Seguretat obsoleta a túnels de l'AVE
Posted: Friday 18/01/2013 14:09
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... ta-2296422
La seguretat de tres túnels de l'AVE acabat d'estrenar és obsoleta
Les galeries, entre Girona i Figueres, no tenen les sortides d'emergència que exigeix la UE des del 2007
Divendres, 18 de gener del 2013 - 07:41h.
FERRAN COSCULLUELA / Bàscara
Després de dècades de viacrucis i un part interminable, la flamant línia de l'AVE que s'acaba d'inaugurar entre Barcelona i Figueres ha nascut amb unes mesures de seguretat ja obsoletes. Tres túnels no urbans d'aquesta infraestructura incompleixen una normativa europea aprovada fa més de cinc anys, que estableix que a les galeries hi ha d'haver una sortida d'emergència cada 1.000 metres com a mínim. Els túnels de Llogaia (de 1.686 metres), Feixes d'en Vidal (1.546 metres) i, especialment, el de Les Cavorques (2.977 metres), situats entre Girona i la capital de l'Alt Empordà, no tenen ni una sola via de fugida en tot el seu recorregut més enllà de les dues boques d'entrada. Una carència que incompleix l'Especificació Tècnica d'Interoperabilitat sobre seguretat en els túnels en els sistemes ferroviaris transeuropeus convencional i d'alta velocitat, aprovada per la UE el desembre del 2007.
(Si algú té l'E-Periódico, per llegir-lo sencer, i pot fer-nos el favor de posar-ho aquí, li agrairíem).
La seguretat de tres túnels de l'AVE acabat d'estrenar és obsoleta
Les galeries, entre Girona i Figueres, no tenen les sortides d'emergència que exigeix la UE des del 2007
Divendres, 18 de gener del 2013 - 07:41h.
FERRAN COSCULLUELA / Bàscara
Després de dècades de viacrucis i un part interminable, la flamant línia de l'AVE que s'acaba d'inaugurar entre Barcelona i Figueres ha nascut amb unes mesures de seguretat ja obsoletes. Tres túnels no urbans d'aquesta infraestructura incompleixen una normativa europea aprovada fa més de cinc anys, que estableix que a les galeries hi ha d'haver una sortida d'emergència cada 1.000 metres com a mínim. Els túnels de Llogaia (de 1.686 metres), Feixes d'en Vidal (1.546 metres) i, especialment, el de Les Cavorques (2.977 metres), situats entre Girona i la capital de l'Alt Empordà, no tenen ni una sola via de fugida en tot el seu recorregut més enllà de les dues boques d'entrada. Una carència que incompleix l'Especificació Tècnica d'Interoperabilitat sobre seguretat en els túnels en els sistemes ferroviaris transeuropeus convencional i d'alta velocitat, aprovada per la UE el desembre del 2007.
(Si algú té l'E-Periódico, per llegir-lo sencer, i pot fer-nos el favor de posar-ho aquí, li agrairíem).