Page 1 of 3

Renfe-FGC, igual de malament?

Posted: Wednesday 14/11/2012 1:30
by Toni
Nota: fil provinent de http://transport.cat/viewtopic.php?f=2& ... &start=940
Guigui wrote:http://www.ara.cat/societat/Renfe-reacc ... 19604.html

Renfe reacciona a la multa reclamant al Govern un deute de 291 milions d'euros

La Generalitat nega qualsevol compte pendent amb l'operadora i assegura que és el ministeri de Foment qui ha de pagar la factura

EFE / ARA
Barceloma | Actualitzada el 05/11/2012 16:41

Poc després que el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, anunciés aquest dilluns les sancions previstes per fer front al mal funcionament de Renfe (que poden enfilar-se fins als 3,7 milions d'euros), l'operadora ferroviària hi ha respost amb una acusació. Renfe ha assegurat, a través d'un comunicat, que el Govern acumula un deute amb la companyia de 291 milions d'euros per la prestació dels serveis a Catalunya i ha acusat la conselleria de Territori i Sostenibilitat de voler "confondre l'opinió pública".

En el comunicat, la companyia recorda que la Generalitat encara té pendent la firma del contracte programa que regula el servei de Rodalies amb Renfe Operadora. Aquest contracte, recorda, hauria d'estar vigent des de l'1 de gener del 2011, però encara no està signat, perquè el Govern exigeix passos que garanteixin econòmicament el bon funcionament del servei. I, de moment, no n'hi ha hagut.

Renfe explica, en aquest sentit, que la Generalitat acumula un deute de prop de 300 milions d'euros corresponents al cost de la prestació del servei el 2011 i el 2012, més les quanties pendents del 2010. A això cal sumar-hi, segons Renfe, l'anomenat "Pla d'acció", que dóna suport a peticions addicionals de la Generalitat als serveis transferits i que tampoc no han estat abonats. Unes acusacions que el Govern nega de base. "No devem ni un euro a Renfe", remarquen fonts del departament de Territori i Sostenibilitat, que apunten que, en tot cas, es tracta d'un deute del ministeri de Foment.

Després d'assumir la titularitat del servei ferroviari a Catalunya, la Generalitat es va negar el 2011 a signar el conveni de serveis que havia de substituir el contracte programa que regulava fins aleshores la prestació del servei, davant la constatació que no es garantien les transferències econòmiques necessàries, segons que han recordat fonts del departament de Territori. En rebutjar la signatura d'aquest conveni, la Generalitat es desvinculava, així, segons aquestes fonts, de la responsabilitat de pagar els 145 milions d'euros l'any que costa el servei de Renfe a Catalunya.
Què fort, la Generalitat es "desvincula" de pagar res a Renfe.... suposo que també es disvincularà a l´hora de demanar-li res per que sino no ho entenc.... jo de la Renfe aniria treient les enganxines dels trens ja... ja prou de preses de pèl.... Els inspectors aquests que obren tants expedients no deuen tenir temps per anar a FGC o al Metro (ho dedueixo per que allà no hi ha expedients).... política barata dels amics de Territori i Sostenibilitat, que a més és "independent" del que faci o deixi de fer Renfe.... si això és el que ens proposen com a model de país..... Per cert.... on estan les rodalies de Girona o Tarragona?... la culpa és de l´ogre que tot ens treu...... potser els diners que farien falta estan a la L9....

No tenen temps... perquè Renfe els el pren tot

Posted: Wednesday 14/11/2012 1:39
by Guigui
Toni wrote:Els inspectors aquests que obren tants expedients no deuen tenir temps per anar a FGC o al Metro (ho dedueixo per que allà no hi ha expedients)
Digue'm quantes incidències hi ha hagut a FGC o a l'FMB als darrers mesos. Veuràs quantes te'n trec de Renfe en el mateix període.

Re: No tenen temps... perquè Renfe els el pren tot

Posted: Wednesday 14/11/2012 1:54
by PoLeTe124
Guigui wrote:
Toni wrote:Els inspectors aquests que obren tants expedients no deuen tenir temps per anar a FGC o al Metro (ho dedueixo per que allà no hi ha expedients)
Digue'm quantes incidències hi ha hagut a FGC o a l'FMB als darrers mesos. Veuràs quantes te'n trec de Renfe en el mateix període.
No és comparable la infraestructura i material d'FGC i Metro que el de Renfe/Adif, arreu de tota Catalunya.

Re: L'imperi (Renfe) contraataca

Posted: Wednesday 14/11/2012 1:56
by victorcasta
Toni wrote:Què fort, la Generalitat es "desvincula" de pagar res a Renfe.... suposo que també es disvincularà a l´hora de demanar-li res per que sino no ho entenc.... jo de la Renfe aniria treient les enganxines dels trens ja... ja prou de preses de pèl.... Els inspectors aquests que obren tants expedients no deuen tenir temps per anar a FGC o al Metro (ho dedueixo per que allà no hi ha expedients).... política barata dels amics de Territori i Sostenibilitat, que a més és "independent" del que faci o deixi de fer Renfe.... si això és el que ens proposen com a model de país..... Per cert.... on estan les rodalies de Girona o Tarragona?... la culpa és de l´ogre que tot ens treu...... potser els diners que farien falta estan a la L9....
Buah... Més demagògia, sisplau?

Base de comparació

Posted: Wednesday 14/11/2012 16:55
by Guigui
PoLeTe124 wrote:
Guigui wrote:
Toni wrote:Els inspectors aquests que obren tants expedients no deuen tenir temps per anar a FGC o al Metro (ho dedueixo per que allà no hi ha expedients)
Digue'm quantes incidències hi ha hagut a FGC o a l'FMB als darrers mesos. Veuràs quantes te'n trec de Renfe en el mateix període.
No és comparable la infraestructura i material d'FGC i Metro que el de Renfe/Adif, arreu de tota Catalunya.
És comparable en termes de nombre d'incidències per quilòmetres de xarxa i unitats en servei, així com de gravetat de la incidència mesurada en minuts de retard causat, excloent-ne imponderables com els inconscients que envaixen la via.

Re: L'imperi (Renfe) contraataca

Posted: Sunday 18/11/2012 1:06
by Toni
victorcasta wrote:
Toni wrote:Què fort, la Generalitat es "desvincula" de pagar res a Renfe.... suposo que també es disvincularà a l´hora de demanar-li res per que sino no ho entenc.... jo de la Renfe aniria treient les enganxines dels trens ja... ja prou de preses de pèl.... Els inspectors aquests que obren tants expedients no deuen tenir temps per anar a FGC o al Metro (ho dedueixo per que allà no hi ha expedients).... política barata dels amics de Territori i Sostenibilitat, que a més és "independent" del que faci o deixi de fer Renfe.... si això és el que ens proposen com a model de país..... Per cert.... on estan les rodalies de Girona o Tarragona?... la culpa és de l´ogre que tot ens treu...... potser els diners que farien falta estan a la L9....
Buah... Més demagògia, sisplau?
No crec que sigui demagògia en absolut. Ara posem no sé quantes multes (150?) que tothom sap (ells els primers) que no cobraram mai a la vida. El responsable del servei no es pot "desvincular" de res ja que és el màxim culpable de tot el que passi. No és demagògia que les rodalies de Girona tant i tant anunciades no es posin en servei per que la Generalitat no té ni un euro. Evidentment, si la Generalitat vol donar més serveis (i més deficitaris) ho haurà de pagar ella i per tant no és excusa que l´Estat no paga no sé què..... si no tens diners no enganyis a la gent dient que faràs no sé què... I encara que no és el fil, no és demagògia que la gestió aquí (i la L9 és un clar exemple) és com a mínim tant nefasta com a la resta de l´Estat, així que no cal indignar-se tant... seria millor resoldre els nostres problemes i quan les nostres coses funcionin ja demanarem més als altres.... no, el trist és que no és demagògia.....

Re: Base de comparació

Posted: Sunday 18/11/2012 1:19
by Toni
Guigui wrote:
PoLeTe124 wrote:
Guigui wrote: Digue'm quantes incidències hi ha hagut a FGC o a l'FMB als darrers mesos. Veuràs quantes te'n trec de Renfe en el mateix període.
No és comparable la infraestructura i material d'FGC i Metro que el de Renfe/Adif, arreu de tota Catalunya.
És comparable en termes de nombre d'incidències per quilòmetres de xarxa i unitats en servei, així com de gravetat de la incidència mesurada en minuts de retard causat, excloent-ne imponderables com els inconscients que envaixen la via.
Evidentment no és comparable. No és comparable l´extensió de la xarxa (10 vegades més gran la de l´Estat que la de FGC?), no és comparable el servei que es dóna (no és el mateix ficar trenets tots al mateix lloc un darrera l´altre que la bogeria de la xarxa de l´Estat), no és el mateix els llocs per on passen les línies (evidentment FGC no passa a cel obert ni per Bellvitge ni per Badalona ni per Sitges ni per Torre Baró no per .....), no és el mateix tenir una xarxa "estable" que una subjecta a mil intervencions (AVE per exemple) i sobretot no és el mateix que quan passa alguna cosa surti amb sort un petit apunt a la pàgina 35 del diari que un titular a quatre columnes que digui "Caos a les Rodalies"..... no, evidentment no té res a veure. I sí, sí hi ha avaries a FGC i si mirem les proporcions... però no dic res que després faig demagògia....

Dades en lloc de suposicions

Posted: Sunday 18/11/2012 12:20
by Guigui
Toni wrote:I sí, sí hi ha avaries a FGC i si mirem les proporcions... però no dic res que després faig demagògia....
Repeteixo: dóna xifres. Mentrestant, i vist el teu historial d'intervencions al Fòrum, no t'estranyi que et diguin demagog.

Re: Dades en lloc de suposicions

Posted: Tuesday 20/11/2012 23:58
by Toni
Guigui wrote:
Toni wrote:I sí, sí hi ha avaries a FGC i si mirem les proporcions... però no dic res que després faig demagògia....
Repeteixo: dóna xifres. Mentrestant, i vist el teu historial d'intervencions al Fòrum, no t'estranyi que et diguin demagog.
No crec que sigui demagog, simplement dic el que és més incòmode sentir per alguns. Difícilment es poden donar xifres d´incidències a les immaculades xarxes de la Generalitat per que la Generalitat no dona cap mena d´informació. Pel contrari, trobem tota l´informació que volguem donada per la Generalitat (certa o no), de les incidències de Renfe. I per completar el tema, els diaris no donen precisament la mateixa difusió a les incidències d´uns i altres amb el que tampoc podem saber-ho pels diaris. Evidentment per pura estadística haurien d´haver 10 vegades menys incidències a FGC per estar igualats amb RENFE (per la mida de les xarxes i així encara no serien comparables ja que la de Renfe és molt més complicada) però caldria que la Generalitat donés dades comparatives ben elaborades... cosa que evidentment no té cap ganes de fer mentre l´opinió pública s´empasi el "caos" (aquesta paraula agrada molt) continu de les rodalies. Altre cosa que afavoriria molt la credibilitat de la Generalitat és que digués totes les coses que fa bé la Renfe o el Adif.... encara que sigui només una.....

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Wednesday 21/11/2012 0:50
by alf
Toni wrote:No crec que sigui demagog, simplement dic el que és més incòmode sentir per alguns.
Claro, asumiendo que por defecto lo que dices es así. Deberías de fundamentar tus argumentos, y no asumir que hay una conspiración que debas destapar. Mirate las cifras, mirate los hechos, y luego ya podrás argumentar con base en la realidad, y no una interpretación mal informada.

Un exemple

Posted: Wednesday 21/11/2012 12:10
by Guigui
Una incidència elèctrica és una incidència elèctrica a Adif, a FGC "i a la Xina Popular", com deia aquell. Doncs resulta que a Adif, són el pa de cada dia i a FGC, no.

Casualitat? Mania persecutòria? Conspiració mundial? Vosaltres mateixos.

Re: Un exemple

Posted: Friday 23/11/2012 0:56
by Toni
Guigui wrote:Una incidència elèctrica és una incidència elèctrica a Adif, a FGC "i a la Xina Popular", com deia aquell. Doncs resulta que a Adif, són el pa de cada dia i a FGC, no.

Casualitat? Mania persecutòria? Conspiració mundial? Vosaltres mateixos.
No crec que hi hagi incidències elèctriques cada dia ni molt menys a l´Adif... hi ha 10 vegades més que a FGC?. Segurament no. A tot això contribuiria molt unes estadístiques ben fetes per qui les pot fer, per la Generalitat de Catalunya que és qui té la informació i qui no la dona. Podriem fer una campanya per conèixer dades d´incidències a FGC i TMB....què us sembla?. Amb això de la catenària passaria el mateix que amb els trens.... vindria la Generalitat dient que si jo la gestiono en tres dies això va com la seda (ja que els que han gestionat fins ara no saben)... enfí, ja sabem com han millorat els trens... Jo no crec en casualitats (poden passar però no sempre), en les manies persecutòries sí crec però ha de ser gent especial (els actuals gestors de la Generalitat critiquen per interès propi i no per manies....) però en una conspiració sí que crec (no és mundial sinó autonòmica)..... hi ha una conspiració per atacar a l´altre i no parlar de la pròpia gestió (l´actual campanya electoral és un exemple més on no s´ha parlat de res de la gestió que s´ha fet o la que volen fer).

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Friday 23/11/2012 1:03
by Toni
alf wrote:
Toni wrote:No crec que sigui demagog, simplement dic el que és més incòmode sentir per alguns.
Claro, asumiendo que por defecto lo que dices es así. Deberías de fundamentar tus argumentos, y no asumir que hay una conspiración que debas destapar. Mirate las cifras, mirate los hechos, y luego ya podrás argumentar con base en la realidad, y no una interpretación mal informada.
Me encantaria mirar las cifras pero desconozco donde las puedo mirar. Si sabes donde están las incidencias de todas las redes las miramos y sacamos conclusiones. Sí que estoy mal informado porque no tengo donde mirar la información... mi única información (como la tuya) es la que dan los señores de la Generalitat i los periódicos afines. Sin tener cifras, yo veo frecuentemente fallos en el Metro y no hay ninguna campaña de opinión en contra, la gente se aguanta y coge el autobús.... igualito. Tienes razón, yo estoy desinformado, como tú.

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Friday 23/11/2012 2:11
by alf
Sé que en realidad no tiene validez, ni es medida fiable en lo más mínimo, aunque como indicación puedes comparar aqui en el foro los hilos de incidencias en Renfe, TMB (metro) y FGC, creados ambos hace 7 años y con dos meses de diferencia. El de FGC tiene 882 entradas. El de TMB tiene 2112. El de RENFE tiene 6037. Evidentemente esto puede depender de mil cosas, si en un hilo divagan más que en otro, etc., pero igual es curioso. No hay día en el que no se postea el twitter de Renfe anunciando retrasos. No se que quieres, de verdad. Has usado los ferrocarriles en Barcelona? Insisto, estas argumentando que el cielo es verde.

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Friday 23/11/2012 11:30
by davida
Jo poso un exemple de la fiabilitat de Rodalies:
Tinc que agafar el tren per portar el nen a l'escola. De la estació a l'escola hi han 10 minuts. Segons el horaris hi arriba un tren a les 8:52, per tant arribaria just.
La fiabilitat de Renfe es tan baixa que em veig obligar a agafar el tren que arriba oficialment a les 8:22, i perdre 30 minuts. Alguna vegada he agafat el tren que les 8:52 perque algun en cotxe m'esperaba a l'estació per portar-me a l'escola (2 min), doncs totes les vegades ha arribat a les 9:00.
Durant anys vaig fer el trajecte Santa Perpetua Sants quasi a diari, 30 minuts de trajecte. Un cop al mes arribava amb menys de 5 minuts de retràs, el 90% entre 5-10 minuts. I molt rarament amb mes de 15 minuts. Arribar a l'hora es podien contar amb els dit d'una mà. I alguna vegada era perque havia agafat el tren anterior, que anava amb molt retard.

Re: Renfe-FGC, igual de malament?

Posted: Friday 23/11/2012 21:32
by Sokjo
Sense falta al respecte però trobo que el que intenta defensar en Toni de que FGC falla igual o mes que RENFE no és cert de cap manera, sempre que he viatjat amb FGC no he tingut mai cap problema de retards ni incidències, l’única incidència que vaig patir va ser un diumenge d'estiu poc abans de les 8 del mati tornant de Barcelona a Sabadell, el tren en el que viatjava tenia alguna averia i ens van fer baixar a Sant Cugat per canviar de tren, en 2 minuts ja estava arribant el tren de substitució per recollir el passatge. En canvi a Renfe l'any passat i principis d'aquest em trobava gairebé cada dia algun retard, alguna cancel•lació d'algun tren o alguna incidència a destacar. Per tant, crec que dir que FGC pateix més incidències que RENFE no és cert.

Re: Renfe-FGC, igual de malament?

Posted: Monday 26/11/2012 1:46
by Toni
És evident que a RENFE hi ha d´haver més incidències que a FGC. És una qüestió de lògica ja que:
1) La xarxa de RENFE és molt més gran que la de FGC.
2) La xarxa de RENFE és molt més complicada que la de FGC.
3) El servei de RENFE és molt més complex que el de FGC.
La qüestió no si un té més incidències que l´altre (tècnicament no crec que s´hagi de retreure res a FGC que fan la seva feina el millor que saben suposo) sino si la campanya pública en contra de RENFE s´ajusta o no a una situació real, si aquesta campanya és ajustada i mesurada. En aquest sentit, la meva opinió és que evidentment no ho és, i no ho és per que:
1) El servei de RENFE no es ni molt menys tant dolent com s´intenta vendre. És evident que donada la mida que té la xarxa de RENFE no té el número percentual d´avaries que tenen altres xarxes suposadament millors (com es diu a aquest fil, TMB té 2000 entrades al fil corresponent i RENFE té 6000 i evidentment la xarxa de RENFE és bastant bastant bastant bastant bastant més gran que tres vegades la del metro).
2) És evident que hi ha una manipulació institucional i mediàtica del tema de RENFE a Catalunya. Hi han moltes coses que funcionen bastant pitjor que RENFE (moltes d´elles de les que no cal buscar molt lluny el responsable) que no mereixen ni molt menys cap campanya institucional en contra i per contra el tema de rodalies està cada dia a la premsa. Evidentment, la gent no és aliena a aquesta campanya i acaba "compartint" aquesta "indignació" amb RENFE que no té per altres coses. Ara que es liberalitzaran els serveis, ja veurem quins son els meravellosos serveis que es posen en marxa i que de ben segur seran molt millors que els de RENFE (és evident que qualsevol sap gestionar un tren millor que RENFE).

Per tant i per centrar el fil, els arguments son:
1) RENFE té problemes i és clar que es pot millorar. Com totes les xarxes.
2) Els problemes de RENFE son com a mínim equiparables (si no menors) que els que tenen altres xarxes. El servei és en general correcte.
3) Existeix una campanya pública de descrèdit de RENFE que no s´ajusta ni molt menys a la realitat del servei. Aquesta campanya s´ulitiza per tapar altres "vergonyes" més domèstiques.

Re: Renfe-FGC, igual de malament?

Posted: Monday 26/11/2012 3:08
by alf
Toni wrote:És evident que a RENFE hi ha d´haver més incidències que a FGC. És una qüestió de lògica ja que:
1) La xarxa de RENFE és molt més gran que la de FGC.
2) La xarxa de RENFE és molt més complicada que la de FGC.
3) El servei de RENFE és molt més complex que el de FGC.
La qüestió no si un té més incidències que l´altre (tècnicament no crec que s´hagi de retreure res a FGC que fan la seva feina el millor que saben suposo) sino si la campanya pública en contra de RENFE s´ajusta o no a una situació real, si aquesta campanya és ajustada i mesurada. En aquest sentit, la meva opinió és que evidentment no ho és, i no ho és per que:
1) El servei de RENFE no es ni molt menys tant dolent com s´intenta vendre. És evident que donada la mida que té la xarxa de RENFE no té el número percentual d´avaries que tenen altres xarxes suposadament millors (com es diu a aquest fil, TMB té 2000 entrades al fil corresponent i RENFE té 6000 i evidentment la xarxa de RENFE és bastant bastant bastant bastant bastant més gran que tres vegades la del metro).
2) És evident que hi ha una manipulació institucional i mediàtica del tema de RENFE a Catalunya. Hi han moltes coses que funcionen bastant pitjor que RENFE (moltes d´elles de les que no cal buscar molt lluny el responsable) que no mereixen ni molt menys cap campanya institucional en contra i per contra el tema de rodalies està cada dia a la premsa. Evidentment, la gent no és aliena a aquesta campanya i acaba "compartint" aquesta "indignació" amb RENFE que no té per altres coses. Ara que es liberalitzaran els serveis, ja veurem quins son els meravellosos serveis que es posen en marxa i que de ben segur seran molt millors que els de RENFE (és evident que qualsevol sap gestionar un tren millor que RENFE).

Per tant i per centrar el fil, els arguments son:
1) RENFE té problemes i és clar que es pot millorar. Com totes les xarxes.
2) Els problemes de RENFE son com a mínim equiparables (si no menors) que els que tenen altres xarxes. El servei és en general correcte.
3) Existeix una campanya pública de descrèdit de RENFE que no s´ajusta ni molt menys a la realitat del servei. Aquesta campanya s´ulitiza per tapar altres "vergonyes" més domèstiques.

Pero que estas diciendo, hombre de dios, campaña pública en contra de RENFE? Manipulación institucional y mediática del tema de RENFE? Vamos a ver, que la Renfe sea un blanco fácil se lo ha buscado por el mal servicio, y los medios se lo pasan teta exagerándo la situación y buscando culpables ya que están en Madrid, oportunismo periodístico, amarillismo, ¿que tiene eso de campaña pública? Eso son delusiones, esto no es el Watergate, es un servicio que es no es bueno por falta de inversión, normal que se apunten dedos, que esperabas, que se les aplauda? Tienes que dejar de creer que esto es una conspiración en contra de Renfe, esto son tres recortes de diario donde se habla de cuántas incidencias hay, ¿acaso crees que las masas se enteran de esas notas de prensa? ¿De verdad crees que van a molestarse para los tres gatos aqui en el FTC como tu que se obsesionan con eso? Tal vez en lugar de preocuparte de si campaña de descredito, de que si tapar vergüenzas domésticas, e ir al grano por una vez: ¿Por qué no mejoran el servicio para no dar razón para queja? ¿Acaso es más fácil inventarse conspiraciones y cuentos que no hacer su trabajo? Ese es el problema en este país, es más importante buscar al culpable que no resolver el problema (lo cual, por cierto, vale también para ese amarillismo que sí apunta dedos por apuntar, pero eso no es ni de cerca una campaña de descrédito), y los políticos, igual que tu, estan más preocupados con si se exagera la cifra de incidencias (podrían comunicarla, así no se especularía), o con si el Govern debe o puede gestionar las cercanías, o si pueden encontrar al responsable en otra parte por algún entramado burocrático. Parece que se esfuerzan más en no hacer su trabajo de lo que se tendrían que esforzar en hacerlo. Sea como sea, soluciones no las tiene nadie, responsables muchos, sean los malos del gobierno central, sean las campañas mediaticas, que si la infraestructura o la operadora, y no sé que cuentos. Mira, reduzcámos a partir de ahora la validez de lo que se diga según "Si no eres parte de la solución eres parte del problema." ¿Descubrir tramas de desacreditación a Renfe ayuda a mejorar el servicio? No. Pues hala, Woodward, a buscar por otra parte. Detectar los focos de problemas en la red de cercanías, y apuntarlos ayuda a mejorar el servicio? Podría. Pues podemos empezar por ahí. Sancionar a Renfe ayuda a mejorar el servicio? No. Pero mejoraría el servicio que trabajaran más cercanamente con Renfe y Adif para encontrar conjuntamente la mejor solución a los problemas que hay, encontrando un compromiso entre las exigencias de ámbos. Y así en adelante. Y cuando el servicio de Renfe sea bueno, si alguién escribe un articulo diciendo que la Renfe da un mal servicio, la gente dirá que eso son tonterías, al igual que si mañana publicas un articulo sobre que los FGC dan mal servicio, y no habrá lugar para una hipotética campaña en contra de Renfe.

Re: Renfe-FGC, igual de malament?

Posted: Monday 26/11/2012 12:17
by gatvell
Toni, ni que treballessis per a RENFE o tinguessis una relació professional.
No cal una campanya mediàtica per veure el mal servei que ofereix RENFE, només cal que agafis el tren sovint.
Personalment, no recordo retards en FGC (R5-R6) i dels quatre cops que he agafat el bus per no haver servei de tren d'FGC, tres cops aquest any degut a les obres de canvi de via i balast entre Manresa i Monistrol de Montserrat i un cop, el 1994, degut a les pluges que hi va haver que vain caure rocs entre Olesa de Montserrat i Monistrol de Montserrat.
De la RENFE, mai en autobus, però trens que surten endarrerits, a deshora i ròtuls que indiquen el tren que fa minuts que ha passat, malauradament tot i no veure-ho a diari, puc dir-te que un de cada quatre cops que l'agafo si.
QUe la Generalitat posa una multa? Doncs té motius i si ho put fer que ho faci, però això no es campanya mediàtica.

Que els diaris diguin que la RENFE va malament no es cap mentira. La gent no té la seguretat de que arribaran a l'hora a la seva destinació.

Re: Renfe-FGC, igual de malament?

Posted: Monday 26/11/2012 13:18
by res_publica
Renfe vs FGC, doncs jo crec que funciona millor Renfe, principalment pel servei, nosaltres estem comparant una empresa de serveis versus una empresa de servei amb gestió integral de las seva infraestructura, cosa que Renfe ja no hi pot. A les hores les errades d'infraestructura imputables a la gestió de Adif, s'haurian de derivar a aquella.
Servei a la Renfe, modernització de la flota sèries civies, 449, reforma 448 i 440, i esperem a vore com queda la 447 per serveis regionals. Hi ha a Renfe i a la Gencat persones amb idees molt vàlides per millorar les unitats 447, però falta el més important, compromís de calés (tant per part de Renfe com de la Gencat).
De la multa de la Gencat, malament, són ells qui demanen, són ells qui exigeixen coses com un material designat a la xarxa de Rodalies de Catalunya, com ha de ser la imatge dels trens, la publicitat institucional, els convenis amb altres empreses com FGC (tren de la neu), també volen un director, i a més a més hi ha un problema amb els regionals que tenen origen o final fora de Catalunya, doncs que a les hores has de tractar no nomès amb la Gencat sinò també amb dues administracions o tres o quatre...

No ho sé però tinc els meus dubtes de que la Gencat, interesada de que Renfe no gestioni la xarxa de Rodalies de Catalunya, sigui la que faci ús de les sancions i doni les dades del estat del servei.

Conclusió final, ja, des de fa temps, dèiem que la xarxa de interès general que no sigui la d'alta velocitat començava a patir de manca de interés i de diners per part dels polítics, i allò succeeix a tota Espanya, pel qual hauiem de demanar a la ministra Pastor i al Conseller Recoder que volen fer amb aquesta xarxa de ferrocarril.
Si hem de comparar FGC, crec que el correcte es fer-lo amb Euskotren o FGV.