Page 1 of 1

Soterrani Sala Apolo, per taller de TMB??

Posted: Saturday 24/11/2012 10:28
by metring
Heu llegit la notícia del tancament de la Sala Apolo?? http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... mb-2257038

Parlen de que TMB tenia un taller, en savíeu res?

Re: Soterrani Sala Apolo, per taller de TMB??

Posted: Saturday 24/11/2012 11:38
by davida
Al voltant de la sala Apolo sempre hi havien furgonetes de TMB.

Re: Soterrani Sala Apolo, per taller de TMB??

Posted: Saturday 24/11/2012 12:50
by El LLOP
jo hi vaig ser farà un any i el primer que hi havia a la porta era un cartell que posava "peligro de muerte, no pasar" El soterrani està bastant malmès, que era on estaven les atraccions de la sala Apolo. Les vibracions del local de sobre, no han ajudat, suposo. Encara queden restes de les atraccions.

Re: Soterrani Sala Apolo, per taller de TMB??

Posted: Saturday 24/11/2012 13:38
by metring
El LLOP wrote:jo hi vaig ser farà un any i el primer que hi havia a la porta era un cartell que posava "peligro de muerte, no pasar" El soterrani està bastant malmès, que era on estaven les atraccions de la sala Apolo. Les vibracions del local de sobre, no han ajudat, suposo. Encara queden restes de les atraccions.
I què feia TMB en aquell soterrani? Perquè trens no arribaven, clar...

Re: Soterrani Sala Apolo, per taller de TMB??

Posted: Saturday 24/11/2012 16:01
by raulitinbcn
Potser seria un magatzem? Per guardar "material historic" ...

Re: Soterrani Sala Apolo, per taller de TMB??

Posted: Monday 26/11/2012 19:38
by jaezcurra
El pasado sábado 24, en el cuadernillo "Vivir" de La Vanguardia (pág. 7), en un artículo firmado por Jaume V. Aroca sobre la sala Apolo, se decía, refiriéndose a TMB: "La compañía pública utilizaba este vasto espacio como almacén del funicular de Montjuïc. En 2010, la compañía pidió al propietario que realizara unas reformas y, según fuentes municipales, ante la imposibilidad de llegar a un acuerdo, en el verano del pasado año decidió rescindir el contrato de arrendamiento.".

Re: Soterrani Sala Apolo, per taller de TMB??

Posted: Sunday 02/12/2012 12:36
by WMD626
Els tallers de sota l'Apolo es van construir inicialment com a cotxeres/tallers del tramvia subterrani que havia d'enllaçar el Funicular de Montjuïc amb la Rambla (Metro Liceu) a través del carrer Nou de la Rambla (evidentment, les vies i els fossats no servien pels cotxes del funicular, que es reparen in situ a la mateixa estació!!!) . Per aquest motiu, l'empresa del funicular va adquirir la finca on ara es troba l'Apolo i va començar a construir els tallers, l'estació i una part del túnel. El problema va ser que es van quedar sense diners, i tot es va haver d'aturar. Això va passar a mitjans dels anys 30. Tot just després, es va inaugurar el parc d'atraccions i teatre Apolo (1935). Sembla que Funicular de Montjuïc hauria venut el solar a l'empresa de l'Apolo però van quedar d'acord en seguir utilitzant aquelles cotxeres com a magatzem/taller del funicular, i així passaria a TMB (s'entrava per una petita porta de l'estació Paral·lel). L'activitat del parc d'atraccions Apolo i la del funicular van estar així coexistint uns quants anys, fins que el parc d'atraccions va desaparèixer. A un llibre que ha sortit fa poc, i es titula "La Barcelona subterrània" podeu veure, fins i tot, una foto d'aquest taller. I per la història del ferrocarril/tramvia subterrani del carrer Nou de la Rambla, em remeto a l'article que vaig publicar a la revista Gratallopstram ("Apunts per a una història del Funicular de Montjuïc").

Re: Soterrani Sala Apolo, per taller de TMB??

Posted: Sunday 02/12/2012 19:59
by metring
WMD626 wrote:Els tallers de sota l'Apolo es van construir inicialment com a cotxeres/tallers del tramvia subterrani que havia d'enllaçar el Funicular de Montjuïc amb la Rambla (Metro Liceu) a través del carrer Nou de la Rambla (evidentment, les vies i els fossats no servien pels cotxes del funicular, que es reparen in situ a la mateixa estació!!!) . Per aquest motiu, l'empresa del funicular va adquirir la finca on ara es troba l'Apolo i va començar a construir els tallers, l'estació i una part del túnel. El problema va ser que es van quedar sense diners, i tot es va haver d'aturar. Això va passar a mitjans dels anys 30. Tot just després, es va inaugurar el parc d'atraccions i teatre Apolo (1935). Sembla que Funicular de Montjuïc hauria venut el solar a l'empresa de l'Apolo però van quedar d'acord en seguir utilitzant aquelles cotxeres com a magatzem/taller del funicular, i així passaria a TMB (s'entrava per una petita porta de l'estació Paral·lel). L'activitat del parc d'atraccions Apolo i la del funicular van estar així coexistint uns quants anys, fins que el parc d'atraccions va desaparèixer. A un llibre que ha sortit fa poc, i es titula "La Barcelona subterrània" podeu veure, fins i tot, una foto d'aquest taller. I per la història del ferrocarril/tramvia subterrani del carrer Nou de la Rambla, em remeto a l'article que vaig publicar a la revista Gratallopstram ("Apunts per a una història del Funicular de Montjuïc").
Havia sentit a parlar d'aquestes cotxeres que no es van arribar a fer servir, però no estava segura que fos el mateix soterrani de la Sala Apolo, moltes gràcies per la resposta!