Page 1 of 1

l'Entrellat de Glòries

Posted: Tuesday 26/06/2012 1:21
by 3gracia
Tinc un dubte molt gros amb l'Entrellat de Glòries les vies que van per sota de Glòries.

Quan surts de l'EDF primer túnel que hi ha es el de sota Ciutadella i al arribar a Glòries les vies de l'esquerra que es separan van a un túnel que s'ajuntan amb les vies que venen de Arc de Triomf (R1) i les de la dreta s'endinsen molt per sota terra passant per sota de la R1. Després Pasant per sota de la R1, No de la R4. La bifurcacio r1-r4 esta després de que passi la R2. Quant la R2 es fica sota la R1 aquestes vies encara son comuns R1-R4. Pasades aquestes vies pasa sota la R2 de Passeig de gracia a Clot llavors Gira a la Esquerra I se incorpora al tunel d la R2 per entrar a Gràcia.

Algú em podria aclarir millor?

Re: l'Entrellat de Glòries

Posted: Tuesday 26/06/2012 11:51
by jEiiK0b
Una imatge val més que mil paraules:

http://www.trenscat.com/renfe/linia15_ct.html

Re: l'Entrellat de Glòries

Posted: Tuesday 26/06/2012 14:39
by França451
El esquema de Borràs no está claro. Hay que verlo de cerca. según dicho esquema, todo tren procedente de EdF cortaría todas las circulaciones entre Passeig de Gràcia y Clot-Aragò, al atravesar las vías a nivel, lo cual no es cierto porque va per sota, aunque no lo tengo comprobado del todo, la impresión que se ve es esa, el túnel de EdF va por debajo de las vías de Gràcia a Clot y posteriormente se incorpora a la vía general por la derecha, cap a Passeig de Gràcia. Lo que Ramón quiere decir es que analicemos VÍA A VÍA, sentido a sentido, por dónde va cada vía, qué vías cruza a nivel en cada momento y cuales van por debajo o por encima.

Yo tengo una teoría: entre Arco y Sagrera, en la r4, al salir de Arco, te desvías, y de repente ves las dos vías generales desaparecer por arriba. El tren hace un giro hacia la izquierda, muy cerrado y baja de nivel en una pendiente muy pronunciada. Digo yo que para pasar por debajo de las vías de la R1 a clot no hace falta ese giro tan cerrado, no? Ni descender hasta los infiernos. Si baja tanto de cota es porque el túnel evita algo más que las vías de la R1 a Clot, no?

Otra cosa. Desde la R1 de Arco a Clot, donde la estación de Marina, ves un montón de vías. Quiero saber cuántas hay exactamente y a dónde va cada una. Y si pasan por debajo o por encima de otras vías, que se diga de cuales.

Esa es la idea de este hilo. En Metro (cómo no siempre Metro) tenéis hilos enteros y fotos del llop y otros usuarios muy concretas y precisas sobre las vías de líneas 3 y 4 en la bifuacación Passeig de Grácia, y tenéis un estudio muy completo sobre dichos túneles, que hacía cada vía en cada uno y demás. Queremos que en Rodalies tengamos también un hilo muy concreto, a ser posible con imágenes o vídeos desde la cabina, en diferentes tramos, para saber cómo ha quedado exactamente todo el conglomerado de Glòries desde su soterración en los 60/70.

Representació correcta

Posted: Tuesday 26/06/2012 16:13
by Guigui
L'esquema d'en Trenscat ho diu tot: entre Passeig de Gràcia i el Clot no hi ha cap salt de moltó, sinó un cisallament, dels de tota la vida. L'esquema gràfic és molt simple, però no pot ser més explicatiu.

Esquema

Posted: Tuesday 26/06/2012 17:48
by Javi M
Sí, l'esquema és totalment correcte i pot apreciar-s'hi el cisallament entre Passeig de Gràcia i Clot-Aragó, però no ajuda a comprendre l'entramat de vies, unes que pugen, altres que baixen, bifurcacions, calaixos, ponts soterrats, etc. que poden veure's des de la finestra del tren al pas per Glòries.

Una vegada, fa temps, vaig llegir un fil on s'explicava detalladament el que en França451 demana. He mirat de trobar-lo però no he pogut (de fet, ja ni me'n recordo de si el fil era d'aquest fòrum o del de TrenSim).

Re: l'Entrellat de Glòries

Posted: Tuesday 26/06/2012 18:23
by carles10000
A veure si aquest video aclareix les dubtes.....
http://youtu.be/wS6Romu0Li0

Re: l'Entrellat de Glòries

Posted: Tuesday 26/06/2012 18:26
by jEiiK0b
Javi M wrote:Una vegada, fa temps, vaig llegir un fil on s'explicava detalladament el que en França451 demana. He mirat de trobar-lo però no he pogut (de fet, ja ni me'n recordo de si el fil era d'aquest fòrum o del de TrenSim).
Potser et referies a això.

Re: l'Entrellat de Glòries

Posted: Tuesday 26/06/2012 23:53
by 3gracia
carles10000 wrote:A veure si aquest video aclareix les dubtes.....
http://youtu.be/wS6Romu0Li0
Hauriem de posar un video desde Clot (r1) fins a Arc de Triomf i veureu el que es veu...

Jo l'altre dia vaig agafar un civia desde Clot (R1) fins a Arc de Triomf i vaig veure desde el vidre que separa la Cabina del conductor com primer es desviava el desvio cap a l'EDF per l'esquerra meva i després més endavant és veuen dos vias a la dreta que surten de sota que crec que son les que vene de la meridiana (r3, r4) i aquestes tornen a desapareixer en un tunel a la dreta i un cop superat aquest túnel és veu com desapareix la via de la esquerra dela r1 per on vaig jo i surt una tercera via de la dreta i s'ajunta a la via en la que circula el meu tren. Més endavant torna apareixer l'altre via. Jo diria que alla hi ha un salt de Carnero com diuen on s'ajunten les dos vies de la R3i R4 amb la R1. Algú que passi fotos d'allà Siuspalu jo estic per intentar que em deixen els de Renfe ferles desde Cabina.

Re: l'Entrellat de Glòries

Posted: Wednesday 27/06/2012 9:31
by Miquel
Recordo que en un informe del CIAF havia sortit un esquema, l'he cercat i l'he trobat :D

No es gran cosa, però si es verídic, pot ajudar a saber l'entramat.

http://www.fomento.gob.es/NR/rdonlyres/ ... 11CIAF.pdf

És a la plana 4.