, ... y un 1.2% de Unicaja, 1.18% de CAM y un 1.1% de Unnim, tras las fusiones de cajas no sé como habrán hecho, si lo han vendido como activos tóxicos o qué.

Defiendo la necesidad de pagar autopistas, pero no puedo negarte una parte de razón. Vallvidrera no debería ser tan cara, y necesita, además, una alternativa, por qué razón? pues porque FGC ya no da a de sí. Mi opinión es que el precio del transporte público es muy caro, en exceso. Si, por ejemplo, la Línia del Vallès pudiese dar servicio a todos los ciudadanos que entran a Barcelona por un precio más bajo, que pudiesen dejar su coche en un parquing en... pongamos Volpelleres, y acceder a la ciudad condal en tren, seria estupendo, y si quieren entrar en coche, a pagar. Lo mismo en algunas estaciones que yo llamaría estratégicas, de entrada a Barcelona, ese punto en el que está la frontera entre el territorio donde es necesario tener un coche, y el territorio donde puedes vivir sin el gracias al transporte público, esas estaciones, así, al tuntún, yo las llamaría por ejemplo El Prat Intermodal, Sant Boi, Sant Feliu, Sant Cugat del Vallès, Montcada Bifurcació, etcétera.

Las carreteras necesarias o imprescindibles, gratis, por ejemplo Bracons, pero sólo para los vecinos de esos valles recónditos! Y luego, algo que no sé si Schengen lo permitiría, es poner peajes en las fronteras. Tú y yo pagamos impuestos para mantener las carreteras, pero esos coches andorranos que van a 160 por la autopista no, ni los franceses, ni los marroquíes que pasan cargados hasta los cristales, así como tampoco los alemanes. Yo les haría pagar una tasa de uso de las infraestructuras a su paso por Cataluña, y de paso, controlar las matrículas, debido a la imposibilidad de hacer llegar las multas a su país de orígen. De cierta manera rompería Schengen, pero si no lo hacemos nosotros lo harán los franceses.

Míralo de otra forma, tú, vecino de Sagrera, si tu nick no me engaña, pagarías con tus impuestos directos, con parte de tu salario, aquellos que se compran un chalet en La Molina y vuelven por el Cadí, el desgaste de carreteras que usan andorranos que vienen por la A2, fraceses que vienen a ver la Barcelona, alemanes de la Costa Brava, e ingleses que pagan el Eurotúnel pero que no pagarían nada, según tu, por llegar a Salou. No es justo que tu pagues tus impuestos para ellos, como tampoco lo sería que ellos los paguen por ti.

Disculpa si hay alguna falta de ortografía, el corrector del Chrome lo tengo en catalán.

I tant si ho permet Schengen!

Posted: Monday 16/04/2012 22:55
by Guigui
Lluita1714 wrote:Y luego, algo que no sé si Schengen lo permitiría, es poner peajes en las fronteras. Tú y yo pagamos impuestos para mantener las carreteras, pero esos coches andorranos que van a 160 por la autopista no, ni los franceses, ni los marroquíes que pasan cargados hasta los cristales, así como tampoco los alemanes. Yo les haría pagar una tasa de uso de las infraestructuras a su paso por Cataluña, y de paso, controlar las matrículas, debido a la imposibilidad de hacer llegar las multas a su país de orígen. De cierta manera rompería Schengen, pero si no lo hacemos nosotros lo harán los franceses.
Això ja ho fan Suïssa, Àustria i Txèquia (i possiblement algun o altre país més), amb vinyetes per a les autopistes. I té l'avantatge que no requereix cap infraestructura per al cobrament de peatges.

Re: On és l'estafa?

Posted: Monday 16/04/2012 23:02
by victorcasta
Guigui wrote:
sagrering wrote:Mira Ejemplos claros de estafas al ciudadano. Tunel del Cadi, Tunels de Vallvidrera, Tunels del Garraf.
Algú em podria donar algun exemple d'una persona que utilitzi qualsevol d'aquests tres exemples citats per necessitat? I per necessitat no vull dir haver-se comprat el piset a Sitges per poder viure a primera línia de mar i anar a treballar cada dia al Barcelonès o al Baix Llobregat...
En el cas dels Túnels del Garraf és la única possibilitat d'anar de Sitges a Castelldefels en vehicle privat, i no, la carretera de corbes no em serveix. Són localitats limítrofes i hi ha mobilitat obligada. I mentre en altres comunitats amb peatges, s'ha establert gratuitat per a usuaris habituals i per a desplaçaments per anar a la feina (anada i tornada el mateix dia), el peatge de Vallcarca és caríssim, i els descomptes del 30% per assiduïtat, 30% per vehicle baix en emissions, i 40% per VAO no serveixen de gran cosa...

Re: A les autopistes catalanes... jo no pago

Posted: Monday 16/04/2012 23:03
by victorcasta
Lluita1714 wrote:Yo les haría pagar una tasa de uso de las infraestructuras a su paso por Cataluña, y de paso, controlar las matrículas, debido a la imposibilidad de hacer llegar las multas a su país de orígen. De cierta manera rompería Schengen, pero si no lo hacemos nosotros lo harán los franceses.
Ja és possible fer arribar multes a l'estranger, no a tots els països, és clar.

Re: A les autopistes catalanes... jo no pago

Posted: Monday 16/04/2012 23:08
by Lluita1714
victorcasta wrote: Ja és possible fer arribar multes a l'estranger, no a tots els països, és clar.
Amb França, que és el que millor conec per un amic que resideix a Barcelona però té un cotxe completament francès, com ell, i en comptes de multar-lo, a les primeres de canvi li emporten el cotxe, i ho fan perquè si el multen, suposen que mai li arribaria la multa per tenir matrícula francesa, encara que viu a Barcelona, no s'arrisquen.

I sí, els túnels del Garraf són necessaris, però com ja dic, infraestructures gratuïtes pels habitants d'aquells llocs, sense més. Per aquests túnels passa més gent que estiueja, de vacances, o amb una destinació més enllà de Vilanova i la Geltrú o Gavà, que no pas resident. Afectaria als ingressos i per tant als costos de manteniment, però no és tan greu.

Dit això, que me n'alegro moltíssim que el que vaig dir no trenqui amb Schengen (gràcies Guigui), i no sabia que s'estigués aplicant a altres estats, tinc una assignatura pendent amb bona part d'Europa! (i em penso que aquest estiu no podrà ser).

Racionalitat

Posted: Monday 16/04/2012 23:23
by Guigui
victorcasta wrote:En el cas dels Túnels del Garraf és la única possibilitat d'anar de Sitges a Castelldefels en vehicle privat, i no, la carretera de corbes no em serveix. Són localitats limítrofes i hi ha mobilitat obligada.
No ens enganyem: pel fet de ser limítrofs, no hi ha perquè haver-hi mobilitat obligada. Si vius a un lloc A i acceptes una feina a un lloc B, saps què hi ha; com també si treballes en un lloc A i te'n vas a viure a un lloc B. Si no, encara resultaria que els habitants de València d'Àneu tenen un dret adquirit de tenir un túnel sota la Bonaigua per anar a Salardú. I de franc, és clar.

Re: A les autopistes catalanes... jo no pago

Posted: Monday 16/04/2012 23:49
by victorcasta
Lluita1714 wrote:
victorcasta wrote: Ja és possible fer arribar multes a l'estranger, no a tots els països, és clar.
Amb França, que és el que millor conec per un amic que resideix a Barcelona però té un cotxe completament francès, com ell, i en comptes de multar-lo, a les primeres de canvi li emporten el cotxe, i ho fan perquè si el multen, suposen que mai li arribaria la multa per tenir matrícula francesa, encara que viu a Barcelona, no s'arrisquen.
Ara que ha sortit el tema he buscat amb deteniment el tema de les multes a altres països europeus. Fins ara, els radars fixos i les multes d'aparcament no arribaven. Si t'enxampen amb el cotxe, has begut oli. Però a principis de 2010, la UE va aprovar que les multes de radars fixos poguessin arribar a conductors d'altres països. Es donava un termini de dos anys per dur-ho a terme i en quedaven exclosos, per decisió pròpia, Dinamarca, Irlanda i el Regne Unit.

Re: A les autopistes catalanes... jo no pago

Posted: Monday 16/04/2012 23:59
by Lluita1714
victorcasta wrote: Ara que ha sortit el tema he buscat amb deteniment el tema de les multes a altres països europeus. Fins ara, els radars fixos i les multes d'aparcament no arribaven. Si t'enxampen amb el cotxe, has begut oli. Però a principis de 2010, la UE va aprovar que les multes de radars fixos poguessin arribar a conductors d'altres països. Es donava un termini de dos anys per dur-ho a terme i en quedaven exclosos, per decisió pròpia, Dinamarca, Irlanda i el Regne Unit.
I això sembla que, com tot el que arriba de Brusel·les, s'ho passen pel... fins que aquesta s'ha de posar ferma, com va passar amb el mateix Schengen, que França no el complia fins fa ben poc.

Re: Racionalitat

Posted: Tuesday 17/04/2012 10:40
by wefer
Guigui wrote:No ens enganyem: pel fet de ser limítrofs, no hi ha perquè haver-hi mobilitat obligada. Si vius a un lloc A i acceptes una feina a un lloc B, saps què hi ha
Però no és el mateix que el lloc A sigui Barcelona, que aquest lloc sigui Cardedeu (per dir alguna cosa). En pobles mitjans o petits, els llocs de feina són molt limitats o gairebé inexistents, a l'igual que molts serveis i comerços, i al cap i a la fi això és la mobilitat obligada.
Altre cosa seria que decidíssim que els pobles són massa cars i portem a tothom a viure en ciutats... però això seria un tema diferent.