Page 1 of 2
De nou, Intercity
Posted: Monday 02/07/2012 21:42
by res_publica
Si lo bueno en su día funcionaba, por qué no rescatarlo a día de hoy ¿?... Eso han debido de pensar en Renfe, por eso han vuelto los Intercity....
Re: De nou, Intercity
Posted: Monday 02/07/2012 22:49
by albe6
Intercity a la web, però a la pràctica (i tarifa):
- Valladolid - Barcelona -> Intercity
- Valladolid - Saragossa -> MD
- Saragossa - Lleida -> Alvia
- Lleida - Barcelona -> Avant
L'altre dia en vaig enganxar un d'aquests a Lleida. Als panells a la mateixa hora i via sortien l'intercity i l'Avant. Material CAF S-121
Re: De nou, Intercity
Posted: Tuesday 03/07/2012 17:32
by res_publica
albe6 wrote:Intercity a la web, però a la pràctica (i tarifa):
- Valladolid - Barcelona -> Intercity
- Valladolid - Saragossa -> MD
- Saragossa - Lleida -> Alvia
- Lleida - Barcelona -> Avant
L'altre dia en vaig enganxar un d'aquests a Lleida. Als panells a la mateixa hora i via sortien l'intercity i l'Avant. Material CAF S-121
S 121 de los que había en Zaragoza Delicias ¿?
Re: De nou, Intercity
Posted: Tuesday 03/07/2012 21:08
by iluro
El Barcelona Pamplona no veig que aporti res, ja tenim dos trens diaris a Donosti que fan aquest recorregut. El de Burgos i Valladolid, si que el trobo força interesant, ara per ara no hi ha cap enllaç de Barcelona cap aquella part de Castella. Fa anys havia un "corail" i després un Talgo infame que arribaven a Salamanca, amb una bona ocupació. Soposso que ho fan només a Valladolid perque es on arriva l'electrificació.
Re: De nou, Intercity
Posted: Tuesday 03/07/2012 23:59
by albe6
I afegir que a Valladolid hi ha MD per anar a Salamanca; però el MD Saragossa - Salamanca que anava coordinat amb AVE Saragossa - Lleida - Camp de Tarragona i Barcelona-Sants
tururú
I res_pública; no recuerdo si en Zaragoza sobrevive servicio Avant (Zaragoza-Delicias - Calatayud) ni me he enterado si también ha habido cambio de trenes cómo en los Lleida - Barcelona. Teniamos S-104 (que creo que los han mandado a Galicia) y nos han puesto el S-121 (del que mucha gente se queja por vibraciones)
Una foto del tren:
http://www.listadotren.es/motor/phototr ... 5&from=ser
Re: De nou, Intercity
Posted: Wednesday 04/07/2012 16:18
by Sagrerenc
El Barcelona-Valladolid no és l'únic tren anomenat Intercity. N'hi ha més, tot i que més que tractar-se d'Intercities en el sentit internacional del terme, es tracta d'antics MD o Regional Exprés fusionats, a l'estil del nou Barcelona-Caspe-Zaragoza-Madrid. La tarificació és MD per als trajectes curts i LD per als llargs.
Vigo-Madrid (Intercity 18794) i Madrid-Vigo (18793), a través de León i Ávila. Es realitza amb trens S449. El trajecte entre Vigo i Madrid es fa en més de 10 hores, després d'aturar-se en 43 parades intermitges.
Irun-Madrid (Intercity 18014) i Madrid-Irun (18061 i 18063), a través de Vitoria-Gasteiz i Ávila. Es realitza amb trens S449.
Vitoria-Madrid (Intercity 18010 i 18012) i Madrid-Vitoria (18065), idèntic a l'anterior però només des de Vitoria-Gasteiz.
Madrid-Alacant/Gandia (Intercity 33014) i Alacant/Gandia-Madrid (33416). Tren "playero" en sentit Gandia/Alacant els divendres i en sentit Madrid els diumenges. Surt de Chamartín i para a Nuevos Ministerios, Sol i Atocha-Cercanías. D'aquí directe a Alcázar de San Juan i parada tècnica a Almansa, on se separen els trens cap a Gandia i Alacant. Aquest últim va directe a destinació, el tren de Gandia para a Xàtiva, Silla (parada tècnica per invertir la marxa), Sueca, Cullera i Tavernes de la Valldigna. Es realitza amb trens S449.
Barcelona-Pamplona (Intercity 10562) i Pamplona-Barcelona (10651). Fins ara era un Alvia que circulava tres cops per setmana. Es realitza amb trens S121. Durant les festes de San Fermín hi haurà més Intercity de reforç, amb una única parada a Zaragoza-Delicias.
Re: De nou, Intercity
Posted: Sunday 26/08/2012 14:29
by res_publica
Més Intercity, aquest tren encara fa un recorregut més llarg:
Murcia El Carmen - Huesca, via Terol.
sols es pot fer directe, el viatge de anada, de tornada no n'hi ha.
Indicis
Posted: Sunday 26/08/2012 22:36
by Guigui
Clarament, és per aprofitar un simple moviment de material, perquè no té lògica oferir la relació en un sol sentit, i el temps de viatge tampoc és competitiu, que diguem.
Re: Indicis
Posted: Sunday 26/08/2012 23:38
by alf
Guigui wrote:Clarament, és per aprofitar un simple moviment de material, perquè no té lògica oferir la relació en un sol sentit, i el temps de viatge tampoc és competitiu, que diguem.
Yo pensé lo mismo, un poco como lo que se hizo con la R4 cuando se juntó la línea de Vilafranca con la de Manresa. Me parece una muy buena manera de hacer más eficientes los servicios de media distancia, aunque puedan sufrir un poco los horarios. Ya que en España hubo la manía de hacer todas las estaciones pasantes, pues al menos aprovechar esto para hacer esto servicios, menos tiempo perdido y menos coste por kilómetro recorrido.
Edito: También me parece excelente que se rescate la denominación "Intercity". Es clara y se entiende. Entre tanto Alvia, Avant, Altaria, Algomásquemestedejando, no hay quien se aclare, son ganas de confundir al usuario. Media Distancia o Intercity es más claro (o acaso MD es más bien un regional rápido? A Portbou el MD es el que hace menos paradas, pero con exactamente el mismo recorrido que la R11), y a esto se le podría sumar Larga Distancia (que ahora tampoco es muy claro entre servicios Altaria o Alvia, no se; Talgo, que ya casi ni existen, y el AVE, que bueno, es el de Alta Velocidad), Regional que hace recorridos más cortos y con más paradas (que cubre la región) y finalmente Cercanías/Rodalies/Aldirikoak. No están vendiendo un refresco o un móvil, que haya que ponerle un nombre superchupiguay. A los de la Renfe tendrían que hacerles entender que son los que deben dar el servicio más social y básico, para aquellos que no quieren o no pueden volar, los que no tienen coche, etc., sobre todo ahora que se liberalizará la operación de ferrocarril y habrá tal vez otros operadores que de servicios con finalidad puramente comercial. Y porque no me voy a extender ahora en por qué los trenhoteles deberían de tener solo literas y ser un servicio más parecido al Estrella....
Re: Indicis
Posted: Monday 27/08/2012 13:02
by res_publica
Guigui wrote:Clarament, és per aprofitar un simple moviment de material, perquè no té lògica oferir la relació en un sol sentit, i el temps de viatge tampoc és competitiu, que diguem.
Si la competencia és amb el cotxe, segur que no. Però la VAC 133 que fa el mateix recorregut des de Zaragoza fins Murcia triga 8 h 30' , però tampoc es que tingui molta afluencia de viatgers.
alf wrote:También me parece excelente que se rescate la denominación "Intercity". Es clara y se entiende. Entre tanto Alvia, Avant, Altaria, Algomásquemestedejando, no hay quien se aclare, son ganas de confundir al usuario. Media Distancia o Intercity es más claro (o acaso MD es más bien un regional rápido? A Portbou el MD es el que hace menos paradas, pero con exactamente el mismo recorrido que la R11), y a esto se le podría sumar Larga Distancia (que ahora tampoco es muy claro entre servicios Altaria o Alvia, no se; Talgo, que ya casi ni existen, y el AVE, que bueno, es el de Alta Velocidad), Regional que hace recorridos más cortos y con más paradas (que cubre la región) y finalmente Cercanías/Rodalies/Aldirikoak. No están vendiendo un refresco o un móvil, que haya que ponerle un nombre superchupiguay. A los de la Renfe tendrían que hacerles entender que son los que deben dar el servicio más social y básico, para aquellos que no quieren o no pueden volar, los que no tienen coche, etc., sobre todo ahora que se liberalizará la operación de ferrocarril y habrá tal vez otros operadores que de servicios con finalidad puramente comercial. Y porque no me voy a extender ahora en por qué los trenhoteles deberían de tener solo literas y ser un servicio más parecido al Estrella....
A estas alturas me parece que Renfe lo único que tiene claro son los productos AVE y Cercanías... en MD o regionales, todo lo que se mueva por railes, tenga vagones y transporte gente sirve, así hemos visto 447 y 463 como servicios Regional Express. Los mismos trenes de MD hacen también de Intercity
y más cosas que han sido descritas en este foro. Los servicios de Larga Distancia servidos por Talgo a veces vienen con coches de los antiguos Arco, el Alaris ha pasado de ser un tren rápido como los Alvia ha ser el sustituto natural del Arco... pero como no todo tiene porqué ir hacia adelante, cabe la posibilidad de que rescaten las 448 para las líneas intercity....
Lo de poner tantas "A" a los productos ferroviarios de Renfe debía responder a que alguno dentro de la compañía que debía ponerse cachondo con la letra: Ave, Alvia, Arco, Alaris, Altaria, Avant.... hay gente para todo ¡¡
Re: De nou, Intercity
Posted: Tuesday 28/08/2012 9:21
by trensmat
Ayer por la tarde hice una lista de los posibles trayectos de los servicios intercity y me gustaría que dierais vuestra opinión.
Intercity: Alicante - Valencia - Tarragona - Barcelona - Girona - Figueres TGV ( un tren con salida Alicante y otro tren con salida de Figueres Vilafant TGV conexion con TGV Figueres Vilafant - París )
Intercity: Barcelona - Manressa - Lleida Pirineus - Tardienta - Huesca
Intercity: Lorca - Murcia - Alicante - Albacete - Ciudad Real
Intercity: Barcelona - Zaragoza - Teruel - Valencia Joaquim Sorolla. (Trayectos servidos con dos trenes diarios de la serie 730 )
Intercity: Malaga - Cordoba - Ciudad Real - Vallalodid
Intercity MD : Portbou - Figueres - Barcelona - Tarragona - Salou - Tortosa
Intercity: Figueres Vilafant - Girona - Barcelona - Camp de Tarragona - Lleida - Zaragoza
Delicias ( Trayecto continuo de TGV París - Figueres esta servido por trenes la serie 121 )
Intercity: Barcelona - Valencia Joaquim Sorolla - Cuenca - Madrid - Vallalodid
Intercity: Hendaya - Pamplona - Logroño - Zaragoza - Teruel - Valencia Nord - Gandia ( Este
tren solo circula por verano y festivos este trayecto esta cubrido por un tren de la serie 730 )
Intercity MD : Figueres - Girona - Mataró - Barcelona - Tarragona - Reus - Lleida Pirineus*
Intercity MD : Figueres - Girona - Mataró - Barcelona - Valls - Lleida Pirineus*
( Estos trenes separan en Sant Viçents de Calders, trayecto servido por unidades 449)
Intercity: Barcelona - Valencia - Albacete - Madrid Puerta de Atocha.
Intercity: Badajoz - Madrid - Albacete - Valencia - Barcelona
Intercity MD: Alcoy - Xativa - Valencia - Castellòn - Vinaroz - Tortosa
Intercity: Cerbere - Girona - Barcelona - Tarragona - Valencia - Cuenca - Madrid
Intercity MD: Figueres - Granollers - Cerdanyola Universitat - Vilafranca del Penedes - Tarragona - Reus*.
Intercity MD: Figueres - Granollers - Cerdanyola Universitat - Martorell - Valls - Lleida*. ( separan las dos unidades en Sant Viçents de Calders )
Intercity MD: Leon - Salamanca - Madrid - Toledo.
Intercity MD: Leon - Salamanca - Madrid - Ciudad Real - Albacete
Intercity: Barcelona - Valencia - Cuenca - Madrid - Badajoz - Lisboa (Trayecto servido por la serie 730, salida de Barcelona a las 5:55 llegada a Lisboa a las 17:00)
Intercity MD: Oporto - Vigo - Ourense - Santiago de Compostela - A Coruña
Intercity MD: Barcelona - Reus - Lleida - La Pobla de Segur.
Algunos trayectos son un poco disparatados pero estaría bien que algunos de estos trayectos fueran reales, escoger el que mas os gusta y decir vuestra opinión muchas gracias.
Back to topic!
Posted: Tuesday 28/08/2012 11:40
by Guigui
Aquest fil tracta de relacions reals. Si voleu, proposeu-ne de realistes que millorin el que hi ha, però no comencem a fer maquetes a escala real, si us plau.
Re: Back to topic!
Posted: Tuesday 28/08/2012 11:50
by trensmat
Guigui wrote:Aquest fil tracta de relacions reals. Si voleu, proposeu-ne de realistes que millorin el que hi ha, però no comencem a fer maquetes a escala real, si us plau.
Nomes son propostes no fan cap mal ha ningú.
Re: De nou, Intercity
Posted: Tuesday 28/08/2012 21:52
by Euromed1071
Segons el meu punt de vista, els serveis intercity de renfe hauríen de ser més semblants als trens "playeros", als intercity entre Madrid i León, Vigo, Vitoria o Irún o a trajectes com els Hesca - Valencia o Zaragoza - Murcia entre molts altres; i els serveis que realizen canvi d'ample i son servits amb unitats S121 haurien de tenir una altre denominació.
Re: De nou, Intercity
Posted: Wednesday 29/08/2012 20:24
by res_publica
Potser ens hi trobem, un moment de transició fins que la Renfe que ha de venir, estigui bé definida. En aquests mesos, es publicaran els serveis afectats per la manca d'inversió de l'Estat, cosa que implica, entre moltes coses que hi haurà menys trens circulant. Si Intercity és una marca que es vagi a quedar a Renfe, és possible, d'acord amb un nou llenguatge que intenti encobrir una nova millora als serveis de interés general quan realment no és així.
Així que potser vegem, a partir d'ara, més "intercity" en denominacions de MD.
Re: De nou, Intercity
Posted: Thursday 30/08/2012 11:25
by genissimon
Des del meu punt de vista, l'actual denominació Intercity a renfe ve a amagar el desprestigi de la paraula regional. A altres administracions d'aquests trens en dirien InterRegio, Interregio-Express o RegioExpress.
Un InterCity és un altre tipus de tren: diurn, amb primera classe i cotxe-cafeteria, només s'atura a les estacions molt principipals. Estan entre els trens d'alta velocitat i els regionals, en el mateix nivell que els EuroCity, que en teoria són InterCity internacionals.
Salut !!
Re: De nou, Intercity
Posted: Friday 31/08/2012 13:22
by UT596001
Guigui wrote:Clarament, és per aprofitar un simple moviment de material, perquè no té lògica oferir la relació en un sol sentit, i el temps de viatge tampoc és competitiu, que diguem.
Sí té tornada, tot i que un dels trens de tornada em penso que és Cartagena-Osca.
Re: De nou, Intercity
Posted: Friday 31/08/2012 23:44
by cesc
UT596001 wrote:Guigui wrote:Clarament, és per aprofitar un simple moviment de material, perquè no té lògica oferir la relació en un sol sentit, i el temps de viatge tampoc és competitiu, que diguem.
Sí té tornada, tot i que un dels trens de tornada em penso que és Cartagena-Osca.
Aixó també passa amb el Talgo Mare Nostrum que va de Lorca-Sutilena a Montpelier, i a la baixada de Montpelier a Cartagena
Re: De nou, Intercity
Posted: Monday 03/09/2012 16:37
by UT596001
cesc wrote:Aixó també passa amb el Talgo Mare Nostrum que va de Lorca-Sutilena a Montpelier, i a la baixada de Montpelier a Cartagena
Correcte, a l'igual que hi ha un Cartagena-Barcelona i a l'inrevés és Barcelona-Llorca. Fa anys d'aquesta xapussa, però, el
Mare Nostrum era Montpeller-Cartagena en tots dos sentits, i el Talgo Barcelona-Llorca igual.
Re: De nou, Intercity
Posted: Tuesday 04/09/2012 16:11
by Sagrerenc
UT596001 wrote:Correcte, a l'igual que hi ha un Cartagena-Barcelona i a l'inrevés és Barcelona-Llorca. Fa anys d'aquesta xapussa, però, el Mare Nostrum era Montpeller-Cartagena en tots dos sentits, i el Talgo Barcelona-Llorca igual.
Jo tinc la teoria que fan això per tal de rotar les quatre unitats que fan aquests trajectes, de tal manera que a la llarga les quatre fan el mateix quilometratge i el manteniment és més homogeni. Per exemple:
Dia 1: Barcelona-Lorca
Dia 2: Lorca-Montpellier
Dia 3: Montpellier-Cartagena
Dia 4: Cartagena-Barcelona
Així, la unitat procedent de Cartagena arriba a Barcelona a les 20h35 i no surt cap a Lorca fins a les 15h00 de l'endemà, tenint tot el matí disponible per fer tasques de manteniment.