Santi Vila, conseller de TiS
Posted: Thursday 27/12/2012 13:28
Canvi a la Conselleria de Territori i Sostenibilitat. Lluís Recoder deixa el seu lloc a l'alcalde de Figueres, Santi Vila.
Fòrum del transport català
https://transport.cat.marguas.com/
No crec que en Recoder hagi fet cap meravella, però tampoc crec que hagi estat dels pitjors al càrrec. Un fet destacable és que la PTP li agraeix la tasca realitzada. Aviam com li va al sr. Vila.Ganz wrote:Canvi previsible, vist els desitjos de l'anterior conseller per no repetir en el seu càrrec. No serà complicat millorar el realitzat pel seu antecessor. Desitjar sort al Sr. Vila en aquesta legislatura. Té bastanta feina per fer i pocs recursos a utilitzar.
La targeta sense contacte no és cap model tarifari, sinó una tecnologia; bé, en mans dels polítics, és una joguina per fardar. Perquè, per exemple, a Àustria i a Alemanya hi ha implantats sistemes tarifaris molt més complets que qualsevol dels que hi ha a Catalunya, que encara funcionen amb targetes de paper i cancel·ladores com les que hi havia aquí als anys 80.Avançar cap al model tarifari de la targeta sense contacte és una altra de les prioritats en aquesta legislatura.
Mentre hi hagi gent que consideri que el tranvia d'Alacant li dóna mil voltes al sistema tarifari integrat de Barcelona simplement perque utilitza tecnologia contact-less, la batalla contra la ignorància i el provincianisme serà una causa perduda.Guigui wrote:La targeta sense contacte no és cap model tarifari, sinó una tecnologia; bé, en mans dels polítics, és una joguina per fardar. Perquè, per exemple, a Àustria i a Alemanya hi ha implantats sistemes tarifaris molt més complets que qualsevol dels que hi ha a Catalunya, que encara funcionen amb targetes de paper i cancel·ladores com les que hi havia aquí als anys 80.
Diari de Girona, 16 de febrer de 2013 wrote: Vila anuncia la inminència del pacte de Rodalies
Les de Girona serien les primeres que es podrien posar en marxa, ja que tota la infraestructura ja està llesta
Vila anuncia la inminència del pacte de Rodalies marc martí
16.02.2013 | 09:05
GIRONA | ROBERT VAN EECKHOUT/ACN La conselleria de Territori i Sostenibilitat preveu que si les converses que s'estan mantenint amb el Ministeri de Foment fructifiquen, es concreti el nou Pla de Rodalies, a través de la firma del contracte de serveis amb Renfe. Tot i que inicialment la Generalitat no preveia que es pogués formalitzar aquest any per manca d'una partida pressupostària destinada a aquesta actuació, les converses amb el Ministeri podrien permetre incloure la inversió com a part del dèficit d'explotació de Renfe que està inclòs als pressupostos.
Segons va anunciar ahir el conseller Santi Vila, la firma es podria produir en les properes setmanes, fet que significaria que el Pla podria aprovar-se abans de la primavera. Després d'una reunió amb els presidents dels consells comarcals del Camp de Tarragona a la Delegació del Govern, Vila va apuntar que el reforç de les rodalies és una assignatura pendent. El conseller ha dit, però, que a banda de la xarxa de Barcelona, el Departament de Territori i Sostenibilitat vol que el nou Pla de Rodalies incorpori també, de forma "imprescindible", els projectes de les rodalies a les àrees de Tarragona, Lleida i Girona.
El conseller de Territori i Sostenibilitat va avançar que confia signar "en les pròximes setmanes" el nou Pla de Rodalies amb el Ministeri de Foment. "Hi ha una necessitat de reforçar molt les rodalies i aquest és un dels temes que estem negociant amb Foment", ha afegit. En el supòsit que es materialitzi l'acord, la posada en marxa de les Rodalies de Girona (que faria el recorregut entre Portbou i Blanes utilitzant les vies del tren convencional) podria ser gairebé immediata, segons esmentaven fonts de la conselleria de Territori, ja que tota la infraestructura ja està construïda i a l'espera que els trens hi comencin a circular. I és que els trens passarien pel corredor que va de Portbou a Barcelona fins a arribar a Maçanet-Massanes, i a partir d'aquí, canviarien de direcció cap a Blanes amb la línia del Maresme.
La proposta és que cada hora hi hagi un tren entre Figueres i Blanes, amb parada a totes les estacions, tot i que a les hores punta hi podria haver més freqüències. Així, la línia Portbou-Blanes, que hauria de tenir trens circulant cada 30 minuts en les hores de més ocupació, amb combois d'entre 200 i 250 places, no estarà operativa aquest any. En el cas del trajecte entre Figueres i Portbou, la freqüència de pas del comboi de Rodalies serà cada dues hores.
S'estima que el cost anual estimat de la xarxa de Rodalies de Girona seria de cinc milions d'euros. Aquest import se sumaria als 140 milions que genera anualment de dèficit la xarxa de Rodalies de ?Catalunya a les arques estatals. La ?Generalitat ja fa temps que afirma que aquest import l'ha d'assumir l'Estat i l'ha de pagar a Renfe, ?l'operadora dels serveis, i és aquest el principal motiu del retard d'un servei que fa temps que espera.
Tant dèficit genera?S'estima que el cost anual estimat de la xarxa de Rodalies de Girona seria de cinc milions d'euros. Aquest import se sumaria als 140 milions que genera anualment de dèficit la xarxa de Rodalies de Catalunya a les arques estatals. La Generalitat ja fa temps que afirma que aquest import l'ha d'assumir l'Estat i l'ha de pagar a Renfe, ?l'operadora dels serveis, i és aquest el principal motiu del retard d'un servei que fa temps que espera.
No, ningú els ho ha dit. Això és impíric. Però sí que tinc una preferència pel sistema contact-less, explico.Guigui wrote:No sé si algú ha dit als nostres senyors polítics que amb estris que els semblen piltrafes de l'any de la picor es poden fer moltes coses i sense gastar milionades inútilment.
http://www.tv3.cat/lletrapetita wrote:Transports - Capítol 6
A Catalunya, gairebé la meitat de l'energia que es consumeix es gasta en transport de persones i mercaderies... El transport públic i el cotxe acompan ... yen els ciutadans moltes hores a la setmana. I els vehicles, concretament, són l'element més determinant de la petjada ecològica de les persones i generen bona part de la contaminació atmosfèrica que es respira Utilitzem racionalment el cotxe? El transport públic és una veritable alternativa? Com seran els desplaçaments en els pròxims anys? Juanra Bonet provarà un cotxe elèctric, la Samantha Vall farà un curset per aprendre a ser una conductora eficient, compararan un trajecte quotidià en cotxe i en transport públic i faran números. I, evidentment, investigaran com afecta el transport en la qualitat de l'aire que es respira a les ciutats. Perquè Barcelona no treu bona nota en qualitat ambiental i, en bona part, és per culpa del trànsit de vehicles. Li ho preguntaran al conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila.
Al principio del clip está el mítico momento en que Paco Marhuenda se larga del programa, esto tiene un artículo en la portada digital de La Vanguardiametring wrote:Avui a RAC1, han entrevistat al conseller. Del poc que he escoltat, ha dit que la giragonsa de la L9 per arribar a l'aeroport, no serviria de res, que aquesta va estar molt mal planificada. Per escoltar-lo, el penjaran a http://rac1.org/a-la-carta/ , ha de ser l'arxiu de les 9 hores d'El Món a RAC1. Hores d'ara, encara no està.