Expedient de la CE a Espanya per les taxes aeroportuàries
Posted: Wednesday 21/11/2012 22:28
http://www.ara.cat/economia/Comissio-Eu ... 18685.html
La Comissió Europea obre expedient a Espanya per la pujada de les taxes aeroportuàries
Les aerolínies van denunciar que l'augment de la taxa per passatger als aeroports de Barcelona i Madrid vulnera la legislació europea
ACN
Brussel·les | Actualitzada el 21/11/2012 16:14
La Comissió Europea (CE) ha obert un procediment d'infracció al govern espanyol en què demana a Madrid explicacions formals sobre els increments de les taxes aeroportuàries del juliol. AENA va duplicar la taxa per passatger que han de pagar les companyies aèries als aeroports de Barcelona i Madrid. Diverses companyies aèries han denunciat que aquesta pujada no respecta la directiva europea i algunes fins i tot han suspès rutes des del Prat. De fet, la CE ja es va comprometre a investigar l'afer en resposta a una pregunta de l'eurodiputat de CiU, Ramon Tremosa.
Ara el govern espanyol té dos mesos per donar explicacions i, si la CE no acaba convençuda, podria demanar canvis en les taxes. La CE inicia aquest procediment d'infracció després de les denúncies de diverses companyies aèries i associacions del sector, que argumenten que no van ser "adequadament" consultades, tal com requereix la directiva europea del 2009, sobre les modificacions de les taxes aeroportuàries que van entrar en vigor al juliol.
La taxa per passatger que paguen les companyies aèries pretén cobrir el cost que l'aeroport assumeix per proporcionar les infraestructures de la terminal al servei dels passatgers. Tot i que les modificacions han suposat increments modestos en alguns aeroports petits, la taxa per passatger a l'aeroport de Barcelona i Madrid s'ha duplicat.
"L'increment de les taxes és significatiu per a les companyies aèries que operen en aquests dos aeroports i podrien dissuadir les companyies d'operar-hi", diu el comunicat de la CE enviat aquest dimecres. De fet, diverses companyies ja han suspès rutes des del Prat. Wizz Air, una de les aerolínies de baix cost líders de l'est d'Europa, ha suspès una ruta i vuit freqüències des de l'Aeroport de Barcelona per la pujada de taxes d'Aena, mentre que Ryanair ha cancel·lat quatre rutes des de Barcelona i el vol de Girona a Madrid.
Ara el govern de Rajoy té dos mesos per donar explicacions formals que garanteixin que les modificacions estaven justificades sobre la base dels costos per a l'aeroport. Si no convencen, la Comissió podria demanar canvis en les taxes aeroportuàries i fins i tot portar el cas davant el Tribunal de Justícia de Luxemburg. A més, la CE examinarà si Espanya va establir una autoritat de supervisió independent per arbitrar els conflictes sobre les taxes aeroportuàries entre els aeroports i les companyies aèries, un altre dels requisits que estableix la directiva comunitària.
La Comissió ja es va comprometre a investigar l'afer al juliol. "La Comissió investigarà el tema de les pujades previstes en les taxes aeroportuàries dels aeroports de Madrid-Barajas i Barcelona-el Prat per garantir el compliment de les disposicions de la directiva", va assenyalar el comissari de Transport, Siim Kallas, en resposta a una pregunta escrita de l'eurodiputat de CiU, Ramon Tremosa.
La Comissió Europea obre expedient a Espanya per la pujada de les taxes aeroportuàries
Les aerolínies van denunciar que l'augment de la taxa per passatger als aeroports de Barcelona i Madrid vulnera la legislació europea
ACN
Brussel·les | Actualitzada el 21/11/2012 16:14
La Comissió Europea (CE) ha obert un procediment d'infracció al govern espanyol en què demana a Madrid explicacions formals sobre els increments de les taxes aeroportuàries del juliol. AENA va duplicar la taxa per passatger que han de pagar les companyies aèries als aeroports de Barcelona i Madrid. Diverses companyies aèries han denunciat que aquesta pujada no respecta la directiva europea i algunes fins i tot han suspès rutes des del Prat. De fet, la CE ja es va comprometre a investigar l'afer en resposta a una pregunta de l'eurodiputat de CiU, Ramon Tremosa.
Ara el govern espanyol té dos mesos per donar explicacions i, si la CE no acaba convençuda, podria demanar canvis en les taxes. La CE inicia aquest procediment d'infracció després de les denúncies de diverses companyies aèries i associacions del sector, que argumenten que no van ser "adequadament" consultades, tal com requereix la directiva europea del 2009, sobre les modificacions de les taxes aeroportuàries que van entrar en vigor al juliol.
La taxa per passatger que paguen les companyies aèries pretén cobrir el cost que l'aeroport assumeix per proporcionar les infraestructures de la terminal al servei dels passatgers. Tot i que les modificacions han suposat increments modestos en alguns aeroports petits, la taxa per passatger a l'aeroport de Barcelona i Madrid s'ha duplicat.
"L'increment de les taxes és significatiu per a les companyies aèries que operen en aquests dos aeroports i podrien dissuadir les companyies d'operar-hi", diu el comunicat de la CE enviat aquest dimecres. De fet, diverses companyies ja han suspès rutes des del Prat. Wizz Air, una de les aerolínies de baix cost líders de l'est d'Europa, ha suspès una ruta i vuit freqüències des de l'Aeroport de Barcelona per la pujada de taxes d'Aena, mentre que Ryanair ha cancel·lat quatre rutes des de Barcelona i el vol de Girona a Madrid.
Ara el govern de Rajoy té dos mesos per donar explicacions formals que garanteixin que les modificacions estaven justificades sobre la base dels costos per a l'aeroport. Si no convencen, la Comissió podria demanar canvis en les taxes aeroportuàries i fins i tot portar el cas davant el Tribunal de Justícia de Luxemburg. A més, la CE examinarà si Espanya va establir una autoritat de supervisió independent per arbitrar els conflictes sobre les taxes aeroportuàries entre els aeroports i les companyies aèries, un altre dels requisits que estableix la directiva comunitària.
La Comissió ja es va comprometre a investigar l'afer al juliol. "La Comissió investigarà el tema de les pujades previstes en les taxes aeroportuàries dels aeroports de Madrid-Barajas i Barcelona-el Prat per garantir el compliment de les disposicions de la directiva", va assenyalar el comissari de Transport, Siim Kallas, en resposta a una pregunta escrita de l'eurodiputat de CiU, Ramon Tremosa.