Page 1 of 1

Privatització de Tabasa

Posted: Tuesday 12/06/2012 22:43
by Guigui
http://www.ara.cat/politica/Francesc_Ho ... 28362.html

El Govern inicia el procés de concessió de l'empresa pública Tabasa

Així ho ha anunciat el portaveu de l'executiu, Francesc Homs, en la roda de premsa posterior al consell executiu

S. GONZÁLEZ / O. MARCH
Barcelona | Actualitzada el 12/06/2012 13:52

El Govern ha aprovat aquest dimarts al matí el decret que deixa sense efecte l'encàrrec de gestió de l'administració de la Generalitat a l'empresa pública Tabasa, en el primer pas que ha de suposar la seva concessió externa.

Tabasa és l'empresa pública qu egestiona els Túnels de Vallvidrera. Segons la documentació facilitada pel Govern, la privatització es fa d'acord amb la "reestructuració" del sector públic i a la "situació financera de la Generalitat".

Re: Privatització de Tabasa

Posted: Wednesday 13/06/2012 8:07
by megapauer
M'he de creure que Tabasa no és una empresa que té beneficis? Si no és així, és patètic tenint en compte el trànsit que té i el preu que cobren. I si té beneficis, no entenc perquè es privatitza.

Re: Privatització de Tabasa

Posted: Wednesday 13/06/2012 8:53
by davida
Tabasa té beneficis, precisament el carril VAO de la C-58 s'ha pagat amb els beneficis de Tabasa.

Pero ja sabeu la premisa actual:

- Privatitzar els beneficis: Els guanys de Tabasa nomes per uns quants. :riure
- Socialitzar les perdues: Les perdues de Bankia ara son de tots.

Re: Privatització de Tabasa

Posted: Wednesday 13/06/2012 10:38
by victorcasta
Que Tabasa -que rep subvenció pública- tingui beneficis no vol dir que no tingui dèficit, igual que els bancs o el Barça. La concessió dels Túnels encara no ha finalitzat i, per tant, no ha retornat el total de la inversió, el Túnel de Bracons el va fer Tabasa amb peatge a l'ombra...

Termes de la concessió

Posted: Wednesday 13/06/2012 10:55
by Guigui
Però el més probable és que la concessió signifiqui gestionar la infraestructura, sense assumir deutes contrets anteriorment. Un cas més de privatització de beneficis i socialització del deute.

Quines ganes tinc que el diumenge guanyi Syriza!

Re: Privatització de Tabasa

Posted: Wednesday 13/06/2012 15:28
by Ferry1ac1
Segons el web de Tabasa (http://www.tabasa.cat/ca/empresa/informacio-economica):

L’any 2010 ha estat el dinovè any complet d’explotació d’aquests túnels que van ser posats en servei el 27 d’agost de 1991. En referència a l’evolució dels resultats cal destacar que ha estat el dotzè any consecutiu amb resultats positius (8.288.771€ després d’impostos).

Això més que res té un nom: pa per avui, gana per demà! Només faltaria que a part de privatitzar-la se li suprimissin els deutes de la construcció dels túnels, si és que encara els té.

Privatitzem, però fem-ho bé!

Posted: Wednesday 13/06/2012 15:50
by Guigui
A aquest pas, també podran privatitzar els dos immobles principals de la Plaça Sant Jaume. Total, la seu del govern de Catalunya és a les torres bessones de Maria Cristina, amb total independència del color polític que nominalment dugui les regnes del país.

Concurs desert

Posted: Thursday 18/10/2012 18:17
by Guigui
http://www.ara.cat/economia/Generalitat ... 20680.html

La Generalitat declara desert el concurs de privatització dels túnels de Tabasa i del Cadí

El departament d'Economia inicia ara un procés de negociació amb possibles empreses interessades, entre les quals figura Abertis, l'única que ha presentat oferta al concurs

T.G.
Barcelona | Actualitzada el 18/10/2012 14:48

El plec de condicions de la privatització de la gestió de Túnels de Tabasa i del Cadí van valorar la concessió de la gestió durant 25 anys a un preu mínim de 430 milions d'euros. El 70% s'havien d'abonar abans d'acabar el 2012 i la resta, en cinc anys. Abertis, a través de la filial Invicat, va ser l'única empresa que va presentar oferta, i no fixava preu.

Aquest dijous, la mesa de contractació de la concessió s'ha reunit per analitzar la documentació i, "després de valorar que l'oferta no compleix les condicions fixades en el contracte de gestió, ha decidit declarar desert el concurs". Això representa que, com preveu la llei, ara s'iniciï un procés negociat amb una sèrie d'empreses que es convidaran a participar en la privatització, que manté l'objectiu d'adjudicar la concessió a finals d'enguany.

Fonts del departament d'Economia han assegurat que aquest procediment també inclourà Invicat, i que fins al moment desconeixen amb quantes empreses hi haurà converses.

Al final, adjudicat a Abertis

Posted: Wednesday 05/12/2012 12:37
by Guigui
http://www.ara.cat/economia/Generalitat ... 17792.html

La Generalitat adjudica els túnels de Vallvidrera i del Cadí a Abertis

La privatització permet al Govern eixugar dèficit. És la segona en poc temps, després de la venda d'Aigües Ter-Llobregat

ARA
Barcelona | Actualitzada el 05/12/2012 11:55

La Generalitat ha adjudicat aquest dimecres, després de diversos concursos deserts, les seves autopistes de peatge, que formaven part de l'empresa pública Tabasa a l'empresa catalana Abertis, segons han informat fonts properes a la negociació.

El grup havia estat l'únic que havia mostrat interès en el concurs, però les pretensions de la Generalitat, que aspirava a ingressar, com a mínim, 430 milions d'euros pel procés de privatització eren massa elevades, i va presentar una oferta a la baixa.

Gran part d'aquests diners s'haurien d'ingressar aquest mateix any, i això permetria al Govern eixugar dèficit i tancar més a prop del compliment dels objectius marcats per Madrid i se suma a la venda d'Aigües Ter-Llobregat a Acciona, que es va materialitzar fa unes setmanes.

Segons les condicions inicials del contracte, Abertis assumiria la gestió de la infraestructura durant 25 anys, tot i que encara no se'n coneixen els detalls.

309 milions ara, 131 més al final de la concessió

Posted: Saturday 29/12/2012 17:14
by Guigui
http://www.ara.cat/economia/Generalitat ... 16444.html

La Generalitat ingressa 309 milions d'euros per la privatització dels túnels del Cadí i Vallvidrera

Un consorci liderat per Abertis ha pagat una part dels 430 milions que es van acordar pel traspàs de la gestió de Tabasa durant els propers 25 anys. La resta es pagarà quan acabi la concessió

EFE
Barcelona | Actualitzada el 28/12/2012 19:58

El departament d'Economia i el consorci liderat per Abertis han tancat avui l'acord per a la gestió, per un període de 25 anys, dels túnels de Vallvidrera i el Cadí, la qual cosa ha permès a la Generalitat ingressar el cànon inicial de 309,6 milions d'euros.

Aquests 309,6 milions d'euros suposen el 72% del valor total de l'operació, que puja a 430 milions. La quantitat restant es liquidarà al final del període de concessió, segons ha informat la conselleria que dirigeix Andreu Mas-Colell.

La Generalitat ha tancat l'acord amb Abertis l'endemà de signar amb Acciona la privatització de la gestió de l'empresa Aigües Ter-Llobregat (ATLL), la qual cosa li ha permès ingressar també 300 milions d'euros corresponents al primer tram del cànon. En aquest cas la concessió és per un període de 50 anys i el valor total de l'operació és de 1.000 milions.

La Generalitat, doncs, en la recta final de l'any, ha vist alleujada la seva situació de tresoreria amb l'ingrés de 609,6 milions d'euros gràcies a aquestes dues privatitzacions, que han suposat un baló d'oxigen per al Govern.

El govern català va adjudicar el passat 5 de desembre al consorci liderat per Abertis i el banc brasiler BTG Pactual l'explotació dels túnels de Vallvidrera i el Cadí, mentre que la propietat de les infraestructures i el servei continuen sent públics.

La cessió de l'explotació implica a més la dissolució de les empreses públiques Tabasa i Túnel del Cadí, encarregades fins ara de la gestió d'aquestes infraestructures.

Amb aquesta concessió, el Govern dóna per tancat el procés de privatitzacions pendents per al present exercici, després que a principis de novembre adjudiqués al grup empresarial liderat per Acciona la gestió d'Aigües Ter-Llobregat.

L'executiu compleix així el seu objectiu de tancar aquests dos contractes abans del 31 de desembre per poder destinar els ingressos obtinguts a reduir el dèficit.