Page 1 of 1
Demolició de la cotxera d'URBAS (c/ Puigcerdà)
Posted: Wednesday 06/06/2012 21:55
by m.h.t.
Dilluns passat caminava tranquilament pel carrer Pere IV quan, de sobte, em trobo amb el desastre: un solar buit al lloc de la cotxera d'Urbas.
Aquí teniu la
situació de la cotxera (ja solar) i la seva
vista exterior, ja pel record.
Re: Demolició de la cotxera d'URBAS (c/ Puigcerdà)
Posted: Thursday 07/06/2012 11:07
by metring
Era una a on guardaven alguns busos de TMB durant un temps, oi? I que a més, tenia una tapa de tramvia a l'entrada de Pere IV?
Re: Demolició de la cotxera d'URBAS (c/ Puigcerdà)
Posted: Thursday 07/06/2012 16:52
by BRILL 18
metring wrote:Era una a on guardaven alguns busos de TMB durant un temps, oi? I que a més, tenia una tapa de tramvia a l'entrada de Pere IV?
No, aquestas que dius son la de Sant Marti tambe al carrer Pere IV, las de Puigcerda estaban mes cap el Besos , es la que feia servir URBAS, com a cotxera de la zona, recordo de petit pasant amb el bus el BS , veure tot de autobusos aparcats al carrer i dins de las naus.
Aquestes cotxeres quan va desapareixer URBAS van tancar i al seu edifici es van instalar industrias diversas i es va ajardinar la part del devant on paraban els autobusos
Re: Demolició de la cotxera d'URBAS (c/ Puigcerdà)
Posted: Wednesday 04/09/2013 22:01
by jms
Repesco aquest fil de la cotxera de URBAS del carrer Pere IV, 364. La cotxera va ser construïda l'any 1959, poc després de l'arribada dels autobusos Chausson. En aquell temps jo vivia a la colònia Artigas de Badalona i agafava el BS o el tramvia 70. Les línies que anaven a Badalona (BS) o a Santa Coloma (SC) tenien autobusos Chausson o bé ACLO i amb el final a Barcelona al carrer Bruc cantonada Trafalgar. Recordo que a mitjans dels anys 60' anant cap a casa amb un Chausson "asmàtic" de la serie baixa, va començar a tenir problemes de refrigeració i tot just arribats a la parada "dels ferros", era com es coneixia la parada de davant la cotxera de Puigcerdà perquè hi havia un important magatzem de ferros, el conductor sense dir res va entrar amb tot el passatge dins la cotxera, va obrir el capó davanter i va posar la mànega d'aigua directa al dipòsit de pressió del radiador i a tot seguit vàrem continuar la marxa com qui no fa la cosa.
Us presento una fotografia en color d'en Jaume Brustenga, on podem veure un tros de façana de la cotxera de Puigcerdà. Quan plovia tota aquella zona era un fangar, nomes estava asfaltat el carrer Pere IV. L'autobús que hi ha a la porta, de marca desconeguda, era una relíquia dels que feien alguna de les línies de TUSA a Badalona i Santa Coloma. La següent imatge la vaig fer a finals de desembre de 1977 quan URBAS ja havia passat a TB on podem veure un altre tros de la cotxera amb els dos dels primers articulats que va tenir la companyia dels "coreans", nom que la gent els hi deia pel color verd fosc de l'uniforme.
jms
Re: Demolició de la cotxera d'URBAS (c/ Puigcerdà)
Posted: Wednesday 04/09/2013 22:56
by Adolescent barceloní
Curiosa la matrícula del Monotral... B-500000
Per cert, el BS era el que acabava al carrer Prim, abans de fusionar-se amb el TP, oi?
Re: Demolició de la cotxera d'URBAS (c/ Puigcerdà)
Posted: Wednesday 04/09/2013 23:42
by carles10000
Adolescent barceloní wrote:Curiosa la matrícula del Monotral... B-500000
Per cert, el BS era el que acabava al carrer Prim, abans de fusionar-se amb el TP, oi?
si
Re: Demolició de la cotxera d'URBAS (c/ Puigcerdà)
Posted: Thursday 05/09/2013 10:21
by jms
Adolescent barceloní wrote:Curiosa la matrícula del Monotral... B-500000
Per cert, el BS era el que acabava al carrer Prim, abans de fusionar-se amb el TP, oi?
URBAS, tenia "l'honor" de tenir dos vehicles amb matrícules singulars. El Pegaso 5020 Seida nº 133 amb la B-300.000 (30 de novembre de 1962) i l'articulat Pegaso 6035/A Monotral nº 300 amb el número B-500.000. Ara és tota una curiositat, però en els anys 60 cada vegada que s'arribava a un número de matrícula cent mil.lenaria hi havia una petita commemoració on es reunien el primer vehicle matriculat a Barcelona, un Ford T (B-1) i tots els cotxes amb els cent mil. Un Biscuter B-100.000, un Seat 1400 B-200.000, l' URBAS 133 B-300.000, un Seat 600.000 B-400.000 i en aquest últim cas el 300 d'Urbas. Per cert, TB va tenir el B-600.000, el microbús SAVA nº 4001.
A la fotografia veien l'entrega de la matrícula 500.000 el 23 d' agost de 1966.
jms
Re: Demolició de la cotxera d'URBAS (c/ Puigcerdà)
Posted: Thursday 05/09/2013 10:33
by Fran-Ikarus
La B-1 no va correspondre pas a un Ford T (model que no va aparèixer fins a finals del 1908), sinó "correlativament" a un Berliet i a un Hispano-Suiza. La peculiar història està explicada aquí:
http://hemeroteca.lavanguardia.com/prev ... 9/pdf.html
Re: Demolició de la cotxera d'URBAS (c/ Puigcerdà)
Posted: Thursday 05/09/2013 10:54
by jms
Fran-Ikarus, gràcies per la rectificació.
jms
Re: Demolició de la cotxera d'URBAS (c/ Puigcerdà)
Posted: Thursday 05/09/2013 22:12
by faristol
Molt bona i correcta l'explicacio de Fran-Ikarus.
Aqui la historia real del B-1 explicada per Jose Garriga-Nogues Garriga-Nogues net de qui va matricular el Berliet B-1.
http://hemeroteca.lavanguardia.com/prev ... 20director
I aqui l'explicacio del fill de la persona que va comprar el "segon" B-1 L'Hispano Suiza...de segona ma al Senyor Garriga Nogues:
http://hemeroteca.lavanguardia.com/prev ... 20director
Per acabar dir que el B-1 Hispano Suiza, existeix avui en dia pero porta decades parat al igual que el Biscuter B-100.000 pero igualment porta parat molts anys, tambe hi han noticies que la seguent matricula a aquesta el sugerent capicua B-100.001 tambe un Biscuter doncs tambe existeix.
Dels altres res de res...ferralla fa anys...
Re: Demolició de la cotxera d'URBAS (c/ Puigcerdà)
Posted: Thursday 05/09/2013 22:43
by faristol
Per qui l'interesi per completar la informacio de La Vanguardia que aporta Fran, el primer de Tarragona, el T-1, va ser un Opel de Salvador Brunet de Tortosa...