Page 1 of 2

Santi Vila, conseller de TiS

Posted: Thursday 27/12/2012 13:28
by Guigui
Canvi a la Conselleria de Territori i Sostenibilitat. Lluís Recoder deixa el seu lloc a l'alcalde de Figueres, Santi Vila.

Re: Santi Vila, conseller de TiS

Posted: Thursday 27/12/2012 14:05
by Ganz
Canvi previsible, vist els desitjos de l'anterior conseller per no repetir en el seu càrrec. No serà complicat millorar el realitzat pel seu antecessor. Desitjar sort al Sr. Vila en aquesta legislatura. Té bastanta feina per fer i pocs recursos a utilitzar.

Re: Santi Vila, conseller de TiS

Posted: Thursday 27/12/2012 14:09
by Ferry1ac1
Ganz wrote:Canvi previsible, vist els desitjos de l'anterior conseller per no repetir en el seu càrrec. No serà complicat millorar el realitzat pel seu antecessor. Desitjar sort al Sr. Vila en aquesta legislatura. Té bastanta feina per fer i pocs recursos a utilitzar.
No crec que en Recoder hagi fet cap meravella, però tampoc crec que hagi estat dels pitjors al càrrec. Un fet destacable és que la PTP li agraeix la tasca realitzada. Aviam com li va al sr. Vila.

Re: Santi Vila, conseller de TiS

Posted: Thursday 27/12/2012 15:34
by xevi
És una conselleria on es necessiten calés i competències, i no en tenim, aquesta és la trista realitat. De fet, no tenen ni comptències per desdoblar la N-II.

Re: Santi Vila, conseller de TiS

Posted: Thursday 27/12/2012 19:24
by gatvell
Estic amb el xevi.
Es una conselleria que molta iniciativa no en pot tenir quan depen gairebé en exclusiva dels ministeris de "Fomento" i "Hacienda-Economia".
Ara se li podria destacar a en Recoder que ha aconseguit engegar de nou les obres d'FGC a Terrassa i Sabadell com també, de la tuneladora de la L9 per a obrir el tram de l'aeroport i també, de la Zona Franca.
Pot ser no ha fet res destacable ni cap inauguració però per a mi passarà com a un conseller que ha sabut gestionar-se el que tenia i un bon negociant per a reobrir obres aturades.

Re: Santi Vila, conseller de TiS

Posted: Friday 28/12/2012 12:52
by Sky
Recoder recomana “paciència” amb Foment al nou conseller de Territori i Sostenibilitat

Santi Vila explica que seguirà el mateix rumb que el seu antecessor i que tindrà “presumpció de bondat” perquè la primera trucada que ha rebut ha estat la de la ministra Pastor

El nou conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha assumit aquest divendres al matí la cartera de mans de l'anterior responsable del departament, Lluís Recoder, que li ha recomanat “paciència” amb el Ministeri de Foment per fer-los entendre que les infraestructures no s'han de fer de forma radial sinó en xarxa, com el corredor mediterrani o la xarxa de carreteres.

Vila ha explicat que la conselleria no canviarà de rumb, tot i que ha admès que se centrarà principalment en feina de despatx per planificar obres, més que en executar-les, a causa de la falta de diners. Recoder veu positiu que Vila vingui del món local, com ell, perquè entendrà millor el territori.

Davant d'un mapa de les carreteres projectades per la Generalitat republicana, Recoder li ha exposat a Vila que el mapa representa “la presència de la continuïtat”. L'exresponsable del departament ha recomanat al nou inquilí “una gran dosi de paciència” amb el Ministeri de Foment. “Convèncer Madrid que no tot neix i mor allà exigeix molta paciència, costa molt”, ha dit. Però Vila ha assegurat que tindrà paciència i “presumpció de bondat”, ja que la primera trucada que ha rebut ha estat de la ministra de Foment, Ana Pastor.

L'exconseller ha elogiat Vila per la seva “intel·ligència, capacitat i patriotisme” però també perquè ve del món local, com a alcalde de Figueres, perquè tindrà la sensibilitat necessària per tractar amb els municipis, com a ell mateix li ha passat, en provenir de l'alcaldia de Sant Cugat del Vallès. A més, li ha recordat que el proper 4 de gener podrà inaugurar el desdoblament de tot l'Eix Transversal, al qual Recoder també assistirà.

Vila ha agraït la rebuda del ja exconseller i ha recordat la Catalunya Ciutat, el país en xarxa que van idear els noucentistes i la República va intentar recuperar. L'encara alcalde de Figueres ha dit que serà un “continuador” de la feina de Recoder i no canviarà el “rumb” del departament, perquè està “ben orientat”. En aquest sentit, ha apostat per fer de Catalunya la “gran porta d'accés a Europa des de qualsevol país del món”.

Un casc d'obra en lloc d'una cartera

En comptes d'entregar-li una cartera, com han fet altres exconsellers, Recoder ha lliurat al seu successor un casc d'obra i una armilla refractant. Vila ha admès que “el casc potser no serà necessari per projectar noves obres, però sí segur per rematar-ne algunes que estan en execució”. “Podem fer una feina de despatx molt important generant idees i projectes perquè després d'una legislatura d'idees i projectes en vindrà una altra d'obres, i això no ens ha d'estressar especialment”, ha reblat.

http://www.elpuntavui.cat/noticia/artic ... litat.html

Re: Poca utilitat de les pantalles a les estacions de TMB

Posted: Friday 28/12/2012 22:14
by komatek
Sé que això és una mica off-topic. Però ara que han canviat el conseller de Territori, algú li podria enviar un tweet/missatge/carta/etc. per comentar-li que es passi de tant pel forum per fer una ullada a propostes realistes

Re: Santi Vila, conseller de TiS

Posted: Thursday 07/02/2013 15:24
by Sky
El conseller Vila relata al Parlament el full de ruta del Departament de Territori i Sostenibilitat

Vila remarca les polítiques socials d’habitatge i transport públic, la lluita contra el canvi climàtic i la internacionalització de l’economia com a eixos d’aquesta legislatura

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha comparegut avui per primer cop davant la Comissió de Territori i Sostenibilitat del Parlament. Durant la seva intervenció, Vila ha volgut destacar que les prioritats del seu Departament durant aquesta legislatura seran les polítiques socials vinculades al transport públic i l’habitatge, la lluita contra el canvi climàtic i impulsar les infraestructures que contribueixin a la internacionalització de l’economia catalana.

El conseller ha recordat que bona part de les actuacions d’aquesta legislatura estan condicionades per les dificultats pressupostàries -en els darrers dos anys, la consignació del departament s’ha reduït un 31%- i l’elevat nombre d’inversions que es financen amb sistema de pagaments diferits.

La dimensió social: transport i habitatge

Vila ha destacat que el seu Departament impulsarà les polítiques d’habitatge i de transport públic. “Aquesta ha de ser la legislatura del transport públic i l’habitatge, com a contribució a les polítiques de l’estat del benestar que vol mantenir i reforçar aquest Govern”, ha manifestat el conseller. Vila ha afegit que “apostarem pel reforçament de les polítiques que garanteixin el dret a l’habitatge i el manteniment d’una oferta de transport públic equilibrada i justa”.

Pel que fa a l’habitatge, una de les primeres decisions que ha pres el Departament ha estat la convocatòria d’una nova línia d’ajuts per a famílies desnonades que, precisament, ha entrat en vigor aquesta setmana. La prioritat de la legislatura serà l’habitatge social, i és per això que s’ha compromès a impulsar, en les properes setmanes, el Pla del Dret a l’Habitatge.

Està previst continuar l’expansió pel territori del servei d’Ofideute, per mediar entre les entitats bancàries i les persones amb risc de ser desnonades, reduir més el parc públic sense llogar, cedir habitatges de protecció oficial a entitats del tercer sector i donar suport a la xarxa d’habitatges d’inclusió.

Vila ha insistit en reclamar la gestió de l’habitatge del Fons Social de les Entitats Financeres i que actius de la SAREB es destinin a finalitats socials. A nivell legislatiu, persistirà en la necessitat de tenir una llei de segona oportunitat.

La inversió en transport públic es focalitzarà en la gestió i la millora de l’eficiència del servei, potenciant les tarifes pels usuaris que utilitzin amb més regularitat el transports públics i mantenint l’aposta pels títols socials, que han crescut prop d’un 72% en el darrer any. Avançar cap al model tarifari de la targeta sense contacte és una altra de les prioritats en aquesta legislatura.

El conseller de Territori i Sostenibilitat ha remarcat també les actuacions que es volen desenvolupar en aquesta legislatura per la millora de la seguretat viària a les carreteres catalanes amb més sinistralitat. La C-55 al Bages i la N-141e entre Anglès i Salt ja tenen compromeses inversions per aquest mateix any i el conseller confia en el compromís del Ministeri de Foment perquè, a curt termini, realitzi inversions per reduir la sinistralitat a la N-II. “La decisió sobre la N-II serà la prova del nou d’aquesta presumpció de bondat que des del departament, i jo com a conseller, he atorgat al ministeri de Foment”, ha assenyalat Vila.

La dimensió ambiental: la lluita contra el canvi climàtic

Un dels principals objectius del Departament en matèria ambiental és la lluita contra el canvi climàtic. En aquesta legislatura es vol presentar una Llei del Canvi Climàtic al Parlament per assolir una coherència amb la política climàtica de la Unió Europea, la coordinació de tota la Generalitat en aquesta matèria i afirmar el marc competencial.

També s’impulsarà una Llei de Biodiversitat i Patrimoni Natural, que garantirà la conservació del capital natural del país, es continuarà desenvolupament el pla de qualitat de l’aire, i es millorarà la gestió de l’aigua. Per últim, el Departament de Territori i Sostenibilitat treballarà per impulsar la fiscalitat verda. “La vessant ambiental és una pota que impregnarà la resta de polítiques del departament, especialment totes aquelles que contribueixin a la lluita i adaptació contra el canvi climàtic”, ha reafirmat Vila.

La dimensió econòmica: afavorir la internacionalització

El conseller ha destacat la voluntat de donar suport a les empreses del sector i la projecció de Catalunya a nivell internacional, centrant els esforços en les exportacions i en atraure la inversió estrangera i continuant sent referents en l’esfera internacional en àmbits com, per exemple, l’ambiental. “Hem de posar al servei de les nostres empreses aquelles infraestructures que permeten la internacionalització de la nostra economia, com el Corredor Mediterrani o els nostres aeroports”, ha dit Vila. Pel què fa al sector de l’enginyeria i la construcció, s’estan estudiant fórmules de col·laboració público-privades per revitalitzar-lo.

També es treballa amb un nombre limitat de projectes tractors de l’economia, capaços d’arrossegar altres sectors i generar sinèrgies, garantint que no generin impactes inassumibles en termes ambientals o socials. Alhora, el desenvolupament ha de passar per la vertebració territorial, amb la redacció d’una nova Llei de les comarques de muntanya i un programa de suport a les estacions d’esquí i de muntanya.

Estructures d’estat a curt i mitjà termini

El conseller de Territori i Sostenibilitat ha recordat que aquesta legislatura també ha de ser la de les estructures d’estat, que a curt termini passen per solucionar conflictes com el de la N-II o Rodalies. “Necessitem un full de ruta i un compromís clar per tancar un traspàs de competències, que arrosseguem des de 2008”, ha reclamat Vila.

A mitjà termini, el departament aspira a gestionar tots els instruments estratègics que actualment estan en mas de l’Estat, com és el cas dels grans eixos viaris, el Corredor Mediterrani, els ports i aeroports i la política hidràulica de totes les conques de Catalunya.

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... ?id=181307

Màquines noves, conceptes antics

Posted: Thursday 07/02/2013 15:38
by Guigui
Avançar cap al model tarifari de la targeta sense contacte és una altra de les prioritats en aquesta legislatura.
La targeta sense contacte no és cap model tarifari, sinó una tecnologia; bé, en mans dels polítics, és una joguina per fardar. Perquè, per exemple, a Àustria i a Alemanya hi ha implantats sistemes tarifaris molt més complets que qualsevol dels que hi ha a Catalunya, que encara funcionen amb targetes de paper i cancel·ladores com les que hi havia aquí als anys 80.

No sé si algú ha dit als nostres senyors polítics que amb estris que els semblen piltrafes de l'any de la picor es poden fer moltes coses i sense gastar milionades inútilment.

Re: Màquines noves, conceptes antics

Posted: Friday 08/02/2013 9:34
by Platanito
Guigui wrote:La targeta sense contacte no és cap model tarifari, sinó una tecnologia; bé, en mans dels polítics, és una joguina per fardar. Perquè, per exemple, a Àustria i a Alemanya hi ha implantats sistemes tarifaris molt més complets que qualsevol dels que hi ha a Catalunya, que encara funcionen amb targetes de paper i cancel·ladores com les que hi havia aquí als anys 80.
Mentre hi hagi gent que consideri que el tranvia d'Alacant li dóna mil voltes al sistema tarifari integrat de Barcelona simplement perque utilitza tecnologia contact-less, la batalla contra la ignorància i el provincianisme serà una causa perduda.

Re: Santi Vila, conseller de TiS

Posted: Friday 08/02/2013 13:23
by gatvell
I al Japó ja es paga amb el mòbil, així que tots aneu endarrerits, jejejejeje.

Re: Santi Vila, conseller de TiS

Posted: Monday 18/02/2013 9:12
by genissimon
Diari de Girona, 16 de febrer de 2013 wrote: Vila anuncia la inminència del pacte de Rodalies

Les de Girona serien les primeres que es podrien posar en marxa, ja que tota la infraestructura ja està llesta

Image
Vila anuncia la inminència del pacte de Rodalies marc martí

16.02.2013 | 09:05

GIRONA | ROBERT VAN EECKHOUT/ACN La conselleria de Territori i Sostenibilitat preveu que si les converses que s'estan mantenint amb el Ministeri de Foment fructifiquen, es concreti el nou Pla de Rodalies, a través de la firma del contracte de serveis amb Renfe. Tot i que inicialment la Generalitat no preveia que es pogués formalitzar aquest any per manca d'una partida pressupostària destinada a aquesta actuació, les converses amb el Ministeri podrien permetre incloure la inversió com a part del dèficit d'explotació de Renfe que està inclòs als pressupostos.

Segons va anunciar ahir el conseller Santi Vila, la firma es podria produir en les properes setmanes, fet que significaria que el Pla podria aprovar-se abans de la primavera. Després d'una reunió amb els presidents dels consells comarcals del Camp de Tarragona a la Delegació del Govern, Vila va apuntar que el reforç de les rodalies és una assignatura pendent. El conseller ha dit, però, que a banda de la xarxa de Barcelona, el Departament de Territori i Sostenibilitat vol que el nou Pla de Rodalies incorpori també, de forma "imprescindible", els projectes de les rodalies a les àrees de Tarragona, Lleida i Girona.

El conseller de Territori i Sostenibilitat va avançar que confia signar "en les pròximes setmanes" el nou Pla de Rodalies amb el Ministeri de Foment. "Hi ha una necessitat de reforçar molt les rodalies i aquest és un dels temes que estem negociant amb Foment", ha afegit. En el supòsit que es materialitzi l'acord, la posada en marxa de les Rodalies de Girona (que faria el recorregut entre Portbou i Blanes utilitzant les vies del tren convencional) podria ser gairebé immediata, segons esmentaven fonts de la conselleria de Territori, ja que tota la infraestructura ja està construïda i a l'espera que els trens hi comencin a circular. I és que els trens passarien pel corredor que va de Portbou a Barcelona fins a arribar a Maçanet-Massanes, i a partir d'aquí, canviarien de direcció cap a Blanes amb la línia del Maresme.

La proposta és que cada hora hi hagi un tren entre Figueres i Blanes, amb parada a totes les estacions, tot i que a les hores punta hi podria haver més freqüències. Així, la línia Portbou-Blanes, que hauria de tenir trens circulant cada 30 minuts en les hores de més ocupació, amb combois d'entre 200 i 250 places, no estarà operativa aquest any. En el cas del trajecte entre Figueres i Portbou, la freqüència de pas del comboi de Rodalies serà cada dues hores.

S'estima que el cost anual estimat de la xarxa de Rodalies de Girona seria de cinc milions d'euros. Aquest import se sumaria als 140 milions que genera anualment de dèficit la xarxa de Rodalies de ?Catalunya a les arques estatals. La ?Generalitat ja fa temps que afirma que aquest import l'ha d'assumir l'Estat i l'ha de pagar a Renfe, ?l'operadora dels serveis, i és aquest el principal motiu del retard d'un servei que fa temps que espera.

Re: Santi Vila, conseller de TiS

Posted: Monday 18/02/2013 13:13
by albert28
S'estima que el cost anual estimat de la xarxa de Rodalies de Girona seria de cinc milions d'euros. Aquest import se sumaria als 140 milions que genera anualment de dèficit la xarxa de Rodalies de Catalunya a les arques estatals. La Generalitat ja fa temps que afirma que aquest import l'ha d'assumir l'Estat i l'ha de pagar a Renfe, ?l'operadora dels serveis, i és aquest el principal motiu del retard d'un servei que fa temps que espera.
Tant dèficit genera?

Vaya a la empresa privada sin pasar por la casilla de salida

Posted: Monday 18/03/2013 13:02
by Fran-Ikarus
Poc ha durat en Recoder com a diputat-ex-conseller.

http://www.europapress.es/nacional/noti ... 73824.html

BARCELONA, 14 Mar. (EUROPA PRESS) -

El exconsejero de la Generalitat catalana Lluís Recoder (CDC) presentará este jueves la renuncia a su escaño como diputado de CiU en el Parlamento autonómico, una vez termine el pleno que empezó este miércoles.

Así lo ha explicado él mismo a Europa Press, por lo que afronta esta semana su última sesión plenaria, y, tras su renuncia, se incorporará "de forma inmediata" a la consultora KPMG.

Su escaño lo ocupará después Àngels Ponsa (CDC), ya exdiputada del Parlament y exteniente de alcalde de Cultura del Ayuntamiento de Sant Cugat del Vallès (Barcelona).

Recoder formó parte del primer Ejecutivo de Artur Mas hasta las elecciones del 25 de noviembre, al anunciar semanas después su voluntad de no repetir en el Gobierno catalán tras dos años al frente de la Consejería de Territorio y Sostenibilidad.

El también exalcalde de Sant Cugat durante casi doce años comunicó entonces que dejaba el Ejecutivo para retomar la actividad profesional y la docencia universitaria, pero seguía siendo diputado.

Entonces, afirmó que el desempeño de un cargo de representación pública es un servicio a la sociedad y no puede ser concebido como una profesión.

Militante de CDC desde 1976 y actual miembro del Comité Ejecutivo Nacional, comunicó su marcha alegando que su compromiso era por una legislatura --truncada por las anticipadas--, si bien se mostró comprometido con el proyecto de CiU.

Re: Màquines noves, conceptes antics

Posted: Monday 18/03/2013 16:15
by awe
Guigui wrote:
No sé si algú ha dit als nostres senyors polítics que amb estris que els semblen piltrafes de l'any de la picor es poden fer moltes coses i sense gastar milionades inútilment.
No, ningú els ho ha dit. Això és impíric. Però sí que tinc una preferència pel sistema contact-less, explico.

Les targetes actuals són una llauna. Quan compres les targetes pagues els viatges i la targeta. Si és contact-less, en canvi, en general la targeta la compra l'usuari i llavors la recarrega (excepte bitllet senzill en paper tèrmic, que és obvi que no és del que estem parlant). Jo estic a favor de que l'usuari pagui la seva targeta. No és que m'agradi pagar, però ho veig just i correcte, en el ben entès que el preu serà el de cost. A més t'estalvies bandes magnètiques que s'esborren, targetes doblegades, etc, casos tots ells en els que l'operadora et dóna una targeta nova pagada per l'operadora.

I és clar que preferiria pagar amb el mòvil, però dubto que el parc de mòvils de, per exemple, Barcelona, sigui el mateix que el de Tòquio. Al Japó m'imagino que hi ha més terminals intel·ligents, que són els que et permeten pagar amb el mòvil.

Re: Santi Vila, conseller de TiS

Posted: Monday 18/03/2013 17:17
by iFercat
Doncs diria que espanya era el pais am mes smartphones per habitant...

Re: Santi Vila, conseller de TiS

Posted: Tuesday 19/03/2013 19:35
by Adolescent barceloní
El conseller Santi Vila sortirà demà al programa "Lletra petita" de TV3:

Lletra petita ‏@lletrapetita
Demà al #lletrapetita parlem de transport amb Ricard Riol de @transportpublic, Joan Rieradevall i el conseller @SantiVila, entre altres.

El programa s'emet cada dimecres, a les 22:30 (després de l'APM), a TV3. Aquí us deixo la sinopsi del programa de demà:
http://www.tv3.cat/lletrapetita wrote:Transports - Capítol 6
A Catalunya, gairebé la meitat de l'energia que es consumeix es gasta en transport de persones i mercaderies... El transport públic i el cotxe acompan ... yen els ciutadans moltes hores a la setmana. I els vehicles, concretament, són l'element més determinant de la petjada ecològica de les persones i generen bona part de la contaminació atmosfèrica que es respira Utilitzem racionalment el cotxe? El transport públic és una veritable alternativa? Com seran els desplaçaments en els pròxims anys? Juanra Bonet provarà un cotxe elèctric, la Samantha Vall farà un curset per aprendre a ser una conductora eficient, compararan un trajecte quotidià en cotxe i en transport públic i faran números. I, evidentment, investigaran com afecta el transport en la qualitat de l'aire que es respira a les ciutats. Perquè Barcelona no treu bona nota en qualitat ambiental i, en bona part, és per culpa del trànsit de vehicles. Li ho preguntaran al conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila.

Re: Santi Vila, conseller de TiS

Posted: Monday 22/04/2013 10:15
by metring
Avui a RAC1, han entrevistat al conseller. Del poc que he escoltat, ha dit que la giragonsa de la L9 per arribar a l'aeroport, no serviria de res, que aquesta va estar molt mal planificada. Per escoltar-lo, el penjaran a http://rac1.org/a-la-carta/ , ha de ser l'arxiu de les 9 hores d'El Món a RAC1. Hores d'ara, encara no està.

El mal ja ve de lluny

Posted: Monday 22/04/2013 10:35
by Guigui
El problema és que el mal ja està fet. I, recordem-ho, també va ajudar-hi el seu partit, ja que sota el govern Pujol, les serpentines també ja estaven previstes. Fins i tot n'hi havia alguna de més, com baixar de Prat de la Riba a Maria Cristina, abans d'enfilar el Campus Nord.

Re: Santi Vila, conseller de TiS

Posted: Monday 22/04/2013 11:08
by alf_
metring wrote:Avui a RAC1, han entrevistat al conseller. Del poc que he escoltat, ha dit que la giragonsa de la L9 per arribar a l'aeroport, no serviria de res, que aquesta va estar molt mal planificada. Per escoltar-lo, el penjaran a http://rac1.org/a-la-carta/ , ha de ser l'arxiu de les 9 hores d'El Món a RAC1. Hores d'ara, encara no està.
Al principio del clip está el mítico momento en que Paco Marhuenda se larga del programa, esto tiene un artículo en la portada digital de La Vanguardia xD xD xD

http://www.lavanguardia.com/comunicacio ... ahola.html