Font: Territori i Sostenibilitat
Nova xarxa d'autobusos d'altes prestacions
Les xarxes d’altes prestacions són serveis d’autobusos que es caracteritzen per la seva alta freqüència; l’ús de vehicles moderns i accessibles, velocitat comercial alta, informació en temps real, circulació per carrils segregats i una gran demanda.
Per tal de donar resposta al gran increment de la demanda de serveis de transport interurbà per autobús (des del 2001 ha crescut un 57%), la Generalitat comença la implantació d’una nova xarxa d’autobusos d’altes prestacions, que inclou les línies d’autobusos interurbans amb més demanda de cada demarcació, amb el nom d’exprés.cat.
La xarxa exprés.cat constarà de 40 línies que representen el 40% de la demanda, amb ocupacions mitjanes de 30 viatgers/expedició.
Les primeres línies de l’exprés.cat: millores i novetats
e1 Sabadell – Barcelona
- Nou servei directe amb freqüència de 15 minuts
- 8 parades amb informació en temps real
- Reducció de la durada del trajecte: passa de 60 a 30 minuts
- Sortida des de Sagrera | Meridiana
e2 Terrassa – Barcelona (directe)
- Nou servei directe amb freqüència cada 20 minuts
- 8 parades amb informació en temps real
- La durada del trajecte serà de 40 minuts
- Sortida des de Sagrera | Meridiana
e3 Ripollet – Barcelona
- Increment de freqüència de pas: de 15-20 minuts a 10 -15 minuts
- Prestarà servei durant el mes d’agost i els caps de setmana
- 14 parades amb informació en temps real
- Reducció de la durada del trajecte: passa de 40 a 30 minuts
- Sortida des de Sagrera | Meridiana
e4 UAB - Cerdanyola del Vallès - Barcelona
- Increment de freqüència de pas: de 30 a 20 minuts en hora punta
- 9 parades amb informació en temps real
- Reducció de la durada del trajecte: passa de 65 a 50 minuts
- Sortida des de Sagrera | Meridiana
Característiques de l’exprés.cat
- Més freqüència de pas en hora punta i nous serveis directes.
- Informació als usuaris en temps real mitjançant pantalles d’informació dinàmica a les parades.
- Velocitat comercial alta i competitiva: carrils bus-VAO, prioritat en els semàfors i reducció del nombre de parades.
- Vehicles totalment accessibles.
- Ús de combustibles alternatius (biodièsel)
- Vehicles còmodes amb més serveis per als viatgers (wifi, etc.)
Mapa de la xarxa Exprés.cat
Exprés.cat
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Exprés.cat
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Exprés.cat
No sé si la nova oferta de bus exprés entre Terrassa i Barcelona serà gaire atractiva pel públic.
En el mateix temps de trajecte, et plantes a la Plaça Catalunya, quan, en canvi, el bus et deixa a Sagrera-Meridiana. Anant en Rodalies, surts d'una altra punta de la ciutat, però tarda 30 minuts en deixar-te a Sagrera-Meridiana.
Veurem com respon la gent.
En el mateix temps de trajecte, et plantes a la Plaça Catalunya, quan, en canvi, el bus et deixa a Sagrera-Meridiana. Anant en Rodalies, surts d'una altra punta de la ciutat, però tarda 30 minuts en deixar-te a Sagrera-Meridiana.
Veurem com respon la gent.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Competència necessària?
Té gaire sentit promoure des del govern una competència entre bus i tren? Ja estem veient on ha dut això en la relació Lleida-La Pobla.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Exprés.cat
Guigui: Hem coincidit en el temps i en el punt de vista. Però el meu missatge era:
I no es tracta només de com respon la gent. Des de molts punts de vista, en situacions d'alta demanda ha de ser més eficient un tren que un bus. El que s'hauria de fer és just el contrari, procurar que la gent agafi el tren enlloc del bus en línies amb trajectes coincidents. I si el tren no és competitiu, mirar quins són els motius que no el fan competitiu i posar-hi solucions.
Només entenc aquesta postura de l'administració des del 3%. No m'agrada. Els busos són privats i el tren és públic.
Salut !!
I no es tracta només de com respon la gent. Des de molts punts de vista, en situacions d'alta demanda ha de ser més eficient un tren que un bus. El que s'hauria de fer és just el contrari, procurar que la gent agafi el tren enlloc del bus en línies amb trajectes coincidents. I si el tren no és competitiu, mirar quins són els motius que no el fan competitiu i posar-hi solucions.
Només entenc aquesta postura de l'administració des del 3%. No m'agrada. Els busos són privats i el tren és públic.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Exprés.cat
Es absurdo, hacer una parte del recorrido de un tren que tiene seis veces la capacidad de este bus, esto son ganas de poner más vehiculos en las calles y luego hacer sufrir al servicio de tren. Para colmo no se les ocurre en pensar en servicios transversales, como por ejemplo Vilafranca - Martorell - Terrassa - Sabadell - Granollers - Mataró. Puedo pensar en mil y una veces que un bus rápido y con buena frecuencia en ese trayecto me habría servido a mi o a otra gente, no por nada es el trayecto propuesto para el ferrocarril orbital. Pero por alguna razón hay esa manía de ofrecer tres veces el mismo servicio, y luego otro que podría servir no existe. Quien lo entienda, pero eso sí, luego terminamos pagando nosotros porque habrá menos gente en los trenes y habrá que subsidiar estos autobuses. Mejor se ahrrarían el dinero para poner mejores asientos en los trenes de renfe.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Exprés.cat
Es pot mirar com una competència tren-bus o es pot veure com un augment de la oferta, barata, però augment.
Re: Exprés.cat
Es que es aixo, si la gent li va millor el tren, seguira agafant el tren, i a qui li vagi millor el bus, doncs agafara el bus, no es dolent l'augment de alternatives.victorcasta wrote:Es pot mirar com una competència tren-bus o es pot veure com un augment de la oferta, barata, però augment.
Re: Exprés.cat
Hay que verlo como un complemento al tren y tal, no como un competidor, a1 tiene una frecuencia de media hora en dias laborables, bcn - sabadell, y seguro que mas de uno y de dos habran agradecido su existencia, cuando los catalanes tienen problemas, y los de renfe, dan por culo, como estos dias. Cada 1/4 de hora esta bien, pq hasta ahora o era pl. catalunya o fabra i puig (a1), ahora tenemos un poco mas de abanico si queremos dejar barcelona, y los trenes no van bien.
Todo lo que sea poner mas transporte publico lo veo fantastico.
Todo lo que sea poner mas transporte publico lo veo fantastico.
Re: Exprés.cat
^^ Pues preferiría que esos autobuses fueran para mejorar la oferta en aquellas líneas dónde sólo hay bus, cómo por ejemplo de Castellar a Caldes, o de Castellar a Terrassa por la C-1415a, o de Terrassa a Martorell...
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Exprés.cat
Les línies de Sagalés (201, per exemple, que va de Bcn a Caldes) desapareixeran quan entri en servei aquesta xarxa? Ja que l'e12 també anirà de Bcn a Caldes...
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Re: Exprés.cat
Y la suerte es que tenemos aunque solo sean 5 expediciones Castellar <--> Sentmenat, 1 que llega a Caldes, y 2 de Caldes a Castellar, que no me extrañaria que la acabasen quitando... ¿Cuando entrara en funcionamiento las lineas express del valles a barcelona?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Plou sobre mullat
En un país on tens totes les possibles relacions ben cobertes, d'acord. Però Catalunya encara ha de resoldre moltes més connexions, ara per ara pràcticament inexistents, abans de duplicar i triplicar trajectes que ja van força ben servits.iFercat wrote:Es que es aixo, si la gent li va millor el tren, seguira agafant el tren, i a qui li vagi millor el bus, doncs agafara el bus, no es dolent l'augment de alternatives.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Se han visto las nuevas incorporaciones para las expres.cat? Sarbus necesita mínimo 8 coches para la e1 y e2. Para la e3, Font repintará los coches de la 622 y para la e4 Sarbus repintará los Cittour habituales de la A3, seguramente, porque son las lineas a las que sustituyen.
Sorprende el fin de la trasera TPC.
Sorprende el fin de la trasera TPC.
Re: Exprés.cat
le comente a un conductor de sarbus, lo de la expres en la linea de sabadell.... se echo a reir to mentira me dijo, no lo acabaran haciendo, que si ya hacia años que se hablaba del tema bla bla bla
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Exprés.cat
Opinió molt qualificada, la d'aquest conductor.
Re: Exprés.cat
Si s'engega la parafernàlia electoral, adéu a tot això.
Sent que no hi ha logo de TPC, podria ser que a la molt llarga aquest esquema "prototip" substituïs al mig bus pintat de vermell amb el logo de TPC i amb un anagrama Operat per a l'estil de Rodalies?
Sent que no hi ha logo de TPC, podria ser que a la molt llarga aquest esquema "prototip" substituïs al mig bus pintat de vermell amb el logo de TPC i amb un anagrama Operat per a l'estil de Rodalies?
Re: Exprés.cat
Benvolgut senyor,
Sobre l'assumpte que ens comenteu a la vostra consulta, us comuniquem que des de la Direcció General de Transports ens informen que el dia 29/10/2012 entrarà en funcionament el bus exprés a la zona del Vallès.
Atentament,
Punt d'Informació del
Departament de Territori i Sostenibilitat
Generalitat de Catalunya
Av. Josep Tarradellas, 2-6
08029 Barcelona
Tel. 93.495.80.80
Fax 93.567.48.71
www.gencat.cat/territori
Sobre l'assumpte que ens comenteu a la vostra consulta, us comuniquem que des de la Direcció General de Transports ens informen que el dia 29/10/2012 entrarà en funcionament el bus exprés a la zona del Vallès.
Atentament,
Punt d'Informació del
Departament de Territori i Sostenibilitat
Generalitat de Catalunya
Av. Josep Tarradellas, 2-6
08029 Barcelona
Tel. 93.495.80.80
Fax 93.567.48.71
www.gencat.cat/territori
Re: Exprés.cat
El 2166 y el 2169 de Sarbus ya han recibido la decoración exprés.cat. El primero de ellos está hoy en la A3.
Además comentar que en Cerdanyola de momento he visto los huecos para poner las pantallas de información en las paradas de Fontetes dirección Barcelona y en la de Sant Iscle/Virgen del Pilar dirección UAB. En Ripollet de momento están en todas las paradas excepto la del CAP II Cerdanyola-Ripollet, las de la Rambla Sant Jordi y la del Martinet.
Y para finalizar ya se han publicado los horarios de la línea Barcelona-Ripollet, aquí pone que es e4 y en principio era la e3. Este es el link: http://www20.gencat.cat/docs/ptop/Home/ ... _FINAL.pdf
Además comentar que en Cerdanyola de momento he visto los huecos para poner las pantallas de información en las paradas de Fontetes dirección Barcelona y en la de Sant Iscle/Virgen del Pilar dirección UAB. En Ripollet de momento están en todas las paradas excepto la del CAP II Cerdanyola-Ripollet, las de la Rambla Sant Jordi y la del Martinet.
Y para finalizar ya se han publicado los horarios de la línea Barcelona-Ripollet, aquí pone que es e4 y en principio era la e3. Este es el link: http://www20.gencat.cat/docs/ptop/Home/ ... _FINAL.pdf
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
A partir del 29/10
Començaran dilluns que ve. Tres últims paràgrafs de la notícia.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Exprés.cat
Horarios línea e1 Sabadell-Barcelona:
http://www.sarbus.com/PDFs/E1_Sarbus.pdf
Horarios línea e2 Terrassa-Barcelona:
http://www.sarbus.com/PDFs/E2_Sarbus.pdf
Horarios línea e3 Barcelona-Cerdanyola-UAB:
http://www.sarbus.com/PDFs/E3_Sarbus.pdf
http://www.sarbus.com/PDFs/E1_Sarbus.pdf
Horarios línea e2 Terrassa-Barcelona:
http://www.sarbus.com/PDFs/E2_Sarbus.pdf
Horarios línea e3 Barcelona-Cerdanyola-UAB:
http://www.sarbus.com/PDFs/E3_Sarbus.pdf