Interessant article a http://ecomovilidad.net/barcelona/bibli ... -barcelona
A on posaríeu una biblioteca al metro de Barcelona?
Biblioteques dins del metro? (2): la proposta per a Barcelona
Javier Paricio | 26-04-12
Si a principis de setmana explicàvem què és, com funciona i quins avantatges ofereix el Bibliometro a les ciutats en què s’ha implantat aquest sistema de préstec de llibres, avui volem exposar com i on pensem que hauria d’existir a Barcelona per arribar al nombre més gran possible de persones.
No obstant, abans convé aclarir que la instal·lació i el manteniment d’aquests mòduls té un cost raonablement baix, per la qual cosa considerem que, tot i la crisi econòmica, podrien ser una realitat en qüestió de mesos. De fet, seria interessant que el Bibliometro de la nostra ciutat fos finançat no només per TMB i FGC, per l’Ajuntament i/o per la Generalitat, sinó que comptés també amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona, en tant que Administració competent en matèria de biblioteques públiques.
És més, si s’instal·lés el Bibliometro a barris en què s’ha previst la construcció d’una biblioteca el servei que es donaria seria similar, però els costos esdevindrien molt menors. D’aquesta manera, els veïns podrien tenir al seu abast en pocs mesos centenars de llibres i fins i tot un espai habilitat per a la lectura, a l’espera que la situació econòmica permetés recuperar el projecte de construcció d’una biblioteca.
En quines estacions instal·laríem el Bibliometro?
Pot existir disparitat d’opinions sobre quines serien les estacions més adequades per tal d’ubicar els mòduls, però sembla lògic que convindria establir una distribució territorial més o menys homogènia. Així, doncs, no només hi hauria d’haver Bibliometro a Barcelona ciutat, sinó també a municipis del seu entorn, com L’Hospitalet de Llobregat, Cornellà de Llobregat, Badalona o Santa Coloma de Gramenet, per exemple.
Per tot l’anterior, creiem que s’hauria d’instal·lar el Bibliometro, per un costat, a zonas que avui per avui no disposen de biblioteques públiques, com Clot, Hospital Clínic, Zona Universitària i Muntaner. Així mateix, convindria que també estigués als principals intercanviadors. En una primera fase podria instal·lar-se a Universitat, Cornellà Centre, Rambla Just Oliveras, Espanya, Gorg, Fondo, Verdaguer iLa Pau, mentre que posteriorment podria estendre’s també a estacions properes a biblioteques o a parades molt concorregudes, comLa Sagrera, Lesseps, Sants-Estació, Torrassa, Passeig de Gràcia, Vall d’Hebron i Sant Boi.
Quines característiques haurien de tenir aquests espais?
En la nostra opinió convindria ubicar els mòduls a tocar dels torniquets d’entrada i de sortida de l’estació, de manera que puguessin utilitzar-los tant els veïns del barri, sense validar un bitllet, com els usuaris del metro en fer transbordament d’una línia a una altra, sense sortir del perímetre interior de l’estació.
Amb l’objectiu de reduir els costos de manteniment del Bibliometro a mig i llarg termini, seria interessant estudiar la viabilitat de prescindir de personal que romangués en tot moment a l’interior dels mòduls i, en el seu loc, utilitzar un sistema automatitzat de lliurament de llibres, com fan les màquines de vending. A més, seria interessant que els mòduls comptessin amb bústies en què poder deixar en qualsevol moment els llibres ja llegits. D’aquesta manera, el sistema de préstec de llibres podria funcionar durant més hores que el Bibliometro de Madrid i el de València. No obstant, sí convindria imitar a Madrid en relació amb les vies per prorrogar el préstec de llibres. Així, hauria d’existir la possibilitat de fer-ho per telèfon, presencialment o per internet.
Per últim, valdria la pena fer com Santiago de Xile i Medellín i oferir connexió gratuïta a internet al costat dels mòduls, per la qual cosa, sempre que fos possible, s’hauria d’instal·lar seients o bancs a prop.
Biblioteques al metro: a on i com?
Simuladors de transport i conducció, col·leccionisme, modelisme, sèries de bitllets, jocs, etc.
Simuladores de transporte y conducción, coleccionismo, modelismo, series de billetes, juegos, etc.
Simuladores de transporte y conducción, coleccionismo, modelismo, series de billetes, juegos, etc.
Return to “Oci i divertiments / Ocio y divertimentos”
Jump to
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario
- ↳ Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público
- ↳ Vehicles privats / Vehículos privados
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros
- ↳ Transport en general / Transporte en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport / Historia del transporte
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos
- ↳ Oci i divertiments / Ocio y divertimentos
- ↳ Comunicats del Fòrum / Comunicados del Foro
- ↳ Suggeriments i proves / Sugerencias y pruebas
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats / Enlaces recomendados
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona (NOU)
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Amics del Carrilet del Delta de l'Ebre
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ ASSOTRAM
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ Rodalia.info
- ↳ ARMF
- ↳ Tren de La Pobla de Llillet
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Reclamacions EMT-AMB
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Plataforma per a la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ TB Transportes de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Tren de Palau
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFE)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró