L'altre dia vaig a agafar el tren a Sant Feliu de llobregat i era un Civia 465 amb destinació Mataró. Mirant-me l'hora (ja que em sé més o menys quan passa el que em va millor) veia que ja trigava uns minuts tard. Suposu que per reduir el retard (que sortint de Molins crec que és prou retard amb 4-5 minuts, està al costat) arrenca més ràpid d'un de normal sense retard i al arribar a la següent parada em començo a aixecar cap la porta i veig que entra massa ràpid a l'estació. Veig passar de llarg l'edifici de viatgers i frena de cop. Obro la porta i al baixar a l'andana observo que si arribo a baixar per l'altra porta m'haura caigut a les pedres ja que estava fora de l'estació i havia una forta fumarada que sortia de les rodes. Vale que anava amb una mica de retard però aquesta manera de conduir no és massa agressiva? Menys mal que per l'altra porta de davant no va baixar ningú, si no algú prenia mal i l'alçada és considerable. No hauria d'haver retrocedit per a que la gent pogués baixar i pujar correctament?
Per cert, no podrien ficar a totes les estacions on hauria d'estacionar els Civia tant en totes les composicions en simple i en doble? Perquè depèn com li dongui al maquinista tens que córrer per l'andana de punta a punta i ara que fa molta calor és una tocada de nassos.
Conducció "agresiva" per reduir retards
Re: Conducció "agresiva" per reduir retards
El RGC prohibeix explícitament recular a un tren sense la prèvia autorització del CTC.albert28 wrote:L'altre dia vaig a agafar el tren a Sant Feliu de llobregat i era un Civia 465 amb destinació Mataró. Mirant-me l'hora (ja que em sé més o menys quan passa el que em va millor) veia que ja trigava uns minuts tard. Suposu que per reduir el retard (que sortint de Molins crec que és prou retard amb 4-5 minuts, està al costat) arrenca més ràpid d'un de normal sense retard i al arribar a la següent parada em començo a aixecar cap la porta i veig que entra massa ràpid a l'estació. Veig passar de llarg l'edifici de viatgers i frena de cop. Obro la porta i al baixar a l'andana observo que si arribo a baixar per l'altra porta m'haura caigut a les pedres ja que estava fora de l'estació i havia una forta fumarada que sortia de les rodes. Vale que anava amb una mica de retard però aquesta manera de conduir no és massa agressiva? Menys mal que per l'altra porta de davant no va baixar ningú, si no algú prenia mal i l'alçada és considerable. No hauria d'haver retrocedit per a que la gent pogués baixar i pujar correctament?
Per cert, no podrien ficar a totes les estacions on hauria d'estacionar els Civia tant en totes les composicions en simple i en doble? Perquè depèn com li dongui al maquinista tens que córrer per l'andana de punta a punta i ara que fa molta calor és una tocada de nassos.
Salutacions,
Oriol
Oriol
Si no poden recular sense autorització, i algú hagués ferit per haver caigut (imagina algú que no està atent i baixa) qui té la responsabilitat del fet?oriolp13 wrote:El RGC prohibeix explícitament recular a un tren sense la prèvia autorització del CTC.albert28 wrote:L'altre dia vaig a agafar el tren a Sant Feliu de llobregat i era un Civia 465 amb destinació Mataró. Mirant-me l'hora (ja que em sé més o menys quan passa el que em va millor) veia que ja trigava uns minuts tard. Suposu que per reduir el retard (que sortint de Molins crec que és prou retard amb 4-5 minuts, està al costat) arrenca més ràpid d'un de normal sense retard i al arribar a la següent parada em començo a aixecar cap la porta i veig que entra massa ràpid a l'estació. Veig passar de llarg l'edifici de viatgers i frena de cop. Obro la porta i al baixar a l'andana observo que si arribo a baixar per l'altra porta m'haura caigut a les pedres ja que estava fora de l'estació i havia una forta fumarada que sortia de les rodes. Vale que anava amb una mica de retard però aquesta manera de conduir no és massa agressiva? Menys mal que per l'altra porta de davant no va baixar ningú, si no algú prenia mal i l'alçada és considerable. No hauria d'haver retrocedit per a que la gent pogués baixar i pujar correctament?
com sempre hi ha llestos que baixen per la primera porta que troben, encara que hi hagi un precipici. Com que la gent és així, la responsabilitat en aquests casos sempre és de l'empresa, també per no aturar-se on s'havia d'aturar el tren.