Page 1 of 2

Cabina del 1000 en perill

Posted: Monday 15/10/2012 19:35
by raulitinbcn
Nota: fil provinent de http://transport.cat/viewtopic.php?p=212255#p212255

Que pena em perdut un altre cap, si si, el morro de la 1000/1100 que tenien a l'associació d'amics del ferrocarril als sotans de l'estació de frança. Si s'en van al nou edific i la deixen allà. M'ho van confirmar, cap a principis del mes passat vaig passar a mirar una mica, i em van dir que s'en n'aven. Deixaven les maquetes H0 (normal i marklin) i el cap de la 1000/1100 amb la franja blava. Es una pena, no?.... :'( :osti :bua

Re: Adeu als 1000: Ara sí :(

Posted: Monday 15/10/2012 23:53
by TramviaBlau
raulitin ha escrit:
raulitin ha escrit:
Que pena em perdut un altre cap, si si, el morro de la 1000/1100 que tenien a l'associació d'amics del ferrocarril als sotans de l'estació de frança. Si s'en van al nou edific i la deixen allà. M'ho van confirmar, cap a principis del mes passat vaig passar a mirar una mica, i em van dir que s'en n'aven. Deixaven les maquetes H0 (normal i marklin) i el cap de la 1000/1100 amb la franja blava. Es una pena, no?....
Doncs si, una llastima, de fet el trasllat en si ho es, i mes si han de deixar coses enrere, .......desitjo que amb el temps els de l´associació puguin tornar algun cop d´aquest exili

Re: Adeu als 1000: Ara sí :(

Posted: Tuesday 16/10/2012 0:53
by faristol
No FUMEM!!!

Amb el que habia costat entrar alló alla a trossos...

Una pena perque aquell sotan era entranyable, era com un cau d'eplai, era baixar a un altre mon, allo era irrepetible i s'ensumava l'esperit de molta gent que alla habia gaudit i molt.
No se un local amb vidres i a peu del carrer, fara perdre molt a l'associacio, suposo que explicaran motius, si es que n'hi han.

Tot ens ho prenen, tot cambia.

Re: Adeu als 1000: Ara sí :(

Posted: Tuesday 16/10/2012 17:32
by metring
Ho puc confirmar, gràcies a la resposta per mail del president. Busquen fer una cessió d'alguna manera.

Re: Adeu als 1000: Ara sí :(

Posted: Tuesday 16/10/2012 23:37
by raulitinbcn
faristol wrote:No FUMEM!!!

Amb el que habia costat entrar alló alla a trossos...

Una pena perque aquell sotan era entranyable, era com un cau d'eplai, era baixar a un altre mon, allo era irrepetible i s'ensumava l'esperit de molta gent que alla habia gaudit i molt.
No se un local amb vidres i a peu del carrer, fara perdre molt a l'associacio, suposo que explicaran motius, si es que n'hi han.

Tot ens ho prenen, tot cambia.
A mi m'ho van dir que tenien "goteres" i altres problemes amb renfontadif, a més n'hi ha un altre fil que parla sobre el trasllat de l'associació, aquest estaria millor per parlar de "salvar" la 1000

Re: Cabina del 1000 en perill

Posted: Wednesday 17/10/2012 0:38
by faristol
ok, doncs sembla que si no hi ha sort d'aquesta serie no en quedara quasi res, es com si fos una malastrugança.

Qui pot estar interesat amb aquesta cabina?

Jo si tingues lloc a casa, doncs mira...pero malauradament no en tinc.

Re: Cabina del 1000 en perill

Posted: Friday 19/10/2012 10:48
by metring
Ens diuen que fins a finals de desembre, no està previst moure la cabina, i hem ofert ajut per trobar algú que l'interessi o per traslladar-la no sé sap a on.

Re: Cabina del 1000 en perill

Posted: Saturday 27/10/2012 8:53
by lauria1226
Doncs de pena i exili, res de res. Els que tinguérem la sort de conèixer el local anterior, l'actual va ser un autèntic desastre i en el trasllat es va perdre molt més, encara que potser no tan visible, que unes maquetes, una d'elles corcada. El vell local era magnífic, l'enveja de totes les associacions continentals, mentre que ara entràvem en una "cripta" insana i sinistra. Entrem en una nova era de llum i obertura. En quan al frontal del 1000, mireu, que voleu que us digui, a mi sempre m'ha recordat aquells caps de porc senglar o d'altres animals que es pengen de les parets com trofeus de caça o elements decoratius més o menys rústics. La taxidèrmia mai m'ha semblat la millor "ciència" per aplicar a la preservació de material ferroviari històric. El balanç del canvi ha d'ésser positiu i tant de bo la "Soci" no es vegi obligada mai més a fer un canvi que suposi un pas endarrere tan fort i negatiu com el que va suposar el que comparativament parlant fou canviar un palau per una barraca. Sortosament, avui el procés s'inverteix.

Salutacions esperançades.

Re: Cabina del 1000 en perill

Posted: Saturday 27/10/2012 10:41
by Ganz
lauria1226 wrote:Doncs de pena i exili, res de res. Els que tinguérem la sort de conèixer el local anterior, l'actual va ser un autèntic desastre i en el trasllat es va perdre molt més, encara que potser no tan visible, que unes maquetes, una d'elles corcada. El vell local era magnífic, l'enveja de totes les associacions continentals, mentre que ara entràvem en una "cripta" insana i sinistra. Entrem en una nova era de llum i obertura. En quan al frontal del 1000, mireu, que voleu que us digui, a mi sempre m'ha recordat aquells caps de porc senglar o d'altres animals que es pengen de les parets com trofeus de caça o elements decoratius més o menys rústics. La taxidèrmia mai m'ha semblat la millor "ciència" per aplicar a la preservació de material ferroviari històric. El balanç del canvi ha d'ésser positiu i tant de bo la "Soci" no es vegi obligada mai més a fer un canvi que suposi un pas endarrere tan fort i negatiu com el que va suposar el que comparativament parlant fou canviar un palau per una barraca. Sortosament, avui el procés s'inverteix.

Salutacions esperançades.
+1. Perquè imagino que TMB no estaria interessada en tenir-la al Triangle... Perquè a data d'avui, no se m'acut cap millor lloc, si TMB estigués per la feina.

Re: Cabina del 1000 en perill

Posted: Saturday 27/10/2012 19:52
by Fran-Ikarus
Per què hauria de voler tenir-la TMB? Aquesta cabina, desvinculada del cotxe motor (qepd) al qual pertanyia, no deixa de ser un el·lement purament orientat a "exposició" (que a mi sí que m'agrada, i és compatible amb la preservació de vehicles sencers, però això és una altra qüestió), que existeix només perquè l'AAFCB volia tenir-la exposada al seu local. Sinó, ja faria anys que estaria compartint amarg final amb la resta del seu cotxe motor, igual que totes les altres, excepte les que corresponen als 4 cotxes 1100 que encara té TMB.

Si se l'enduguéssis al Triangle, certament, com que allà no sembla que falti espai encara, l'avantatge és que, si més no, es conservaria, criant pol i teranyines com altres vehicles guardats allà, mentre no destorbés.

Re: Cabina del 1000 en perill

Posted: Saturday 27/10/2012 20:53
by lauria1226
A l'entrada del local antic de la "Soci" hi havia el frontal d'una locomotora de la sèrie 1700 MZA, però era una reproducció de fusta, jo no tinc res en contra d'això, però l'us de material real per a fer monuments a l'intempèrie o retallar vehicles de l'estil que comentem ho trobo francament negatiu (Amb tots els respectes a les persones, però la idea no la puc compartir ni respectar). El fet és que en ambdós casos cal sacrificar una peça que en el moment que es decideix de fer-ho, generalment, pot salvar-se operativa i qui tingui la capacitat de decisió, hauria de reunir una sèrie de condicions sobre les circumstàncies que envolten el material ferroviari històric que l'homologuessin per decidir quin material és apte per a una cosa o una altra. Com que, desgraciadament, l'experiència ens ha demostrat que s'han fet veritables aberracions perquè no sempre (O gairebé mai) la selecció de personal obeeix a criteris d'aptitud, sinó que hi ha hagut (I encara hi ha) casos escandalosos de nepotisme, ns podem trobar que no sortirem mai del desastre actual i encara més; Que s'acabi posant un motor de "golondrina" dins d'una locomotora de vapor històrica per fer-li fer el tren de la bruixa. I no dic res més a fi de no donar idees.

Re: Cabina del 1000 en perill

Posted: Saturday 27/10/2012 22:11
by Fran-Ikarus
Hem de ser realistes, "què ens agradaria" i "què tenim".

Potser sí que es pugui pensar en algun cas en el que s'ha conservat una part d'un vehicle, més o menys únic o escàs, que es podria haver conservat sencer. Ara, cal saber, en cada cas, si l'alternativa perfecta (conservar tot el vehicle) era realment factible, o bé no ho era pas i, si més no, s'ha conservat una part ("mal menor" o "lo mejor es enemigo de lo bueno")

Amb la cabina del 1000 penso que tots sabem (i qui no ho sabés, ara ho sap) que el cotxe motor al qual pertanyia no va anar a la ferralla perquè li tallessin la cabina, sinó més aviat a l'inrevès: la cabina es va salvar "tot i que" el seu cotxe motor, com el 99% restant de cotxes de la seva sèrie, tenien el desballestament assegurat. O el 97%, perquè recordem que durant uns dies o setmanes va haver-hi una unitat suposadament "preservada museo", segons aquell DIN-A4 enganxat al vidre de la cabina, que malauradament ja es veu que no volia dir gaire res...

La idea de preservar-ne, a l'espai disponible (uns sòtans d'un edifici), si més no, una imatge tan icònica com la de la cabina que tots hem vist milers de vegades aparèixer per la boca del túnel entrant a l'estació, era romàntica i, dintre de les minses possibilitats, meritòria.

Ara, ni tan sols sembla que hi hagi espai... Com per pensar en el "vehicle sencer"...

Re: Cabina del 1000 en perill

Posted: Sunday 28/10/2012 10:21
by lauria1226
Ser realista que és?
Imposar la percepció pròpia de la realitat, donant per suposat que la dels altres és inferior, estúpida o irreal?
El fet continua essent de que en el moment en que es va retallar el frontal de la caixa del 1000, s'estava condemnant tot el conjunt. I ara ens trobem davant de l'acte final del drama i com en tota escenificació hi ha qui voldria continuar amb l'espectacle, és com allò que passa en acabar els recitals quan l'artista s'acomiada i una part del públic arrossega la resta demanat un altra peça que el mateix cantant ja té preparada en una mena de complicitat, moltes vegades no escrita, amb la "claca".

A mi les operetes "bufes" només m'agraden per fotre-m'en d'elles.

Varem fer derrames per la Garrat 106 exCGFC//FEVE, per la Patxanga 304 (Algú va avançar els diners, jugant-s'ho tot) fem derrames per millorar la imatge i la projecció de futur de l'entitat i el que significa. Potser caldrà fer derrames en el futur i concentrar esforços per salvar o tornar a posar en valor el material operatiu que la soci té segrestat per FGC juntament amb el material propi d'FGC auto-segrestat a Manresa i altres ubicacions. En totes aquestes fites, no m'ho he pensat dues vegades, ni tinc intenció de pensar-m'ho dos cops en el futur, però, pel retall taxidèrmic del 1000?; ni cinc!!. Que l'enterrin amb tots els honors si es vol, però jo no hi pensaré més. I aquesta és la meva manera de veure la realitat. Suposo i de fet he acabat estant segur que els altres tenen la seva pròpia percepció, tan respectable com la meva.

Salutacions.

Re: Cabina del 1000 en perill

Posted: Sunday 28/10/2012 10:59
by Fran-Ikarus
Insisteixo: s'estava desballestant tota la sèrie (d'això en vam ser conscients, sense anar més lluny, tots els que seguíem aquest fòrum en aquella època), i d'un dels vehicles desballestats van retallar el frontal perquè es conservés aquesta part, agradi o no agradi. No té res a veure amb estar d'acord en què s'hagi conservat el frontal.

Creure que en un moment donat hi havia un vehicle sencer i que es va triar entre tallar-lo i no tallar-lo, i que si no s'hagués tallat l'haguéssin preservat, és no ser realista. Ser realista és que el cotxe motor el desballestaven igualment.

Que amb d'altres vehicles sí que podria passar, que arribés un moment en què hi hagi l'opció de conservar-los sencers i algú decideixi que n'hi ha prou amb tallar-ne una part i llençar la resta? Doncs és possible. Amb aquest no va passar, perquè els que volien conservar ja sabem quins eren, i com van acabar.

Re: Cabina del 1000 en perill

Posted: Sunday 28/10/2012 12:34
by Fran-Ikarus
Vaja, que he estat reflexionant, i crec que entenc què vols dir, o si més no m'hi acosto una mica. Els esforços que valen la pena són aquells que es fan en preservar, en primera instància, i mantenir en funcionament, en segona, material mòbil sencer. I segurament ha de desanimar comprovar que en aquest sentit no s'hi fan, o no s'hi fan tants com agradaria, o no hi ha prou suport institucional pels que es fan.

A banda d'aixo, però, hi ha la necessitat de que les coses "facin patxoca" per arribar a un públic com més gran millor. La cabina del 1000 ja no té valor com a vehicle ferroviari, perquè només n'és un bocí no operatiu, però sí que en té en el sentit d'acostar una imatge tan icònica i tan pròpia de la ciutat, a tot un públic que no pot, ara per ara, tenir accés als vehicles sencers preservats (els 4 cotxes motors 1100 del Triangle, o 2 cotxes motors preservats i 2 més de "conservats de moment", segons què entenguem per "preservats")

En el fons sabem que allò que és valuós realment són els vehicles preservats, però sovint el públic general no hi té accés, o l'accés és tan restringit que no serveixen, per si sols, per a estendre l'estimació per la història del transport. La cabina podria tenir un bon paper en aquest sentit, com ho tenen, amb molta més facilitat logística, les exposicions que es puguin fer a l'Espai Foronda o d'altres de similars.

Re: Cabina del 1000 en perill

Posted: Sunday 28/10/2012 19:08
by lauria1226
Efectivament, la cosa va per on dius. No obstant, tampoc és res que no es pugui debatre, discutir i en el futur acceptar. Es tracta d'establir prioritats.

També i molt important és que aprofitant el canvi de local i d'imatge, pot ser molt beneficiós fer com en la tradició dels focs de Sant Joan i cremar tot el que fa nosa. A la Soci, a tota l'afició en general i en especial la fina línia que separa els professionals dels aficionats, els cal trencar d'una vegada i per sempre amb el "Bruguerisme", entés com el "negativisme simpàtic", tendent a posar pals a les rodes de qualsevol il·lusió i iniciativa. Deixa marge únicament a les foteses per evitar fer el que és essencial. En definitiva, sota l'argument del possibilisme no s'amaga res més que una actitud servil i negativa.

La cabina del 1000 seria el símbol d'aquest trencament. La influència del "Bruguerisme" la podem notar en l'absència total de material tramviaire antic operatiu, el més que discutible criteri de "tunejar" els vehicles 6 i 7 del Tibidabo, la responsabilitat per desídia conscient en el desballestament del tramvia 547, la dispersió i destrucció dels 100 del Metro (l'excepció del 300 confirma la regla), també amb la pèrdua d'influència social i de patrimoni de l'AAFCB, que de manera més o menys directa ens ha dut a l'actual "impasse" en la gestió del material històric operatiu en mans d'FGC.

El "Bruguerisme" es producte de la incompetència, nepotisme i de la por d'uns anys de plom que s'ha transmès en el temps i que cal que foragitem de cos i l'ànima, ara és l'hora de fer-ho. El que s'ha perdut, ja no tornarà però el que hi ha per guanyar; bé val un petit sacrifici.

Salutacions.

Re: Cabina del 1000 en perill

Posted: Friday 14/12/2012 15:56
by Fran-Ikarus
metring wrote:D'això, recordeu lo del tester del 1000... :xiuxiu
Què hi ha "esperances"? :yo

Re: Cabina del 1000 en perill

Posted: Sunday 20/01/2013 12:59
by Fran-Ikarus
La cabina segueix allà? (ja que fa poc s'hi va fer, a l'antiga seu, la venda de material excedent, i uns quants vau anar-hi)

Re: Cabina del 1000 en perill

Posted: Sunday 20/01/2013 17:16
by raulitinbcn
Fran-Ikarus wrote:La cabina segueix allà? (ja que fa poc s'hi va fer, a l'antiga seu, la venda de material excedent, i uns quants vau anar-hi)
Jo hi vaig anar i, lògicament, vaig preguntar per ella i em van dir que l'han donat al Museu de Vilanova, o algun museu. Ara bé, ells els hi han donat, els altres vindran a per ella ...?

Re: Cabina del 1000 en perill

Posted: Thursday 04/07/2013 10:45
by Fran-Ikarus
I van venir a per ella?