Túnel ferroviari al Morrot i el nou barri Ictinea
Posted: Monday 23/04/2012 23:51
Trias quiere colonizar el puerto
http://www.lavanguardia.com/politica/20 ... uerto.html
La ronda Litoral s'ampliarà amb un vial a tocar del port
http://www.elpuntavui.cat/noticia/artic ... -port.html
L'Ajuntament de Barcelona vol fer un nou barri Blau@Ictinea al port. Una de les obres previstes és remodelar el cinturó litoral al seu pas pel Morrot, desmuntant les vies ferroviàries de l'antiga terminal.
Creiem que pot ser una bona idea aprofitar les obres per fer un túnel ferroviari abans de fer el nou vial i la urbanització del nou barri. La proposta seria fer un túnel que comuniqués el ramal de Zona Franca de la L9/10, fins Drassanes, on connectaria amb la L3, o podria plantejar-se l'allargament fins a la L4 de Barceloneta. Tenint en compte la proximitat del mar, seria molt costós fer aquestes obres amb tuneladora i s'haurien de fer gairebé segurament a l'aire lliure. Per tant, no tindria sentit fer l'obra del nou vial i del nou barri, i després tornar-los a aixecar per fer els túnels. La nova connexió, a més, permetria acostar el centre a l'aeroport, estalviant totes les giragonses de les L9/10 i L1, i també donaria servei a les terminals de creuers, on desembarquen milions de persones a l'any.
El precedent el tenim a la Via Laietana, on van fer el túnel de metro... abans que a Barcelona hi hagués metro, perquè algú va ser una mica previsor.
http://www.lavanguardia.com/politica/20 ... uerto.html
La ronda Litoral s'ampliarà amb un vial a tocar del port
http://www.elpuntavui.cat/noticia/artic ... -port.html
L'Ajuntament de Barcelona vol fer un nou barri Blau@Ictinea al port. Una de les obres previstes és remodelar el cinturó litoral al seu pas pel Morrot, desmuntant les vies ferroviàries de l'antiga terminal.
Creiem que pot ser una bona idea aprofitar les obres per fer un túnel ferroviari abans de fer el nou vial i la urbanització del nou barri. La proposta seria fer un túnel que comuniqués el ramal de Zona Franca de la L9/10, fins Drassanes, on connectaria amb la L3, o podria plantejar-se l'allargament fins a la L4 de Barceloneta. Tenint en compte la proximitat del mar, seria molt costós fer aquestes obres amb tuneladora i s'haurien de fer gairebé segurament a l'aire lliure. Per tant, no tindria sentit fer l'obra del nou vial i del nou barri, i després tornar-los a aixecar per fer els túnels. La nova connexió, a més, permetria acostar el centre a l'aeroport, estalviant totes les giragonses de les L9/10 i L1, i també donaria servei a les terminals de creuers, on desembarquen milions de persones a l'any.
El precedent el tenim a la Via Laietana, on van fer el túnel de metro... abans que a Barcelona hi hagués metro, perquè algú va ser una mica previsor.