Page 1 of 4

Reducció de capacitat Figueres-BCN

Posted: Monday 02/04/2007 12:34
by Guigui
De la web del Telenotícies:
Telenotícies wrote:Els passatgers denuncien que Renfe ha reduït a la meitat la capacitat dels trens de la línia Figueres-Barcelona

Renfe ha reduït el nombre habitual de vagons dels trens de la línia de Figueres a Barcelona. Centenars de persones han hagut de viatjar dretes per falta d'espai, segons han denunciat diversos usuaris.

Un grup de passatgers que viatjava entre Figueres i Barcelona en tren ha denunciat la incomoditat en què han hagut de fer el recorregut per la falta d'espai. La causa, que Renfe ha suprimit tres dels sis vagons del tren que cobreix actualment aquest trajecte.

Renfe ha explicat que "un problema tècnic als tallers" ha impedit que s'hagi pogut acoblar els dos trens simples, de tres combois cadascun, que normalment enllacen Figueres amb Barcelona. Això ha reduït a la meitat la capacitat del tren, que aquest matí només ha pogut transportar asseguts 300 passatgers. La resta han hagut de fer tot el viatge drets.

La companyia assegura que es tracta d'un problema puntual i que la resta de comunicacions entre Barcelona i Figueres ja es podran fer amb la capacitat habitual, 600 passatgers.
I segueix el batibull semàntico-ferroviari...

Posted: Monday 02/04/2007 14:05
by mikado
ha sortit ara a L'INFORMATIU de TVE.

I si el problema era tal com diu RENFE q no han pogut acoblar les dues unitats, perque no han circulat una darrera l'altra fent-li de tren ombra i avisant a les estacions ???

Fot pudor l'excusa. Jo crec q han pensat "..anda tú que es semana santa y no baja tanta gente a trabajar pa Barcelona, ponlo en simple".

Posted: Monday 02/04/2007 17:00
by josep t.
En tot cas, el que es cert es que ha reduït la capacitat d'un dels trens Catalunya Express Figuers-Barcelona, no de tots els trens, que és el que es podria interpretar amb la notcia de televisió.

Posted: Tuesday 03/04/2007 12:02
by entfe001
La notícia al Diari de Girona:
Diari de Girona wrote:Renfe retira tres vagons del tren Figueres-Barcelona i fa anar 300 passatgers drets

Image
Fotografia del tren en simple composició feta per un usuari amb el telèfon mòbil.

Image
El tren cap a Barcelona de primera hora de la tarda ja havia recuperat la normalitat tot i anar molt ple.

J.BADENES, GIRONA.

A peu dret, justos i amb molta calor. Uns 300 passatgers van haver de fer el trajecte entre entre Figueres i Barcelona a peu dret. Els problemes d´espai van provocar les queixes dels usuaris que van criticar que Renfe continués venent els bitllets, encara que el tren estigués completament ple. A més van assegurar que l´empresa no havia facilitat cap tipus d´informació ni havia ofert cap altra alternativa. L´empresa va al·legar un problema en el taller per haver reduït aquest comboi a la meitat de la seva capacitat. Els mateixos passatgers van enviar la fotografia, feta amb un telèfon mòbil -que es pot veure a la portada de l´edició d´avui- als mitjans de comunicació.

El tren va sortir de Figueres a dos quarts de nou del matí amb només tres vagons enlloc de sis, tal com fa habitualment, a causa d´un problema tècnic al taller, segons va explicar Renfe. Fins a Girona, el trajecte va ser normal, però a partir de la capital gironina els passatgers que ocupen els passadissos superava els dos centenars. Segons els mateixos viatgers, un cop passat Sils el nombre arribava fins a 300 persones a peu dret.

Fonts de la companyia Renfe van assenyalar que el tren, un Catalunya Exprés que feia el recorregut entre Figueres i Barcelona, havia sortit amb una «composició senzilla» per un problema tècnic al taller i, per tant, circulava només amb tres vagons. Els passatgers es van veure afectats greument per aquesta incidència el dilluns de Setmana Santa.Precisament, el fet que comencessin ahir les vacances escolars provocava que molts usuaris creguessin que era aquest el motiu del canvi i no un problema tècnic com explicava Renfe. Un dels passatgers va expressar el seu malestar per la falta d´informació per part de la companyia ferroviària i va ironitzar que «algun intel·ligent de Renfe ha pensat que molts estudiants i treballadors no anaven a Barcelona perquè és Setmana Santa, però s´ha oblidat que a Girona hi ha turistes que es desplacen i famílies que van a passar la jornada a Barcelona» aquests dies de vacances.

Diversos usuaris que havien agafat el tren matinal a l´estació de Girona van explicar com els havia afectat la manca d´espai i van afirmar que havien hagut de fer tot el trajecte drets en tots els vagons. «Tots els vagons anaven absolutament plens. La gent gran i els nens no han tingut més remei que anar drets durant tot el viatge», va explicar. Fins i tot, va comentar una usuària que persones que viatjaven amb bonificació mensual «s´han quedat a baix davant la impossibilitat de pujar al tren». No obstant, els següents combois ferroviaris van recuperar la normalitat, tot i que com és habitual també anaven molt plens.
Suposo que el material d'aquest CEX és el que surt de Barcelona a dos quarts de set del matí i presta el primer exprés ascendent, que arriba a Figueres cap a les vuit. De tornada passa per Girona a les nou del matí, i molts cops aquest tren ja va amb gent dreta anant en doble composició. Tot i que sembla factible el problema tècnic per part de Renfe als tallers de Barcelona, em sorprèn que no hagi enviat un altre tren de material buit per assegurar la doble composició per a la tornada, bo i sabent que aquest és un dels trens que més s'emplena. No crec que els viatgers vagin molt desencaminats quan afirmen que Renfe comptava amb què el nombre de viatgers seria sensiblement menor de l'habitual.

Sigui com sigui, queda clar que es tracta d'un cas excepcional. Com també queda clar que tot i l'abundant oferta de places diàries entre Barcelona i Girona aquesta resulta encara insuficient a certes hores del dia, en bona part causada per la saturació entre Granollers i Barcelona pel també augment de demanda a les mateixes hores dins de Rodalies i a la limitada infraestructura que impedeix posar més trens de cap tipus sense perjudicar als demés.

Posted: Tuesday 03/04/2007 12:38
by Jordi Freixas
Després que no s'estranyin si hi han motins...

Posted: Tuesday 03/04/2007 12:52
by Guigui
Doncs a mi m'estranya que n'hi hagi tan pocs...

Regionals Girona

Posted: Tuesday 03/04/2007 12:54
by genissimon
Girona i els Catalunya Exprés és el típic cas de morir d'èxit.

A Barcelona hi ha, segons http://www.listadotren.es:

- 27 unitats 448, entre les quals la núm. 2 de dos cotxes i la núm. 28 encara sense reformar.

- 4 unitats 444 (de les 14 que composava la sèrie)

- 15 unitats 470.

- 31 unitats 440, la majoria destinades a rodalies i algunes fan regionals.

Entre totes aquestes no he comptat les de dos cotxes destinades a Puigcerdà: 131, 132, 207, 236, 237, 239 i 252.

Si no s'hagués (mal)venut tantes UT444 a Xile (10) s'hi podria haver fet una reforma a l'estil dels 448 i destinar-les a les línies on no es pogués superar els 140 Km/h. Ara només en queden 4, totes a Barcelona.

A veure si a mesura que arriben nous civia's s'alliberen 440R de rodalies i es converteixen, amb canvi de seients (*) a autèntics trens de regionals.

* I no només "reformades" de pintura, com la 440-151M que, malgrat aparentar ser una 470 i destinada a Media Distancia conserva els seients antivandàlics de rodalies. Un luxe per a les posaderes del viatger.

Així es podrien començar a fer Cataluna Exprés en triple composició allà on fa falta, tant amb 470-440 com amb 448R. Tots dos tipus de trens poden anar en triple composició (9 cotxes) i també els 444, tot i que amb quatre UT, poca cosa es pot fer.

Es clar que, si no s'haguéssin desballestat, uns quants cotxes convencionals remolcats per 269 o 252 també podrien fer, crec, l'horari d'un 448R amb un Catalunya Exprés.

Salut !!

Posted: Tuesday 03/04/2007 13:12
by Jordi Freixas
El que haurien de fer amb les 440 reformades, és fer-los una nova reforma, però BEN FETA com han fet a Xile, i no aquesta xapussa que els hi van fer a CAF.

Posted: Tuesday 03/04/2007 13:24
by jlr
entfe001 wrote:La notícia al Diari de Girona:
Diari de Girona wrote:Renfe retira tres vagons del tren Figueres-Barcelona i fa anar 300 passatgers drets

Image
Fotografia del tren en simple composició feta per un usuari amb el telèfon mòbil.

Image
El tren cap a Barcelona de primera hora de la tarda ja havia recuperat la normalitat tot i anar molt ple.

J.BADENES, GIRONA.

A peu dret, justos i amb molta calor. Uns 300 passatgers van haver de fer el trajecte entre entre Figueres i Barcelona a peu dret. Els problemes d´espai van provocar les queixes dels usuaris que van criticar que Renfe continués venent els bitllets, encara que el tren estigués completament ple. A més van assegurar que l´empresa no havia facilitat cap tipus d´informació ni havia ofert cap altra alternativa. L´empresa va al·legar un problema en el taller per haver reduït aquest comboi a la meitat de la seva capacitat. Els mateixos passatgers van enviar la fotografia, feta amb un telèfon mòbil -que es pot veure a la portada de l´edició d´avui- als mitjans de comunicació.

El tren va sortir de Figueres a dos quarts de nou del matí amb només tres vagons enlloc de sis, tal com fa habitualment, a causa d´un problema tècnic al taller, segons va explicar Renfe. Fins a Girona, el trajecte va ser normal, però a partir de la capital gironina els passatgers que ocupen els passadissos superava els dos centenars. Segons els mateixos viatgers, un cop passat Sils el nombre arribava fins a 300 persones a peu dret.

Fonts de la companyia Renfe van assenyalar que el tren, un Catalunya Exprés que feia el recorregut entre Figueres i Barcelona, havia sortit amb una «composició senzilla» per un problema tècnic al taller i, per tant, circulava només amb tres vagons. Els passatgers es van veure afectats greument per aquesta incidència el dilluns de Setmana Santa.Precisament, el fet que comencessin ahir les vacances escolars provocava que molts usuaris creguessin que era aquest el motiu del canvi i no un problema tècnic com explicava Renfe. Un dels passatgers va expressar el seu malestar per la falta d´informació per part de la companyia ferroviària i va ironitzar que «algun intel·ligent de Renfe ha pensat que molts estudiants i treballadors no anaven a Barcelona perquè és Setmana Santa, però s´ha oblidat que a Girona hi ha turistes que es desplacen i famílies que van a passar la jornada a Barcelona» aquests dies de vacances.

Diversos usuaris que havien agafat el tren matinal a l´estació de Girona van explicar com els havia afectat la manca d´espai i van afirmar que havien hagut de fer tot el trajecte drets en tots els vagons. «Tots els vagons anaven absolutament plens. La gent gran i els nens no han tingut més remei que anar drets durant tot el viatge», va explicar. Fins i tot, va comentar una usuària que persones que viatjaven amb bonificació mensual «s´han quedat a baix davant la impossibilitat de pujar al tren». No obstant, els següents combois ferroviaris van recuperar la normalitat, tot i que com és habitual també anaven molt plens.
Suposo que el material d'aquest CEX és el que surt de Barcelona a dos quarts de set del matí i presta el primer exprés ascendent, que arriba a Figueres cap a les vuit. De tornada passa per Girona a les nou del matí, i molts cops aquest tren ja va amb gent dreta anant en doble composició. Tot i que sembla factible el problema tècnic per part de Renfe als tallers de Barcelona, em sorprèn que no hagi enviat un altre tren de material buit per assegurar la doble composició per a la tornada, bo i sabent que aquest és un dels trens que més s'emplena. No crec que els viatgers vagin molt desencaminats quan afirmen que Renfe comptava amb què el nombre de viatgers seria sensiblement menor de l'habitual.

Sigui com sigui, queda clar que es tracta d'un cas excepcional. Com també queda clar que tot i l'abundant oferta de places diàries entre Barcelona i Girona aquesta resulta encara insuficient a certes hores del dia, en bona part causada per la saturació entre Granollers i Barcelona pel també augment de demanda a les mateixes hores dins de Rodalies i a la limitada infraestructura que impedeix posar més trens de cap tipus sense perjudicar als demés.
Correcte, ahir vaig agafar el Catalunya Exprés que surt a les 6.33 del matí de Clot Aragó. El tren va venir amb 5 minuts de retard i, efectivament, venia en composició simple. Jo també diria que és el mateix que va tornar a baixar a Barcelona a les 8.32 des de Figueres.
Jo vaig anar al primer vagó, i no anava molt ple, hi havien alguns seients lliures. Els altres dos vagons anaven més plens.

Posted: Tuesday 03/04/2007 13:31
by George85
La causa de tot plegat és que als tallers de bcn no hi havia ningú lo suficientment professional com per reaccionar adecuadament al suposat problema tècnic d'acoplament d'ambdós UT.

Davant del problema de que no s'acoblaven, com que el responsable habitual deuria estar de vacances, qui va pendre la decisió no era qui li pertocava i per tant, ho fa fer malament.

La solució a pendre era posar un maquinista a l'altre UT i enviar-la darrere la primera, però aixó ja son "palabras mayores"...

La falta d'UT per fer CATEXP i REGEXP és coneguda per tots els usuaris habituals però dubto que això preocupi a RENFE OP.

Aquesta engruna de esperança que hi ha de cara a que l'arrivada dels civies al nucli de rodalies de bcn permeti un traspàs de 440R cap la UN de MD està dificil. El gran plà de xoc de la nostra estimada Sra. Àlvarez tantsols consisteix en anar portant els civies que surten nous de la factoria cap aquí i llestos. D'aquesta forma aconsegueixen millorar la capacitat. Però si treiem les 440R, voilà! tornem a estar com abans del plà de xoc ...

Fins d'aquí a mooooolt temps no es podra pensar en recuperar les 440R per a regionals, concretament, quan hi hagi prous civies com per millorar la capacitat i substituir les 440R.

PD: algú pot dir si aquestes unitats formen part de les 27 que consten a bcn?

Posted: Tuesday 03/04/2007 14:08
by genissimon
George85 wrote:[...]PD: algú pot dir si aquestes unitats formen part de les 27 que consten a bcn?
Aquestes unitats són 448R* de les quals a Barcelona hi ha les números 1, 2**, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 20, 21, 23, 24, 25, 27, 28***, 29, 30 i 31. Total, 27 unitats.

* La R els ve de la reforma.

** aquesta és només amb composició de 2 cotxes, després de l'accident de Torredembarra.

*** en teoria està sense reformar.

Les que falten (18, 19, 22 i 26) encara depenen de Llarga Distància i estan basades a Fuencarral.

Font de tota la informació: Listado del Material Ferroviario Español

Les sense reformar tenen un aspecte d'aquest estil: Foto 448 GL

També van quedar precioses les 10 unitats sèrie 444 que van ser (mal)venudes a Xile. Similars a les 448, però amb velocitat màxima de 140Km/h (per 160 de les 448): Foto 444 Xile

I encara una altra cosa, les 432, 440, 444 i 448 són mecànicament molt similars. Comparteixen multitud d'elements, entre ells els bogies, motors i suspensions. Les úniques diferències són pel que fa a concepció del tren (rodalies per a les 440, electrotrén de llarg recorregut per a la resta) i en que les 423 originalment eren bitensió (1,5 i 3 KVcc) i que les 448 poden agafar els 160 Km/h, ja que tenen una relació d'engranatges "mes llarga".

Salut !!

Posted: Tuesday 03/04/2007 14:41
by Pere
També fa falta comentar que a Girona i Figueres no s'envien masses unitats 470 * realitzant Catalunya Expres, doncs ja han montat motins perquè els viatjers deien que no eren unitats aptes per a Catalunya Expres cosa que no em sembla gens bé.

I que no es pensin els usuaris de la linia de Girona que són els unics, divendres el Regional Expres de les 17h a Reus-Lleida es va realitzar amb una 470 en simple. i va sortir de Sants que no hi cabia ningú més.

Per si algú no ho sap, les unitats 470 són 440R amb seients tous de regionals

Posted: Tuesday 03/04/2007 15:33
by UT596001
Pere wrote:I que no es pensin els usuaris de la linia de Girona que són els unics, divendres el Regional Expres de les 17h a Reus-Lleida es va realitzar amb una 470 en simple. i va sortir de Sants que no hi cabia ningú més.
I a l'estiu fa uns anys l'Exprés de les 12.03 a Lleida es feia amb simple de 470, resultat... garantia absoluta d'anar de peu fins a Reus.

Per sort, l'estiu passat molts cops ja es feia amb doble de 470 o inclús amb doble de 448R, fins a Reus, on desacoplava la unitat de darrera i continuava en simple.

Posted: Tuesday 03/04/2007 19:26
by entfe001
Que a la línia de Girona manquin places no significa que no en manquin a la resta de relacions.

Posted: Tuesday 03/04/2007 20:09
by George85
genissimon wrote:
George85 wrote:[...]PD: algú pot dir si aquestes unitats formen part de les 27 que consten a bcn?
Aquestes unitats són 448R* de les quals a Barcelona hi ha les números 1, 2**, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 20, 21, 23, 24, 25, 27, 28***, 29, 30 i 31. Total, 27 unitats.

(...)
Gràcies!!!

Ho preguntava no fós cas que aquestes de fuencarral fossin les que estaven reformant.

Així doncs, totes les que havien de reformar ja les han reformat... :'(

Re: Regionals Girona

Posted: Tuesday 03/04/2007 22:17
by Mako448
genissimon wrote:Girona i els Catalunya Exprés és el típic cas de morir d'èxit.

A Barcelona hi ha, segons http://www.listadotren.es:

- 27 unitats 448, entre les quals la núm. 2 de dos cotxes i la núm. 28 encara sense reformar.

- 4 unitats 444 (de les 14 que composava la sèrie)

- 15 unitats 470.

- 31 unitats 440, la majoria destinades a rodalies i algunes fan regionals.

Entre totes aquestes no he comptat les de dos cotxes destinades a Puigcerdà: 131, 132, 207, 236, 237, 239 i 252.

Salut !!
Segur que n'hi han nomès 15 470's?Jp tinc la sensació que n'hi han mès.
I algunes 448R també fan serveis de regionals a Aragó,encara que són presents a Catalunya.
EL tren que surt a les 15.55 de Sants cap a Figueres els feiners,al principi de l'any passat aquest tren sempre anava en simple i des de desembre sempre que el veig va en doble.
El mateix del servei que surt de Figueres a les 16:00,l'any passat en simple i aquest any quan el vaig va en doble.
I sempre que veig un CEX'S anant cap a Figueres,sempre van en doble de 448R,fins i tot el regional a seques Figueres-Barcelona dels dissabtes és fa amb 448R.Aixó sí,els regionals a Cerbere majoritàriament en simple,abans en veia mès en doble i actualment els regionals a Cerbere els acostumo a veure en simple.
Peró jo no em crec que nomès hi haguin 15 unitats 470's,quan fan una gran quantitat de serveis.

Re: Regionals Girona

Posted: Wednesday 04/04/2007 0:36
by aarongilp
Mako448 wrote: El mateix del servei que surt de Figueres a les 16:00,l'any passat en simple i aquest any quan el vaig va en doble.
Des de tota la vida de Déu que aquest servei s'ha fet en doble. El que va en simple és el que surt de Figueres a les 18.00h.
Mako448 wrote:Aixó sí,els regionals a Cerbere majoritàriament en simple,abans en veia mès en doble i actualment els regionals a Cerbere els acostumo a veure en simple.
Els Regionals a Cerbère van quasibé sempre en doble, mentre que abans sempre anaven en simple. Per agafar un dia en concret un tren i veure'l amb una determinada composició no es pot afirmar que "...abans sempre anaven...".

Posted: Wednesday 04/04/2007 0:46
by Jordi Freixas
Jo he arribat a veure trens Catalunya Exprés en composició triple, que era quan hi havien unes obres a Hostalric, que temporalment hi havia via única o alguna cosa així, i s'havien tret temporalment algunes freqüències, crec recordar. Però ja en podrien posar ara alguna de triple composició.

Posted: Wednesday 04/04/2007 0:52
by aarongilp
Jordi Freixas wrote:Jo he arribat a veure trens Catalunya Exprés en composició triple, que era quan hi havien unes obres a Hostalric, que temporalment hi havia via única o alguna cosa així, i s'havien tret temporalment algunes freqüències, crec recordar. Però ja en podrien posar ara alguna de triple composició.
Bàsicament hi ha dos problemes...el primer és que al Clot no hi caben 3 unitats acoblades, i el segon és que no tens unitats suficients per a fer-ho (per això trens en simple quan és de calaix que han d'anar en doble).

Posted: Wednesday 04/04/2007 1:50
by Jordi Freixas
Ja, és veritat això del Clot. Em feia molta gracia veure el tren aturat amb l'últim vagó que quedava mig entrat al túnel. Encara que aquí s'hi podria trobar alguna solució (encara que xapussera) de l'estil de FGC a l'estació de Peu del Funicular.

O si no, una altra solució... no podria ser agafar vagons de trens Estrella retirats per reformar-los per afegir-hi a cada unitat un vagó més?