http://w110.bcn.cat/portal/site/Eixampl ... lang=ca_ES
El metro estrena unes botigues virtuals per comprar amb el mòbil
Publicat el 26/11/2012 a les 19:39 h. - Letícia Castellsaguer -
El metro de Barcelona estrena una experiència pionera de comerç mòbil. Les estacions de Diagonal i La Sagrera són les primeres en disposar d'unes botigues virtuals que faciliten la compra mitjançant l'aplicació Pickbe. Els usuaris de metro hi podran trobar descomptes exclusius per adquirir diversos productes i serveis.
La compra a través del mòbil és una tendència a l'alça i la ciutat de Barcelona, en concret, el seu suburbà, és pioner en facilitar aquest servei als seus usuaris a través d'unes botigues virtuals.
Les estacions de Diagonal i de la Sagrera són les primeres en estrenar aquestes botigues virtuals que permeten comprar mitjançant l'aplicació de mòbil gratuïta Pickbe, disponible per a telèfons iPhone i Android.
A través de codis QR, els usuaris de metro podran accedir a ofertes exclusives de les empreses de comerç electrònic Privalia, Gropalia, Ulabox, Casa del Libro i Promocions Farma i d'aquesta manera comprar articles de moda, plans d'oci, ofertes d'alimentació o llibres, entre altres.
Amb el temps es poden incorporar nous proveïdors i productes a aquest sistema de comerç electrònic, segons les preferències que mostrin els usuaris del metro.
Una nova manera de comprar
Amb aquestes botigues virtuals es dóna la possibilitat als usuaris del metro de comprar d'una manera fàcil i còmoda mentre es traslladen en aquest transport públic. És una manera més en què s'aprofiten les tecnologies en benefici dels ciutadans.
"És un projecte per TMB que s'emmarca dins de l'estratègia d'oferir un millor servei i alhora explora noves vies de finançament i d'ingressos per a l'empresa pública", ha explicat Joaquim Forn, primer tinent d'alcalde i president de TMB.
Es calcula que un milió i mig d'usuaris de metro al mes passen per davant del vestíbul de Diagonal on està situada una de les botigues virtuals i que podran aprofitar-se de les ofertes exclusives que proporciona aquest servei.
Botigues virtuals al metro
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Com funciona el sistema?
Si ho he entès bé, es tracta d'unes zones molt delimitades del metro de Barcelona on la gent es podrà situar per fer compres virtuals?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Com funciona el sistema?
La de Diagonal, l'han posat al vestíbul d'enllaç de L3, està a la paret entre els dos ascensors per baixar a les andanes de L3, la veritat, no destorben en absolut degut a l'amplada de la zona.Guigui wrote:Si ho he entès bé, es tracta d'unes zones molt delimitades del metro de Barcelona on la gent es podrà situar per fer compres virtuals?
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
No hi veig en absolut el què
I realment es pensen que la gent, que al metro hi és de pas, es prendrà la molèstia i el temps d'anar a gastar-se la setmanada virtual en un lloc relativament inhòspit, en lloc de fer-ho tranquil·lament des de casa, el cafè o la consulta del metge?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Botigues virtuals al metro
Trobo que no és un lloc adequat on posar aquest tipus de publicitat. El lloc idoni serien llocs on la gent s'hi espera: andanes, marquesines de bus, parets adjacents a les escales mecàniques...
Re: Botigues virtuals al metro
Segons el que vaig llegir a El Periódico ahir, sembla una prova pilot, tal com es va fer no fa massa a FGC.
La idea es que si la gent ho compra des del metro, obté un descompte respecte a les botigues.
Entenent això com una busca d'ingressos (les marques han pagat per sortir-hi a TMB) els llumeneres de màrqueting de TMB haurien de pensar en això, però a les pantalles a les andanes del "Canal Metro" i a les dels trens que en portin que no pas a un vestíbul, a on només un normalment un es para a comprar el bitllet i passar per la porta / torniquet d'entrada.
O això, o comencem a buscar patrocinis comercials per a vestíbuls, estacions i passadissos d'intercanvi (Aquí anirien els grans passejos al transbords: Sants, PdG, Urquinaona, La Sagrera, etc.)
La idea es que si la gent ho compra des del metro, obté un descompte respecte a les botigues.
Entenent això com una busca d'ingressos (les marques han pagat per sortir-hi a TMB) els llumeneres de màrqueting de TMB haurien de pensar en això, però a les pantalles a les andanes del "Canal Metro" i a les dels trens que en portin que no pas a un vestíbul, a on només un normalment un es para a comprar el bitllet i passar per la porta / torniquet d'entrada.
O això, o comencem a buscar patrocinis comercials per a vestíbuls, estacions i passadissos d'intercanvi (Aquí anirien els grans passejos al transbords: Sants, PdG, Urquinaona, La Sagrera, etc.)