Page 1 of 2

Unitats dobles del Tram

Posted: Thursday 20/12/2012 16:57
by metring
Del Facebook de la PTP:

14 desembre

Image
Foto de les proves del tramvia en doble composició, capaç de transportar -en superfície- 440 persones. La capacitat per tren és semblant a un Metro, i pot ajudar a fer front a puntes de demanda com els dies de partit del Barça. Si es connectessin Trambaix i Trambesòs els tramvies en doble composició podrien donar una capacitat de transport entre 7.000 i 9.000 passatgers per hora i sentit, similar a algunes línies de Metro de Barcelona. Esperem que prenguin nota els de l'Ajuntament de BCN.

ESTEM PROVANT UNITATS DOBLES

Aquesta passada nit, un cop finalitzat el servei, hem fet una prova d’unitat doble. Hem enganxat un tramvia a un altre i l’hem fet circular pel Trambaix sense passatgers. L’objectiu d’aquesta prova és preparar-nos per, properament, treure tramvies dobles –amb el doble de capacitat- a circular en cassos especials. Us anirem informant

Un metro, 440 persones?

Posted: Thursday 20/12/2012 18:51
by Guigui
Anunci gentilesa del lobby incondicional pro-tramvia: hem comparat les dades amb els metros de 1924. Moltes gràcies.

Re: Un metro, 440 persones?

Posted: Thursday 20/12/2012 19:00
by Miquel
Guigui wrote:Anunci gentilesa del lobby incondicional pro-tramvia: hem comparat les dades amb els metros de 1924. Moltes gràcies.
O per ells només existeixen els s/500, única explicació raonable a aquest comentari, quan arribin a les poc menys de 1100 persones que permet un s/6000 en tornem a parlar.
De veritat, no se si pensen que som ximples, en tot cas, que diguin que supera de llarg a l'autobús. De totes formes, no se a que venen ara aquestes proves, ja que crec recordar que ja havien fet servei en doble en algun acte massiu a la T4.

Re: Unitats dobles del Tram

Posted: Thursday 20/12/2012 20:25
by alf
A ver, es una afirmación optimista, pero dice "un metro", y la L7, que también es "un metro" usa exclusivamente los 111, con una capacidad de 544 personas, y las 112 con 722 tampoco llegan a doblar las 440 del tram en doble. Creo que en un contexto informal no es el fin del mundo ese comentario, porque no creo que sea erróneo decir que un tram en doble definitivamente está en la categoría de "metro" en lo que respecta la capacidad: al fin y al cabo hay metros de muchos tamaños en el mundo, un tren de 9 coches del Metro de México, D.F. tiene una capacidad de más de 1500 pasajeros, junto a esto se ve pequeñito un 6000 con sus 1000, y en un tren del Metro de Lausanne caben sólo 400.

Re: Unitats dobles del Tram

Posted: Thursday 20/12/2012 20:52
by Miquel
alf wrote:A ver, es una afirmación optimista, pero dice "un metro", y la L7, que también es "un metro" usa exclusivamente los 111, con una capacidad de 544 personas, y las 112 con 722 tampoco llegan a doblar las 440 del tram en doble. Creo que en un contexto informal no es el fin del mundo ese comentario, porque no creo que sea erróneo decir que un tram en doble definitivamente está en la categoría de "metro" en lo que respecta la capacidad: al fin y al cabo hay metros de muchos tamaños en el mundo, un tren de 9 coches del Metro de México, D.F. tiene una capacidad de más de 1500 pasajeros, junto a esto se ve pequeñito un 6000 con sus 1000, y en un tren del Metro de Lausanne caben sólo 400.
D'acord, però estan comparant un increment de fins a 440 persones amb la capacitat d'un tren de metro en actes massius (ells diuen els partits del Barça, per exemple) un Citadis en doble només és poc menys de la meitat de la capacitat d'un 3000 reformat (>800), un 2000 (868) i un 5000 (>1000) i això parlant de les sèries afectades en el mateix acte massiu que fan esment, es innegable que si va en doble ajuda a descongestionar, però és passar-se totalment dir això "La capacitat per tren és semblant a un Metro".

Re: Unitats dobles del Tram

Posted: Thursday 20/12/2012 22:53
by Sagrerenc
alf wrote:y en un tren del Metro de Lausanne caben sólo 400.
I en un tren del Metro de Toulouse només hi caben entre 208 i 238 persones! Això sí, en hora punta tens un comboi cada 65 segons. Els trams a Toulouse són els mateixos Citadis 302 d'Alstom que circulen a Barcelona: 210 places.

Re: Unitats dobles del Tram

Posted: Tuesday 25/12/2012 13:18
by UT447Barcelona
Algunes estacions del Trambesos no hi caben unitats en doble, per exemple La Farinera...no se si ho faran només per Trambaix, les unitats en doble.

Re: Unitats dobles del Tram

Posted: Wednesday 26/12/2012 2:13
by wefer
La capacitat per tren és semblant a un Metro, i pot ajudar a fer front a puntes de demanda com els dies de partit del Barça. Si es connectessin Trambaix i Trambesòs els tramvies en doble composició podrien donar una capacitat de transport entre 7.000 i 9.000 passatgers per hora i sentit, similar a algunes línies de Metro de Barcelona.
Realment, la fixació en intentar convèncer-nos de que un tramvia és igual que un metro (però més barat) arriba a punts malaltissos. No sé què hi pinta tanta referència al metro en una notícia així. Curiosament, quan parlen d'autobusos mai els comparen amb el tramvia, i mira que per exemple alguns autobusos dobles sí que tenen similar capacitat a la d'un tramvia.
Complex d'inferioritat? Interessos? Poca feina? Sigui com sigui, res de nou.

Re: Unitats dobles del Tram

Posted: Wednesday 26/12/2012 9:55
by Adolescent barceloní
Només una coseta: com se suposa que doblaran Trams si estan al límit (com a molt a cotxera n'hi ha dos o tres de reserva)? Si els "sobressin" més trams doncs encara podrien doblar-los.

Com se suposa que ho faran? En comptes d'1 Tram cada 5 min passarà una unitat doble cada 10?? Compraran més Trams ( :roll: impossible mission, clar)?

I per una altra part: i si compressin mòduls independents (als Trams se'ls pot afegir i treure mòduls) i els afegissin a mesura de la demanda?

Re: Unitats dobles del Tram

Posted: Wednesday 26/12/2012 10:50
by raulitinbcn
Adolescent barceloní wrote:Només una coseta: com se suposa que doblaran Trams si estan al límit (com a molt a cotxera n'hi ha dos o tres de reserva)? Si els "sobressin" més trams doncs encara podrien doblar-los.

Com se suposa que ho faran? En comptes d'1 Tram cada 5 min passarà una unitat doble cada 10?? Compraran més Trams ( :roll: impossible mission, clar)?

I per una altra part: i si compressin mòduls independents (als Trams se'ls pot afegir i treure mòduls) i els afegissin a mesura de la demanda?
Home, comprar nous trams no. A les nits el T1 acaba el recorregut abans, doncs aquells els acoplenen a les altres unitats en servei, crec jo. La freqüència de pas, jo crec que és mantindrà, l'únic es que entremig n'hi haurà algun doble.

Re: Unitats dobles del Tram

Posted: Wednesday 26/12/2012 18:42
by iFercat
Adolescent barceloní wrote:Només una coseta: com se suposa que doblaran Trams si estan al límit (com a molt a cotxera n'hi ha dos o tres de reserva)? Si els "sobressin" més trams doncs encara podrien doblar-los.

Com se suposa que ho faran? En comptes d'1 Tram cada 5 min passarà una unitat doble cada 10?? Compraran més Trams ( :roll: impossible mission, clar)?

I per una altra part: i si compressin mòduls independents (als Trams se'ls pot afegir i treure mòduls) i els afegissin a mesura de la demanda?
No fa falta que tooots els trams siguin dobles he...

Només en ocasions especials; afegir mòduls

Posted: Saturday 29/12/2012 15:22
by Javi M
Pel que s'entén de la notícia, crec que de tramvies en doble només en veurem en ocasions especials i en franges horàries concretes, com pot ser una nit de partit al Camp Nou o la revetlla d'algun festiu.

Com a usuari habitual de les tres línies del TramBaix, puc dir que a qualsevol hora del dia els tramvies porten una ocupació considerable, però veig desproporcionat duplicar la oferta de places permanentment. Sí que seria convenient afegir mòduls als combois de les T2 i T3 (que per cert, per raons tècniques s'han d'afegir de dos en dos), doncs a certes hores és força aclaparador (ja no dic què passa si portes bici o cotxet) haver d'agafar el Tram.

Re: Unitats dobles del Tram

Posted: Saturday 11/05/2013 19:51
by metring
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... na-2387234

Tramvies dobles els dissabtes durant un parell d'hores a BCN

A partir del setembre circularan sempre que ho requereixi la demanda
Divendres, 10 de maig del 2013 - 16:46h.
EL PERIÓDICO / Barcelona

Aquest dissabte una unitat doble de tramvia reforçarà el servei de la línia T-1 durant un parell d'hores. Després de quatre mesos d'un període de proves i de formació, l'empresa farà circular una unitat doble els dissabtes a la tarda i doblarà així la capacitat del tramvia, que passarà de poder transportar 220 passatgers a poder-ne transportar 440.

A partir del setembre, cada vegada que hi hagi necessitats especials de demanda, com partits de futbol o concerts, i la disponibilitat de tramvies ho permeti, sortiran unitats dobles que poden absorbir més viatgers. Els pròxims mesos està previst que comencin a circular unitats dobles també a la línia T-4 del Trambesòs, per exemple, els dies que hi hagi concerts o activitats amb molta afluència de públic a la zona del Fòrum.

Els tramvies dobles es condueixen igual que els tramvies simples i tenen pràcticament el mateix temps de recorregut.

Re: Unitats dobles del Tram

Posted: Sunday 12/05/2013 2:24
by alf_
metring wrote:http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... na-2387234

Tramvies dobles els dissabtes durant un parell d'hores a BCN

A partir del setembre circularan sempre que ho requereixi la demanda
Divendres, 10 de maig del 2013 - 16:46h.
EL PERIÓDICO / Barcelona

Aquest dissabte una unitat doble de tramvia reforçarà el servei de la línia T-1 durant un parell d'hores. Després de quatre mesos d'un període de proves i de formació, l'empresa farà circular una unitat doble els dissabtes a la tarda i doblarà així la capacitat del tramvia, que passarà de poder transportar 220 passatgers a poder-ne transportar 440.

A partir del setembre, cada vegada que hi hagi necessitats especials de demanda, com partits de futbol o concerts, i la disponibilitat de tramvies ho permeti, sortiran unitats dobles que poden absorbir més viatgers. Els pròxims mesos està previst que comencin a circular unitats dobles també a la línia T-4 del Trambesòs, per exemple, els dies que hi hagi concerts o activitats amb molta afluència de públic a la zona del Fòrum.

Els tramvies dobles es condueixen igual que els tramvies simples i tenen pràcticament el mateix temps de recorregut.
))) ))) )))

Espero que esto tenga mucho resón. Ver circular un tranvía con capacidad de 440 personas, esencialmente la mitad de un tren de Metro, debería de mandar un mensaje muy contundente.

Re: Unitats dobles del Tram

Posted: Sunday 12/05/2013 10:43
by Fran-Ikarus
Crec que, amb el seny a la mà, ningú no espera (d' "esperar", perquè "esperar-se" ja ens podem esperar qualsevol cosa) pujar a un tramvia i que arribi a anar tan atapeït com ho pot fer un vagó-perdó-cotxe de metro en ocasions especials (cap d'any, partits del Barça, etc.) o no tan especials (tram més cèntric de la L5 en hora punta, per exemple), ni per tant haver d'anar tan "mútuament recolçat" amb algun altre sofert passatger durant una certa estona, com al metro. Ni aquí, ni a Moscú, ni a Londres, ni enlloc. I el mateix aplica als autobusos.

Re: Unitats dobles del Tram

Posted: Thursday 01/08/2013 19:37
by alf_
El Trambaix refuerza el servicio por el corte de agosto de la L5 del metro
A partir del lunes, la T1 tendrá tranvías dobles durante las horas puntas de la mañana

Barcelona. (EUROPA PRESS).- La línea T1 del Trambaix de Barcelona se reforzará a partir del lunes con la circulación de tranvías dobles durante las horas puntas de la mañana coincidiendo con el corte de la Línea 5 del Metro entre las estaciones de Can Boixeres y Cornellà Centre.

Según ha informado este jueves Tram en un comunicado, se dobla así la capacidad de cada tranvía, que pasará de poder llevar 220 pasajeros a 440, y el refuerzo se mantendrá hasta que acaben las obras del suburbano, cuya finalización se prevé para el 25 de agosto.

Tram ha recordado que desde mayo también circulan unidades dobles en las tardes del sábado, y ha destacado que el tranvía ya se diseñó pensando en esta posibilidad, con lo que las estaciones tienen la longitud necesaria y no ha sido necesario modificar la regulación semafórica.
http://www.lavanguardia.com/54379057994/index.html


Si se me permite decir, :plas para el Tram.

Re: Unitats dobles del Tram

Posted: Sunday 27/04/2014 21:07
by m.h.t.
Del 25 d'abril al 4 de maig, amb motiu de la Feria de Abril de Barcelona al Fòrum, la T4 del Trambesòs circula amb tramvies en doble composició. ;)
Twitter de TRAM Barcelona wrote:TRAM Barcelona@TRAM_Barcelona 25 de abr.
Comença #laferiadeabril i el #TRAM t'hi porta. Parada Forum de la línia T4. Millorem les freqüències i circularan tramvies dobles

Re: Unitats dobles del Tram

Posted: Sunday 27/04/2014 22:04
by davroca5
Ahir vaig veure passar un per Les Aigües, i la veritat es que impressiona bastant. Llàstima que només transportava aire. :'(

Re: Unitats dobles del Tram

Posted: Sunday 27/04/2014 22:14
by alf_
Ya no saben que hacer los del Tram para de alguna forma recordar que esta ahí el tranvía, olvidado en su rincón (o rincones)...

Re: Unitats dobles del Tram

Posted: Monday 28/04/2014 0:03
by Fran-Ikarus
Jo avui n'he agafat un, des de Ciutadella, i fins que no he llegit ara aquest tema no m'he adonat de com era d'especial el fet :x